Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nog beter: gewoon een van alle kanten berijdbaar stuk dubbelspoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als daar ruimte voor is prima, maar het lijkt me wel erg gewenst dat er een vrije trambaan komt hier en geen straatspoor, dan kun je bij evenementen trams opstellen in de lus die je kunt inzetten zodra er drukte ontstaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De 6 voertuigen op de Parkshuttle zijn inmiddels afgevoerd. Het traject wordt de komende 5 maanden klaar gemaakt voor de Parkshuttle 3.0:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/p ... e-3-0/5473
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/p ... e-3-0/5473
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Aha, dat verklaart een hoop. Mijn moeder, die met de fiets het traject van de Parkshuttle kruist, vond het al zo raar dat ze vandaag een andere bus zag op dat traject.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op naar de slopert ermee?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Aan het begin van de avond stapte ik over van de waterbus bij de Erasmusbrug naar de tram richting Rotterdam CS. In de tegenrichting kwamen een stuk of drie a vier trams met als eindpunt stadion. Alleen de laatste tram was vrijwel leeg, de rest wel erg knus. Ookb bij de haltes richting stadion was het druk.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanwege het concert van Marco Borsato in de Kuip. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Staat zelfs als geplande omleiding op RET.nl:
Tram lijn 12, 23 - Concert Marco Borsato in de Kuip
Richting: Diverse richtingen
Vanwege de concerten van Marco Borsato rijden er extra trams op tramlijn 12 en 23.
Op 29 mei, 30 mei, 1 juni, 2 juni rijdt tram 12 tussen Rotterdam Centraal en P & R Beverwaard.
Op woensdag 5 juni rijdt tram 12 tussen Rotterdam Centraal en De Kuip.
Een blikje in de dienstregeling van lijn 12 laat zien dat op het hoogtepunt 12x/uur wordt gereden.
Tram lijn 12, 23 - Concert Marco Borsato in de Kuip
Richting: Diverse richtingen
Vanwege de concerten van Marco Borsato rijden er extra trams op tramlijn 12 en 23.
Op 29 mei, 30 mei, 1 juni, 2 juni rijdt tram 12 tussen Rotterdam Centraal en P & R Beverwaard.
Op woensdag 5 juni rijdt tram 12 tussen Rotterdam Centraal en De Kuip.
Een blikje in de dienstregeling van lijn 12 laat zien dat op het hoogtepunt 12x/uur wordt gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op de website van de stadsregio lees ik het volgende: er komen 6 nieuwe voertuigen die de komende maanden gebruikt zullen worden voor testen en vanaf november weer met passagiers gaan rijden op de huidige baan. Voor testen van de verlenging via de openbare weg komt in 2020 een zevende voertuig, als dit goed verloopt gaat in de tweede helft van 2020 de exploitatie hier van start.Frank93 schreef:De 6 voertuigen op de Parkshuttle zijn inmiddels afgevoerd. Het traject wordt de komende 5 maanden klaar gemaakt voor de Parkshuttle 3.0:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/p ... e-3-0/5473
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het AD nam een kijkje bij de nieuwe bussen van de RET: https://www.ad.nl/rotterdam/nieuwe-ret- ... ~a8dca19f/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanaf vandaag is Rotterdam weer 2 pendelbuslijnen rijker. Lijn 704 tussen Station Noord en de Molenlaan tot 21 juli ter vervanging van tramlijn 4 en lijn 723 tussen Keizerswaard en Wilhelminaplein tot 23 juni ter vervanging van tramlijn 23.
Lijn 704 wordt gereden door TCR. Vandaag rijden hier 3 Brabantse Citaro's (de 503, 506 en 509), een Zeeuwse Amba (de 587) met reclame voor de discotheek van Westkapelle en een Amba (de 590) van de Ibis hotel pendel op Schiphol. Hier alvast de 509 in beeld, meer foto's volgen later deze week in een verslag:
Lijn 723 wordt wel door de RET gereden en wel met Alliances met uit het buitenland ingehuurde chauffeurs. Deze lijn zou volgens de frequenties van de tram gaan rijden (dus bijvoorbeeld doordeweeks 8 tot 10x per uur en in het weekend overdag 6x per uur) en deze tijden hingen ook bij de haltes, maar toen ik vandaag bij de halte kwam was dit ineens gewijzigd naar alle dagen 4x per uur een bus. :? Op de site van de RET staan ook nog de oude tijden dus ik heb geen idee waarom dit ineens gewijzigd is naar deze veel mindere vervanging.
Lijn 704 wordt gereden door TCR. Vandaag rijden hier 3 Brabantse Citaro's (de 503, 506 en 509), een Zeeuwse Amba (de 587) met reclame voor de discotheek van Westkapelle en een Amba (de 590) van de Ibis hotel pendel op Schiphol. Hier alvast de 509 in beeld, meer foto's volgen later deze week in een verslag:
Lijn 723 wordt wel door de RET gereden en wel met Alliances met uit het buitenland ingehuurde chauffeurs. Deze lijn zou volgens de frequenties van de tram gaan rijden (dus bijvoorbeeld doordeweeks 8 tot 10x per uur en in het weekend overdag 6x per uur) en deze tijden hingen ook bij de haltes, maar toen ik vandaag bij de halte kwam was dit ineens gewijzigd naar alle dagen 4x per uur een bus. :? Op de site van de RET staan ook nog de oude tijden dus ik heb geen idee waarom dit ineens gewijzigd is naar deze veel mindere vervanging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Met zo'n korte actieradius snap ik wel dat de RET maar een beperkt aantal e-bussen heeft gekochtSuus schreef:Het AD nam een kijkje bij de nieuwe bussen van de RET: https://www.ad.nl/rotterdam/nieuwe-ret- ... ~a8dca19f/
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wel effe lezen he... in 2021 volgen de volgende 50, in 2024 nog eens 50 en in 2029 de laatste 110.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wel effe checken wat Unck zegt hè, ze doen het in stapjes omdat de techniek van e-bussen zich zo snel ontwikkelt. Volgende order gaat zeer zeker een hogere actieradius hebben.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Waarbij je kans heb dat je straks aparte diensten zult krijgen per generatie elektrische bus, want de eerste generatie zal dan mogelijk vaker opgeladen moeten worden en dus niet inzetbaar zijn op lijnen waar kortere keertijden gelden. Overigens, hoe lang gaat zo'n elektrische bus mee? Als ze net zo lang mee gaan als de huidige bussen kun je na levering van de laatste 110 bussen gelijk door met een nieuwe bestelling om de eerste 55 weer te vervangen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Voor zover ik weet hebben lithium ion accu's een levensduur van 7-10 jaar momenteel en zijn niet biologisch afbreekbaar, maar dat is er vanuit gaande dat de bussen geen ander type accu hebben. Tevens lijkt het mij ook wel mogelijk dat accu's kunnen worden vervangen na verloop van tijd om te voorkomen wat je noemt met aparte diensten per generatie.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Uit het buitenland? Waar halen ze die vandaan dan?? Ik zag bij metro Maashaven vandaag inderdaad een groene alliance voorbij crossen en de chauffeur had nogal een gek uniform aan wat me niet bekend voorkwam maar dit verklaard.mb90 schreef:]
Lijn 723 wordt wel door de RET gereden en wel met Alliances met uit het buitenland ingehuurde chauffeurs.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vast een Bulgaar of zo. Of een Serviër die wel wil werken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Van een chauffeur vernam ik dat in Amstelland-Meerlanden de eerste bussen inmiddels een nieuwe accu hebben gekregen, dus zo'n 2,5 jaar na indienststelling.Bemined schreef:Waarbij je kans heb dat je straks aparte diensten zult krijgen per generatie elektrische bus, want de eerste generatie zal dan mogelijk vaker opgeladen moeten worden en dus niet inzetbaar zijn op lijnen waar kortere keertijden gelden. Overigens, hoe lang gaat zo'n elektrische bus mee? Als ze net zo lang mee gaan als de huidige bussen kun je na levering van de laatste 110 bussen gelijk door met een nieuwe bestelling om de eerste 55 weer te vervangen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Of gewoon goedkooper zijn om in te huren. Dan een Nederlandse.dennistd schreef:Vast een Bulgaar of zo. Of een Serviër die wel wil werken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik doelde met die Serviër vooral op een niet nader te noemen forumgebruiker die regelmatig in deze contreien verkeert en het werken niet bepaald heeft uitgevonden
Misschien zijn er andere inwoners van dat land die wel willen werken voor hun geld, bijvoorbeeld als buschauffeur in Rotterdam
Misschien zijn er andere inwoners van dat land die wel willen werken voor hun geld, bijvoorbeeld als buschauffeur in Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het is makkelijker als je medewerkers uit de EU komen, dus Kroaten zijn logischer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Mijn meisje, die voor zover dat mogelijk is volbloed Servische is, wil dolgraag hier werken.wat maakt haar niet eens zo heel veel uit.dennistd schreef:Ik doelde met die Serviër vooral op een niet nader te noemen forumgebruiker die regelmatig in deze contreien verkeert en het werken niet bepaald heeft uitgevonden
Misschien zijn er andere inwoners van dat land die wel willen werken voor hun geld, bijvoorbeeld als buschauffeur in Rotterdam
Regel je de papieren/visum/werkvergunning even voor d'r? *O*
Ons is het na 3,5 jaar nog niet gelukt namelijk
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Inmiddels staat er een meer gedetailleerde planning op de website van de RET: https://corporate.ret.nl/media/2486/190 ... ow-res.pdfBemined schreef:Een groot deel van de tijd zal bestaan uit voorbelasting van de grond, daadwerkelijke aanleg van de sporen zal waarschijnlijk pas in de tweede helft van 2020 van start gaan. En naast het extra spoor was er ook sprake van extra gelijkrichterstations voor de stroomvoorziening van de extra metro's en toevoeging van extra seinen op de vrije baan, dat zal ook voorbereidingstijd kosten. Het plan was geloof ik om vanaf begin 2021 de extra ritten te laten rijden, of die planning nog actueel is weet ik niet.Hendrik schreef:Heeft de realisatie van het keerspoor zoveel tijd nodig? Of is er een andere reden dat de hogere frequentie pas in 2021 wordt ingevoerd?
Kort samengevat: dit jaar alleen grondwerkzaamheden, in het voorjaar van 2020 gaat men aan de slag met de energievoorziening (extra gelijkrichterstations), en in de zomer van 2020 worden uiteindelijk de infrastructuur aangepast (sporen, bovenleiding, geluidsscherm en beveiliging). Vervolgens in het najaar nog een test- en proefbedrijf (vraag me af waarom, dat je even moet testen met 12 metro's per uur snap ik, maar er rijden nu al 9 metro's per uur in de spits, en voor die paar extra wissels heb je geen uitgebreid proefbedrijf nodig zou je zeggen) en dan vanaf begin 2021 in exploitatie. Dus de grootste aanpassingen zullen wel in de zomervakantie van 2020 komen tijdens een of meerdere buitendienststellingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik bedoel meer op jou, ook al heb je ongetwijfeld gewoon de Nederlandse nationaliteit en niet de Servische (A)Aking schreef:Mijn meisje, die voor zover dat mogelijk is volbloed Servische is, wil dolgraag hier werken.wat maakt haar niet eens zo heel veel uit.dennistd schreef:Ik doelde met die Serviër vooral op een niet nader te noemen forumgebruiker die regelmatig in deze contreien verkeert en het werken niet bepaald heeft uitgevonden
Misschien zijn er andere inwoners van dat land die wel willen werken voor hun geld, bijvoorbeeld als buschauffeur in Rotterdam
Regel je de papieren/visum/werkvergunning even voor d'r? *O*
Ons is het na 3,5 jaar nog niet gelukt namelijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten