Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MarkNL »

Het is eigenlijk beetje vlees-noch-vis momenteel in Rotterdam qua mobiliteitsbeleid. Ik kan het college niet betrappen op hele sterke pro-auto bewegingen maar pro-OV zijn ze evenmin. Om als voorbeeld te geven: de meeste verkeersexperimenten van voormalig wethouder Bokhove (versmallingen in principe) hebben standgehouden in het huidige college. Ook wordt betaald parkeren breed ingevoerd. Maar tegelijkertijd beweegt er op OV-gebied ook niet veel of juist tegengesteld (zoals de reorganisatie van het tramnet). En de Derde Stadsbrug wordt vooral een brug die niemand lijkt te willen momenteel. Ook voor het autoverkeer zal deze weinig brengen.

Onder de streep gezien gebeurt er op alle vlakken bijzonder weinig. En dat al voor diverse jaren. Een slechte zaak.
Laatst gewijzigd door MarkNL op di 05 mar 2024, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Onder Judith Bokhove gebeurde er meer dan onder de huidige coalitie, maar dat is vooral omdat de huidige coalitie een onmogelijke samenwerking van Leefbaar en Denk is die nergens knopen over doorhakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het lijkt er op dat men binnenkort verder gaat met de volgende fase van de systeemsprong van de sneltram, bij Prinsenlaan liggen een hele stapel stopborden, snelheidsborden en aankondigings-overwegborden klaar om geplaatst te gaan worden langs de metrobaan. Onlangs zijn ook de middensecties van de overpaden bij Oosterflank en Alexander al verkleind door de sectiescheiding te verplaatsen.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Correct, dit gaat gebeuren in de periode van 6 tot 19 maart.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wat is het idee achter de snelheidsborden eigenlijk? De stopborden en overwegaankondigingsborden snap ik, maar bij Alexander zag ik ook op beide sporen een groen baanvaksnelheidsbord staan richting Graskruid. Komen er weer snelheidsbeperkingen die niet via de ATB geregeld worden? Zoals je vroeger snelheidsbeperkingen van 30km/u had bij linkerspoorbedrijf ter hoogte van overwegen?
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanaf 8 april, gelijktijdig met de routewijzigingen van lijn 32 en 44, is er een buslijn 71 in de dienstregeling verschenen met de route Zuidplein, Amelandsestraat, Pleinweg, Charloisse Hoofd naar Waalhaven Noordzijde. Rijdt alleen op werkdagen tussen 9:00 en 16:00.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Dat stond inderdaad in het Vervoerplan. Deze lijn zorgt voor de bediening van de Pleinweg e.o. tijdens de daluren. Ik had no gehoopt dat de lijn ook in het weekend zou gaan rijden, maar de kans leek me al erg klein.
Als het goed is, wijzigen de buslijnen 33, 67 en 72 ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

‘s Weekends is er helaas niet genoeg vraag. Ik zie ook iets over buurtbus 567, die lijn 44 vervangt in Carnisse. Wordt het Stop-en-Go lijn een vaste buurtbus of krijgt hij meer haltes? Ook: wat valt er te wijzigen aan lijn 33? En over de “HOV”, als ze willen dat de bus wel goed doorrijdt moet wel voor de Maastunnel en op de Dorpsweg een busbaan komen…

Bron over lijn 567: https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... wel-altern
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Op de Dorpsweg ligt er al een busbaan, of in elk geval richting Maastunnel.
Lijn 33 zal via (de oude ingang van) Diergaarde Blijdorp gaan rijden, ter vervanging van lijn 44.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Meltrain schreef: ma 11 mar 2024, 11:23 Dat stond inderdaad in het Vervoerplan.
Heb je toevallig een linkje naar dat Vervoerplan?
Let op: links uitstappen!
iamthedutchdude
Berichten: 990
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Ik vermoed dat dit document bedoeld wordt.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Konden ze maar lijn 67 door Carnisse rijden, dan heeft het tenminste wat OV. Wat mij betreft mag lijn 71 een paar ritten (ongeveer 1x/uur) door Carnisse rijden, heeft die ook tijdens de dal ook een beetje OV. Trouwens, ik zie niks over lijn 567… :s
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Mijn oplossing zou er iets anders uit gezien hebben: lijn 70 in de spits verlengen over de Sluisjesdijk tot de Willem Egmondstraat en zo dit deel van lijn 72 overnemen. Lijn 70 is al een drukke lijn, maar de spitsrichtingen liggen nou net in tegenovergestelde richtingen. Zo is de bus in beide richtingen optimaal benut.

Lijn 71/72 zoals in het document huidige route tot de Pannerdenstraat, stukje Sluisjesdijk overslaan en direct via Charloisse Hoofd, Pleinweg en de nieuwe halte Amelandsestraat naar Zuidplein.

Lijn 67 behouden zoals die is (en met een beetje geluk weer de hele dag laten rijden) óf zoals Julius voorstelde de haltes van lijn 44 over laten nemen.

Maar goed, ik werk niet bij de RET :')
Let op: links uitstappen!
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

^^Jouw oplossing met lijn 70 ben ik zelf ook voorstander van. Verder zou ik voor wat minder losse korte lijntjes gaan want deze falen vaak zoals lijn 67. Door deze aan bijvoorbeeld lijn 77 te koppelen tot één doorgaande lijn krijgt Pendrecht weer z'n rechtreekse verbinding met o.a. de markt weer terug. Lijn 69 zou in mijn optiek een deel van lijn 72 overnemen door deze over de Waalhaven O.z. en Dorpsweg om te buigen.

Maar goed ook alleen maar wishfull thinkings :')
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Wordt de 33 nog langzamer met al die dierentuinbezoekers, en het is al zo'n pleuriseind naar het vliegveld. -0-
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

^^^^^
Ze moeten een metrolijn of een nieuwe buslijn naar daar laten gaan rijden.
jesse-cruzu schreef: di 12 mar 2024, 15:23 ^^Jouw oplossing met lijn 70 ben ik zelf ook voorstander van. Verder zou ik voor wat minder losse korte lijntjes gaan want deze falen vaak zoals lijn 67. Door deze aan bijvoorbeeld lijn 77 te koppelen tot één doorgaande lijn krijgt Pendrecht weer z'n rechtreekse verbinding met o.a. de markt weer terug. Lijn 69 zou in mijn optiek een deel van lijn 72 overnemen door deze over de Waalhaven O.z. en Dorpsweg om te buigen.

Maar goed ook alleen maar wishfull thinkings :')
Die plan van lijn 77 vind ik ook heel goed, aangezien Pendrechtenaren vroeger best blij waren met lijn 77 die doorrijdt naar Zuidplein, maar de RET houdt blijkbaar van lijnen te knippen bij Zuidplein. De 67-plan kan een korte termijn plan zijn, aangezien lijn 77 niet naar Zuidplein kan rijden.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

"Plan" is een onzijdig zelfstandig naamwoord, hetgeen betekent dat "het" het juiste lidwoord is.
Verder zie ik totaal geen meerwaarde in een koppeling van lijn 67 en 77 en snap ik ook niet wat bedoeld wordt met "aangezien Pendrechtenaren vroeger best blij waren met lijn 77 die doorrijdt naar Zuidplein".
Chrysa schreef: di 12 mar 2024, 17:01 Wordt de 33 nog langzamer met al die dierentuinbezoekers, en het is al zo'n pleuriseind naar het vliegveld. -0-
De snelste reis tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Airport gaat toch nu ook al via Meijersplein?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Nope, op Meijersplein is de aansluiting zo ruk dat ik daar altijd bijna 10 minuten sta te wachten.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

De aansluiting op Meijersplein is toch prima. Alleen dat men het promoot om vanuit Rotterdam Centraal eerst de metro te nemen om vervolgens over te stappen op dezelfde buslijn die notabene ook op Rotterdam Centraal komt om op de luchthaven te komen vind ik wel klantonvriendelijk. Zo zadel je reizigers op met een onnodige overstap. Grote kans dat er mensen tussen zitten met koffers. Wat ook opmerkelijk is is dat op Rotterdam Airport de bussen van lijn 33 "Overschie" als bestemming tonen wat misleidend is want deze rijden gewoon allemaal naar Rotterdam Centraal. Maar weet vrijwel zeker dat dit met opzet is gedaan om mensen de metro in te jagen.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

jesse-cruzu schreef: di 12 mar 2024, 22:40 De aansluiting op Meijersplein is toch prima..
Neuh. Een kwartierdienst op een 10-minutendienst sluit sowieso al niet lekker aan, en regelmatig zie ik de metro net vertrekken als ik met bus 33 aankom op Meijersplein. Als ik 10 minuten moet wachten op de volgende kan ik net zo goed gewoon meteen de bus naar Centraal uitzitten, maar dat is ook een trage route.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Meltrain schreef: di 12 mar 2024, 21:04 "Plan" is een onzijdig zelfstandig naamwoord, hetgeen betekent dat "het" het juiste lidwoord is.
Verder zie ik totaal geen meerwaarde in een koppeling van lijn 67 en 77 en snap ik ook niet wat bedoeld wordt met "aangezien Pendrechtenaren vroeger best blij waren met lijn 77 die doorrijdt naar Zuidplein".
Welke lidwoord bij een zelfstandig naamwoord hoort is voor mij een nachtmerrie.

De “lijn 77 naar Zuidplein” was een foutje van mij, er moest naar Pendrecht staan.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef: di 12 mar 2024, 21:25 Nope, op Meijersplein is de aansluiting zo ruk dat ik daar altijd bijna 10 minuten sta te wachten.
Dit geldt trouwens ook voor alle aansluitingen die de RET heeft. Je staat overal altijd bijna 10 minuten te wachten. :s .
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Over slechte aansluitingen gesproken: vrijwel alle bussen op Alexander sluiten slecht aan op de intercities. Zelfs de metro zou beter gedaan kunnen worden: als ik vanuit Utrecht de stad in wil via Alexander is de drukkere lijn B vrijwel altijd de eerste optie. Als je zorgt dat lijn A als eerste op komt dagen spreid je de drukte volgensmij veel beter tussen de lijnen.
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

ODRAIL schreef: wo 13 mar 2024, 10:59
Chrysa schreef: di 12 mar 2024, 21:25 Nope, op Meijersplein is de aansluiting zo ruk dat ik daar altijd bijna 10 minuten sta te wachten.
Dit geldt trouwens ook voor alle aansluitingen die de RET heeft. Je staat overal altijd bijna 10 minuten te wachten. :s .
Als ik op Maashaven overstap van lijn 2 op de metro sta ik nooit meer dan 5 minuten te wachten.
Andersom soms wel, maar dat probeer ik te voorkomen met goed plannen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Bij de metro ligt het her nu maar net aan welke richting je op gaat en welke metro je dan het beste kunt nemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten