Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De nummers 361, 365, 385 en 386 zijn ook al in gebruik bij Arriva ZHN.
Kan er trouwens een plaatsnaam in de topictitel? Ik dacht bijvoorbeeld eerst aan de buslijn tussen Rotterdam Alexander en Waddinxveen...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94 schreef:ik vind het contfort in de bus tussen zoetemeer een leiden wel top hoor met de volvo's op de 365
Voordat Veolia de concessie Haaglanden overnam reden op lijn 206 tussen Leiden en Zoetermeer Integro's, ook zeer comfortabele bussen, en dat tegen gewoon strippenkaarttarief.
Lijn 365 is nu nog Q-liner maar stond ook op de nominatie om ver-R-linert te worden (wordt het dan nog duurder?).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Hoogwaardig Openbaar Vervoer. De defintie van HOV ligt alleen niet echt vast, dus daar is nog mee te sjoemelen. (Over het algemeen wordt onder HOV verstaan:
- > 6 keer per uur
- > DRIS
- > Hoog comfortgehalte
- > Minimale punctualiteit
)
Isadora, volgens mij maak je een klassieke taalfout.
Punctualiteit is het percentage treinen/bussen dat op tijd rijdt.
Een hogere punctualiteit is een betere dienst voor de reiziger.
Een minimale punctualiteit kan je in de concessie afspreken om te garanderen dat die zo hoog mogelijk is, dus de 100% benadert. Een hoge minimale punctualiteit (95% bijvoorbeeld) is goed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91 schreef:De defintie van HOV ligt alleen niet echt vast, dus daar is nog mee te sjoemelen.
Ik vind HOV een holle term omdat er zo veel verschillende soorten lijnen onder die noemer kunnen vallen.
Een Q-liner die bijna z'n hele route over de snelweg rijdt met een comfortabele touringcar kan HOV worden genoemd maar een hoogfrequente stadslijn met rammelende lagevloersbussen ook.
Vinny schreef:Isadora, volgens mij maak je een klassieke taalfout.
......
Dank Vinny voor je uitgebreide antwoord.
Het duizelt mij echter allemaal een beetje, zal ook wel door de medicijnen komen.
Maar, ik denk, dat ik begrijp, wat er bedoelt wordt. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hoogwaardig Openbaar Vervoer. De defintie van HOV ligt alleen niet echt vast, dus daar is nog mee te sjoemelen. (Over het algemeen wordt onder HOV verstaan:
- > 6 keer per uur
- > DRIS
- > Hoog comfortgehalte
- > Minimale punctualiteit
)
Hahaha. Dat weet ik wel.... Maar halte overslaande vervoer klopt in de regel ook wel.
Bij aanleg van een HOV worden veel bestaande haltes verwijderd onder het mom dat het sneller moet, niet rekeningen houdend dat men dan een takkeeind moet lopen of de fiets moet pakken.
Eenmaal aangelegd word na zoveel jaar de frequentie verlaagd, zodat je nog langer kunt wachten en nog steeds dat takkeeind moet lopen.
Als ze voor begin december die halte inclusief alle voorzieningen uit de grond willen stampen, dan mogen ze wel opschieten. Net als dat busstation Schiphol Noord. Komt dat nog af voor de nieuwe dienstregeling ingaat? :?
Mijn vader werkt bij de KCS (= KLM Catering Serivces bv) en komt regelmatig op Noord. Hij zag dat ze er wel behoorlijk aan het bouwen waren, volgens hem tussen de McDonalds en de busgarage, dus waar het busstation moet komen.
Over het busstation gesproken...: gaan alle lijnen die nu bij de Cateringweg stoppen het busstation aandoen? Komen er dan niet erg veel haltes bij elkaar, zeker gezien er voor de Randstadnet-lijnen 300, 310 en N30 dan drie haltes vlak bij elkaar liggen (Cateringweg, Busstation, Elzenhof)?
De RAR heeft nog steeds geen adviezen gepubliceerd en de vervoerplannen AML worden nooit openbaar gemaakt, maar ik denk dat halte Cateringweg voor lijn 300 en 310 qua afstand zou kunnen vervallen. Alleen ligt het wel direct naast de Connexxionstallling, dus hoe ze dat met chauffeurswisselingen willen gaan doen, weet ik niet. Het lijkt me toch in ieder geval dat de overstapfunctie straks helemaal bij Schiphol Noord Busstation komt te liggen. Misschien kan Elzenhof er dan ook wel uit voor de 300 en 310.
Het wordt daar wel een drukke boel in de spits
69: 4x per uur
186: 2x per uur
192: 2x per uur
193: 12x per uur
194: 2x per uur
195: 2x per uur
197: 4x per uur
199: 2x per uur
300: 10x per uur
310: 4x per uur
356: 6x per uur?
jesperhaverkamp schreef:De RAR heeft nog steeds geen adviezen gepubliceerd en de vervoerplannen AML worden nooit openbaar gemaakt,
Klopt Jesper, ik heb contact gehad met Rover en de vervoerplannen zijn klaar, maar zijn onder embargo. Waarom mag joost weten. Het lijkt me toch dat de reiziger wel zou mogen weten wat de veranderingen zijn, behalve de R-Net aanpassingen van 175-176, die dan wel bekend zijn geworden. Zo'n vervoerplan lijkt me toch echt geen staatsgeheim.
Het zal waarschijnlijk te maken hebben met vertrouwelijke telcijfers van buslijnen, DRU-totalen en DRU-prijzen. In het openbaar gemaakte vervoerplan van de provincie Utrecht staat bijvoorbeeld precies wat de wijzigingen in aantal DRU bedragen en wat dat gaat kosten. Daar kun je dus zo de DRU-prijs van Connexxion uithalen en ik denk niet dat ze dat bij AML willen.
Zoals het er nu naar uitziet, gaat bus 175 met ingang van de dienstregeling 2015 (die half december 2014 ingaat) over de Schipholweg rijden. Dan moet ook het busstation Schiphol Noord gereed zijn.
Waar staat dat busstation Schiphol Noord dan dat over 1,5 maand af moet zijn? Rijdt daar wel eens met de 69 maar heb nog nooit iets van een busstation in aanbouw gezien.
Gaat de busbaan dan vervolgens verder vanaf de aftakking om vervolgens aan de andere kant van de A9 weer aan te sluiten op de busbaan Oude Haagseweg (hiermee komt de huidige halte Schiphol Noord te vervallen) of wordt het een rondje van de zaak?
Heb een plaatje gemaakt van wat ik ongeveer bedoel. De gestippelde lijn zou dus een nieuwe directe aansluiting richting Oude Haagseweg zijn. Onafgebroken lijnen de huidige route inclusief rondje van de zaak om het nieuwe busstation mee te pakken.
De 300 en 310 kunnen met een kleine routewijziging het nieuwe busstation aandoen, maar ik kan online niet direct een goede specificatie van het busstation en alle bijbehorende aanpassingen in de infrastructuur vinden. Als de halte Loevesteinse Dwarsweg blijft bestaan bij lijnen als de 197 dan wordt de route een stuk ingewikkelder inderdaad.
Ik weet ook niet of ik binnenkort nog tijd heb om ter plekke te kijken hoe het georganiseerd moet worden. Er komt ook ergens ten westen van Badhoevedorp een busafrit en een halte op de Schipholweg t.h.v. de P.A. Verkuyllaan voor twee van de nieuwe nieuwe R-NET-lijnen waar dit topic over gaat. Ik heb echter het idee dat dit op termijn wel eens ten koste kan gaan van het blijven rijden van de 192.
De RAR heeft het trouwens over pieken van 60 bussen per uur voor Schiphol Noord. Er schijnen acht haltes te komen in de hangar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.