Pagina 182 van 472

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 12:04
door Cora
:N Ik ervaar het dagelijks dat RET en communiceren niet samen gaan... Zelfs NS communiceert beter _O_

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 12:15
door julsteren
Bij NS gaat het veruit het beste van alle vervoerders in Nederland.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 12:17
door MetroRET
5 minuutjes wachten is ook écht het einde van de wereld... :roll:

Tevens, als er geen communicatie is tussen de medewerker die aangeeft dat de metro wacht en de bestuurder, weet de bestuurder tenslotte ook niet dát hij zou moeten wachten, want er staat nergens in de omleidingsinformatie dát er überhaupt een wachtplicht is/zou zijn.

Al schrijf ik hiermee de houding van de bestuurder niet ten goede.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 12:19
door julsteren
Nee tuurlijk niet, had dan een "sorry" gebaar gemaakt of mij gewoon genegeerd. Maar gelijk met middelvingers smijten doet je bedrijf totaal niet ten goede.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 13:09
door Suus
Suus schreef:En het verwijderen van het nare wissel in de Eerste Middellandstraat maakt het oversteken van de Henegouwerlaan/‘s-Gravendijkwal ook een stuk prettiger.
Deze wissels zijn nu ook weg. In ieder geval die vanuit de Henegouwerlaan naar de Eerste Middellandstraat. De andere kant op voel ik hem ook niet meer.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 15:17
door Bemined
MetroRET schreef:Tevens, als er geen communicatie is tussen de medewerker die aangeeft dat de metro wacht en de bestuurder, weet de bestuurder tenslotte ook niet dát hij zou moeten wachten, want er staat nergens in de omleidingsinformatie dát er überhaupt een wachtplicht is/zou zijn.
Zou anders raar zijn als die ene RET medewerker dit gewoon zelf verzonnen heeft. Als je zoiets communiceert, dan zou het ook intern beleid moeten zijn wat bij alle medewerkers bekend moet zijn. Dat je het niet communiceert richting de reiziger in de folders kan een bewuste keuze zijn, je wilt geen verwachtingen scheppen want de mogelijkheden tot wachten zijn natuurlijk beperkt met 12 kerende metro's per uur op één spoor.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 15:27
door MetroRET
Tesamen met een bus die 15x/uur rijdt, kan je vermoedelijk onmogelijk op élke bus wachten, vanuit de metro.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 21:28
door ODRAIL
Lincoln schreef::N Ik ervaar het dagelijks dat RET en communiceren niet samen gaan... Zelfs NS communiceert beter _O_
Dat is al zo'n 25 jaar dat ik in Rotterdam met de RET reis.
Alles is in de tijd gemoderniseerd. Behalve de communicatie naar de reiziger toe :shock: :? .

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 10 aug 2019, 22:35
door Durashift
^^^ als je het zo stelt, dan negeer je volgens mij het bestaan van de huidige, digitale, communicatiekanalen die de RET hanteert en er 25 jaar geleden niet waren. :wink:

Dat de kwaliteit van de informatie die via de digitale of menselijke wegen vanaf de RET de reiziger bereikt (of juist niet) misschien te wensen overlaat is een andere discussie, lijkt mij.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 08:01
door Suus
Het is echt onzinnig gezever dat de communicatie al 25 jaar lang onveranderd is. De RET communiceert nu ook via schermen op de haltes, schermen in de voertuigen, schermen in de stations en via Twitter. Dat was 25 jaar geleden echt niet het geval.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 09:50
door 010jongen
Ik lees toch opmerkelijk vaak dat reisinformatie bij de RET slecht is. Gek genoeg ervaar ik juist het tegenovergestelde. Bij de metro en tram wordt je altijd geïnformeerd als er een rit uitgevallen is of er een storing is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 10:42
door katvis
Eens met hierboven, het is namelijk lang niet zo net als bij Cxx Haaglanden waar bussen alleen een lichtkrant hebben, de omroep nagenoeg nooit hoorbaar is, geen DRIPs, communicatie met 9292 klopt nooit en als een bus is uitgevallen dan moet je daar maar zelf op een of andere manier achter zien te komen want de site doet dat ook niet. Dat is pas slecht; vergeleken hiermee is de RET perfect.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 11:13
door Bemined
Een enkele uitgevallen rit wordt meestal wel vermeld ja, al verzuimt men er wel eens bij te zeggen welke rit dit precies is. Maar het probleem is eerder de completere verstoringen, bij de metro gaan de schermen bijna altijd op zwart als er een deel van de lijn niet gereden kan worden, omdat het systeem dit simpelweg niet aankan. Tijdje terug nog op Alexander, door een wisselstoring konden er geen metro's naar Binnenhof rijden. Schermen stonden op zwart, met op de derde regel een mededeling over dat er niet gereden werd, maar er werd niet gemeld hoe je dan wel op je bestemming kon komen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 11:48
door ODRAIL
Dat bedoel ik dus :shock: :? . Ondanks dat er tegenwoordig goede manieren zijn om met de reiziger te communiceren moet de reiziger het bij grote verstoringen het zelf maar uitzoeken. En als je dan later komt voor een kleine compensatie is de RET niet thuis.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 12:51
door hauptbahnhof
Als er geen alternatief wordt ingezet, moet de reiziger gebruik maken van de de bestaande overige ov-lijnen. Dat kan dan weer niet op een DRIS-paneel worden vermeld omdat het vaak over verschillende verbindingen zijn, lijkt mij. Dat het systeem het niet aan kan, kunnen ze ook weinig aan doen. Het is dus wel roeien met de riemen die ze hebben.

Over het algemeen zijn er vrijwel altijd wel reizigers die bekend zijn op de plek des onheils en vaak wel een andere verbinding weten dus elkaar vragen moet gewoon kunnen.

Belangrijkste blijft in ieder geval dat er een verstoring gemeld wordt aan de reiziger zodat die weet hij niet onnodig op een halte blijft staan wachten terwijl hij om had kunnen reizen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 13:31
door Bemined
Op de vrije tekstregel kan men toch alles zetten wat men wilt?

Overigens was ik net bij Capelsebrug, ook hier is het verschil in reisinformatie tussen RET en bijvoorbeeld de HTM goed te merken. Bij de HTM wordt de complete omleiding inclusief alternatief vervoer meermaals omgeroepen via de automatische halteafroep, de RET kwam niet verder dan "Capelsebrug. Eindpunt" en je moest de informatieborden op het perron maar raadplegen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 14:04
door hauptbahnhof
Vervolgens krijg je een tekst met 1000 woorden omdat er meerdere opties zijn voor al de haltes die niet aangedaan wordt. Heb je ook weinig aan.

Wijzigingen in de halteomroep verwerken vind ik een van de beste dingen van de HTM. GVB doet het heeeeeeeel af en toe ook. Maar meeste ov-bedrijven passen helemaal niks aan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 14:15
door Wubbo
hauptbahnhof schreef:Dat het systeem het niet aan kan, kunnen ze ook weinig aan doen. Het is dus wel roeien met de riemen die ze hebben.
Dit vind ik altijd een beetje een dooddoener. Systemen kun je aanpassen en kunnen in principe dat doen wat jij wil dat ze doen. Het kost hoogstens meer geld dan je er voor over hebt.

Dat je op een vrije tekstregel niet voor elke willekeurige reisrelatie een advies kan zetten is waar. Maar iets als "Afhankelijk van uw bestemming zijn bus 1, 2 en 3 mogelijk een alternatief. Plan uw reis op ret.nl voor een reisadvies op maat." of iets dergelijks kan prima.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 14:51
door hauptbahnhof
Aan zo'n tekst heb je dus niks. Want als ik er niet bekend ben, weet ik niet welke lijn naar welke bestemming rijdt. Moet ik alsnog gaan vragen wat de beste optie hebt. Hoogstens dat de reis op internet gepland moet worden is nog te doen maar waarschijnlijk komt nog steeds een reisadvies uit met de lijn die niet rijdt.

Het is een dooddoener. Maar als we allemaal vinden dat er minder geld naar het ov moet, zal het echt niet gebeuren dat er geld voor wordt uitgetrokken.
Op dat moment moeten de mensen die aan het werk zijn, en dus niet degenen die geld voor een verbeterde systeem uit moeten trekken, roeien met de riemen de ze hebben. Het is klote maar reisinformatie voor elke poep en scheet zal never gebeuren ben ik bang voor.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 23:07
door CB-e-bike-ov
Beetje tweezijdig.
Aan de ene kant als je de mensen zo als zombies met hun mobieltje ziet zitten in de metro zou je haast denken dat de RET-app voldoende zou moeten zijn om de reiziger te informeren. Aan de andere kant weten heel veel oudere mensen amper hoe een mobieltje werkt..

Een goede informatievoorziening op de perrons, op de stations en in de voertuigen is wel uiterst van belang en helaas loopt dat niet altijd even vlekkeloos en de app mag best wat actueler. Komt weleens voor dat verstoringen al een poos gaande zijn en dit pas later op de app is terug te lezen.

Maar vroeger, lang, heel lang geleden was je nog afhankelijk van de omroepster die door de speakers van het station schalmde of je moest een telefooncel op gaan zoeken om tegen betaling 06-9292 te bellen voor de nodige info... Wat dat betreft is er wel veel verbeterd.

Wat ik veel frustrerender vind: Nu woon ik hier al ruim 27 jaar in Hoogvliet en al 27 jaar is er voornamelijk in de avond uren geen aansluiting van de metro op buslijn 78. Vaak rijdt de bus net weg als de metro er aan komt en kun je 's avonds 30 minuten wachten of een lange wandeling maken van ruim 25 minuten(lekker als het zeikregent) ...
Wat ik me zo afvraag wat er zo ontzettend moeilijk aan is om de dienstregeling van een simpele ring buslijn in de avonduren 5 minuten later op te schuiven zodat de bus wel goed op de metro aansluit. Bedoel, de dienstregeling van de metro die doorgaans vrij punctueel is hoeft hier niet voor op de schop, alleen de dienstregeling van de onderliggende buslijn zou 5 minuutjes opgeschoven moeten worden...
Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk en dit al ruim 27 jaar lang al zo!!!

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 23:22
door MetroRET
Lijn C rijdt op :11/:26/:41/:56
Lijn D rijdt op :00/:15/:30/:45

Lijn 78 naar Westpunt gaat zo te zien om :52 in de avond (overstap van 7-11 minuutjes)
Lijn 78 naar Oudeland gaat zo te zien om :18 in de avond (overstap van 3-7 minuutjes)

Heb je het dan om een andere aansluiting, of kijk ik zelf verkeerd in de dienstregeling ? :oops:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: di 13 aug 2019, 12:03
door ODRAIL
Bemined schreef:Een enkele uitgevallen rit wordt meestal wel vermeld ja, al verzuimt men er wel eens bij te zeggen welke rit dit precies is. Maar het probleem is eerder de completere verstoringen, bij de metro gaan de schermen bijna altijd op zwart als er een deel van de lijn niet gereden kan worden, omdat het systeem dit simpelweg niet aankan. Tijdje terug nog op Alexander, door een wisselstoring konden er geen metro's naar Binnenhof rijden. Schermen stonden op zwart, met op de derde regel een mededeling over dat er niet gereden werd, maar er werd niet gemeld hoe je dan wel op je bestemming kon komen.
Dan speelt er ook nog mee dat er in de wijken Zevenkamp en Nesselande geen RET buslijn ligt de parallel loopt aan de metro. Dus als metrolijn B op dit traject uitvalt is er voor de reizigers geen andere reismogelijkheid.

Daar zou ook wel eens naar gekeken mogen worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: di 13 aug 2019, 12:39
door Cora
MetroRET schreef:Lijn C rijdt op :11/:26/:41/:56
Lijn D rijdt op :00/:15/:30/:45

Lijn 78 naar Westpunt gaat zo te zien om :52 in de avond (overstap van 7-11 minuutjes)
Lijn 78 naar Oudeland gaat zo te zien om :18 in de avond (overstap van 3-7 minuutjes)

Heb je het dan om een andere aansluiting, of kijk ik zelf verkeerd in de dienstregeling ? :oops:
En wat nou als ik om :30 aankom met D en naar Oudeland wil? :Y

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: di 13 aug 2019, 13:06
door MetroRET
Tja... dat is gewoon een kwestie van een metro eerder nemen... maar als dat dus elders eerder op de route niet gaat, ligt dat niet aan de overstap op Hoogvliet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: di 13 aug 2019, 16:45
door Bemined
Lincoln schreef:En wat nou als ik om :30 aankom met D en naar Oudeland wil? :Y
Dus eigenlijk is je klacht dat je bus maar 2x per uur rijdt en niet 4x zoals de metro?