Pagina 2 van 3

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 23:16
door iljitsch
Een speciaal kaartje dat alleen geldig is in een stoptrein die elk kwartier rijdt lijkt mij de handigste oplossing... Die intercity's laat je dan gewoon via Asdz rijden waar een toerist met geen paard naartoe te krijgen is ook al is dit voor een aardig deel van Amsterdam een betere overstap dan het enorme in verbouwing zijnde Asd.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 23:17
door Suus
Face it: er gaan niet alleen maar toeristen naar Amsterdam Centraal :N

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: ma 22 jul 2013, 20:53
door Michael 1988
Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;). Daarnaast lijkt mij als er een Schipholexpress moet komen het beter om vanuit Utrecht Centraal naar Schiphol te rijden zijtak van Den Haag Centraal naar Amsterdam via Schiphol. Zo heb je het materieel toch wat meer gespreid staan en kunnen toeristen vanuit zowel Den Haag en omgeving als uit Amsterdam en omgeving als uit de rest van Nederland (via Utrecht) met de "speciale trein" reizen. Desnoods maak je gebruik van bestaande IC-diensten (IC Arnhem - Schiphol of IC Heerlen - Schiphol en IC Den Haag - Schiphol)

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: ma 22 jul 2013, 21:13
door Ennes
Ik denk dat je zonder zitplaatsen te moeten opofferen, of specifiek materieel in te zetten een heel groot probleem wegneemt als je de treinen iets anders laat halteren / de reizigersstroom stuurt, zodat op Shl niet alles onderaan die rolbaan staat, en op Asd niet alles ter hoogte van de trap van de westtunnel.

Als ik zelf vroeg bij mijn trein ben te Asd, probeer ik altijd de reizigers verder naar voren te sturen (nog voor binnenkomst trein) en dit scheelt enorm.

Naar mijn idee zou er op 13/14a ook continue service personeel aanwezig moeten zijn, deze kunnen informatie verstrekken en de reizigers wat meer spreiden. daarnaast zouden ze voor aankomende reizigers ook hun waarde bewijzen.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: ma 22 jul 2013, 21:27
door Daniel
Op Schiphol zag ik gisteren dat men al wel probeert de reizigers meer te spreiden. Zo is er tussen de roltrappen en rolbaan op perron 1/2 een gebied gemarkeerd met de tekst dat je daar niet mag wachten (in het Engels) met pijlen voorzien van de tekst "Waiting area" ernaast.
Leek overigens op dat moment niet echt te werken en iets dergelijks ontbreekt nog op perron 3/4 waar toch echt ook een trein naar Amsterdam C. vertrekt (de s5800).

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: ma 22 jul 2013, 21:45
door Geert
Michael 1988 schreef:
Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;).
De lift zelf zal vast niet overal (meer) zijn geïnstalleerd, maar alle oudere generaties VIRM hebben volgens mij nog de smalle trappen. Alleen bij de laatste lichting is de trap breder gemaakt.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: di 23 jul 2013, 02:59
door hublot
hauptbahnhof schreef:Wordt een leuke route want er is geen directe verbinsing tussen Asd en Shl via Asa.
Precies, technisch gezien is het mogelijk maar die verbinding is er standaard niet nee.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: di 23 jul 2013, 07:10
door Suus
Die verbinding is er misschien niet omdat het fysiek onmogelijk is (tenminste, het kan wel maar het is echt niet te doen)

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: di 23 jul 2013, 13:28
door IC140
Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: di 23 jul 2013, 13:46
door dylanwild94
IC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:
is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan :roll: of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordt :?:

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: di 23 jul 2013, 19:09
door Vinny
Nee. Schiphol-Den Haag HS-Rotterdam-Breda-Tilburg-'s-Hertogenbosch -Utrecht-Amsterdam Amstel-Amsterdam Centraal.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: wo 24 jul 2013, 00:13
door Michael 1988
Geert schreef:
Michael 1988 schreef:
Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;).
De lift zelf zal vast niet overal (meer) zijn geïnstalleerd, maar alle oudere generaties VIRM hebben volgens mij nog de smalle trappen. Alleen bij de laatste lichting is de trap breder gemaakt.
Ik zat pas geleden nog in een volgens mij eerste generatie VIRM en die had geen cateringlift (kon ik zien aan de stoelen aangezien de nieuwste generatie blauwe stoelen heeft voor tweede klas en rode stoelen voor eerste i.p.v. andersom). En het was er een uit de 8400-serie (vraag niet welk nummer precies). Ik weet niet of het nummer achterhaald kan worden maar de trein reed op de 2600 op zondag 12 juli vertrekkende uit Vlissingen om 15:38

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: wo 24 jul 2013, 00:43
door Klaasje
1 april duurt nog even hoor...

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: wo 24 jul 2013, 03:32
door hublot
Bee schreef:Die verbinding is er misschien niet omdat het fysiek onmogelijk is (tenminste, het kan wel maar het is echt niet te doen)
Wilde net zeggen, je kan gewoon rechtdoor richting de Zuidas bij de splitsing voor Lelylaan dus technisch en fysiek is het wel mogelijk. Hoezo zou het niet te doen zijn, praktische redenen?

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: wo 24 jul 2013, 04:12
door Suus
Hublot, pak er eens een kaart bij en probeer dan eens een trein te laten rijden van Schiphol naar het Amstelstation én dan naar Amsterdam Centraal. Als je dat hebt gedaan leg dan eens uit hoe je dat zonder halsbrekende toeren hebt gedaan :Y

@Michael 1988: Er is geen serie 8400 van VIRM meer. Bij de trappenhuizen direct achter de cabines is de indeling net iets anders maar voor de rest hebben alle rijtuigen van de eerste t/m de derde generatie VIRM géén verbouwing gehad.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: wo 24 jul 2013, 12:10
door Alargule
Gewoon lekker kopmaken voorbij Holendrecht. Afbeelding

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: wo 24 jul 2013, 23:52
door dylanwild94
Alargule schreef:Gewoon lekker kopmaken voorbij Holendrecht. Afbeelding
kop maken in weesp kan ook :twisted:

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 00:02
door ThePretender
dylanwild94 schreef:
IC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:
is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan :roll: of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordt :?:
Wat doet de s5700 dan? Genoeg treinen die sneller zijn maar toch is het een toevoeging op het bestaande dienstregeling.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 00:25
door dylanwild94
ThePretender schreef:
dylanwild94 schreef:
IC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:
is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan :roll: of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordt :?:
Wat doet de s5700 dan? Genoeg treinen die sneller zijn maar toch is het een toevoeging op het bestaande dienstregeling.
gaat om speciaal Schiphol/vliegveld materieel op een lijn :wink:

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 08:29
door Vinny
Ja. Maar omdat niet alle toeristen naar Amsterdam Centraal willen putten sommige medeforummers zich in totaal exotische lijnvoeringen uit om met dit speciaal aangepaste materieel ook een verbinding Schiphol-Amsterdam Amstel te voorzien -o-

Ik zal mijn stokpaardje maar weer eens van stal halen. Tijd voor een S-bahn Amsterdam-Schiphol. Je kunt prima een treindienst Hoofddorp Opstel-Schiphol-Amsterdam Zuid-(door de Noord-Zuidlijn)-Amsterdam Noord aanbieden. Je hebt maar een paar overloopwissels nodig (en natuurlijk dat de juiste bovenleiding wordt geïnstalleerd in de betreffende tunnel)

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 10:56
door Klaasje
Ik moet wel zeggen dat ik het inderdaad een vrij bijzonder topic vindt. Ik zou een ieder die reageert even willen adviseren om op de kaart te kijken.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 11:18
door reisthijs
Volgens mij is er in dit topic maar één die niet op de kaart heeft gekeken?

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 11:33
door Klaasje
Twee, iemand begon over kopmaken in Weesp komend vanaf Amstel.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 11:39
door julsteren
Klaasje schreef:Twee, iemand begon over kopmaken in Weesp komend vanaf Amstel.
Kan wel, A'dm CS - Amstel - Utrecht - Tiel - Arnhem - Deventer - Weesp (K) - Baarn - Utrecht - Breda - Rotterdam - Schiphol.

Re: Materieelinzet Schiphol

Geplaatst: do 25 jul 2013, 11:52
door Meltrain
Dan heb je dus dieselmaterieel nodig en dat mag (zover ik weet) weer niet in de Schipholtunnel.
Maar een erg serieus idee vind ik het ook niet.

Maar waarom hebben veel mensen het alleen over de reizigers tussen Asd en Shl? Ook tussen andere delen van het land zijn er genoeg reizigers die met koffers naar Schiphol komen (en dus ruimtegebrek ervaren voor/door die koffers)?