Pagina 9 van 471
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 22:19
door Karl
De laaste keer dat ik bij Willemsplein was, was dat niet het geval. Er was een perron met uitstaphalte bij de Waterbussteiger; daarna een buffer (in een boog) met twee sporen en vervolgens pas een perron met instaphalte.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 20:57
door ODRAIL
Meltrain schreef:Ik heb even geteld, maar bij de beginpunten Charlois, Molenlaan, Woudestein, Kleiweg, Spangen, Woudhoek en Holy zijn er meerdere perrons waar trams aan kunnen staan. Voor deze haltes is het dus zeker nuttig.
De Wilgenplaslaan heeft ook twee sporen. Maar het tweede spoor wordt alleen in noodgevallen gebruikt.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 22:22
door n-evo
Busfoto.nl schreef:Mooi dat RET hier nu mee begint in Nederland. In Frankrijk heb ik het al vaker gezien. Scheelt nodeloos geren bij beginhaltes.
In Brussel doen ze het ook. Zou voor Amsterdam ook erg prettig zijn aangezien ze amper aan DRIS-schermen doen.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 18:34
door Michael
In Rotterdam rijdt de eerste metro inmiddels in R-Net huisstijl rond. Het betreft stel 5336. DylanWild94 heeft er een foto van.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 19:30
door MetroRET
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 19:49
door Thom91
Is dit R-Net? Rode deuren? :')
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 19:59
door MetroRET
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 20:22
door zone5324bericht...
RMC is degne die het vervangnd vervoer voor metro en tram in juli/augustus gaat verzorgen, maar (o.a.) via een groot uitzendbureau worden chauffeurs gebruikt.
het mij bekende uitzendbureau gaat volgende week met de personeel planning beginnen...
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 20:30
door casper_rzb
Die hebben nietzoveel bussen toch,
Hoeveel weet ik niet maar sws te weinig om de D te vervangen met een pendel.
Dus wat gaat er nogmeer komen?
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 20:32
door mb90
Ook mijn kant nog 3 foto's van de 5336. Een nogal opvallende verschijning door de rode deuren. Grijs past een stuk beter bij deze metro's, dus het zal even wennen worden met deze deuren. De foto's zijn genomen bij de Maashaven aan de kant van Katendrecht:
De volgende foto is een uitsnede met daarin alleen maar de 5336. Voor de kijkers links het R-net logo en rechts de al bekende schuine RET-band:
En tot slot weer de complete metro die station Maashaven binnenrijdt:
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 20:38
door Daniel
mb90 schreef:Grijs past een stuk beter bij deze metro's, dus het zal even wennen worden met deze deuren.
Vindt die rode deuren anders best goed staan, minder saai dan het oorspronkelijke grijs/groen.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 20:39
door MetroRET
Ik vind alleen de RET-stripping erg vloeken bij de rode deuren.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 20:40
door casper_rzb
En ik vind ze prachtig! *O*
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 21:11
door Suus
Door de kleur grijs knalt het heel erg uit, een iets donkerder tint grijs was niet verkeerd geweest.
Overigens, in mijn herinnering hadden de Rotterdamse metro's vroeger ook rode deuren, maar toen waren de metro's zelf nog nachtblauw
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 21:13
door Gekko123
Wat mij betreft moet die RET-band volledig weg, dat haalt het hele idee van R-Net ook omlaag. R-Net moest juist herkenbaar zijn voor de reiziger zonder dat de vervoerder overduidelijk in beeld is op het voertuig (dus ook dezelfde stijl qua vertrekstaten etc).
Overigens ben ik benieuwd hoe de metro eruit had gezien als die even rood/grijs geweest zou zijn als de huidige R-Net-bussen.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 22:20
door Frans F
MetroRET schreef:Ik vind alleen de RET-stripping erg vloeken bij de rode deuren.
Los van het feit dat het geen gezicht is begin je op deze manier het concept R-Net te verkrachten.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 22:40
door MdJ
Ik heb eerder het idee dat het grijs wel erg licht is. Moet dat niet juist een tikkie donkerder?
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: vr 13 jun 2014, 23:01
door MetroRET
Gekko123 schreef:Overigens ben ik benieuwd hoe de metro eruit had gezien als die even rood/grijs geweest zou zijn als de huidige R-Net-bussen.
https://www.dropbox.com/s/ai29kt61tm8zb ... -09-33.jpg
Niet door mij gemaakt
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: za 14 jun 2014, 00:12
door MetroRET
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: za 14 jun 2014, 00:43
door Meltrain
Tja, ik snap het hele idee van R-Net toch al niet zo. In feite zijn van de huidige R-Net lijnen alleen de lijnen 300 en 310 (voormalige Zuidtangent) echt HOV-lijnen.
Gelukkig blijft het in Rotterdam beperkt tot de metro.
Een alternatief had kunnen zijn om de bak met RET-logo wél grijze deuren te geven. Dan hadden alle kleuren beter uitgekomen.
Bee schreef:
Overigens, in mijn herinnering hadden de Rotterdamse metro's vroeger ook rode deuren, maar toen waren de metro's zelf nog nachtblauw
Nee, dat waren alleen de Teetjes op de Oost-Westlijn.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: za 14 jun 2014, 00:47
door MetroRET
De teetjes reden voor de opening van de Beneluxlijn ook op de Noord-Zuidlijn.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: za 14 jun 2014, 10:21
door zone5324bericht...
casper_rzb schreef:Die hebben nietzoveel bussen toch,
Hoeveel weet ik niet maar sws te weinig om de D te vervangen met een pendel.
Dus wat gaat er nogmeer komen?
als RMC het vervoer regelt, wil dat niet zeggen, dat ze het alleen met eigen bussen doen.
ga er maar vanuit, dat het met RET-bussen gebeurd.
nu rijden ook nog verschillende RMC-chauffeurs gewone RET-diensten.
het is zometeen zomervakantie, dus minder bussen voor de gewone lijndienst nodig.
reizigers tussen Slinge en Hoogvliet, worden geadviseerd via Beurs en lijn C te reizen.
lijn C zou ook vaker blijven/gaan rijden (ipv de normale vakantiedienstregeling)...
de pendel is dus eigenlijk met name bedoeld voor de reizigers van/naar Rhoon en Poortugaal...
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: za 14 jun 2014, 10:33
door MetroRET
Lijn C blijft in de zomervakantie dezelfde frequentie rijden als in de reguliere vakantiedienstregeling : 4×/uur.
Maar Lijn B vervangt Lijn D naar De Akkers &
Lijn A de spitsdiensten van Lijn D.
Zo heb je dus in de spits een 5-minutendienst (3 lijnen die 4×/uur rijden) tussen De Akkers & Capelsebrug.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: za 14 jun 2014, 11:41
door fred
Overigens worden in de gereviseerde metro's de kunststofstoelen nog vervangen door stoelen met een stoffen bekleding. In de wagens met een ouderwetse filmrol als bestemmingsaanduider zal deze nog vervangen worden door een digitale versie.
Re: OV in en om Rotterdam
Geplaatst: za 14 jun 2014, 11:50
door n-evo
Gekko123 schreef:Wat mij betreft moet die RET-band volledig weg, dat haalt het hele idee van R-Net ook omlaag. R-Net moest juist herkenbaar zijn voor de reiziger zonder dat de vervoerder overduidelijk in beeld is op het voertuig (dus ook dezelfde stijl qua vertrekstaten etc).
Mee eens. De hele gedachte achter R-net is juist één uniforme huisstijl onafhankelijk van de vervoerder. Vind het op z'n zwakst gezegd bizar dat RET die band erop laat zitten.