Pagina 189 van 472

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: di 24 sep 2019, 22:19
door dennistd
Terwijl juist in grote steden als Rotterdam het overval-probleem het grootst is lijkt me.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: di 24 sep 2019, 22:34
door Suus
Ik heb volgens mij al minstens een jaar geen berichten meer gelezen over een overval op een buschauffeur. Wel nog eerder dit jaar een mishandeling op lijn 44 omdat de chauffeur een reiziger vroeg achter de lijn te gaan staan.

Op de nieuwe bussen vanaf december moet je als het goed is kunnen pinnen. Ook las ik dat er nu op proef een tram van remise Beverwaard is voorzien van nieuwe kaartlezers met barcodescanner. Mijn vermoeden is dus dat de RET het komende jaar bij de wagenverkoop gaat overstappen naar geprinte barcodes, die je dan dus met pin kan betalen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 07:11
door SLToilet
De laatste tijd vallen erg veel ritten op lijn D uit. Vandaag geldt dat voor de metro die normaal rond 7:10 vertrekt vanaf centraal richting De Akkers. Met de vertraging van lijn E erbij was de wachttijd bijna een kwartier.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 26 sep 2019, 18:17
door Cora
^^

Ik merk ook heel veel afwijkend materieel inzet op D. Elke dag rijden er wel 2/3 setjes SG3 op omlopen die voor MG2/1 bedoeld zijn.

Overigens trof ik vanmorgen op dienst 903 op lijn D de 5630 met nieuwe interieur lichten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 26 sep 2019, 23:06
door dennistd
Suus schreef:Op de nieuwe bussen vanaf december moet je als het goed is kunnen pinnen. Ook las ik dat er nu op proef een tram van remise Beverwaard is voorzien van nieuwe kaartlezers met barcodescanner. Mijn vermoeden is dus dat de RET het komende jaar bij de wagenverkoop gaat overstappen naar geprinte barcodes, die je dan dus met pin kan betalen.
Toevallig kom ik net dit bericht tegen: https://www.initse.com/ende/ret-rotterdam-en.html
De RET gaat dus hetzelfde systeem gebruiken als Syntus/Keolis Utrecht en Almere.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 17:58
door Suus
De RET waarschuwt op dit moment dat alle buslijnen enorm vertraagd zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 22:02
door ODRAIL
Fijn dat dit gemeld werd. Over de puinzooi op de metrolijnen A,B en C is en was geen letter te vinen :shock: :? :cry: .

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 28 sep 2019, 21:37
door Suus
De RET neemt wel heel erg ruim de tijd om door de bocht te gaan. Wegens de werkzaamheden bij Rotterdam Centraal slaan lijn 21, 24 en 24 het station over en gaan de trams meteen van de ene halte Kruisplein naar de ander. Daar krijgen de trams soms wel zes minuten rijtijd voor. Dat is niet echt handig richting Oost/Zuid bij de halte op de Mauritsweg, want daar komt de rest van het tramnet ook voorbij en die hebben niet altijd de tijd om vier minuten achter een wachtende tram te staan :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 19:38
door Suus
De avond voor de opening van nieuw stuk metro is toch altijd wat bijzonder. Volgens mij zijn de routestrips en meeste netkaarten al vervangen, maar in de metro lijkt men op de lijnstrip het stickertje over A en B linksboven vergeten weg te halen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 19:52
door MetroRET
Dat zal wellicht vannacht kunnen gebeuren op het remiseterrein.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 20:03
door Daniel
In de stellen die zaterdag op de Hoekse lijn reden was in sommige gevallen de witte sticker over de lijnen naar Hoek van Holland al weg, in een ander stel liep iemand rond die de stickers aan het verwijderen was.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 21:09
door Karl
Waarom zijn die routestrips er in twee versies? Ik vind de diagonale spiegeling alleen maar verwarrend, maar misschien zit er een goede reden achter.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 21:12
door Suus
Zodat de routestrips altijd kloppen met de rijrichting van de metro :)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 08:08
door Meltrain
Suus schreef:De RET neemt wel heel erg ruim de tijd om door de bocht te gaan. Wegens de werkzaamheden bij Rotterdam Centraal slaan lijn 21, 24 en 24 het station over en gaan de trams meteen van de ene halte Kruisplein naar de ander. Daar krijgen de trams soms wel zes minuten rijtijd voor. Dat is niet echt handig richting Oost/Zuid bij de halte op de Mauritsweg, want daar komt de rest van het tramnet ook voorbij en die hebben niet altijd de tijd om vier minuten achter een wachtende tram te staan :')
Dan hadden ze dus beter bij de halte op de West-Kruiskade een langere buffer kunnen inbouwen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 22:17
door Meltrain
busfanNL schreef:
Meltrain schreef:
busfanNL schreef: Kijk naar de metrostations. Daar wordt ook het R-net concept niet nageleefd. In Amsterdam doen ze dit op de gerenoveerde oostlijn en de noord zuidlijn wel. Daar doen ze hun best dat het nog een beetje ergens op lijkt. Wij hebben alleen maar een paar lullige bordjes met de R-net naam erop. :N
Wat doen ze in Amsterdam dan anders dan in Rotterdam? En is er überhaupt wel een standaard voor metrostations?
Stefan schreef:
MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.
Waarvan ik lijn 436 richting Flakkee nog wel het toppunt blijf vinden. :')
Nee, het absolute toppunt is lijn 326 tussen Almere en Blaricum. :X
Ze hebben in het handboek een speciaal hoofdstuk aan de metro en de stations gewijd. In Amsterdam hebben ze bijvoorbeeld de poortjes en de stickers boven de kaartautomaten alsmede de kaartautomaten zelf R-net huisstijl gegeven conform het handboek.
In Hoofdstuk 3 van het Handboek worden enkele voorbeelden genoemd hoe het eigenlijk zou moeten en hoe het in Amsterdam is gedaan, maar Rotterdam wordt überhaupt nergens genoemd. :')
Eigenlijk is dus alles goed. :mrgreen:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: di 01 okt 2019, 08:29
door busfanNL
Oké punt voor jouw. Ik heb dus niet goed genoeg gelezen. :wink: Al wil ik wel zeggen dat het in Amsterdam meer R-net is als hier.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 18:18
door Suus
Twee observaties:

1. De bestuurders van lijn B lijken sinds maandag op station Marconiplein richting Nesselande afgewisseld te worden. Dit zou ook verklaren waarom er nu al meer dan twee jaar geleden een personeelsverblijf op het perron is gebouwd.

2. Ik heb het idee dat het aantal reizigers in lijn C in de spits flink is toegenomen, nu lijn A niet meer naar Pernis rijdt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 18:45
door katvis
Op #1, dat is ook het geval richting HvH.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 06 okt 2019, 21:52
door CB-e-bike-ov
#2 Klopt ten dele. Bedenk ook dat door het extreem slechte weer er meer mensen gebruik maken van de metro.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 12 okt 2019, 10:00
door rooddolfijn
Weet iemand iets over de werkzaamheden vanaf 21 oktober rondom Rotterdam Centraal (de tram natuurlijk)? Welke tramlijnen rijden dan en omleiding?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 12 okt 2019, 10:53
door Suus
Vanaf 21 oktober hebben 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 een omleiding.

De omleiding van 21, 23 en 24 is de omleiding die voor aanvang van de werkzaamheden bij CS al gereden werd. Lijn 4 wordt wegens werkzaamheden op de Noordsingel in twee delen gereden (Marconiplein - CS en Diergaarde Blijdorp - Molenlaan). 7, 8 en 25 gaan over het heropende noordelijke deel van de Coolsingel.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 12 okt 2019, 11:00
door ODRAIL
De werkzaamheden en de omleidingen staan ook op de website van de RET hoor :idea: :wink: .

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 12 okt 2019, 12:47
door Bemined
Goed lezen, op de RET website staan alleen de werkzaamheden TOT 21 oktober, niet die VANAF 21 oktober ;) Er staat alleen op een verstopte pagina vermeld dat het Weena tussen Hofplein en Poortstraat dicht gaat en de lijnen 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 hier last van hebben, maar de exacte omleidingen zijn alleen terug te vinden in de individuele dienstregelingen en staan niet bij de geplande omleidingen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 12 okt 2019, 16:24
door mb90
Suus schreef:Vanaf 21 oktober hebben 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 een omleiding.

De omleiding van 21, 23 en 24 is de omleiding die voor aanvang van de werkzaamheden bij CS al gereden werd. Lijn 4 wordt wegens werkzaamheden op de Noordsingel in twee delen gereden (Marconiplein - CS en Diergaarde Blijdorp - Molenlaan). 7, 8 en 25 gaan over het heropende noordelijke deel van de Coolsingel.
Ook lijn 25 wordt in 2 delen gereden dan. Lijn 25 tussen Rotterdam Centraal en Carnisselande en lijn 125 in een iets lagere frequentie dan normaal tussen Blijdorp en Schiebroek.
Het lijkt erop dat lijn 4 en 125 bij Blijdorp op elkaar keren, vandaar de lagere frequentie denk ik bij lijn 125.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 12 okt 2019, 21:24
door jesse-cruzu
Het is om te lachen maar tegelijk ook best wel vermoeiend dat de Rotterdamse trams de laatste jaren nooit allemaal volgens hun normale routes rijden en geplaagd zijn met omleidingen door werkzaamheden. De buitendienststelling van de Statentunnel maakt het tramnet ook niet bepaald flexibel meer. Zag ook dat naast de verwijderde wissels van en naar de tunnel, ook de bovenleiding over de Claes de Vrieslaan en G.J. De Jonghweg zijn verwijderd. Weet iemand waarom dit is gedaan en of het nog terugkomt?