Dat is niet zo heel moeilijk :')hauptbahnhof schreef:Met ook zeker betere rijeigenschappen dan die Citadis-barrels.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vind deze tram een stuk mooier dan die we nu hebben.
Die dubbele cabines was zeker wel handig voor tramlijn 24 in Holy.
------------------------
Zag dat ze op de Kusttram(kan zonder s ), dat ze bij onderhoud een rare tijdelijke wissel bouwen als ze aan eens tuk tram werken.
Zo kunnen ze op elk gewenste plek van baan wisselen, waar normaal geen wissel is. Gaat RET zo iets ooit doen?
Die dubbele cabines was zeker wel handig voor tramlijn 24 in Holy.
------------------------
Zag dat ze op de Kusttram(kan zonder s ), dat ze bij onderhoud een rare tijdelijke wissel bouwen als ze aan eens tuk tram werken.
Zo kunnen ze op elk gewenste plek van baan wisselen, waar normaal geen wissel is. Gaat RET zo iets ooit doen?
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Bedankt voor de reacties op mijn vragen over lijn 57.
Ik zie nu dat het aantal haltes van STOP-GO niet uitgebreid is in Vlaardingen maar exact de haltes die nu opgeheven zijn. Gemiste kans.
310 reizigers op werkdagen en 157 reizigers op zaterdagen is toch ruim 88.000 reizigers per jaar voor een buslijn met beperkte dienstregeling.
Zonde dat RET hier geen andere oplossing voor heeft gekozen.
Aangaande de buurtbussen deze mogen alleen rijden op trajecten die nog niet bediend worden, of waar de reguliere buslijn
totaal niet meer rendabel is. Lijn 601 bediend Rijsoord wat alleen bediend wordt met een spitsbus van Qbuzz die niet naar Ridderkerk Centrum rijdt. Lijn 602 rijdt op het oude traject van lijn 65 waar niemand in zat en al jaren was wegbezuinigd. De buurtbus daar is zo druk dat lijn 79 extra ondersteuning verzorgd. Lijn 603 rijdt in tegenovergesteld richting van lijn 183 in Carnisselande en op trajectdelen waar al jaren geen bus meer kwam (Riedermorgen/Noordersingel & Schaatsbaan) en bediend het station. Lijn 604 rijdt een lus Ter Leede als extra service.
Lijn 606 rijdt rondje Kralingse Veer gedeelte van lijn 95 die weg moest van de MRDH en lijn 607 bediend Schollevaar middels een directe verbinding met Capelle Centrum die al 40 jaar niet bestond.
Buurtbus Vlaardingen zou gewoon het Deltahoofd kunnen bedienen op de route van lijn 57 tot halte Verploegh Chasseplein. Dan zou je een halfuursdienstregeling kunnen rijden. Stop-Go zou dan savonds kunnen rijden.
Verder is er een grote klaagzang over lijn 126 op de Facebook pagina van RET. Steendijkpolder wordt niet meer bediend en op zaterdagochtend komen mensen niet op werk op tijd door die hele vage dienstregeling....
Ik zie nu dat het aantal haltes van STOP-GO niet uitgebreid is in Vlaardingen maar exact de haltes die nu opgeheven zijn. Gemiste kans.
310 reizigers op werkdagen en 157 reizigers op zaterdagen is toch ruim 88.000 reizigers per jaar voor een buslijn met beperkte dienstregeling.
Zonde dat RET hier geen andere oplossing voor heeft gekozen.
Aangaande de buurtbussen deze mogen alleen rijden op trajecten die nog niet bediend worden, of waar de reguliere buslijn
totaal niet meer rendabel is. Lijn 601 bediend Rijsoord wat alleen bediend wordt met een spitsbus van Qbuzz die niet naar Ridderkerk Centrum rijdt. Lijn 602 rijdt op het oude traject van lijn 65 waar niemand in zat en al jaren was wegbezuinigd. De buurtbus daar is zo druk dat lijn 79 extra ondersteuning verzorgd. Lijn 603 rijdt in tegenovergesteld richting van lijn 183 in Carnisselande en op trajectdelen waar al jaren geen bus meer kwam (Riedermorgen/Noordersingel & Schaatsbaan) en bediend het station. Lijn 604 rijdt een lus Ter Leede als extra service.
Lijn 606 rijdt rondje Kralingse Veer gedeelte van lijn 95 die weg moest van de MRDH en lijn 607 bediend Schollevaar middels een directe verbinding met Capelle Centrum die al 40 jaar niet bestond.
Buurtbus Vlaardingen zou gewoon het Deltahoofd kunnen bedienen op de route van lijn 57 tot halte Verploegh Chasseplein. Dan zou je een halfuursdienstregeling kunnen rijden. Stop-Go zou dan savonds kunnen rijden.
Verder is er een grote klaagzang over lijn 126 op de Facebook pagina van RET. Steendijkpolder wordt niet meer bediend en op zaterdagochtend komen mensen niet op werk op tijd door die hele vage dienstregeling....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ah thnx. Het design van de impressie ziet er in ieder geval erg goed uit. De Rotterdamse Citadis heb ik persoonlijk nooit echt mooi gevonden, ze doen een beetje aan als bussen.GVBeestje schreef:Dat is een impressie voor een RET variant van de Bombardier Flexity Outlook trams, zoals die ook in Brussel rijden. Er is destijds inderdaad een Brusselse tram op proef geweest.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet voor dit model is gekozen. Het zijn het erg fraaie trams, zeker voor die tijd.
Zo'n oplegwissel hebben ze hier in Amsterdam ook wel eens gebruikt met werkzaamheden.Gideon schreef:Vind deze tram een stuk mooier dan die we nu hebben.
Die dubbele cabines was zeker wel handig voor tramlijn 24 in Holy.
------------------------
Zag dat ze op de Kusttram(kan zonder s ), dat ze bij onderhoud een rare tijdelijke wissel bouwen als ze aan eens tuk tram werken.
Zo kunnen ze op elk gewenste plek van baan wisselen, waar normaal geen wissel is. Gaat RET zo iets ooit doen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik vind ze niet echt lelijk, maar vooral saai en inspiratieloos.n-evo schreef:De Rotterdamse Citadis heb ik persoonlijk nooit echt mooi gevonden, ze doen een beetje aan als bussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En stukken beter dan de Combino, die zich piepend en krakend door de stad worstelt (A)
Ok, je moet geen exemplaar met een vierkant wiel hebben, maar voor lagevloertrams prima voertuigen.
Ok, je moet geen exemplaar met een vierkant wiel hebben, maar voor lagevloertrams prima voertuigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET heeft de nieuwe lijnennetkaart al online gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Volgens mij is het intekenen van lijn 82 in Portland niet helemaal goed gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er zitten ook wat interessante aanpassinkjes in DMG verstopt in die kaart, maar meer daarover in het topic van die concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat is daar niet goed aan ?Suus schreef:Volgens mij is het intekenen van lijn 82 in Portland niet helemaal goed gegaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als ik de wiki lees snap ik het waarom het zo is gedaan. Maar: als de gehele lijn op twee haltes na als rood is ingetekend, is het toch moeilijk te doorgronden dat er opeens een stukje een blauwe lijn is. Het valt ook niet op omdat er andere blauwe parallelle lijnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar de 82 is op dezelfde manier ingetekend in die van 2019.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De lijnennetkaart stikt echter wel van de fouten.
- Eindhalte lijn 127 Vlaardingen Oost niet vermeld;
- Toevoeging "ochtend" bij lijn 126 bij Station Schiedam Centrum is overbodig/onjuist (hoorde bij de voormalige 226);
- Lijn 56 niet meer rood ingetekend. In de vervoersplannen zouden er alleen "enkele ochtendspitsritten" vervallen, dus het lijkt nog steeds een 6-4-2-lijn;
- Lijn 174 wordt niet vermeld bij station Delft (en 40 wel, dus er wordt reeds uitgegaan van de situatie waarbij de Sint Sebastiaansbrug weer in gebruik is);
- Lijn 52 staat nog altijd aangegeven bij station Zoetermeer, is reeds sinds EBS rijdt opgeheven;
- Er is onduidelijkheid bij lijn 603 omdat deze twee kanten op loopt. Er wordt gekeerd bij de rotonde, het zou duidelijker zijn als de lijnennetkaart in een pijl met omkerende beweging voorziet, zodat dit duidelijker blijkt.
Verder nog wat andere slordigheidjes, zoals lijnnummers in de verkeerde volgorde (126, 56, 156 i.p.v. 56, 126, 156. 283, 183 i.pv. 183, 283).
Ook vind ik het erg jammer dat men geen haltenamen op de kaart vermeldt. Er is ruimte genoeg voor, de kaart is op vrij grote schaal uitgevoerd. En jammer dat langdurige omleidingen, zoals lijn 174, niet worden vermeld. Er kan best meerdere keren per jaar een ge-update versie van de lijnennetkaart verschijnen. Elk kwartaal bijvoorbeeld.
Hoop dat de kaart nog niet naar de drukkerij is. Jammer dat er geen strenge nacontrole is op dit soort zaken.
- Eindhalte lijn 127 Vlaardingen Oost niet vermeld;
- Toevoeging "ochtend" bij lijn 126 bij Station Schiedam Centrum is overbodig/onjuist (hoorde bij de voormalige 226);
- Lijn 56 niet meer rood ingetekend. In de vervoersplannen zouden er alleen "enkele ochtendspitsritten" vervallen, dus het lijkt nog steeds een 6-4-2-lijn;
- Lijn 174 wordt niet vermeld bij station Delft (en 40 wel, dus er wordt reeds uitgegaan van de situatie waarbij de Sint Sebastiaansbrug weer in gebruik is);
- Lijn 52 staat nog altijd aangegeven bij station Zoetermeer, is reeds sinds EBS rijdt opgeheven;
- Er is onduidelijkheid bij lijn 603 omdat deze twee kanten op loopt. Er wordt gekeerd bij de rotonde, het zou duidelijker zijn als de lijnennetkaart in een pijl met omkerende beweging voorziet, zodat dit duidelijker blijkt.
Verder nog wat andere slordigheidjes, zoals lijnnummers in de verkeerde volgorde (126, 56, 156 i.p.v. 56, 126, 156. 283, 183 i.pv. 183, 283).
Ook vind ik het erg jammer dat men geen haltenamen op de kaart vermeldt. Er is ruimte genoeg voor, de kaart is op vrij grote schaal uitgevoerd. En jammer dat langdurige omleidingen, zoals lijn 174, niet worden vermeld. Er kan best meerdere keren per jaar een ge-update versie van de lijnennetkaart verschijnen. Elk kwartaal bijvoorbeeld.
Hoop dat de kaart nog niet naar de drukkerij is. Jammer dat er geen strenge nacontrole is op dit soort zaken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat is er fout aan? Hij rijdt in Portland gewoon die route zoals ingetekend. Op het traject zuidplein - driemansteeweg is die i.c.m. lijn 183/283 een 6-4-2 bus. Op het traject driemansteeweg - kwartslaan rijdt maar 4x per uur een bus dus is die blauw, en tussen de kwartslaan - zuidplein is het weer een 6-4-2 bus i.c.m. lijn 183/283. En de route klopt ook hoor.Suus schreef:Volgens mij is het intekenen van lijn 82 in Portland niet helemaal goed gegaan.
Edit: excuses de route is in 2 richtingen ingetekend, dat klopt inderdaad niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Lijn 56 is nu natuurlijk gesplitst in 56 en 156, maar ik had het wel logisch gevonden als op het gezamenlijke traject de route wel rood was, zoals ook bij lijn 82/183 gebeurt en op de lijnennetkaart van 2019 wel gebeurde.SDC schreef:De lijnennetkaart stikt echter wel van de fouten.
- Lijn 56 niet meer rood ingetekend. In de vervoersplannen zouden er alleen "enkele ochtendspitsritten" vervallen, dus het lijkt nog steeds een 6-4-2-lijn;
Overigens staat in de legenda bij de blauwe lijnen ook onterecht "frequent" vermeld.
Ik zie inderdaad bij Vlaardingen Oost dat er "56, 156, 126, 127" staat, maar dat vind ik nog verklaarbaar omdat lijn 56 en 156 eigenlijk dezelfde lijn zijn met een klein verschil in route in Holy.Verder nog wat andere slordigheidjes, zoals lijnnummers in de verkeerde volgorde (126, 56, 156 i.p.v. 56, 126, 156. 283, 183 i.pv. 183, 283).
Je andere voorbeelden kan ik niet vinden.
Wel ben ik het met je eens dat de eindhaltes en halteoverzichten niet altijd goed zijn bijgewerkt.
Dat durf ik te betwijfelen. Vooral in gebieden met een grote haltedichtheid wordt dat een onleesbaar zooitje.Ook vind ik het erg jammer dat men geen haltenamen op de kaart vermeldt. Er is ruimte genoeg voor, de kaart is op vrij grote schaal uitgevoerd.
Ja joh, het maken en drukken van een kaart is vast gratis. :')En jammer dat langdurige omleidingen, zoals lijn 174, niet worden vermeld. Er kan best meerdere keren per jaar een ge-update versie van de lijnennetkaart verschijnen. Elk kwartaal bijvoorbeeld.
Nee, lijn 82 staat in Portland toch gewoon in een richting ingetekend? :?busfanNL schreef:Wat is er fout aan? Hij rijdt in Portland gewoon die route zoals ingetekend. Op het traject zuidplein - driemansteeweg is die i.c.m. lijn 183/283 een 6-4-2 bus. Op het traject driemansteeweg - kwartslaan rijdt maar 4x per uur een bus dus is die blauw, en tussen de kwartslaan - zuidplein is het weer een 6-4-2 bus i.c.m. lijn 183/283. En de route klopt ook hoor.Suus schreef:Volgens mij is het intekenen van lijn 82 in Portland niet helemaal goed gegaan.
Edit: excuses de route is in 2 richtingen ingetekend, dat klopt inderdaad niet.
Wel zou ik het logisch vinden als lijn 283 op dat traject ook rood is. In de spits rijdt er immers 8x/uur een bus en buiten de spits 4x/uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In de nieuwe lijnenkaart staan meer foutjes;
Lijn 601 heeft geen haltes tussen Sportlaan en De Schans...
Lijn 79 blijft 2 ritten rijden van en naar Overhoeken in Rhoon, staat niet op de kaart.
Lijn 601 heeft geen haltes tussen Sportlaan en De Schans...
Lijn 79 blijft 2 ritten rijden van en naar Overhoeken in Rhoon, staat niet op de kaart.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET lijkt de halteafroep van lijn 8 toch verbeterd te hebben, voorheen werd bij halte Vasteland omgeroepen dat je kon overstappen op de metro, terwijl dat pas een halte verder was bij Leuvehaven. In eerste instantie ontkende de RET via twitter dat het een fout was ( ) omdat het metrostation op loopafstand zou liggen (400 meter, terwijl de volgende halte op 30 meter van de metro ligt) maar men lijkt toch overstag gegaan te zijn want de omroep zat er vanmiddag niet meer in.
Ik vermoed zelf dat de fout ontstaan is bij een omleiding waarbij trams vanaf het vasteland de Eendrachtsweg opdraaiden en daardoor Leuvehaven oversloegen, al had het dan wel duidelijker gezegd mogen worden dat het 400 meter lopen was. Sowieso is de RET nog altijd slecht in reisinformatie bij omleidingen, de omleiding waarbij lijn 8 het Centraal Station overslaat is ook niet verwerkt in de omroep. Gelukkig was er vanmiddag een attente conducteur in de tram die bij aankomst te Beurs maar zelf door de tram liep om dit te vertellen zodat reizigers op tijd konden overstappen.
Ik vermoed zelf dat de fout ontstaan is bij een omleiding waarbij trams vanaf het vasteland de Eendrachtsweg opdraaiden en daardoor Leuvehaven oversloegen, al had het dan wel duidelijker gezegd mogen worden dat het 400 meter lopen was. Sowieso is de RET nog altijd slecht in reisinformatie bij omleidingen, de omleiding waarbij lijn 8 het Centraal Station overslaat is ook niet verwerkt in de omroep. Gelukkig was er vanmiddag een attente conducteur in de tram die bij aankomst te Beurs maar zelf door de tram liep om dit te vertellen zodat reizigers op tijd konden overstappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op het gebied van reisinformatie bij omleidingen kan de RET nog een hoop leren van de HTM. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Over omroepen gesproken; afgelopen week hoorde ik bij Wilhelminaplein ook "Rechtbank" en bij Zuidplein "Theater Zuidplein". Zaten die er eerder ook al in?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nee. En volgens mij is Bibliotheek bij Blaak ook nieuw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar met deze update zijn ineens diverse Engelse omroepen verdwenen en zijn de omroepen op de eindpunten ook vrij uitgekleed.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Welke Engelse omroepen zijn er dan verdwenen? Ik miste er zogauw geen op de metroritjes die ik vandaag maakte. En heb sowieso een geupdate stel gehad, want hoorde de Bibliotheek langskomen (maar daar was geen Engelse versie van als ik me niet vergis, die zal nog niet ingesproken zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Overstapmogelijkheden onder andere.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik durf niet te zeggen of mijn metro vanochtend in het Engels de overstapmogelijkheden vertelde, maar dit werd zeker weten omgeroepen: "U bevindt zich in metrolijn D naar. This is metro line D to. Rotterdam Centraal."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ja, daarin wordt het inderdaad wél omgeroepen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten