Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Karl »

De deuren van het tweede tramstel kunnen niet bediend worden, zo is mij ooit verteld.
Het is een spectrum.
Gideon
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

Karl schreef:De deuren van het tweede tramstel kunnen niet bediend worden, zo is mij ooit verteld.
Niet dat het nodig is en dat dit op elk perron mogelijk is, maar dat kon handig zijn met sommige evenementen toch?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Aking »

Geen idee hoe normaal dat is in Rotjeknor, maar nadat ik eerder vanavond op een haar na een metro miste op Beurs, deed de metromachinist de deurknopjes weer aan en kon ik alsnog instappen *O*

En da gebeurt hier in Utca030 bij de tram dus eigenlijk nooit (en bij Mikos en Co. dus al helemaal niet :N ), dus da was best bijzonder voor ondergetekende :Y
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

Dan heb je geluk gehad, dan had de bestuurder een goede bui. Niet iedere bestuurder is zo vriendelijk om de deuren weer te ontgrendelen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Gebeurt mij enkele keren per jaar op Marconiplein, altijd erg blij mee. Op dat punt maken ze hun slagzin Aardig Onderweg echt waar :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3925
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Onderweg zijn ze niet als ze op een verlate reiziger wachten. Ik zou het in ieder geval niet doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Als het in de dienstregeling past zie ik geen probleem in deze geste. De metro is bijna altijd ruim op tijd en dan is aardig zijn naar de reiziger mogelijk en goed voor de klantwaardering :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5930
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat had men vanochtend ook wel mogen doen. Vanwege een storing moest de metro naar Kralingse Zoom vanmorgen gereset worden op Prinsenlaan. Dat kwam neer op de metro volledig dood maken, dus verlichting uit, ventilatie uit, reisinformatie uit, en dan alles opnieuw opstarten. Dat duurde enkele minuutjes, met als gevolg dat de overstap op lijn C verloren ging. Gelukkig was er een uitrukker vanaf de remise naar Pernis die cross-platform op Kralingse Zoom gereed stond, maar 15 seconden voor de deuren van de metro op spoor 3 open gingen, gingen de deuren van de metro op spoor 1 dicht :roll:

Overigens vind ik het nog altijd een aparte constructie op zondagochtend rond 10:00, lijn A komende vanuit Binnenhof laten keren, en vervolgens een paar minuten later een lijn A vanaf de remise laten uitrukken die wel doorgaat. Laat dan lekker die kerende rit vanaf de remise komen en laat reizigers niet onnodig overstappen. Het is ook altijd erg gevoelig voor vertragingen, drie metro's binnen 3,5 minuut van elkaar. Dan kan je beter de uitrukker via de fly-over naar spoor 4 sturen en vanaf daar naar Binnenhof, zit je de doorgaande metro's niet in de weg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... dat is nu eenmaal de logica van de RET :? .
Etienne
Donateur
Berichten: 7943
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

De dienstopstart van de metro in Rotterdam verliep wat rommelig. Op diverse lijnen waren enkele vroege ritten uitgevallen; bijvoorbeeld 6:03 vanaf Slinge op de E en 06:59 op de D vanaf Centraal Station.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5930
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanwege een overwegstoring bij metrostation Oosterflank werden de buslijnen 36 en 37 vanmiddag omgeleid via de Hoofdweg. Gek genoeg kon ik daar niets van terugvinden in de reisinformatie, terwijl de storing al een uur gaande leek te zijn (althans, de bus van lijn 36 die gestrand was voor de slagboom had +62 in de app staan). Mogen reizigers het tegenwoordig zelf uitvogelen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Kan het niet vaak genoeg zeggen: RET en (goede) reisinformatie ... dat is geen goede combinatie :shock: :? :wink: .
hauptbahnhof
Berichten: 3925
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens mij vind jij niks met RET een goeie combinatie toch? :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Als er geen vertraging of werkzaamheden zijn is het reizen met de RET voor de meeste mensen geen probleem. Alleen als het gaat om informatievoorziening bij storingen daar schort het al decennia aan. :shock: :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Of jouw verwachtingen zijn op dat punt echt torenhoog, of je wil gewoon niet zien dat ze op het gebied van reisinformatie echt verbeteringen hebben gemaakt. Waar het wel nog eens fout gaat, is dat er bij evenementen nog wel eens dienstregelingen worden gemaakt waarvan niet altijd even duidelijk is wat nu precies de bedoeling ervan was (bijvoorbeeld bij de marathon toen lijn 21 en 24 niet meer netjes waren ingelegd), maar de dienstregeling wordt wel gecommuniceerd via alle kanalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Mijn verwachtingen zijn niet torenhoog hoog. Maar wat mij betreft is de informatievoorziening naar reiziger bij storingen van de metro op de stations nog wel een zooitje. Dit was het ruim 20 jaar geleden ook al :? .
hauptbahnhof
Berichten: 3925
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Tegenwoordig gaat heel veel via internet. Of je het nou wilt of niet. Dat hoeft natuurlijk niet uit te sluiten dat er geen omroepje op de stations is, maar de uitgebreidere info kun je vaak wel op internet vinden Dus een smartphone is tegenwoordig geen luxe meer.

Tevens moet je ook begrijpen dat de prioriteit ligt bij het zsm oplossen van de storing. Daarbij kan het de mensen die daarboven zitten ook gebeuren om de reisinfo aan te passen, voor zover dat mogelijk is.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door n-evo »

hauptbahnhof schreef:Tevens moet je ook begrijpen dat de prioriteit ligt bij het zsm oplossen van de storing.
Meestal heb je dan ook een aparte communicatieafdeling die zich bezighoudt met het informeren van mensen en hoeft niet de storingsdienst zich hiermee bezig te houden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

En dan mag bij de RET de communicatie tussen de mensen van de storingsdienst en de communicatieafdeling bij de RET wel flink verbeterd worden :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21348
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Maar is de communicatie van andere vervoerders dan beter volgens jou?
En zo ja, op welke manier?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5930
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

hauptbahnhof schreef:Tegenwoordig gaat heel veel via internet.
En daar stond dus niets ;) In de app werden de lijnen 36 en 37 gewoon aangekondigd bij halte Alexandrium I als zijnde op tijd, je kon de bussen ook aan zien komen in de verte maar die gingen bij de stoplichten rechtsaf de Hoofdweg op en sloegen deze halte dus over. Terwijl de datastroompjes achter de apps en haltepalen gewoon ondersteunen dat een lijn wordt opgeheven op een specifieke halte.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Zelfs op de Twitterpagina van de RET is hier niets over te vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De verstoring gisteren stond als ik het mij goed herinnering er ook niet op lijnbasis, maar onder een generiekere storing omdat het verkeer slecht doorstroomde in de gehele stad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5930
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Die verstoring was ruim een uur later. Plus dat vertraging iets anders is dan lijnen die een andere route rijden en sommige haltes dus niet aandoen. Dit had men gewoon moeten vermelden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Het vreemde bij de RET vind ik dat lang niet alle storingen gemeld worden. Terwijl dit (volgens mij) wel zou moeten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten