Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door Daniel »

Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Geplaatst op: maandag 15 juli 2013 20:13
Laatst bijgewerkt: maandag 15 juli 2013 20:14


De problemen met het Haagse deel van Randstadrail zijn pas in december opgelost. Dan moet Siemens de 39 wisselstellers hebben vervangen die nu dagelijks voor storingen zorgen.
Vandaag werd bekend dat RET-directeur Peters een brandbrief heeft gestuurd naar de HTM. Peters is bang dat als de problemen aanhouden, dat dan de reizigers afhaken. Hij heeft de HTM aangeboden om oude RET-wissels over te nemen.
Lees verder | Dossier RandstadRail | Meer nieuws over RandstadRail
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door ODRAIL »

Even een vraagje: was zijn wisselstellers precies?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door deadlock »

Zorgt ervoor dat de tong omgelegd wordt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
ek70
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 13:19

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door ek70 »

Als de RET nou slim is, dan zorgen ze voor een nooddienstregeling. Leg extra wissels aan, en je bent niet meer afhankelijk van de hagenaars. Als er problemen zijn, dan rijden ze gewoon tot het laatste station waar de RET zelf verantwoordelijk voor is.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door isadora »

Ik zou bijna zeggen: 1+1=1
Oeps, heb ik het dus al gedaan:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=9318
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door iljitsch »

Wel jammer dat de RET bij Leidschenveen niet op een eigen spoor binnen kan komen, dan zouden ze mooi tot en met daar kunnen pendelen zonder problemen. Heb je ook gelijk geen peperdure nieuwe netkous op CS nodig.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door hauptbahnhof »

Mensen willen juist niet overstappen dus om het nou een permanent iets te maken... Dan gaan ze juist afhaken. :|
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door iljitsch »

In de tijd dat ik vaak in Nootdorp moest zijn zou ik dit ook verre van ideaal gevonden hebben, maar het is niet alsof je veel keus zou hebben. :-P

Maar als ergens een overstap goed te doen is is het wel daar, met lijnen 3 en 4 die je naar Gvc en verder brengen. Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel mensen sowieso overstappen op de tram, want binnen loopafstand van Den Haag CS is nu ook weer niet zo heel veel te beleven.

Het is niet zo dat ik de metrorijders de verbinding naar Gvc niet gun, maar als er toch bezuinigd moet worden dan is die nieuwe netkous schrappen en RRE inkorten toch wel een erg aantrekkelijke optie. Maar dan kan je net zo goed tot Laa blijven rijden, daar is het beter overstappen.

Toch jammer dat in Leidschenveen het samenvoegen van de Hofplein- en Zoetermeerlijnen net voorbij het station gebeurt, in plaats van dat de Zoetermeerse sporen pas na de metro-perronfase aansluiten en je dus met de metro tot het station zou kunnen komen zonder de tram in de weg te zitten.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door hauptbahnhof »

Lijn 3 en 4 bedienen niet heel Den Haag. En niet iedereen hoeft in het centrum te zijn. Zulke mensen zadel je op met al 2 overstappen. Een beetje wat ze met de Amstelveenlijn gaan doen dus :X
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door Etienne »

iljitsch schreef: Toch jammer dat in Leidschenveen het samenvoegen van de Hofplein- en Zoetermeerlijnen net voorbij het station gebeurt, in plaats van dat de Zoetermeerse sporen pas na de metro-perronfase aansluiten en je dus met de metro tot het station zou kunnen komen zonder de tram in de weg te zitten.
Ga jij even het hele station een 10-tal meters verplaatsen :twisted:

Nu ligt het station tenminste gunstig voor de woningen en het centrum van Leidschenveen. Ligt ook een knoert van een school naast. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door iljitsch »

Het klopt dat sommige mensen extra moeten overstappen. Als je bijvoorbeeld wilt overstappen op lijn 9 dan is dat inderdaad een extra overstap. Maar de frequentie van 3 en 4 samen is hoog, dus er is kans dat het je nieteens extra tijd kost.

Ik zeg ook niet dat mensen zo beter af zijn, alleen dat je je zo een hele grote uitgave kan besparen zonder een al te grote verslechtering voor de reiziger.

Overigens zou je ook gewoon maar één spoor terug kunnen geven aan de trein en één spoor houden voor de metro. Ik geloof dat ik welgeteld één keer een metro op spoor 12 heb zien staan. Zo te zien is spoor 12 lang genoeg dat er drie stellen gekoppelde 5500s langs kunnen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:In de tijd dat ik vaak in Nootdorp moest zijn zou ik dit ook verre van ideaal gevonden hebben, maar het is niet alsof je veel keus zou hebben. :-P

Maar als ergens een overstap goed te doen is is het wel daar, met lijnen 3 en 4 die je naar Gvc en verder brengen. Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel mensen sowieso overstappen op de tram, want binnen loopafstand van Den Haag CS is nu ook weer niet zo heel veel te beleven.
Alleen maar de halve binnenstad, 6 ministeries (I&M/VROM, Justitie, OCW, VWS, Buza en EZ) en allerlei instanties op loopafstand? :)
Ik zie 's ochtends regelmatig metro E aankomen (woon in Bezuidenhout, dus loop meestal CS binnen vanaf de KB-zijde) en het grootste deel van de reizigers lijkt gewoon het station te verlaten aan de kant van de Rijnstraat.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door iljitsch »

Ja, de spits is natuurlijk wel het uitgelezen moment om mensen in die ministeries te zien verdwijnen...
ek70
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 13:19

Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij

Bericht door ek70 »

iljitsch schreef:
Het is niet zo dat ik de metrorijders de verbinding naar Gvc niet gun, maar als er toch bezuinigd moet worden dan is die nieuwe netkous schrappen en RRE inkorten toch wel een erg aantrekkelijke optie.
Laat RET en HTM ieder zijn eigen lijndeel exploiteren. Van laan van NOI tot Den haag cs zijn er genoeg verbindingen: lijnen 2, 3, 4 en E en NS sprinters. En inderdaad als er bezuinigd moet worden.
hauptbahnhof schreef:Lijn 3 en 4 bedienen niet heel Den Haag. En niet iedereen hoeft in het centrum te zijn. Zulke mensen zadel je op met al 2 overstappen. Een beetje wat ze met de Amstelveenlijn gaan doen dus :X
De belangijkste verbindingen zijn in iedergeval wel met maar een overstap bereikbaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten