Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Geplaatst: di 25 okt 2016, 21:43
Met de OV-chipkaartdata heb je toch al redelijk betrouwbare data van de drukte?
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Met de zes rijtuigen die men aangeschaft heeft kan men tot Pijnacker de frequentie verhogen tot elke 5 minuten, maar dan heeft men wel een keerspoor nodig voor een robuuste dienstregeling. Tot dat keerspoor er ligt moet men verder doorrijden, en dan is het aantal van zes rijtuigen onvoldoende om de gehele spits frequenter te rijden.KM46 schreef:Is een frequentieverhoging op (midden) lange termijn wel de bedoeling of is dit niet mogelijk?
Mogen dergelijke gegevens hiervoor wel gebruikt worden?Wubbo schreef:Met de OV-chipkaartdata heb je toch al redelijk betrouwbare data van de drukte?
Voor Pijnacker Zuid ligt toch een overloopwissel, kan men daar geen gebeurt van maken ?Bemined schreef:Met de zes rijtuigen die men aangeschaft heeft kan men tot Pijnacker de frequentie verhogen tot elke 5 minuten, maar dan heeft men wel een keerspoor nodig voor een robuuste dienstregeling. Tot dat keerspoor er ligt moet men verder doorrijden, en dan is het aantal van zes rijtuigen onvoldoende om de gehele spits frequenter te rijden.KM46 schreef:Is een frequentieverhoging op (midden) lange termijn wel de bedoeling of is dit niet mogelijk?
En is het dan al zeker dat het keerspoor er komen gaat?Bemined schreef:Met de zes rijtuigen die men aangeschaft heeft kan men tot Pijnacker de frequentie verhogen tot elke 5 minuten, maar dan heeft men wel een keerspoor nodig voor een robuuste dienstregeling. Tot dat keerspoor er ligt moet men verder doorrijden, en dan is het aantal van zes rijtuigen onvoldoende om de gehele spits frequenter te rijden.KM46 schreef:Is een frequentieverhoging op (midden) lange termijn wel de bedoeling of is dit niet mogelijk?
Zolang de gegevens geanonimiseerd zijn lijkt me dat geen probleem.KM46 schreef:Mogen dergelijke gegevens hiervoor wel gebruikt worden?Wubbo schreef:Met de OV-chipkaartdata heb je toch al redelijk betrouwbare data van de drukte?
Het probleem met keren bij Leidschenveen is dat het daar al behoorlijk druk is in de spits met iedere 3 minuten per richting een tram/metro. Verder is het voordeel de eventuele overstap, al zullen veel reizigers in de praktijk alsnog aangewezen zijn op de volgende wel doorrijdende metro van 5 minuten later. Reden: een volle metro neemt meer reizigers mee dan een volle tram en die trams komen al behoorlijk goed gevuld aan vanuit Zoetermeer (er rijden niet voor niets enkele spitsritten op tramlijn 4 met een dubbel tramstel).KM46 schreef:Is het dan niet handiger om op Leidschenveen te keren? of staat de HTM dit niet toe?
Voor de korte termijn zou het misschien een idee zijn, om (evenals in Utrecht naar de Uithof) vanuit het Randstadrail-gebied (Zoetermeer, Berkel, e.d.) rechtstreekse spitsbussen naar bijv. Alexander of Kralingse Zoom te rijden? Daarmee ontlast je dan de drukste metro's een beetje.KM46 schreef:Is een frequentieverhoging op (midden) lange termijn wel de bedoeling of is dit niet mogelijk?
Zoals ik al aangaf, daarvoor is niet voldoende materieel Het is heel simpel: voor elke 5 minuten dat je de spitsmetro's verder laat doorrijden, heb je twee extra rijtuigen nodig. Leidschenveen is bijna 10 minuten verder dan Pijnacker Zuid, dus heb al snel 4 extra rijtuigen nodig.KM46 schreef:Is het dan niet handiger om op Leidschenveen te keren? of staat de HTM dit niet toe?
Dan moet de spoorveegwagen van de RET ingezet worden.Suus schreef:Vandaag vertraging op alle tramlijnen door gladde sporen.
Lees verderPlannen voor uitbreiding voor zelfrijdende ParkShuttle
Nederlands eerste zelfrijdende bus, de Parkshuttle naar bedrijventerrein Rivium in Capelle aan den IJssel, wordt waarschijnlijk in 2018 verlengd. De komende twee jaar blijft de bus ongewijzigd en blijft de concessie in handen van Connexxion.
Chrysa schreef:Lees verderPlannen voor uitbreiding voor zelfrijdende ParkShuttle
Nederlands eerste zelfrijdende bus, de Parkshuttle naar bedrijventerrein Rivium in Capelle aan den IJssel, wordt waarschijnlijk in 2018 verlengd. De komende twee jaar blijft de bus ongewijzigd en blijft de concessie in handen van Connexxion.
Wat bedoelen ze? Dat er bij de Brienenoordbrug overgestapt kan worden op een Waterbus of dat de Parkshuttle tot Plantagelaan rijdt?De gemeente Capelle aan den IJssel heeft de ambitie het systeem te vernieuwen en te verlengen per eind 2018. Het systeem zal in eerste instantie verlengd worden naar een halte bij de Van Brienenoordbrug. Bij deze halte bestaat de mogelijkheid een elektrische fiets te huren, of over te stappen op de Waterbus. De route hier naartoe voert over de openbare weg, waardoor de Parkshuttle straks het eerste systeem zal zijn dat daadwerkelijk autonoom rijdt. Dat wil zeggen: zonder ‘steward’ in het voertuig.
Zal ik ook maar doen.dylanwild94 schreef:Ik zal lijn 70 in de gaten houden de komende tijd.
Ik denk dat er bij de Van Brienenoordbrug een aanlegsteiger voor de Waterbus komt. De Plantagelaan lijkt me wel erg ver rijden voor de Parkshuttle.Visgraatmodel schreef:Wat bedoelen ze? Dat er bij de Brienenoordbrug overgestapt kan worden op een Waterbus of dat de Parkshuttle tot Plantagelaan rijdt?De gemeente Capelle aan den IJssel heeft de ambitie het systeem te vernieuwen en te verlengen per eind 2018. Het systeem zal in eerste instantie verlengd worden naar een halte bij de Van Brienenoordbrug. Bij deze halte bestaat de mogelijkheid een elektrische fiets te huren, of over te stappen op de Waterbus. De route hier naartoe voert over de openbare weg, waardoor de Parkshuttle straks het eerste systeem zal zijn dat daadwerkelijk autonoom rijdt. Dat wil zeggen: zonder ‘steward’ in het voertuig.
Wordt daar al mee uitgerold, weet je toevallig welk nummer het was ?TfR schreef:Ik zat in een metrotrein (lijn E) die toevallig de nieuwe Engelstalige afroepen aan had staan. Klinkt wel heel erg Dunglish, het is gewoon dezelfde vrouw :')