Pagina 8 van 472

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 13 mei 2014, 17:24
door donny2290

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 13 mei 2014, 17:37
door casper_rzb
Welke bussen komen op het vervangend vervoer?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 13 mei 2014, 19:08
door Etienne
Beetje vroeg om hierover te oordelen, niet? :wink:

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 13 mei 2014, 19:29
door casper_rzb
Nou als de dienstregeling bekend is is de rest meestal ook bekend lijkt mij...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: wo 14 mei 2014, 00:13
door dylanwild94
nee.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: do 15 mei 2014, 20:37
door casper_rzb
ook de DRIM's in Spijkenisse zijn vervangen (iedergeval er staat R-net op)
Afbeelding

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 16 mei 2014, 00:14
door zone5324bericht...
kreeg vandaag van Randstad bericht binnen, dat ze chauffeurs zoeken voor de metrostremming en een tramstremming op Noord.
de grote lijnen zijn wel bekend, maar de invulling moet nog plaatsvinden...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 16 mei 2014, 10:15
door donny2290
Welke tramlijn gaat het om dan?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 16 mei 2014, 11:21
door Stefan
Volgens mij gaat 't weer om de pendel tussen de Molenlaan en de Bergweg.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 16 mei 2014, 13:25
door zone5324bericht...
4 t/m 31 augustus inderdaad Bergweg - Molenlaan...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 11:57
door ODRAIL
Gistern zag ik ook een aantal R-Net perikelen op metrostation Marconiplein in Rotterdam.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 22:41
door Gekko123
Op de haltes van lijn E zijn ondertussen de Reisinformatie-borden al in R-Net-huisstijl gebracht. Alleen de vertrekstaten zijn nog niet in die stijl, evenals de DRIS.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 01 jun 2014, 19:47
door ODRAIL
KM46 schreef:Gistern zag ik ook een aantal R-Net perikelen op metrostation Marconiplein in Rotterdam.
En gisteren zag ik het ook op de metrostations Prinsenlaan en Oosterflank in Rotterdam.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 07 jun 2014, 20:22
door Busfoto.nl
Mooi dat RET hier nu mee begint in Nederland. In Frankrijk heb ik het al vaker gezien. Scheelt nodeloos geren bij beginhaltes.

Afbeelding

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 07 jun 2014, 20:38
door zone5324bericht...
eigenlijk ook niet nodig, want bij alle beginhaltes staat een DRIS-paal, waarop ook al aangegeven staat, wanneer de volgende tram hoort te vertrekken.

en bij bijv. Limbrichthoek staat het dan op de tram, terwijl de tram daar geen halte heeft, maar alleen een buffer.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 07 jun 2014, 20:47
door marvinkok
Het gaat er om dat als er meerdere voertuigen van dezelfde lijn staan je weet welke er het eerst vertrekt...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 07 jun 2014, 20:49
door Daantje
Bij de eindhalte op de Kleiweg vind ik het altijd wel handig om te weten welke van de trams als eerste weggaat. Nu sta je soms in de regen te wachten terwijl de tram er al staat maar je niet weet welke er eerst vertrekt.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 11:01
door zone5324bericht...
dat klopt wel, maar bij meerdere beginpunten van de tram zijn het bufferplekken en ligt de halte verderop.
daar maakt het dan dus helemaal niet uit welke tram eerder gaat. bij de halte merk je dan vanzelf wel welke tram als eerste komt...

en dan zijn er nog een paar beginpunten zonder buffer, dus daar is het gewoon de eerste tram die als eerste zal vertrekken...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 12:13
door Meltrain
Ik heb even geteld, maar bij de beginpunten Charlois, Molenlaan, Woudestein, Kleiweg, Spangen, Woudhoek en Holy zijn er meerdere perrons waar trams aan kunnen staan. Voor deze haltes is het dus zeker nuttig.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 13:26
door zone5324bericht...
je hebt gelijk.
dacht dat een deel van de genoemde haltes al aangepast was naar een bufferplek en verderop de eigenlijke halte.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 13:39
door Karl
In Lissabon heb ik jaren geleden bij bussen al zoiets dergelijks gezien. Ik vond het daar wel een voordeel. De eindbestemming alterneerde daar met de vertrektijd. Ergens geeft het voor mijn idee ook meer 'sociale druk' voor de bestuurder om op tijd de koffie vaarwel te zeggen en het voertuig te laten vertrekken. Het verplaatsen van de halte ten opzichte van de bufferlocatie vind ik onwenselijk, dan laat je reizigers in de kou en regen wachten terwijl er een voertuig niets staat te doen.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 13:51
door zone5324bericht...
ze mogen in Rotterdam van de opdrachtgever inderdaad niet te vroeg van de halte wegrijden of passeren.
maar de rijtijden van sommige lijnen is zodanig, dat als je precies op tijd van de halte vertrekt, je bij de 3 halte alweer te vroeg bent.

zodoende leert de praktijk, dat menig bestuurder/chauffeur wat later vertrekt, zodat ze iets verderop in de rit in ieder geval niet veel te vroeg passeren.

maar ik weet ook, dat ze op Zuidplein in de kantine voor de bus een scherm hebben hangen met tijden en kleurtjes (om vertragingen aan te geven).

de RET wil inderdaad dat het personeel zich wat meer aan de dienstregeling houdt, omdat ze als bedrijf daarop weer gecontroleerd wordt door de opdrachtgever.

je kunt je dus afvragen of die vermelding op het voertuig voor de reizigers is, of voor het personeel...;-)

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 15:03
door Geert
Het is in ieder geval voor beiden nuttig. :P

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 15:13
door zone5324bericht...
dat waren de vroegere dienstmededelingen op stations ook.
als er een spoorwijziging was, werd eerst het personeel ingelicht en daarna pas de reizigers.
maar de ervaren reiziger had aan de dienstmededeling als genoeg en stond al ruim voor de rest op het andere perron...;-)

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 21:58
door fred
Meltrain schreef:Ik heb even geteld, maar bij de beginpunten Charlois, Molenlaan, Woudestein, Kleiweg, Spangen, Woudhoek en Holy zijn er meerdere perrons waar trams aan kunnen staan. Voor deze haltes is het dus zeker nuttig.
En dan ook nog de eindpunten Willemsplein, Lombardijen en De Esch (daar mogen wel passagiers instappen)