Pagina 2 van 2

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 19:40
door Daniel
Volgens mij lag dat toch in het andere kwartier? Tenminste, de 2800 zat er altijd uitgebogen achteraan dus dan lijkt het er wel op.

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 21:40
door Wubbo
Dat kan alleen als de museumpendel niet rijdt, bovendien moet je dan vertrekken om .14 ivm de aankomende s4900, of je moet vertrekken van spoor 3.

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 21:53
door Daniel
De s7400 vertrekt om .14 van spoor 5, laat de opvolging het dan niet gewoon toe om via wissel 1313B - 1333A en 1223B - 1221A de hoge sporen op te gaan? Als ik zo het sporenplan zie moet dat combineerbaar zijn met een (12)500 ri. Rotterdam die dan via spoor 27 de fly-over op moet.

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 21:55
door Suus
Daniel schreef:Ligt er een beetje aan hoe ze dat na juni gaan inrichten. Vanaf dat wijzigingsblad komt de s8800 immers los te liggen en gaan de s2000 en s2800 op elkaar keren, waardoor de perronbezetting wel iets langer wordt.
Volgens mij gaat de s2800 op de s8800 keren, want de s8800 rijdt vanaf juni volledig met ICM (kansloos verhaal natuurlijk, maargoed).

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 21:59
door Daniel
Eeh, en de s2800 rijdt juist volledig met IRM :wink:

Het wordt echt s2000 op s2800 en v.v., de s8800 gaat namelijk naar spoor 19A. Op die manier kunnen ook de cross-platform overstaps behouden blijven: 2000 aankomend op 12 en daar kerend op de 2800, 2800 aankomend op 9 en daar kerend op de 2000. 2800 -> (1)1700 is immers al cross-platform in Gouda, dus dat hoeft in Utrecht niet nogmaals. (Al wordt dat wel aantrekkelijker, in 5 minuten naar het naastgelegen perron is immers best te doen)

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 22:36
door Tochjo
Volgens de reisplanner gaat de intercity naar Leiden vertrekken vanaf spoor 18a (en de s6100 en s9800 vanaf 19a). Zal wel beter uitkomen rond .25 en .55, want dan hoeft de aankomende s9800 niet te wachten op de vertrekkende s8800.

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: di 21 mei 2013, 17:49
door Wubbo
Daniel schreef:De s7400 vertrekt om .14 van spoor 5, laat de opvolging het dan niet gewoon toe om via wissel 1313B - 1333A en 1223B - 1221A de hoge sporen op te gaan? Als ik zo het sporenplan zie moet dat combineerbaar zijn met een (12)500 ri. Rotterdam die dan via spoor 27 de fly-over op moet.
De s7400 gaat om .17, dus dat gaat niet. Naast dat je niet blij bent met een Rotterdamse IC via 27 omdat die niet heel ruim voor de vertrekkende normale IC's naar Amersfoort zit (zit maar 3 minuten tussen, dat mag wel van de planningsnormen maar erg ruim is het niet).

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: do 23 mei 2013, 21:54
door Suus
Inmiddels heb ik vernomen dat een van de treinseries zo snel als mogelijk versterkt zal gaan worden tot comfortnorm. Er waren wat ontevreden reizigers waarvan de problemen opgelost moesten worden.

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: vr 24 mei 2013, 11:20
door Thom91
Ik las vanochtend alweer te korte treinen op Amf - Ut.

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: vr 24 mei 2013, 13:08
door Daniel
Terwijl vrijdagmorgen juist relatief rustig is... Maar het kan best te maken gehad hebben met het omreisadvies naar Amsterdam want al dat verkeer erbij kan de (12)500 natuurlijk nooit aan.

Re: Forenzen onwel in volle treinen Amersfoort - Utrecht

Geplaatst: za 25 mei 2013, 20:53
door ODRAIL
We vergeten een belangrijk ding in deze kwestie: Bij een heleboel treinstellen die tegenwoording in ons land rijden kan geen raam meer open. En een raampje dat open kan, kan vaak wonderen doen (frisse lucht geven) :idea: :wink: .