Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Klaarblijkelijk is de afroep wéér gewijzigd, dit keer is het haast niet merkbaar. De uitspraak en articulatie van zowel Carolina en Claire zijn licht gewijzigd.
SS Rotterdam wordt door Claire niet meer omgeroepen als SS Rotterdawm, maar als SS Rotterdém.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

De volgende wijziging in de omroep wordt hopelijk dan niet SS Rotterdamn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door DrechtBlub »

dylanwild94 schreef:De volgende wijziging in de omroep wordt hopelijk dan niet SS Rotterdamn.
Rotter-damn Daniel :Y
Ik blub in het Drecht.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

ik ben op zoek naar informatie over 2 oude buslijnen die RET gereden heeft nl.;

- Lijn 41 Capelle aan den IJssel (pilot 1 jaar), volgens mij 2007 tot 2008.

- Lijn 172 Buurtbus Berkel & Rodenrijs, volgens mij 2012 tot 2013.

Heeft iemand hier een routekaartje van of een foto van de oude route/lijnenkaart?

Weet iemand ook hoeveel reizigers deze lijnen trokken en waarom ze zijn opgeheven?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

BusFreakRotterdam schreef:ik ben op zoek naar informatie over 2 oude buslijnen die RET gereden heeft nl.;

- Lijn 41 Capelle aan den IJssel (pilot 1 jaar), volgens mij 2007 tot 2008.
Volgens onze eigen wiki:
Lijn 41: Vervalt in de oude vorm. Schollevaar - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum wordt de nieuwe lijn 29. Capelle Centrum - IJsselland Ziekenhuis vervalt en komt in een andere route als lijn 29 terug.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... rvoer_2009
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

En ook lijn 172 staat op de wiki. Als je even had gezocht, had je het zo kunnen vinden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door katvis »

Was die 29/41 de buslijn met dat kleine RET busje?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef:ik ben op zoek naar informatie over 2 oude buslijnen die RET gereden heeft nl.;

- Lijn 41 Capelle aan den IJssel (pilot 1 jaar), volgens mij 2007 tot 2008.

Heeft iemand hier een routekaartje van of een foto van de oude route/lijnenkaart?
Het was even zoeken, maar ik heb de foto teruggevonden die ik op 21 december 2007 bij Capelle Centrum van lijn 41 maakte:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Visgraatmodel schreef:
BusFreakRotterdam schreef:ik ben op zoek naar informatie over 2 oude buslijnen die RET gereden heeft nl.;

- Lijn 41 Capelle aan den IJssel (pilot 1 jaar), volgens mij 2007 tot 2008.
Volgens onze eigen wiki:
Lijn 41: Vervalt in de oude vorm. Schollevaar - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum wordt de nieuwe lijn 29. Capelle Centrum - IJsselland Ziekenhuis vervalt en komt in een andere route als lijn 29 terug.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... rvoer_2009
Bedankt! Is er ook een wiki van de route van lijn 41?
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Etienne schreef:En ook lijn 172 staat op de wiki. Als je even had gezocht, had je het zo kunnen vinden.
Volgens mij vraag ik dat niet! Ik ben opzoek naar een foto van de oude route op een lijnenkaart en stel daarbij ook nog de vraag hoeveel reizigers deze buslijn trokken. Is nog niet makkelijk begrijpend lezen!
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Meltrain schreef:
BusFreakRotterdam schreef:ik ben op zoek naar informatie over 2 oude buslijnen die RET gereden heeft nl.;

- Lijn 41 Capelle aan den IJssel (pilot 1 jaar), volgens mij 2007 tot 2008.

Heeft iemand hier een routekaartje van of een foto van de oude route/lijnenkaart?
Het was even zoeken, maar ik heb de foto teruggevonden die ik op 21 december 2007 bij Capelle Centrum van lijn 41 maakte:
Afbeelding
Goud! Bedankt voor deze foto!
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door katvis »

Nu we toch bij Capelle zijn, weet iemand welke bus er op de Fluiterlaan stotpe en wanneer deze halte is opgeheven?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik kan op de wiki vinden dat Westnederland er kwam met lijn 92 begin jaren ‘90. De naam van de halte was zeer aannemelijk Wiekslag. Die lijn is opgeheven met de komst van de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door katvis »

Mysterie opgelost, bedankt! 24 jaar later liggen die tegels er nog steeds, de paal waar dat gele busbord op stond, stond er ook nog tot een paar jaar geleden.
PSA: Links gaan, rechts staan
Blaakie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 24 jan 2018, 17:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Blaakie »

Route lijn 41in Capelle:
IJsselland-Schenkelse dreef-PC Boutenssingel-Valeriusrondeel-Da Costasingel-Meeuwensingel-Kerklaan-Capelle Centrum-Fluiterlaan-Rivierweg-Kanaalweg-Bermweg-Schenkelse Dreef-IJsselland zkhs

Die lijn is opgeheven en in de reguliere buslijn 29 opgenomen (geen taxibus). Zal vermoedelijk dan ook geen Buurtbus maar een RMC taxibus (=betaalde chauffeur) geweest zijn. Buurtbussen zijn niet zo snel op te heffen.

Oude lijnenkaart van juli 2008 met 41 erin heb ik nog wel, maar krijg ik hier niet ingeplakt. :(

RET lijn 172 heeft de lijnenkaart nooit gehaald. Dat was een extra lijn door RMC gereden (geen Buurtbus!) die slechts korte periode heeft gereden. Taxibusje reed via Zwarteweg direct het busstation Rodenrijs af. Route is die al eerder in OV Wiki is beschreven.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bedankt Blaakie voor deze informatie. Zou je de lijnenkaart naar mij toe willen emailen?
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 29 jan 2018, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door nvdw »

Suus schreef:Ik kan op de wiki vinden dat Westnederland er kwam met lijn 92 begin jaren ‘90. De naam van de halte was zeer aannemelijk Wiekslag. Die lijn is opgeheven met de komst van de metro.
luka23 schreef:Mysterie opgelost, bedankt! 24 jaar later liggen die tegels er nog steeds, de paal waar dat gele busbord op stond, stond er ook nog tot een paar jaar geleden.
Nog niet helemaal.

Lijn 92 reed namelijk niet via de Fluiterlaan, maar reed vanuit Oostergaarde via De Linie en de Couwenhoekseweg rechtstreeks naar Capelsebrug en verder via de Van Rijckevorselweg. De halte Wiekslag lag volgens de plattegrond aan de Couwenhoekseweg ter hoogte van het tankstation. Die moeten we dus niet hebben.

[wiki]Lijn 34 Capelle a/d IJssel Station Schollevaar - Rotterdam Capelsebrug[/wiki] reed wel over de Fluiterlaan. Dat blijkt uit de routekaart (ZWN 1996). Het haltebolletje op de plattegrond ligt op de locatie waar nog de restanten van de halte te zien zijn. De naam van de halte is niet uit de dienstregeling of de kaart op te maken.

Lijn 34 is in 1998 opgeheven en vervangen door lijn 30. Of die ook via de Fluiterlaan reed, weet ik niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De enige overgebleven metro van het type M komt komende week terug op het metronet.

https://www.ad.nl/rotterdam/bijna-klaar ... ~ae75e4d6/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door katvis »

nvdw schreef:Het haltebolletje op de plattegrond ligt op de locatie waar nog de restanten van de halte te zien zijn. De naam van de halte is niet uit de dienstregeling of de kaart op te maken.
Waar zie je die plattegrond? Ik wil best wel een kijkje nemen.


Suus schreef:De enige overgebleven metro van het type M komt komende week terug op het metronet.

https://www.ad.nl/rotterdam/bijna-klaar ... ~ae75e4d6/
Ik ben benieuwd hoe deze bij Blaak komt eenmaal op het metronet, ik hoop stiekem op eigen kracht :mrgreen:
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Locomotief
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door nvdw »

luka23 schreef:Waar zie je die plattegrond? Ik wil best wel een kijkje nemen.
Mijn persoonlijke archief :oops:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Buslijnennet in Capelle a/d IJssel is in ieder geval flink overhoop gehaald laatste 15 jaar. Vooral in december 2002 had men blijkbaar hoge verwachtingen van het busnet hier toen er volgens mij maar liefst 5 buslijnen naar Capelle gingen rijden, waaronder een lijn die helemaal tot Schiedam liep.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door intercity02 »

Suus schreef:De enige overgebleven metro van het type M komt komende week terug op het metronet.

https://www.ad.nl/rotterdam/bijna-klaar ... ~ae75e4d6/
Hoelang blijft hij bij station Blaak staan?
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef:Buslijnennet in Capelle a/d IJssel is in ieder geval flink overhoop gehaald laatste 15 jaar. Vooral in december 2002 had men blijkbaar hoge verwachtingen van het busnet hier toen er volgens mij maar liefst 5 buslijnen naar Capelle gingen rijden, waaronder een lijn die helemaal tot Schiedam liep.
Het lijnennet in de Alexanderpolder en Capelle was destijds:
30: Station Alexander - Schollevaar - Capelle De Terp - Capelle Centrum - Valeriusrondeel - Capelsebrug -> Kralingse Veer -> Capelsebrug
31: Station Alexander - Schollevaar - Capelle De Terp - Capelle Centrum - IJsselland Ziekenhuis - Capelsebrug -> Kralingse Veer -> Capelsebrug
34: Station Alexander - Capelseweg - Capelle Centrum - Capelle De Terp - Capelle Oostgaarde (huidige lijn 31)
35: Station Noord - Schiebroek - Molenlaan - Ommoord - Station Alexander - IJsselland Ziekenhuis
36: Station Alexander - Het Lage Land - Prinsenland - Kralingse Zoom - Woudestein - Oostplein - Centraal Station
37: Zevenkamp - Ommoord - Bosdreef - Crooswijk - Pompenburg - Centraal Station - Beukelsbrug - Marconiplein
38: Schollevaar - Station Alexander - Bosdreef - Crooswijk - Pompenburg - Centraal Station - Beukelsbrug - Schiedam Centrum (Station Alexander werd pas op een later moment in de route opgenomen toen het fysieke eindpunt in Schollevaar werd vervangen door een lusroute en er anders geen buffer en eindpuntvoorzieningen meer waren)

Het gros van deze lijnvoering verdween echter al weer per 24 mei 2004.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door katvis »

nvdw schreef:
Mijn persoonlijke archief :oops:
Zou je die kaart kunnen/willen delen?
PSA: Links gaan, rechts staan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten