Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door nvdw »

Dank. Zat er niet ook een Oogziekenhuis in Rotterdam? :oops:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door SuperGhost »

Ja, bij de Leuvehaven
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Afbeelding

Of ik word te cynisch voor dit forum, of er is een toename aan antwoorden op retorische vragen. :')
Het is een spectrum.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door SuperGhost »

Ja op beide vragen :wink:

Heerlijk, het beantwoorden van retorische vragen :mrgreen:
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

http://www.rijnmond.nl/nieuws/21-09-201 ... metros-ret

Directeur van de RET heeft het echter over 22 nieuwe metro's, 6 extra wagens dus voor de E-lijn.
Gaan de SG2/1 wagens ook op de hoekse lijn rijden? Volgens mij kunnen die wagens max 70/80.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Nee, er gaat alleen (R)SG3 rijden op de Hoekse Lijn. SG2/1 kan (net als MG2/1) trouwens ook 100 km/h, alleen rijden ze niet op trajecten waar ze dat mogen rijden. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

nvdw schreef:Zat er niet ook een Oogziekenhuis in Rotterdam? :oops:
SuperGhost schreef:Ja, bij de Leuvehaven
Die zit daar nog steeds hoor :wink: .
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Hendrik schreef:SG2/1 kan (net als MG2/1) trouwens ook 100 km/h, alleen rijden ze niet op trajecten waar ze dat mogen rijden. :wink:
Nou ja, kan, de maximale ATB code in deze voertuigen is groen 80, het 'kunnen' beperkt zich dus tot dat de motoren er krachtig genoeg voor zijn en de constructie van het voertuig de snelheden aan kan. Maar hier komt mogelijk verandering in, want de ATB installatie in deze voertuigen wordt geüpgrade met een extra frequentie voor meer snelheidstrappen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Zo precies wist ik het niet... Dank voor de toelichting! :pos:
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar de RET wilt een proef beginnen met rijden zonder dienstregeling voor de trams in de spits. Column in de Metro van de directeur RET.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

MarkNL schreef:Weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar de RET wilt een proef beginnen met rijden zonder dienstregeling voor de trams in de spits. Column in de Metro van de directeur RET.
Stomste idee ooit vind ik. We rekenen juist op een tram d.m.v de vertrektijd. Als je dit doet op een druk traject(bijvoorbeeld: Laan op Zuid- Centraalstation), komt het wel nog goed uit, maar volgens mij is de RET vergeten dat mensen ook bestemmingen hebben. Of te wel; niet iedereen moet daar naar toe.

Niemand wilt om 7:55 bij Station Station Lombardijen staan, vanwege een tram die om 7:58 hoort te komen, die dan niet komt. Misschien zelfs na 20 minuten niet. En stel dat je dan moet overstappen op lijn 8 om 9:30 en die komt ook niet op die uitgerekende tijd. Dan heb je een probleem op je werk.

Waarom zetten ze niet minder trams in op sommige lijnen die niet druk zijn. En rekken ze die ritten uit. Dus in plaats van de 25 minuten die lijn 20 doet, maken ze er 32 minuten van. Want het lulverhaal waar de RET mee kwam aanzetten, is dat ze zouden wachten op reizigers bij sommige haltes.

Van lijn 23 en 25 zouden ze best 2 ritten per uur in de spits kunnen weg bezuinigen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Wel eens in London op een vertrekstaat gekeken?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

OmniLezer schreef: Van lijn 23 en 25 zouden ze best 2 ritten per uur in de spits kunnen weg bezuinigen.
Zullen we dat gewoon even niet doen? :X Die trams zitten gewoon goed vol tijdens de spitsuren.
Een paar jaar geleden was de frequentie op tramlijn 25 verhoogd van 6x/uur naar 9x/uur, maar dat leidde toen eerder tot vollere dan tot legere trams. :') Inmiddels is de frequentie weer verlaagd tot 8x/uur, maar tegelijkertijd zijn ook de frequenties van lijn 20 en 23 verhoogd, zodat de drukte enigszins gespreid wordt.
Een (nog) lagere frequentie leidt echt tot te grote drukte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Zullen we dat gewoon even niet doen? :X Die trams zitten gewoon goed vol tijdens de spitsuren.
Een paar jaar geleden was de frequentie op tramlijn 25 verhoogd van 6x/uur naar 9x/uur, maar dat leidde toen eerder tot vollere dan tot legere trams. :') Inmiddels is de frequentie weer verlaagd tot 8x/uur, maar tegelijkertijd zijn ook de frequenties van lijn 20 en 23 verhoogd, zodat de drukte enigszins gespreid wordt.
Een (nog) lagere frequentie leidt echt tot te grote drukte.
Spreekt uit ervaring zo te horen? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ja, al moet ik wel gelijk erbij zeggen dat ik zelf tegenwoordig niet zo vaak meer met de tram ga.
De "ervaring" is dus meer van mijn vader. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Ik ken een buslijn in Utrecht dat met dubbelgelede bussen rijdt en daar wordt in de spits ook geen dienstregeling gehandhaafd. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door CamilleKreemers »

ja, maar bij die Utrechtse buslijn wil iedereen van de eerste halte naar de laatste drie haltes. Dan gaat het een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Wel eens in London op een vertrekstaat gekeken?
Ja toevallig wel. :P
Spoiler: show
was dan ook een van de eerste bussen die dag met een relatief lage frequentie.
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

regenmaker schreef:
Meltrain schreef:Zullen we dat gewoon even niet doen? :X Die trams zitten gewoon goed vol tijdens de spitsuren.
Een paar jaar geleden was de frequentie op tramlijn 25 verhoogd van 6x/uur naar 9x/uur, maar dat leidde toen eerder tot vollere dan tot legere trams. :') Inmiddels is de frequentie weer verlaagd tot 8x/uur, maar tegelijkertijd zijn ook de frequenties van lijn 20 en 23 verhoogd, zodat de drukte enigszins gespreid wordt.
Een (nog) lagere frequentie leidt echt tot te grote drukte.
Maar waarom wilt de RET(Peters) dit doen. 20, 21/24, 23 en 25 zijn zowel de drukste lijnen. Met 2, 4, 7 en 8 kan je eigenlijk niet veel mee. Want die zijn als niet zo druk en de frequenties verschillen toch niet tussen spits en dal.

Het grappige is dat de term "een tram vroeger pakken" geen nut meer heeft dan.
Oh ja, en wat zal de frequentie zijn van een lijn; onregelmatig.

Grappig als dat er staat op één van de Ovinfo pagina van zo'n tramlijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Stefan »

Er zal gewoon op een vertrekstaat staan dat zo'n tramlijn tussen bijvoorbeeld 9:00 en 15:00 10x per uur rijdt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Hainje schreef:
JWM schreef:Wel eens in London op een vertrekstaat gekeken?
Ja toevallig wel. :P
Spoiler: show
was dan ook een van de eerste bussen die dag met een relatief lage frequentie.
Ik wilde eigenlijk zeggen dat de dienstregelingen op de halte gewoon een indicatie van de frequentie per tijdsblok aangeven.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door SuperGhost »

Maar dat het in Londen gebeurd, betekend nog niet dat het beter is dan hier :idea:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Thom91 »

Not sure if trolling, ooit de tube gebruikt in Londen?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik ben het wel met Peters eens dat het bij hoge frequenties niet heel veel uitmaakt hoe laat het voertuig precies komt. Echter zit je soms met aansluitingen elders waardoor een metro van 3 minuten later betekent dat je vervolgens een uur moet wachten op de volgende bus.
Verder ben ik het niet eens met zijn uitspraak "tussen 7 en 7 rijden we hoogfrequent". Dit geldt wat mij betreft aalleen voor de metro, want ik vind eens per tien minuten een tram niet echt hoogfrequent (het is zeker frequent, maar niet hoogfrequent).
Stefan schreef:Er zal gewoon op een vertrekstaat staan dat zo'n tramlijn tussen bijvoorbeeld 9:00 en 15:00 10x per uur rijdt.
Ja, dat heeft de RET in 2001 ook al eens ingevoerd en dat is binnen een maand toen al weer teruggedraaid. :P
Het had bij een lijn als 23 toen ook niet zo veel nut, aangezien die toen een frequentie had varierend tussen eens per 20 en eens per 45 minuten... :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Verder ben ik het niet eens met zijn uitspraak "tussen 7 en 7 rijden we hoogfrequent". Dit geldt wat mij betreft aalleen voor de metro, want ik vind eens per tien minuten een tram niet echt hoogfrequent (het is zeker frequent, maar niet hoogfrequent).
Ehm, de metro in Rotterdam gaat toch ook uit van 10-minuten diensten, die weliswaar op samenloopdelen gezamenlijk een hogere frequentie bieden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten