Elk station op de D-lijn is 120 meter lang. Maar zodra er een paar uitvallen loopt dat aantal flink op. Heb mezelf er maar ingeduwd uit eindelijk. :D je moet er wat voor over hebben!CamilleKreemers schreef:Hoe groot is dat station als je zulkse massa's in de metro moet krijgen? Daarnaast hoe veel reizigers kunnen er in zo'n metro en zou een metroreeks genoeg zijn om dit af te werken?BusFreakRotterdam schreef:op metrostation Rhoon stonden zeker 2000 mensen
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
het is denk inderdaad een complot. ik zou de stadsregio erover inlichten.deadlock schreef:Ze doen het erom!
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Stadsregio? Bestaat die nog? :Ndylanwild94 schreef:het is denk inderdaad een complot. ik zou de stadsregio erover inlichten.deadlock schreef:Ze doen het erom!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De stadsregio is samen met het stadsgewest haaglanden opgegaan in een metropoolregio.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Waarom vreemd? Elke dag zie ik wel meldingen over defecte metro's, dan is het toch niet verwonderlijk als dit bij evenementen ook gebeurt? Volgens mij is het tekenend voor RET; het materieelpark is eigenlijk te krap voor een fatsoenlijke exploitatie, waardoor er logischerwijs minder capaciteit is voor onderhoud.BusFreakRotterdam schreef:Zeg ik toch niet,maar elk druk evenement faalt de RET hopeloos, zomercarnaval en cityrace vorig jaar ook defecte metro's en ook een keer gehad met North Sea Jazz, snachts een kapotte metro op Zuidplein,tis overmacht maar wel vreemd op zulke dagen.
Waarom mochten de fietsen gisteren niet mee in de metro? Er was toch niets aan de hand?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Extra reserve stellen heeft de RET niet nee.
Bij evenementen mag de fiets nooit mee in de metro. Gisteren was de i.v.m. de eventuele drukte.
Bij evenementen mag de fiets nooit mee in de metro. Gisteren was de i.v.m. de eventuele drukte.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hoeveel metro's zijn daar voor exploitatie nodig en hoeveel metro's reserve zijn er?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dit is de actuele materieelinzet:
54 (18 drietjes) van de 63 rijtuigen uit de 5300-serie
15 (5 drietjes) van de 18 rijtuigen uit de 5400-serie
20 (10 tweetjes) van de 22 rijtuigen uit de 5500-serie, daarom zijn er geregeld SG3-rijtuigen op lijn E te zien.
36 (18 tweetjes) van de 42 rijtuigen uit de 5600-serie.
Verder staan er nog altijd 12 rijtuigen uit de 5200-serie als reserve.
Verder had men het materieel veel beter kunnen indelen. Door 1 wagendienst op lijn D met SG3 te laten rijden, deze stonden alle op Remise Waalhaven buiten dienst, (of die te wisselen met een Type B op lijn C), had men al 3 vierwagentreinen kunnen laten rijden. Dat had achteraf echt wel beter geweest.
54 (18 drietjes) van de 63 rijtuigen uit de 5300-serie
15 (5 drietjes) van de 18 rijtuigen uit de 5400-serie
20 (10 tweetjes) van de 22 rijtuigen uit de 5500-serie, daarom zijn er geregeld SG3-rijtuigen op lijn E te zien.
36 (18 tweetjes) van de 42 rijtuigen uit de 5600-serie.
Verder staan er nog altijd 12 rijtuigen uit de 5200-serie als reserve.
Verder had men het materieel veel beter kunnen indelen. Door 1 wagendienst op lijn D met SG3 te laten rijden, deze stonden alle op Remise Waalhaven buiten dienst, (of die te wisselen met een Type B op lijn C), had men al 3 vierwagentreinen kunnen laten rijden. Dat had achteraf echt wel beter geweest.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Staat de rest reserve of zijn deze defect of zijn deze in onderhoud?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dit is op basis van de standaard dienstindeling.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja oké, maar wat is er met de rest is mijn vraag?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat zou ik niet weten.... Voornamelijk gewoon reserve om Type T-inzet te voorkomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hmm juist ja. Ik heb het idee (en dat heb ik al jaren) dat de RET gewoon te weinig metrostellen heeft om een goede dienstregeling uit te kunnen voeren. Of zie ik het verkeerd?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Momenteel is er inderdaad een tekort aan RSG3-rijtuigen. Verder is het op een "acceptabel" niveau.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Gaan deze RSG3-rijtuigen nog aangevuld worden zodat het tekort wordt opgeheven?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vooral bij de 5300-serie s de reserve (9 stellen) wel erg groot.
Kunnen ze dan niet beter één setje van drie stellen extra inzetten (op lijn C) wat weer een combinatie van 2x SG3 vervangt, welke (indien voorzien van de juiste wielen) op lijn E kunnen rijden?
Kunnen ze dan niet beter één setje van drie stellen extra inzetten (op lijn C) wat weer een combinatie van 2x SG3 vervangt, welke (indien voorzien van de juiste wielen) op lijn E kunnen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vanuit het spoor ken ik de vuistregel om 10% reservematerieel te hebben (tbv onderhoud en defecten), als ik zo naar de getallen bij de RET kijk voldoen ze daar overal aan. Blijft de vraag of dat te vergelijken is, en zo ja, waarom ze kennelijk deze aantallen niet halen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De afgelopen tijd heb ik weer regelmatig verkorte metrotreinen op het Rotterdamse metronet zien rijden. Mijn conclusie is dan dat er teveel stellen defect of in onderhoud zijn. Of zie ik dit verkeerd?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het kan ook zijn dat de RET gewoon wil besparen op de exploitatie. Er was in de daluren altijd veel overcapaciteit in Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja maar dat komt omdat de RET zo min mogelijk wil splitsen en combineren tijdens het uitvoeren van de dienstregeling.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Die 9 rijtuigen is te verklaren omdat men nu 3 rijtuigen per keer de Mid-Life Revisie laat ondergaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En hoeveel rijtuigen staan er normaal totaal op reserve?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja van dat type. Maar ik bedoel totaal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De rest gewoon.....
Wat ik dus aangegeven heb.
Wat ik dus aangegeven heb.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten