Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Wat ook heel raar is, is dat er al maanden geleden dienstregelingen zijn gemaakt en dat er van de bus nog steeds geen dienstregelingenfolder te downloaden valt... zoveel is er bij de bus niet veranderd ten opzichte van de jaren er voor!
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat is ook typisch RET, om de zoveel jaar probeert men die folders een nieuwe layout te geven, en faalt men hopeloos daarin. Dat lijkt ook dit jaar het geval te zijn, met weinig succes blijkbaar want het lukt ze niet ze op tijd af te krijgen. Op zich zouden dergelijke folders vandaag de dag overbodig moeten zijn, maar aangezien de dienstregeling op de website zo rot werkt val ik ook vaak nog terug op die folders.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ik zie dat het lijstje van laatste metro's weer een update heeft gehad, maar nog steeds fout is. Nu ontbreekt de metro van 20:32 vanaf Den Haag naar Rotterdam Centraal, terwijl de niet in de dienstregeling voorkomende metro van 20:51 vanaf Rotterdam Centraal naar Slinge (waarschijnlijk een lege rit) er nog wel in staat. Het is gewoon onbegonnen werk om fouten hersteld te krijgen heb ik het idee.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Of men heeft er geen personeel voor wat er even te tijd voor neemt / wil nemen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Afbeelding

Klaar is kees. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

:pos: .

Heb je het lijstje ook opgestuurd naar de RET :wink: ?
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Je bent vergeten om de lijnen willekeurig door elkaar te husselen :P Overigens vind ik voor de trajecten Schiedam - Capelsebrug en Rotterdam Centraal - Slinge dat lijnletters onhandig in dit geval, doordat er na de laatste B Capelsebrug (die overigens als lijn A rijdt maar B Capelsebrug als bestemming heeft, in plaats van lijn + bestemming samen te tonen zoals bij vrijwel elke bus en tram in Nederland heeft men de eindbestemmingen "B Capelsebrug" en "C Capelsebrug" aangemaakt in de reisinformatiesystemen) nog een lijn C rijdt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Durashift »

Hendrik schreef:Gisteren lag metro E er een tijdje helemaal uit wegens een 'storing aan het bedieningssysteem'.
Wel aardig om te lezen hoe de directeur daarover werd geïnformeerd:
https://twitter.com/pgpeters/status/680664092848328704
https://twitter.com/pgpeters/status/680664569132531712
https://twitter.com/pgpeters/status/680665199108583424

Afbeelding uit laatstvermelde tweet:
Afbeelding
Niet zo handig trouwens dat de bussen uit de 900-serie (Alliance) niet allemaal direct inzetbaar bleken te zijn...
Best gek eigenlijk.. ik zie het medium Twitter niet in de distributielijst staan.. :wink:
Ik vind het wel interessant om zo'n intern document te lezen.. maar vind het eigenlijk wel vreemd dat de directeur dit zo openbaar publiceert.
Het is een intern document..

Inhoudelijk.. het is mij niet duidelijk of het Siemens nu wel of niet gelukt is om binnen het halve uur wat hun nog gegeven was.. het euvel te vinden en te herstellen..
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door datm »

Die RET directeur plaatst wel vaker interne stukken op Twitter o.a. over geweldsincidenten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Op zijn eigen twitteraccount wel te verstaan. Niet het account van de RET.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Er komen ideeën voor eventuele metro- & buspendels voor naar het nationale vuurwerk bij de Erasmusbrug.
https://twitter.com/pgpeters/status/683223864617349120
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Hierover staat ook een artikel de papieren versie van het Algemeen Dagblad (Rotterdams Dagblad editie Oost) van 2 januari 2016.

Maar ... waarom wordt zo iets niet van te voren bedacht? Nu is het weer achteraf.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 02 jan 2016, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Omdat de RET dit niet uit eigen initiatief wil doen, en men in de politiek nooit vooruit denkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Personeel dat er aan mee wil werken? In Amsterdam gingen de vakbonden nog tekeer toen ze het OV op oudejaarsdag twee uur langer wilden laten rijden... Ben heel benieuwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door datm »

Bee schreef:Personeel dat er aan mee wil werken? In Amsterdam gingen de vakbonden nog tekeer toen ze het OV op oudejaarsdag twee uur langer wilden laten rijden... Ben heel benieuwd.
Er bestaat ook nog zo iets als TCR, zei willen alles wel rijden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Heb je nog meer onrealistische voorstellen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag met de eerste metro rit van het nieuwe jaar gelijk al 5 minuten vertraging gehad. Ik moet de RET wel een compliment geven over de actuele en snelle reisinformatie :pos: .
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door datm »

JWM schreef:Heb je nog meer onrealistische voorstellen?
Zo onrealistisch vind ik dit niet. TCR verzorgt vaak de pendeldiensten op evenementen van deze omvang.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dat kan wel zo zijn, maar als personeel van de RET (mogelijk) geen zin heeft om met Oudejaarsavond te werken, waarom zou personeel van TCR dat dan wel willen?
Het materieel is namelijk geen probleem: de RET heeft bussen en metro's (en trams, maar daarover wordt niet gesproken) genoeg. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

En kan personeel van TCR met een metro en een tram rijden?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door datm »

Meltrain schreef:Dat kan wel zo zijn, maar als personeel van de RET (mogelijk) geen zin heeft om met Oudejaarsavond te werken, waarom zou personeel van TCR dat dan wel willen?
Het materieel is namelijk geen probleem: de RET heeft bussen en metro's (en trams, maar daarover wordt niet gesproken) genoeg. ;)
Chauffeurs van TCR rijden regelmatig tot diep in de nacht pendeldiensten voor evenementen ook tijdens feestdagen.
KM46 schreef:En kan personeel van TCR met een metro en een tram rijden?
Nee, maar dat hoeft ook niet. Ze kunnen pendeldiensten verzorgen tussen de vuurwerkshow en P+R terreinen rond de stad. Daarnaast heeft TCR een vloot aan touringcars waar ze de bezoekers mee naar andere steden kunnen vervoeren.
Kijk maar eens op http://www.concertvervoer.com/ waar ze allemaal voor rijden.

En nee ik ben niet werkzaam op de marketingafdeling van TCR :D
Ik wil alleen maar aangeven dat als de RET het vervoer voor dit evenement niet wilt verzorgen dat er genoeg andere vervoersbedrijven zijn die dit wel willen doen.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

datm schreef: Ik wil alleen maar aangeven dat als de RET het vervoer voor dit evenement niet wilt verzorgen dat er genoeg andere vervoersbedrijven zijn die dit wel willen doen.
En waarom doen ze dat niet nu al? Ik denk niet dat ze het willen doen namelijk.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door datm »

Abracadabram schreef:
datm schreef: Ik wil alleen maar aangeven dat als de RET het vervoer voor dit evenement niet wilt verzorgen dat er genoeg andere vervoersbedrijven zijn die dit wel willen doen.
En waarom doen ze dat niet nu al? Ik denk niet dat ze het willen doen namelijk.
Omdat de organisatie er geen geld in wilt stoppen? Want iemand moet het vervoer betalen. Met alleen kaartverkoop redt je het niet.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door CamilleKreemers »

je kan toch eventueel andere kaarten gebruiken voor nachtvervoer.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door datm »

CamilleKreemers schreef:je kan toch eventueel andere kaarten gebruiken voor nachtvervoer.
Bezoekers willen het liefst zo min mogelijk betalen voor de pendeldiensten anders zullen ze alsnog de auto instappen.
Dus je zult de kaartjes niet duurder mogen maken dan 1 a 2 euro. Dat betekent dat je als organisatie flink zult moeten bijleggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten