Zonnig schreef:Ik mis in het `Doorstroomstation Utrecht` eigenlijk alle treinen vanuit Hilversum / Den Dolder (Amersfoort-Baarn). Het lijkt mij zeker zinvol om te kijken wat die in het geheel nog kunnen betekenen. Wie weet kan je daar nog goede verbindingen met potentie uit halen!
Zover ik de plannen gezien heb blijven die gewoon zo rijden als ze het nu ook al doen, met als belangrijkste verschil dat het kopmaken van de doorgaande ICs tussen Gouda en Amersfoort v.v. alleen nog op spoor 8 t/m 12 mogelijk is (nu kunnen ze in feite overal tussen 4 en 18 terecht, niet altijd praktisch met kruisende treinen maar qua wisselverbindingen kan het)
Dat de plannen over een begin van de werkzaamheden in 2014 spreken is mede door die beperkte mogelijkheden in DSSU om uit te wijken ook niet helemaal handig, gezien Utrecht dan nog vol in de verbouwing zit en er dus hoe dan ook sporen tijdelijk buiten dienst zullen moeten om de werkzaamheden mogelijk te maken.