[Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Mr-W: blijkbaar klinkt het nog niet belachelijk genoeg om zonder :-D te kunnen...
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images ... g.h380.jpg België heeft toch nog steeds lage perrons? Wellicht hoeven de trappen niet zo hoog te zijn als bij ons.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Beter OV heeft ook een standpunt ingenomen.
En uit de mail aan directeur reizigers Ingrid Thijssen:Voor Beter OV vindt het onaanvaardbaar dat reizigers in gestrande treinen onwel worden door oververhitting en zuurstofgebrek doordat ramen in een trein met airconditioning niet open kunnen. Als de airco om wat voor reden bij een stranding uitvalt, is het leed niet te overzien.
Voor Beter OV vindt dat conducteurs in zulke gevallen ruiten moeten stukbreken om alsnog toevoer van koele wind en zuurstof mogelijk te maken. De NS dient de conducteurs hiertoe te instrueren, schrijft de reizigersclub aan de NS-directie.
BRONDaarnaast zijn wij voorstander van het (opnieuw) aanbrengen van voldoende ramen die open kunnen (met behulp van een conducteurssleutel) en van accu’s om de airco/ventilatie bij stroomuitval draaiende te kunnen houden.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Het is natuurlijk niet goed dat reizigers stranden en onwel worden. Ik begrijp daarom ten zeerste dat de maatschappij voor beter ov daar iets aan wilt doen. Ik denk dat openslaande ramen wel een idee zijn, maar laat ze alsjeblieft door de reizigers bedienen. Mensen moeten zelf kunnen beslissen wanneer een raampje opengaat of niet. Daar is helemaal geen conducteur voor nodig. En het punt van het inslaan van ramen vindt ik weer typisch kotertermijn denken. Leuk tijdens die situatie, balen voor het kostenplaatje aan het eind van de rit.
De bedoelingen zijn goed, alleen de uitwerking van de plannen laat zoals gewoonlijk weer te wensen over bij onze vrienden van de ´maatschappij voor beter ov´.
De bedoelingen zijn goed, alleen de uitwerking van de plannen laat zoals gewoonlijk weer te wensen over bij onze vrienden van de ´maatschappij voor beter ov´.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Als een trein klimaatbeheersing heeft wil je juist niet dat reizigers de ramen zelf kunnen bedienen. Het openen van de ramen maakt de coupé geen afgesloten ruimte meer en het beheersen van het klimaat is dan ook niet meer mogelijk.
Verder ben ik met je eens dat oproepen tot het inslaan van ramen vrij kansloos zijn, voor je het weet gaan ook reizigers denken dat het mag als hun in gestrande trein de airco uitvalt.
Verder ben ik met je eens dat oproepen tot het inslaan van ramen vrij kansloos zijn, voor je het weet gaan ook reizigers denken dat het mag als hun in gestrande trein de airco uitvalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Zo vaak is het niet zo heet en de meeste mensen kunnen daar ook best tegen.
Lijkt me logischer om gewoon de deuren tegen elkaar open te zetten en de mensen die last van de hitte hebben op het balkon neer te zetten.
Afgezien daarvan moeten ze gewoon die trappen gaan gebruiken, als je niet middenop een brug staat of aan beide kanten nog meer sporen hebt kan je dan gewoon uitstappen. En dan een kleine 50% kans dat je in de schaduw van de trein tegen de zon kan schuilen.
Last but not least is een voorraadje water voor oude/zieke/zwakke mensen en kleine kinderen misschien handig bij dit weer voor het geval mensen lang in de trein vastzitten.
Wat ik trouwens in een Spaanse trein een keer tegenkwam: snoep- en frisdrankautomaten in de trein. Niet alleen handig voor verkoeling, maar levert nog geld op ook. Maar ja, waar automaten staan kan je geen bagage kwijt. (-:
Lijkt me logischer om gewoon de deuren tegen elkaar open te zetten en de mensen die last van de hitte hebben op het balkon neer te zetten.
Afgezien daarvan moeten ze gewoon die trappen gaan gebruiken, als je niet middenop een brug staat of aan beide kanten nog meer sporen hebt kan je dan gewoon uitstappen. En dan een kleine 50% kans dat je in de schaduw van de trein tegen de zon kan schuilen.
Last but not least is een voorraadje water voor oude/zieke/zwakke mensen en kleine kinderen misschien handig bij dit weer voor het geval mensen lang in de trein vastzitten.
Wat ik trouwens in een Spaanse trein een keer tegenkwam: snoep- en frisdrankautomaten in de trein. Niet alleen handig voor verkoeling, maar levert nog geld op ook. Maar ja, waar automaten staan kan je geen bagage kwijt. (-:
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
mooi dat de ns vlot reageertNS: inslaan ramen is onveilig
Toegevoegd: dinsdag 23 jul 2013, 11:54
De NS vindt het geen goed idee om tijdens extreme situaties de ramen van een trein in te slaan. De belangenvereniging Maatschappij Voor Beter OV deed deze oproep naar aanleiding van de gestrande trein gisteren bij Schiedam. Acht mensen werden toen onwel door de hitte.
Beter OV vindt het onaanvaardbaar dat de passagiers onvoldoende frisse lucht kregen. Ook vindt de belangenclub het een probleem dat in treinen de ramen niet open kunnen.
Volgens de NS is er al een protocol voor noodsituaties. Conducteurs kunnen de deuren aan de veilige kant van de trein openen voor frisse lucht. Dat is bij de trein van gisteren ook gebeurd, zegt de NS. Het protocol zal nogmaals onder de aandacht van het personeel worden gebracht.
Het inslaan van ramen, noemt de NS onveilig. Mensen kunnen zich dan verwonden en er bestaat een kans dat mensen uit de trein klimmen en over het spoor gaan lopen, aldus de NS.
Ook aan de oproep van Beter OV om in de treinen ramen te zetten die open kunnen, wordt geen gehoor gegeven. Als in geval van nood de deuren opengaan voor frisse lucht, is het niet nodig om ramen te openen, zegt de NS.
http://nos.nl/artikel/532575-ns-inslaan ... eilig.html
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Tja, die zijn als de dood natuurlijk, dat er nu weer ergens een trein strandt.zone2000 schreef:mooi dat de ns vlot reageert
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Het eventueel inslaan van ramen heeft met deze temperaturen ook totaal geen enkele zin, de reizigers die onwel zijn geworden zullen dat hooguit door de warmte zijn geworden en niet door zuurstofgebrek. aangezien het gisteren ook windstil was zal er ook geen koelere lucht door een trein met 2 ingeslagen ramen of geopende deuren waaien. (Het enige dat je er mee zou bereiken als je ramen in gaat slaan dat een trein tot reparatie niet meer inzetbaar is)
Het grootste probleem bij deze temperaturen is dat mensen niet genoeg (water) drinken als ze onderweg gaan. Hetzelfde krijg je wanneer je in een file komt te staan, of op een of ander groot festival.
Misschien meer voorlichting dat mensen genoeg vocht mee moeten nemen als ze met dit weer op pad gaan.
Het grootste probleem bij deze temperaturen is dat mensen niet genoeg (water) drinken als ze onderweg gaan. Hetzelfde krijg je wanneer je in een file komt te staan, of op een of ander groot festival.
Misschien meer voorlichting dat mensen genoeg vocht mee moeten nemen als ze met dit weer op pad gaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Gelukkig maar dat het onwel worden van reizigers niet onveilig is.NS: inslaan ramen is onveilig
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Vroeger waren treinen in de zomer standaard bloedheet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Toen konden er ramen open die voor frisse lucht zorgden...
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Mwah. Frisse lucht dat valt ook wel mee (tegen). Als de trein stilstaat in ieder geval. Ik vind dat we in een mietjes-cultuur leven tegenwoordig. Mensen kunnen nergens meer tegen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
De raampjes van een ICR of ICM (onverbouwd) in combinatie met een licht briesje (zoals we dat nu hebben) doet het beter dan helemaal geen frisse lucht, zoals in een VIRM zonder airco.Vinny schreef:Mwah. Frisse lucht dat valt ook wel mee (tegen). Als de trein stilstaat in ieder geval. Ik vind dat we in een mietjes-cultuur leven tegenwoordig. Mensen kunnen nergens meer tegen.
Maar fijn om te weten dat mensen die onwel worden zich maar wat aanstellen. Geeft inderdaad aan met welk een ontzettende minachting het OV met haar klanten omgaat.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Iedereen weet toch al lang, dat het bij NS gaat om treintjes te laten rijden (ahem). Dat er af en toe mensen op en af springen is meer een bijkomend effect.WSM schreef:.....................Geeft inderdaad aan met welk een ontzettende minachting het OV met haar klanten omgaat.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Vervelend dat er mensen onwel worden maar geen reden om een half NOS-jounaal vol te zeuren. Er wordt nu net gedaan alsof er een ramp gebeurd is. Ik heb zelf ook wel eens in de IC Berlijn meegemaakt dat de airco het niet deed en dan wordt het warm ja. Daar kunnen de ramen ook niet open...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Als mensen nu ook eens zelf alle voorzorgsmaatregelen nemen, zoals voldoende drinken (mee) met dit warme weer, voldoende eten etc, dan is het probleem al een stuk kleiner.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
NS adviseert reizigers om een survivalpakket mee te nemen. Ook al gaat u maar een klein stukje met de trein, want de trein zou wel eens kunnen stranden. De samenstelling van dit pakket is seizoensafhankelijk. Het zomerpakket dient in elk geval te bestaan uit: een koelbox, voldoende gekoeld water voor ten minste twee uur en voldoende koelelementen. Een lichte maaltijd strekt tot aanbeveling.
En anders gaan we toch gewoon op de Duitse toer:
Uiteraard was ook hier de veiligheid gegarandeerd.
En anders gaan we toch gewoon op de Duitse toer:
Uiteraard was ook hier de veiligheid gegarandeerd.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Welja, leg de schuld maar bij de reiziger neer, terwijl de treinen van tegenwoordig ondanks de airco's er inzitten in de zomer af en toe net rijdende bakovens zijn :? .Ennes schreef:Het eventueel inslaan van ramen heeft met deze temperaturen ook totaal geen enkele zin, de reizigers die onwel zijn geworden zullen dat hooguit door de warmte zijn geworden en niet door zuurstofgebrek. aangezien het gisteren ook windstil was zal er ook geen koelere lucht door een trein met 2 ingeslagen ramen of geopende deuren waaien. (Het enige dat je er mee zou bereiken als je ramen in gaat slaan dat een trein tot reparatie niet meer inzetbaar is)
Het grootste probleem bij deze temperaturen is dat mensen niet genoeg (water) drinken als ze onderweg gaan. Hetzelfde krijg je wanneer je in een file komt te staan, of op een of ander groot festival.
Misschien meer voorlichting dat mensen genoeg vocht mee moeten nemen als ze met dit weer op pad gaan.
Zelf neem ik wel altijd voldoende vocht mee, maar ook dat raakt eens op.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Grappig dat Duitsland als voorbeeld genoemd werd, een paar jaar geleden waren de defecte airco's in treinen daar een groot probleem en waren er een hoop mensen flauwgevallen.
Overigens zijn open ramen ook niet de heilige graal: ga maar eens in een DDAR zitten op een dag als vandaag, dat is ook een rijdend oventje.
Overigens zijn open ramen ook niet de heilige graal: ga maar eens in een DDAR zitten op een dag als vandaag, dat is ook een rijdend oventje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
@KM46: Klimaatbeheersing noemt @NS_Online het via Twitter altijd... ik had vanmiddag een trein waarin die wel koele lucht leek te blazen, maar desondanks was ik vanzelf naar buiten gedreven als ik daar langer in had moeten zitten dan 'n kwartiertje. Maarja, als je vanuit 31 graden instapt voelt 28 graden natuurlijk ook al koel aan. Wil niet zeggen dat het dan ook echt aangenaam is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Daar refereerde ik dus ook aan. Op de foto is te zien hoe de slachtoffers van onvoldoende frisse lucht in de trein behandeld worden door ambulancepersoneel. Kennelijk is dat wat we ook in Nederland moeten willen, dat is namelijk wel veilig, in tegenstelling tot het inslaan van ruiten...Geert schreef:Grappig dat Duitsland als voorbeeld genoemd werd, een paar jaar geleden waren de defecte airco's in treinen daar een groot probleem en waren er een hoop mensen flauwgevallen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Ik ben welgeteld één keer met de ICE geweest, en toen deed de airco het ook niet, en kregen we gratis een fles bronwater. Wat overigens het lekkerste bronwater was wat ik ooit gedronken heb.
Waar je ook op moet letten is dat de temperatuur maar een deel van het verhaal is: als het heet en droog is is het wel uit te houden, maar als je met enkele tientallen mensen in dezelfde ruimte zit met weinig ventilatie dan gaat de (in Nederland toch al hoge) luchtvochtigheid omhoog en wordt het erg benauwd.
Waar je ook op moet letten is dat de temperatuur maar een deel van het verhaal is: als het heet en droog is is het wel uit te houden, maar als je met enkele tientallen mensen in dezelfde ruimte zit met weinig ventilatie dan gaat de (in Nederland toch al hoge) luchtvochtigheid omhoog en wordt het erg benauwd.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Mag ik dan wel even meedelen dat ik niet op Twitter zit .Daniel schreef:@KM46: Klimaatbeheersing noemt @NS_Online het via Twitter altijd...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten