Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Daarom LijnA gewoon inkorten tot Capelsebrug, dan is er minder gedoe tussen Graskruid & Capelsebrug.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

En zou dat volgens de dienstregeling ook kunnen? Want volgens mij moet de metro afremmen voor de wissel bij de capelsebrug. Kom je dan niet in de knoop met het enkelspoor in het centrum? Kan het uberhaubt qua spoorbeveiliging wel?

Ik denk persoonlijk dat als het een optie was geweest, de RET het zeker had uitgevoerd.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Lijn A kan juist geen kopmaken op Kralingse Zoom door het overlopen van het enkelspoor.
Daarom dus uitkorten tot Capelsebrug spoor 1.
Hiermee bespaar je de slechte frequenties tussen Graskruid & Capelsebrug.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Dat bedoel ik niet.. Is het wel mogelijk om te keren op Capelsebrug via het perron? Ik vermoed van niet. Voordat spoor 3 op Kralingse Zoom gebruikt werd om Lijn A in de avonduren te laten keren moest ook eerst allemaal beveiliging worden aangepast. Daarom vraag ik me af of deze beveiliging wel op Capelsebrug aanwezig is of dat het enkel als doorgaand spoor gebruikt kan worden.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het is al eens voorgekomen dat Lijn A keerde op Capelsebrug spoor 1, dus dat moet wel mogelijk zijn.

Ook tijdens de betoneuvels op Kralingse Zoom begin 2013, keerde Lijn AB & C ook moeiteloos op spoor 1 en 3.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Jij hebt wel een punt dat dit erg ongelukkig gepland is. Maar alleen voor de omgeving Noorderbrug is het echt een optelsom van afsluitingen. Voor overige reizigers was het één toch geen alternatief voor het ander en was vervangend vervoer en/of lopen noodzakelijk.
Maar was er hier ook niet gelijk sprake van de aanleg en/of vervanging van de riolering of stadsverwarming?
Voor zover ik weet zijn er aan de Noordsingel ook rioleringswerkzaamheden of zoiets maar zijn die juist tegelijk gepland in de periode dat de RET toch de tramsporen zou vernieuwen. De RET had het zichzelf ook zoveel makkelijker kunnen maken met het omleiden van trams en/of bus 39 zodat je niet met die ellende met achtpersoonsbusjes zit zoals nu.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Het gaat heerlijk met de metrovervangende lijnen 705/709 tussen Hoogvliet en Spijkenisse: volgens mij is de dienstregeling gewoon losgelaten, aangezien de meeste ritten vanmiddag met +10 tot +60 reden (brug open?) en nu vertragingen tot +35 niet vreemd zijn. Er lijken ook iets te weinig bussen te rijden, ik kwam op Hoogvliet uit een metro D toen er wel 1 bus (Citaro) klaarstond, terwijl er minstens drie nodig waren om alle reizigers te vervoeren. Alle bussen die ik van Hoogvliet naar Spijkenisse zag rijden rond vier uur vanmiddag waren afgeladen vol.
Als laatste is de lijnvoering ook bijzonder: ik zag bussen met zowel 705 als 709 naar zowel Spijkenisse als naar Zalmplaat...
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Thom69, heb je er ook een fotootje van?

Was te verwachten dit, zaterdagmiddag iedereen komt terug uit de stad en de RET zet 1 citaro in als er een metro aan komt.....! Leuk al die mensen in die ivorentoren op de laan op zuid.... zou er daar niemand zeggen tijdens een vergadering: "oke jongens als er een metro komt, 4 citaro's neerzetten en als er 1 vol is of goed gevuld wegrijden? Blijft apart bij de RET!

Zijn de 2 gelede citaro's die de RET heeft ingezet, dat iemand weet?
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Rond 17 uur heb ik zeker 10 minuten staan wachten op een bus bij Hoogvliet, tussentijds waren er al 3 metro's aangekomen op Hoogvliet. Uiteindelijk kwam er een enkele citaro voorrijden, gevolg: meer dan de helft van de wachtende kon niet mee. onderweg wel een stuk of 5 bussen achter elkaar zien langs komen.

De gelede citaro's heb ik niet zien rijden. Kon de RET niet gewoon enkelspoor rijden?
Ov liefhebber, reizen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Waarschijnlijk niet, doordat dezelfde soort werkzaamheden worden uitgevoerd als afgelopen zomer tussen Waalhaven & Tussenwater.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

BusFreakRotterdam schreef:Thom69, heb je er ook een fotootje van?

