Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

busfanNL schreef:
OmniLezer schreef:
YES, maar Barendrecht Postkantoor is gewoon een plaats waar je niet dood gevonden wilt worden. Er is een winkelcentrum, maar het is geen ritje van lijn 180 denk ik.
Nee dat sowieso niet. Beetje vreemd om een bedrijf uit Nieuwleusen te gaan inhuren in Zuid-Holland. De enige onderaannemer op lijn 180 is TCR.
besloten vervoer is zeker een onbekend iets voor jullie.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Hier staat al wat info over de werkzaamheden rond metrostation Zuidplein: http://corporate.ret.nl/nieuws/werkzaam ... plein.html
Behalve de al genoemde werkzaamheden in februari en maart (vervanging wisselcomplexen), zijn er ook werkzaamheden in april/mei en in augustus (vervanging spoor).
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Alle documenten over het geplande nieuwe keerspoor in Pijnacker en de frequentieverhoging van lijn E: https://pijnacker-nootdorp.notubiz.nl/v ... 02-02-2017

Het voorstel is nu om binnen twee jaar spitsmetro's De Akkers - Pijnacker Zuid te laten rijden, met een keerspoor tussen Pijnacker Zuid en Pijnacker Centrum. Uiteraard zijn de bewoners bij wie het keerspoor in de buurt komt te liggen nu boos :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Moet er dan niet extra materieel bijkomen, zeker met doorgaande diensten naar de Akkers?
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

De Akkers - Rotterdam Centraal rijdt natuurlijk al enkele jaren langer, deze spitsritten worden dan verlengd naar Pijnacker Zuid. Men zal wat moeten schuiven met materieel (deel 5300 serie naar lijn C, 5400 serie naar lijn A/B en deel 5600 serie naar lijn D) maar dan is er voldoende materieel voor deze verlenging, er zijn immers bij de laatste levering van de 5700 serie zes stellen extra besteld voor deze geplande verlenging (laatste optie die men nog had liggen).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: Men zal wat moeten schuiven met materieel (deel 5300 serie naar lijn C, 5400 serie naar lijn A/B en deel 5600 serie naar lijn D)
Is de 5400 serie wel geschikt voor de Hoekse Lijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ik heb in het verleden verhalen gehoord over het niet voldoen aan botsveiligheid, maar ook over dat ze wel toegelaten worden alleen niet met 100km/u. Mijn vermoeden is dat ze zeker op lijn A geen probleem zouden moeten zijn, want die gaat maar tot Vlaardingen West en daar zou het geen probleem zijn als de topsnelheid lager zou liggen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Bemined schreef:5400 serie naar lijn A/B
Dat kan toch niet, als die lijnen doorrijden op de Hoekse?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

dylanwild94 schreef:
busfanNL schreef:
OmniLezer schreef:
YES, maar Barendrecht Postkantoor is gewoon een plaats waar je niet dood gevonden wilt worden. Er is een winkelcentrum, maar het is geen ritje van lijn 180 denk ik.
Nee dat sowieso niet. Beetje vreemd om een bedrijf uit Nieuwleusen te gaan inhuren in Zuid-Holland. De enige onderaannemer op lijn 180 is TCR.
besloten vervoer is zeker een onbekend iets voor jullie.
Ja, erg onbekend.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

JWM schreef:
Bemined schreef:5400 serie naar lijn A/B
Dat kan toch niet, als die lijnen doorrijden op de Hoekse?
Die kunnen geen 100km/u en de botsveiligheid nog iets, maar dat gaat gewoon gebeuren bij een stevig te kort.
Ik lees, en jij vast ook, nu iets over Ritten De Akkers- Pijnacker. Dat gaat ook wat extra materieel kosten. Al het materieel wat 100km/u kan, is; 5501- 5522, 5613- 5617 en 5701- 5722. Dat is nooit genoeg voor Lijn A, B en D/E, want die gaan gekoppeld rijden en dat is dan 22+ 5+ 22= 49/2= 24/25 metrostellen.

Verwacht maar gewoon wat 5400'tjes op lijn A/B of lijn D/E, vooral met de zomer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

OmniLezer schreef:
JWM schreef:
Bemined schreef:5400 serie naar lijn A/B
Dat kan toch niet, als die lijnen doorrijden op de Hoekse?
Die kunnen geen 100km/u en de botsveiligheid nog iets, maar dat gaat gewoon gebeuren bij een stevig te kort.
Ik lees, en jij vast ook, nu iets over Ritten De Akkers- Pijnacker. Dat gaat ook wat extra materieel kosten. Al het materieel wat 100km/u kan, is; 5501- 5522, 5613- 5617 en 5701- 5722. Dat is nooit genoeg voor Lijn A, B en D/E, want die gaan gekoppeld rijden en dat is dan 22+ 5+ 22= 49/2= 24/25 metrostellen.

Verwacht maar gewoon wat 5400'tjes op lijn A/B of lijn D/E, vooral met de zomer.
Maar de wielen van de overige SG3 kan natuurlijk zo omgebouwd worden met RaRa-profiel.

De Akkers - Pijnacker Zuid telt even geschat zo'n 11 omlopen.

Hoeveel de Hoekse lijn zal gaan bijdragen aan het totaal van 16 op lijn A en B, weet ik niet.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Lijn D heeft nu 15 diensten, met de verlenging naar Pijnacker Zuid zouden er 3 bij moeten komen. Daarbij de kanttekening dat de spitsdiensten nu verweven zijn in de normale diensten die de gehele dag rijden (vandaag het oneven aantal diensten), die moeten dus uit elkaar getrokken worden als de spitsdiensten naar Pijnacker door gaan want de 5300en komen niet verder dan Centraal uiteraard. Mogelijk kost dat een extra dienst in de middag, in de ochtend is de spitsperiode te kort om daar last van te hebben (tegen de tijd dat een trein vanuit Pijnacker via De Akkers terug is in Centraal is de spits al zowat afgelopen).

Hoekse Lijn zou vijf extra wagendiensten kosten dacht ik, dus je krijgt dan:
A: 9 diensten: 3x5400 (5) + 2x5600 (4)
B: 12 diensten: 2x5600
C: 10 diensten: 3x5300
D: 8 diensten: 3x5300
E: 10 diensten: 2x5500
Spitslijn: 10 á 11 diensten: 2x5600 (2), 2x5700 (8 à 9)

In het ongunstige geval dat je 11 rijtuigen voor de spitslijn nodig hebt is de inzet van 5500/5600/5700 dan 86% en de inzet van 5300/5400 is 85%, dus je zit nog veilig qua reserve en kan eventueel nog enkele viertjes inzetten op lijn D als dat nodig geacht wordt.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

RET wil geen PVV-reclame op tram

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET wil geen PVV-tram door de stad laten rijden. "Wij zijn een openbaar vervoerbedrijf en politiek neutraal", zegt een woordvoerder. Politieke boodschappen op trams of bussen passen daar volgens de RET niet bij.
RET.nl

Goede zaak om geen enkele politieke reclameuiting toe te staan :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik heb twee tramlijnen voor mijn huis langsrijden, dan zie ik toch liever een kattentram ofzo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:
dylanwild94 schreef:
busfanNL schreef:
OmniLezer schreef:
YES, maar Barendrecht Postkantoor is gewoon een plaats waar je niet dood gevonden wilt worden. Er is een winkelcentrum, maar het is geen ritje van lijn 180 denk ik.
Nee dat sowieso niet. Beetje vreemd om een bedrijf uit Nieuwleusen te gaan inhuren in Zuid-Holland. De enige onderaannemer op lijn 180 is TCR.
besloten vervoer is zeker een onbekend iets voor jullie.
Ja, erg onbekend.
Ik ken het wel hoor maar daar verdiep ik mij niet zo in. :Y
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

De grote verbouwing van de centrale werkplaats Kleiweg begint inmiddels duidelijke vormen aan te nemen, er is inmiddels al een flinke hap genomen uit het werkplaatsgebouw met de sloopmachines.
Gideon
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Weet iemand al hoe de route van Caravan dit jaar gaat lopen?
Wilde kijken wat RET met de trams gaat doen, nu ze achter R'dam Centraal niet meer kunnen rijden.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Caravan? :?
Het kan zijn dat je Carnaval bedoelt, maar volgens mij heeft de RET dan nooit afwijkende routes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Volgens mij rijden bij Rotterdam unlimited de trams altijd een omleiding.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Hierbij even een nieuwsbericht over de metro in Rotterdam:

http://www.ad.nl/rotterdam/metro-s-gaan ... ~aabacbd4/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Meltrain schreef:Caravan? :?
Het kan zijn dat je Carnaval bedoelt, maar volgens mij heeft de RET dan nooit afwijkende routes.
Indien zomercarnaval bedoelt, dan zijn er toch nog wel eerdere festivals in Rotterdam? Zomercarnaval is mijn beleving altijd pas ergens in juli of augustus.
Het is een spectrum.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

KM46 schreef:Hierbij even een nieuwsbericht over de metro in Rotterdam:

http://www.ad.nl/rotterdam/metro-s-gaan ... ~aabacbd4/
Maak daar maar opendeurbericht van ipv nieuws, het AD is echt diep gezonken dat men het veranderen van een dienstregeling tegenwoordig nieuwswaardig vind. Wordt het ook voorpagina nieuws elke dag dat er door werkzaamheden op andere tijden gereden wordt? Tot en met eind maart (!) zijn er weer elk weekend werkzaamheden ergens op het metronet, de reguliere zaterdagsdienst komt niet eens voor in de database momenteel.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Karl schreef:
Meltrain schreef:Caravan? :?
Het kan zijn dat je Carnaval bedoelt, maar volgens mij heeft de RET dan nooit afwijkende routes.
Indien zomercarnaval bedoelt, dan zijn er toch nog wel eerdere festivals in Rotterdam? Zomercarnaval is mijn beleving altijd pas ergens in juli of augustus.
De sporen achter het Centraal Station zijn deels opgebroken i.v.m. herinrichting van dat gebied aldaar. Dat wordt wel een ding tijdens grote evenementen. Met het zomercarnaval rijden er volgens mij geen trams over het Hofplein ofwel?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Zowel met het zomercarnaval en met de marathon rijden er inderdaad geen trams over het hofplein en de coolsingel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten