Pagina 10 van 473

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 11:58
door MetroRET
fred schreef:Overigens worden in de gereviseerde metro's de kunststofstoelen nog vervangen door stoelen met een stoffen bekleding. In de wagens met een ouderwetse filmrol als bestemmingsaanduider zal deze nog vervangen worden door een digitale versie.
De bestemmingsaanduider is als proef 2 jaar geleden al bij een rijtuig aangebracht.

Metrorijtuig 5339 :
https://www.flickr.com/photos/123752246 ... 052694605/

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 12:35
door zone5324bericht...
MetroRET schreef:Lijn C blijft in de zomervakantie dezelfde frequentie rijden als in de reguliere vakantiedienstregeling : 4×/uur.

Maar Lijn B vervangt Lijn D naar De Akkers &
Lijn A de spitsdiensten van Lijn D.

Zo heb je dus in de spits een 5-minutendienst (3 lijnen die 4×/uur rijden) tussen De Akkers & Capelsebrug.
oke...
niet alles onder de nummer lijn C, maar wel meer ritten...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 13:40
door donny2290
MetroRET schreef:Ik vind alleen de RET-stripping erg vloeken bij de rode deuren.
Mee eens, zonder de RET stripping ziet het er vele malen beter uit.
Blijft de stoffering van de stoelen groen ?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 13:52
door MetroRET
De stoelen worden hetzelfde als in het SG3-materieel (5600-serie rijtuigen).

De, nu al (17) gereviseerde rijtuigen worden, als het goed is, in de zomervakantie aangepast met deze stoelen en de R-NET kleurstelling.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 14:03
door Meltrain
n-evo schreef:
Gekko123 schreef:Wat mij betreft moet die RET-band volledig weg, dat haalt het hele idee van R-Net ook omlaag. R-Net moest juist herkenbaar zijn voor de reiziger zonder dat de vervoerder overduidelijk in beeld is op het voertuig (dus ook dezelfde stijl qua vertrekstaten etc).
Mee eens. De hele gedachte achter R-net is juist één uniforme huisstijl onafhankelijk van de vervoerder. Vind het op z'n zwakst gezegd bizar dat RET die band erop laat zitten.
Bij Connexxion en EBS staat de naam van de vervoerder toch ook op de bussen?
Zolang er niet een site is als r-net.info is het essentieel dat de naam van de vervoerder vermeld staat, omdat je anders niet weet bij wie je moet zijn met vragen of klachten of überhaupt om de dienstregeling op te vragen.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 14:15
door tsov
Exact. Dat is ook het grote probleem met R-Net wat mij betreft. Het is een leuk concept, dat best goed kan werken en ook een goede 'opvanger' voor de reiziger zou kunnen zijn om de concessiewisselingen te overbruggen. Maar dan moet er inderdaad wel een digitaal R-Net-portaal zijn, waar de reiziger dus terecht kan voor de dienstregeling en dergelijke. In geval van klachten kan er dan altijd een link staan naar de betreffende vervoerder die op die lijn rijdt, of zou zo'n klacht zelfs intern doorgespeeld kunnen worden.
Wat mij betreft hoeft dit overigens niet alleen voor R-Net te gelden, maar kan dat landelijk en/of provinciaal/regionaal worden geregeld. Dan hoef je niet bij elke concessiewisseling weer mensen de weg te wijzen naar een nieuwe website e.d.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 14:43
door n-evo
Meltrain schreef:Bij Connexxion en EBS staat de naam van de vervoerder toch ook op de bussen?
Zolang er niet een site is als r-net.info is het essentieel dat de naam van de vervoerder vermeld staat, omdat je anders niet weet bij wie je moet zijn met vragen of klachten of überhaupt om de dienstregeling op te vragen.
Ga je die neutrale letters van Connexxion en EBS nou serieus vergelijken met wat de RET doet? Vind het nogal een verschil namelijk. Als je de R-net formule PDF'jes erbij pakt zie je dat Connexxion en EBS zich aan de huisregels houden: het logo van de vervoerder mag op die wijze aanwezig zijn. HTM heeft hun logo ook gewoon neutraal gehouden conform R-net op de nieuwe trams. De gigantische banden met groen van RET slaan echter helemaal nergens op binnen de R-net huisstijl.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 14:48
door zone5324bericht...
een landelijk hov-netwerk was er al en dat heette Interliner...
dat R-net is weer eens het zoveelste pr idee van mensen achter een bureau.

mensen die zelf reizen interesseert de naam niet, als het product maar goed is.

ook al staat er op elke hov-bus en metro R-net, blijft er verschil in prijzen vanwege de verschillende opdrachtgevers met elk hun eigen wensen.

misschien wordt het ook eens tijd, dat de opdrachtgever de bussen in eigendom (of lease neemt) en de vervoerder er dsn alleen maar mee rijdt en tijdens de concessie onderhoudt.
enkele Duitse deelstaten hebben dit voor de trein al gedaan.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 15:58
door donny2290
Om nog maar te zwijgen over tariefintegratie, dat lijkt mij 1 van de belangrijkste aspecten bij een dergelijk concept.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 14 jun 2014, 16:18
door Meltrain
n-evo schreef:
Meltrain schreef:Bij Connexxion en EBS staat de naam van de vervoerder toch ook op de bussen?
Zolang er niet een site is als r-net.info is het essentieel dat de naam van de vervoerder vermeld staat, omdat je anders niet weet bij wie je moet zijn met vragen of klachten of überhaupt om de dienstregeling op te vragen.
Ga je die neutrale letters van Connexxion en EBS nou serieus vergelijken met wat de RET doet? Vind het nogal een verschil namelijk. Als je de R-net formule PDF'jes erbij pakt zie je dat Connexxion en EBS zich aan de huisregels houden: het logo van de vervoerder mag op die wijze aanwezig zijn. HTM heeft hun logo ook gewoon neutraal gehouden conform R-net op de nieuwe trams. De gigantische banden met groen van RET slaan echter helemaal nergens op binnen de R-net huisstijl.
De RET is tenminste trots op zichzelf.
R-Net is om aan te geven welke lijnen hoogfrequent rijden en aan bepaalde eisen voldoen qua snelheid, reistijd en comfort.
Bij de metro (die geheel op vrije baan rijdt en bijna volledig gelijkvloers het verkeer kruist) is dat vanzelfsprekend en zelfs nog beter dan bij de gemiddelde lijn van R-Net.
Ik vind daarom dat het product "Metro" een hogere prioriteit moet krijgen dan het product "R-Net".

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 15 jun 2014, 19:28
door dylanwild94
Meltrain schreef: De RET is tenminste trots op zichzelf.
en dit is nou precies de reden waarom ik het juist goed vind dat de RET heeft afgeweken van de huisstijl.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 15 jun 2014, 22:14
door MetroRET
zone5324bericht... schreef:
MetroRET schreef:Lijn C blijft in de zomervakantie dezelfde frequentie rijden als in de reguliere vakantiedienstregeling : 4×/uur.

Maar Lijn B vervangt Lijn D naar De Akkers &
Lijn A de spitsdiensten van Lijn D.

Zo heb je dus in de spits een 5-minutendienst (3 lijnen die 4×/uur rijden) tussen De Akkers & Capelsebrug.
oke...
niet alles onder de nummer lijn C, maar wel meer ritten...
Hier de dienstregeling van doordeweeks op Lijn ABC.
https://www.dropbox.com/s/432xic1ltcfvd ... 202014.pdf

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 16:46
door MetroRET
MetroRET schreef: Hier de dienstregeling van doordeweeks op Lijn ABC.
https://www.dropbox.com/s/432xic1ltcfvd ... 202014.pdf
In dezelfde link is nu ook de zaterdagdienstregeling toegevoegd.
De dienstregeling die op de zondag gereden zal worden, volgt spoedig.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 17:13
door n-evo
Meltrain schreef:De RET is tenminste trots op zichzelf.
Wat een emotie. Er is een huisstijl ontwikkeld voor R-net en RET houdt zich daar niet aan. Zo simpel is het eigenlijk.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: do 19 jun 2014, 20:59
door Daantje
Ik vind het hele R-net huisstijl principe nergens op slaan maar op zich vind ik die rode deuren wel mooi.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 13:02
door jesse-cruzu
Vind dat hele R-NET gebeuren gerotzooi met het OV. Alsof de gemiddelde reiziger het boeit.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 19:29
door casper_rzb
Voor mij betekend het gratis wifi...
Bijna overal, En dan kom je in de Rotterdamse metro... -o-

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 22:05
door Meltrain
Nog even geduld.... ;) In de loop van dit jaar komt er Wi-Fi in de trams en metro's van de RET.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 21 jun 2014, 12:08
door Gideon
jesse-cruzu schreef:Vind dat hele R-NET gebeuren gerotzooi met het OV. Alsof de gemiddelde reiziger het boeit.
Vind ik ook en nu moet je de huisstijl van alles veranderen. Een simpel stikker op de perron of stikker van de lijn op een haltebord vind ik zelf al voldoende. Een snelbuslijn heeft toch ook geen aparte huistijl

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 21 jun 2014, 14:23
door zone5324bericht...
hier niet, maar je hebt ook die varianten al wel gehad en de Qliners zijn toch ook anders dan de gewone streekbussen... maar in een tijd van besparen moet je volgens mij niet met dit soort marketingzaken komen, want inderdaad zal het de gemiddelde reiziger geen moer schelen...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 22 jun 2014, 02:24
door Ofyles2
Gideon schreef:
jesse-cruzu schreef:Vind dat hele R-NET gebeuren gerotzooi met het OV. Alsof de gemiddelde reiziger het boeit.
Vind ik ook en nu moet je de huisstijl van alles veranderen. Een simpel stikker op de perron of stikker van de lijn op een haltebord vind ik zelf al voldoende. Een snelbuslijn heeft toch ook geen aparte huistijl
Ik vind het op zich geen verkeerd idee om verschillende soorten buslijnen een kleurtje mee te geven, naar voorbeeld van Kopenhagen, Stockholm of Hamburg.

Het probleem met R-Net is dat deze formule supersnelle verbindingen (Rotterdamse metro, RandstadRail) met opgewaardeerde stoplijnen combineert (verschillende lijnen in Amsterdam).

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 11:20
door casper_rzb
Meltrain schreef:Nog even geduld.... ;) In de loop van dit jaar komt er Wi-Fi in de trams en metro's van de RET.
Ja dat zijden ze 2 jaar geleden ook...

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 13:08
door MetroRET
Momenteel rijden deze driewagentrein rond op metrolijn D :
5361 : RET-kleuren na de Mid-Life Revisie
5320 : Gethematiseerde deuren : 'Rotterdam Durft'
5336 : R-NET kleuren na de Mid-Life Revisie

Afbeelding

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 13:40
door Meltrain
Mooi. :D :pos:

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 14:19
door casper_rzb
Als ze nou op volgorde stonden... -o-