Was te verwachten dit, zaterdagmiddag iedereen komt terug uit de stad en de RET zet 1 citaro in als er een metro aan komt.....! Leuk al die mensen in die ivorentoren op de laan op zuid.... zou er daar niemand zeggen tijdens een vergadering: "oke jongens als er een metro komt, 4 citaro's neerzetten en als er 1 vol is of goed gevuld wegrijden? Blijft apart bij de RET!

Zijn de 2 gelede citaro's die de RET heeft ingezet, dat iemand weet?
Helaas geen foto, wel een bericht dat het vandaag al een stuk beter ging (wat ook te verwachten was). Tegen het eind van de ochtend was het goed te doen qua drukte en reden de meeste bussen op tijd (de mijne naar Hoogvliet kwam zelfs vier minuten te vroeg aan).
Qua metro's ging het dan weer minder, D was vanaf Hoogvliet al goed gevuld met drie oudere stellen, C was vanaf Vijfsluizen niet grappig meer met een enkel nieuwer stel, maar dit is volgens mij redelijk structureel.
(Sorry, ik ben niet thuis in materieelnamen van Rotterdam..)
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Lijn D is volledig met een 3tje Type B en Lijn C zijn, helaas, van die zinloze enkeltjes SG3.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Mijn ervaring was dat het vandaag helemaal niet zo vlekkeloos verliep met het pendelvervoer. Rond 12 uur vanmiddag bijna 20 minuten staan wachten op de bus, het was extra druk vanwege een wedstrijd van Feijenoord, hier heeft de RET blijkbaar geen rekening mee gehouden. Ik ben onderweg maar 4 bussen tegengekomen. Reizigers waren flink aan het klagen, en terecht!

Enkele wagens op de ABC lijn kan tegenwoordig ook niet meer op de zondagen... 9 van de 10 wagens waren zowat overvol vanmiddag.
Ov liefhebber, reizen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Op Lijn AB valt het nog mee, moet lijn A wel voorop lijn B rijden (in beide richtingen te doen in een kwartierdienst).
Maar Lijn C moet inderdaad gewoon met 90-meter materieel rijden (2tje SG3 & 3tje Type B).
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door wouter15 »

Weet iemand of de frequentietabellen in het bundelvervoersplan 2014 van de stadsregio Rotterdam actueel zijn? Ik zie daarin namelijk een vakantietabel van 2013 staan en de rest hebben geen datum. Niet echt duidelijk dus.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Heb je toevallig een screenshot ervan, kan ik ff voor je controleren ;-) .
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door wouter15 »

Als je bij Google vervoersplan 2014 rotterdam intikt moet je de pdf van woudhoekinfo.nl hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dit dus: http://woudhoekinfo.nl/wp-content/uploa ... n-2014.pdf

Maar ik snap je vraag eerlijk gezegd niet zo goed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Je weet dat dit nog niet de definitieve vervoersplannen waren (versie 22 april 2013). EDIT: Van jullie beide.
Er is volgens mij nog een versie in juli verschenen met diverse wijzigingen met beoogde aanpassingen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Klopt, maar de enige wijzigingen zaten volgens mij in de concessie Voorne-Putten en Rozenburg.
Dat lijn 95 in de praktijk nog steeds niet naar de Schaardijk rijdt, is een ander verhaal.... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Maar mogelijk zijn daar wel de juiste frequentietabellen in verwerkt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Aha, ik zie nu het probleem: het gaat om de frequentietabellen van de metro waar inderdaad "2013" i.p.v. "2014" staat.
Tja, dat is een foutje, niks aan te doen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door wouter15 »

Maar zijn dus wel actueel? Dan kan ik mogen eens kijken of de frequenties wel helemaal kloppen met wat er op de wki staat.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De frequentie van de metro zijn sowieso erg simpel:
Lijn A:
6x/uur tussen 07u-19u (11u-18u op zaterdag).
Daarbuiten 4x/uur (In de avond en weekends ook tot 10u ingekort tot Kralingse Zoom).

Lijn B, C & E:
6x/uur tussen 07u-19u (11u-18u op zaterdag).
Daarbuiten 4x/uur

Lijn D:
6x/uur tussen 09u-15u & 18u-19u (11u-18u op zaterdag).
12x/uur tussen 07u-09u & 15u-18u
Daarbuiten 4x/uur (met op zondag tussen 11u-18u extra ritten tussen Rotterdam Centraal & Slinge)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Dat noem je simpel?

Altijd 6x/uur, dat noem ik simpel. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten