OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Daniel
OVNL-beheerder

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Berichtdoor Daniel » Ma 01 Jun 2015, 20:48

Ziet er zeker fraai uit, zoals Vinny al schrijft zeker net zo fraai als Rotterdam Centraal ondanks dat beide stations toch geheel hun eigen stijl hebben.
Vergelijkingen met andere stations zijn verder toch wel vrij lastig omdat die niet echt delen hebben die al een totaalplaatje laten zien, wat in Amsterdam juist weer veel sterker het geval is in vergelijking met bv. de stukken die in Utrecht al open zijn voor reizigers.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Ardan

Berichtdoor Ardan » Ma 01 Jun 2015, 21:07

isadora schreef:Een hoofdstad waardig

Ja dit _O_
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Suus

Berichtdoor Suus » Ma 01 Jun 2015, 21:09

@JWM: Diverse ketens hebben meerdere filialen op Amsterdam Centraal. Dat zijn niet alleen Starbucks en de Ap to Go, maar ook Smullers, Moonflower, Julia's, AKO, Döner Company, GWK, Etos en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

Over de verschillende stijlen: Ik vind dat zelf wel prettig. In Keulen verdwaal ik altijd op het station omdat alle gangen en dwarsgangen allemaal op elkaar lijken.
Rame à l'approche

Ardan

Berichtdoor Ardan » Ma 01 Jun 2015, 21:22

Bee schreef:@JWM: Diverse ketens hebben meerdere filialen op Amsterdam Centraal. Dat zijn niet alleen Starbucks en de Ap to Go, maar ook Smullers, Moonflower, Julia's, AKO, Döner Company, GWK, Etos en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

Over de verschillende stijlen: Ik vind dat zelf wel prettig. In Keulen verdwaal ik altijd op het station omdat alle gangen en dwarsgangen allemaal op elkaar lijken.

Zoveel dubbel? Serieus? Ik weet dat er drie Appies zijn inclusief de metro en twee AKO's, maar verder...

Köln vind ik prachtig, Essen heeft ook een mooi winkelgebied. Zoals het daar is miste ik in Amsterdam. Maar je hebt gelijk dat verdwalen er makkelijk is doordat alles op elkaar lijkt..
In Duitsland heb ik wel vaak de indruk dat er meer aandacht aan het winkelgebied wordt besteed dan aan het station zelf, ik vind Essen als je op de perrons staat nou niet echt geweldig.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

JWM

Berichtdoor JWM » Ma 01 Jun 2015, 21:34

deadlock schreef:Wat boeit dat nou?

Sommige mensen willen een Whopper, anderen liever een Big Mac. Met twee burger Kings voorzie je niet in ieders behoefte, met een Burger King én een Mac wel.

Ardan

Berichtdoor Ardan » Ma 01 Jun 2015, 21:39

Er zal wel een reden zijn waarom je op Nederlandse stations wel Burger Knullen ziet, maar nooit een Mac, en in België andersom ;)
2016 (28-11):

JWM

Berichtdoor JWM » Ma 01 Jun 2015, 21:53

Dat zal, maar daar heeft de treinreiziger die graag een Big Mac wil niet zoveel aan.

Suus

Berichtdoor Suus » Ma 01 Jun 2015, 22:01

NS Stations Retailbedrijf doet de exploitatie van bijna alle stationswinkels, die hebben een franchiseovereenkomst met Burger King en niet met McDonald's. Dus is McDonald's niet te vinden op de Nederlandse stations. Jammer maar helaas.
Rame à l'approche

dylanwild94

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 01 Jun 2015, 22:07

Ik heb veel liever een Wopper dan een Big Mac. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Alargule

Berichtdoor Alargule » Ma 01 Jun 2015, 22:11

Ik heb veel liever eten dan gerecycled afval, maar ieder zijn smaak.

JeffreyMeijer

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 01 Jun 2015, 22:26

@Bee, thanks voor de reportage. Ik ben nu wel verrekte nieuwsgierig. Afgelopen vrijdag ben ik er nog langs gelopen. Maar vandaag dus geopend. COOL!!!
Leven, en laten leven.

Vinny

Berichtdoor Vinny » Di 02 Jun 2015, 19:22

Alargule schreef:Ik heb veel liever eten dan gerecycled afval, maar ieder zijn smaak.

Maar dan eet je bij de Julia's. De MC Donalds is wel iets beter dan de Burger King maar ook weer niet dat je daar een culinair hoogtepunt beleeft ofzo.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Suus

OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Berichtdoor Suus » Di 02 Jun 2015, 20:33

Op het station is ook een of wordt over een paar dagen een Wagamama geopend, waar je verse Oosterse fusiongerechten kan eten met uitzicht over het IJ.

En hou je meer van de Nederlandse keuken, dan kan je een biefstuk eten bij Loetje in het Noord-Zuidhollandsche veerhuis op het stationsplein.
Rame à l'approche

deadlock

Berichtdoor deadlock » Di 02 Jun 2015, 23:57

JWM schreef:
deadlock schreef:Wat boeit dat nou?

Sommige mensen willen een Whopper, anderen liever een Big Mac. Met twee burger Kings voorzie je niet in ieders behoefte, met een Burger King én een Mac wel.

Wat. De Fak. Ik denk daar komt een geïnformeerd hipsterverhaal over dat onafhankelijke ondernemers geen kans krijgen en weet ik veel wat allemaal, komt dit. Sorry, op deze optie had ik niet geanticipeerd dus ik kan hier nu geen zinnig antwoord op geven :D Maar _O_
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Suus

Berichtdoor Suus » Wo 03 Jun 2015, 00:00

Er komt overigens nog wel een ander hamburgerrestaurant op Amsterdam Centraal :)

De Burgerij uit Antwerpen zal later dit jaar haar eerste Nederlandse filiaal openen in de IJhal. Ze krijgen ook een filiaal op het station van Eindhoven en Rotterdam.
Rame à l'approche

SLToilet

Berichtdoor SLToilet » Wo 03 Jun 2015, 08:01

Ik ben toch eens heel benieuwd hoe het resultaat eruit zal zien, dat wordt weer een omreisje! Over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden over wat ik op de foto's zie. Op SSC waren ze aanvankelijk wel heel erg kritisch, men vond de pilaren in de westelijke tunnel maar niks, vergeleken ze met Starbucksbekers. Uiteraard moet het niet gaan afbladderen maar ik vind ze niet lelijk, al is de IJhal nog wel het mooist.

Suus

Berichtdoor Suus » Za 06 Jun 2015, 18:19

Vandaag met een slechtziende van wie ik de naam niet zal noemen het station verkend en her en der nog wat missertjes gespot. Onder andere een geleidelijn die niet voelbaar is, een geleidelijn die een vreemde bocht maakt, een geleidelijn die bij een smal poortje uitkomt en een geleidelijn die keihard op een muur doodloopt gespot :')
Rame à l'approche

julsteren

Berichtdoor julsteren » Za 06 Jun 2015, 20:15

Bee schreef:Er komt overigens nog wel een ander hamburgerrestaurant op Amsterdam Centraal :)

De Burgerij uit Antwerpen zal later dit jaar haar eerste Nederlandse filiaal openen in de IJhal. Ze krijgen ook een filiaal op het station van Eindhoven en Rotterdam.

Ah ja die tent ken ik wel. Zit bij m'n pa in de straat, kun je prima bikken, echt een stuk beter dan MCD of BK! :pos:

Suus

Berichtdoor Suus » Wo 30 Sep 2015, 20:04

De laatste vermiste grote leeuw van Amsterdam Centraal is teruggevonden! In Velsen Noord. Donderdag 1 oktober is om 19:20 op NPO2 bij de NTR de vondst ervan te zien :)
Rame à l'approche

Etienne

Berichtdoor Etienne » Wo 30 Sep 2015, 21:10

Aan de buitenkant is met op het Stationsplein West het gebied rondom de taxi-standplaats aan het herinrichten. Met name rond het uitstappen van de trams wordt de looproute (via stelcon platen) wel wat druk.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Suus

Berichtdoor Suus » Wo 30 Sep 2015, 21:40

De taxistandplaats gaat naar achteren verhuizen, onder de westelijke oprit van het busstation. Met de huidige herinrichtingswerkzaamheden wordt die voor dus weggehaald. Het is nu idd wel tijdelijk eventjes erg krap zag ik vandaag idd. :)
Rame à l'approche

Suus

Berichtdoor Suus » Vr 29 Jul 2016, 20:06

Ook het tweede deel van de IJpassage is open. De poortjes achterin de Oosttunnel zijn al verplaatst naar de passage. Winkels zijn er nog niet, de nieuwe Amstelpassage is ook nog niet open.

Wel viel mij tegenover de Starbucks een Schnitzel- en worstenrestuarant. Zit dat er al lang?

Op spoor 2 zijn trouwens de NS International Lounge en twee Kiosken van de aardbodem verdwenen, de Starbucks op dit perron zal volgende week de deuren sluiten.
Rame à l'approche

dylanwild94

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 29 Jul 2016, 20:34

Zit de burger King nog wel op spoor 2?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Suus

Berichtdoor Suus » Vr 29 Jul 2016, 20:39

Ja.
Rame à l'approche

Ardan

Berichtdoor Ardan » Vr 29 Jul 2016, 21:21

De IJpassage is al vet lang open, bedoel je niet de IJhal?
2016 (28-11):

Terug naar “OV in West-Nederland”