Pagina 180 van 221

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 01 aug 2019, 19:43
door Visgraatmodel
SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.

Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 01 aug 2019, 22:26
door busfanNL
Suus schreef:Er gaan in ieder geval hybride bussen rijden op de R-NET-lijnen die vanaf Rodenrijs Metro rijden, terwijl ik die lijnen juist wel geschikt had geacht voor de inzet van de dieselbussen.

Dan voorspel ik in ieder geval voor de dieselbussen inzet op lijn 126 en diverse lijnen die van/naar Kralingse Zoom rijden.

Wat ik gehoord heb is dat de diesel citea bussen volledig vanuit Ridderkerk gaan rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 01 aug 2019, 23:34
door Suus
Aangezien Ridderkerk ook de meeste lijnen heeft die van/naar Kralingse Zoom gaat zat ik er dus niet zo ver naast met mijn vermoeden. De lijnen die over de Van Brienenoordbrug zijn gewoon de meest geschikte kandidaten voor dieselbussen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 01 aug 2019, 23:49
door CB-e-bike-ov
Wat komt er dan op de ringlijn 78 in Hoogvliet te rijden?
Daar rijden nu uitsluitend 200 en 300 series citaro's

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 01 aug 2019, 23:54
door CB-e-bike-ov
BTW ook al bekend hoe men het te kort aan dienstvaardige bussen op de korte termijn gaat oplossen?
Zal men ritten gaan schrappen???

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 00:44
door katvis
Ik ben ook benieuwd naar wat er op de 31 en 37 komt te rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 23:25
door CB-e-bike-ov
Ik denk persoonlijk dat op dergelijke lijnen voorlopig de 300 series ingezet blijven worden...

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 23:27
door CB-e-bike-ov
Visgraatmodel schreef:
SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.

Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.

Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 03 aug 2019, 15:29
door BusFreakRotterdam
Welke wagens vallen er niet uit bij RET? :N :N :N

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 03:01
door CB-e-bike-ov
Tis nog nooit zo erg geweest als dit jaar qua uitval. Je kunt duidelijk zien dat er op het onderhoud van de wagens het meest wordt bezuinigd.

Bedenk dat het beroep buschauffeur nog ook niet het meest aantrekkelijke beroep is. Naast het explosief toegenomen mate van geweld tegenover het personeel worden chauffeurs ook met slecht gebrekkig materieel opgescheept. Heb het met ze te doen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 12:09
door Visgraatmodel
CB-e-bike-ov schreef:
Visgraatmodel schreef:
SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.

Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.

Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?

Een eigen MAN A78 die overgenomen zijn van Qbuzz.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 12:16
door SLToilet
Bemined schreef:
Suus schreef:Net zoals zomer vorig jaar heeft de B-lijn weer de tijd van haar leven. En mag in plaats van de A-lijn naar Pernis rijden, en richting oost is er als de B-lijn rijdt maar liefst 8 minuten geen metro geweest, dus superpopulair bij de reizigers.

Dat is blijkbaar alleen deze week, om duistere reden zijn er deze zomer 3 vakantiedienstregelingen in omloop.
Week 30: B in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 2/8/5 interval richting Oost.
Week 31: B gehele dag naar Pernis, 4/5/6 interval richting Oost.
Week 32 t/m 35: A in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 5/5/5 interval richting Oost (vanwege werkzaamheden tot Kralingse Zoom).


Het viel me al op maar nu snap ik het: in de ochtend haal ik dan net soms lijn D richting tussenwater, maar zodra je overstapt op Beurs sta je 8 minuten te wachten voor de metro naar het oosten! Ik snap dat ze een regelmaat willen bieden richting Alexander maar dan is 6/9 zoals afgelopen week prima zat.

Gelukkig dat dit nu voorbij is en de intervallen normaal zijn voor de geboden frequentie. Overigens vernam ik dat er een spitspendelmetro rijdt tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 17:56
door CB-e-bike-ov
Visgraatmodel schreef:
CB-e-bike-ov schreef:
Visgraatmodel schreef:
SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.

Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.

Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?

Een eigen MAN A78 die overgenomen zijn van Qbuzz.


Het zijn de meest problematische wagens van de RET die de RET liever kwijt dan rijk zijn...
Jammer, ze hebben ondanks ietwat weinig beenruimte de lekkerste zit en het leken in het begin nog degelijke wagens. 11 jaar oud en nu al zo veel uitval. Waar is de tijd van de CSA wagens gebleven die je wel moest slopen na 15 jaar, want uit zich zelf gingen ze niet snel stuk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 18:07
door ZO6176
Jaren geleden sprak ik iemand van de technische dienst in Eindhoven. Die gaf aan dat het maar afvragen is hoe lang de MAN's het zouden volhouden. Zo degelijk was het volgens hem allemaal niet. Nu heeft hermes (en nu dus tijdelijk ook ret) een ander type MAN maar toch.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 18:14
door Hainje
Maar die Hermes-lichting was vanaf het begin al een grote productiefout naar wat ik dan heb begrepen. Er zijn maar weinig series waar nadien zoveel aanpassingen op zijn gedaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 18:21
door MetroRET
SLToilet schreef:
Bemined schreef:
Suus schreef:Net zoals zomer vorig jaar heeft de B-lijn weer de tijd van haar leven. En mag in plaats van de A-lijn naar Pernis rijden, en richting oost is er als de B-lijn rijdt maar liefst 8 minuten geen metro geweest, dus superpopulair bij de reizigers.

Dat is blijkbaar alleen deze week, om duistere reden zijn er deze zomer 3 vakantiedienstregelingen in omloop.
Week 30: B in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 2/8/5 interval richting Oost.
Week 31: B gehele dag naar Pernis, 4/5/6 interval richting Oost.
Week 32 t/m 35: A in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 5/5/5 interval richting Oost (vanwege werkzaamheden tot Kralingse Zoom).


Het viel me al op maar nu snap ik het: in de ochtend haal ik dan net soms lijn D richting tussenwater, maar zodra je overstapt op Beurs sta je 8 minuten te wachten voor de metro naar het oosten! Ik snap dat ze een regelmaat willen bieden richting Alexander maar dan is 6/9 zoals afgelopen week prima zat.

Gelukkig dat dit nu voorbij is en de intervallen normaal zijn voor de geboden frequentie. Overigens vernam ik dat er een spitspendelmetro rijdt tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug.



Er lijkt echter wel een fout in de dienstregeling te zijn geslopen en hopelijk gaat dat niet kloppen:
LIjn D en E lijken gedurende de periode van de werkzaamheden, op vrijdagen geen nachtmetro te hebben en er wordt in de avond gewoon ontkoppeld, zoals op overige doordeweekse dagen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 19:29
door ZO6176
Hainje schreef:Maar die Hermes-lichting was vanaf het begin al een grote productiefout naar wat ik dan heb begrepen. Er zijn maar weinig series waar nadien zoveel aanpassingen op zijn gedaan.

Volgens mij viel dat wel mee. Maar het was toch de serie van connexxion die zoveel problemen gaven.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 19:53
door Suus
De MAN-bussen die in Amstelland reden kregen bovengemiddeld veel onderhoud om ze gedurende de hele concessie aan de praat te houden. De RET ervaart dezelfde problemen met dezelfde bussen, maar gaat wat anders om met onderhoud (of hebben na 11 jaar modderen de hoop maar opgegeven dat het nog goed komt, wetende dat de vervanging eraan komt).

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 20:22
door Lijn 45
Is het feit dat de veel onderhoud nodig hebben een reden dat deze bussen deels elders worden onderhouden? Bij Buspartners in Amersfoort heb ik al meerdere keren een 10xx van de RET onderhouden zien worden en ik heb daar ook eens een Connexxion 38xx gezien.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 21:17
door Stefan
Suus schreef:De MAN-bussen die in Amstelland reden kregen bovengemiddeld veel onderhoud om ze gedurende de hele concessie aan de praat te houden. De RET ervaart dezelfde problemen met dezelfde bussen, maar gaat wat anders om met onderhoud (of hebben na 11 jaar modderen de hoop maar opgegeven dat het nog goed komt, wetende dat de vervanging eraan komt).

Bij Connexxion hadden ze de hoop ook al opgegeven, zeker als je de wagens ziet die we bij Qbuzz nog hebben. :') De R-Net wagens gaan nog wel, maar de StadsBuzz wagens zijn echt om te janken, hoe die er bij staan....

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 21:26
door Hainje
Ja die wagens uit Amstelland waren inderdaad wel echt om te janken. Dan viel dat spul uit Eindhoven nog wel mee.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 21:28
door Suus
Lijn 45 schreef:Is het feit dat de veel onderhoud nodig hebben een reden dat deze bussen deels elders worden onderhouden? Bij Buspartners in Amersfoort heb ik al meerdere keren een 10xx van de RET onderhouden zien worden en ik heb daar ook eens een Connexxion 38xx gezien.

Ik vermoed dat ze naar Buspartners worden gestuurd als er een "zeldzame" schade is opgelopen waar de reguliere werkplaatsen van de vervoerders te weinig ervaring mee hebben om het goed te kunnen repareren.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 05 aug 2019, 01:44
door CB-e-bike-ov
Heb nog wel vertrouwen in de nieuwe lichting Citea's, in tegenstelling tot de Ambasadors(de latere series waren wel beter dan de oudste series die ronduit slecht en in sommige gevallen gevaarlijk zelfs waren) schijnen de Citea's veel betere wagens te zijn, lees en hoor er alleen positieve verhalen over, dus enige valse hoop heb ik nog wel.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 05 aug 2019, 13:05
door OVspotter070
Pendelbus tussen KLZ en Capelsebrug wordt door TCR en POUW uitgevoerd. Bravo, Cxx, U-OV en Syntus Utrecht.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 05 aug 2019, 13:15
door KM46
Je zou verwachten dat de RET dit zelf wel doet.