Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Etienne »

Per uur komen er tig bussen voorbij: R-Net dat gezamenlijk 20x/uur rijdt, Schiphol Sternet en het GVB ook wel 4x/uur per lijn.

En die 15km ook :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Bus 356 stopt bij de voormalige noodhalte die gebruikt kon worden als de Schiphol-Bustunnel gesloten is.

De bushalte die er al lag wordt gebruikt voor alle lijnen die er voor 14 december al stopten, de extra bushalte is alleen voor lijn 300, 310 en N30 :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Ezra schreef:Zijn zij daadwerkelijk de eerste. Volgens mij doen u- ov in Utrecht en Arriva in Brabant het sowieso ook.
U-OV was bij mijn weten inderdaad de eerste die ook aansluitingen van andere busvervoerders toont. Treinen had Connexxion er al langer bij staan in sommige regio's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door jesperhaverkamp »

Voor de liefhebber heeft de RAR alle adviezen van AML, Zaanstreek, Waterland en Amsterdam op haar website gezet. Helaas zijn niet meer de hele adviezen te lezen, maar zijn het nu brieven waarin men zegt dat de adviezen besproken zijn. De meeste info staat eigenlijk vooral in de verslagen van de vergaderingen.

Jammer. Vroeger kreeg je door de adviezen van de RAR nog wel eens een vleugje mee van plannen van de vervoerders. Nu dus helemaal niet meer.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik vraag me af of CXX een groot aantal ritten van lijn 142 uitbesteed heeft aan de TCR. Ik zie bijna alleen de TCR (Mercedes) bussen op deze lijn? Overigens m.i. één van de mooiste types bussen die er op dit moment in dit gebied rondrijden.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Ja, TCR rijdt nu de 142 en de 171.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Hoeveel soorten kaartjes hebben chauffeurs eigenlijk standaard bij zich daar?
Ik meen me een foto te herinneren, waarbij de chauffeur aardig wat kaartjes mee moest nemen.

Daarnaast zijn zoals ik van iemand begreep niet alle toekomstige R-net corridors ver-R-net? Welke corridors zullen nog meer tot het R-net gaan horen?
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

CamilleKreemers schreef:Hoeveel soorten kaartjes hebben chauffeurs eigenlijk standaard bij zich daar?
Ik meen me een foto te herinneren, waarbij de chauffeur aardig wat kaartjes mee moest nemen.

Daarnaast zijn zoals ik van iemand begreep niet alle toekomstige R-net corridors ver-R-net? Welke corridors zullen nog meer tot het R-net gaan horen?
Ik zag gisteren 2 soorten kaartjes bij de bestuurder op zijn plank. In ieder geval de 5 euro kaartjes (2 ritten) en die andere waarschijnlijk de "buzzer", als die nog bestaat.

Wat je tweede vraag aangaat: volgens mij is er een R-net buscorridor gepland Uithoorn/Aalsmeer-Amstelveen-Amsterdam. Maar dat zal m.i. pas gaan spelen als de NZL klaar is, immers, er wordt nu onderzoek gedaan naar doortrekking van de Amstelveenlijn naar UTH.Dus kortom, het is nog gissen wat er gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Dat andere kaartje is waarschijnlijk het kidskaartje van 1 euro. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Busfoto.nl »

Afbeelding

Definitieve busstation Schiphol-Noord in aanbouw.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Mike schreef:Ja, TCR rijdt nu de 142 en de 171.
Ook deels de 145 zag ik vandaag (en ook op 149 zag ik een TCR-Citaro rijden)

Is de 356 zo druk geworden op zaterdag trouwens dat ze er ook op zaterdag geledes voor nodig hebben? D'r zat vanmiddag zelfs een Zuidtangent-gelede op. R-net MANs zag ik echter nog in voldoende hoeveelheden in de stalling Schiphol Noord staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Natorious
Berichten: 457
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Natorious »

Daniel schreef: Is de 356 zo druk geworden op zaterdag trouwens dat ze er ook op zaterdag geledes voor nodig hebben? D'r zat vanmiddag zelfs een Zuidtangent-gelede op. R-net MANs zag ik echter nog in voldoende hoeveelheden in de stalling Schiphol Noord staan.
Sinds de nieuwe dienstregeling rijden er in de spits sinds kort ook structureel een paar geledes. Ik weet niet of de reizigersaantallen zijn gestegen aangezien ik er niet vast mee reis. Maar ik weet wel dat Badhoevedorp-Oost goed loopt. Verbaast me niet heel erg, aangezien dat dorp opeens een snelbus kreeg met 8x/u. De 145 die in de ochtend 4x/u daar rijdt is al spectaculair :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Nouja, het viel me eigenlijk vooral op dat het een Zuidtangentwagen was terwijl er ook nog een aantal CXX-groene geledes ver-R-net zijn. Maar dat zal er wel net aan gelegen hebben wat er vooraan stond in de stalling, tenzij er nu toch meer geleed nodig is dan dat er geledes rood/grijs gemaakt zijn.
't was ook een van de korte ritten (tot Amstelveen) waar hij op zat trouwens, dus met eventuele drukte tussen Amstelveen en Amsterdam-Zuidoost had het ook niet direct te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Op Ma - Vr rijden er in de spits de 910x in de 356. Indien niet voldoende bussen beschikbaar rijden er ook zuidagend wagens tussen. Overdag rijdt er misschien nog 1 rond verder.

In het weekend is op haarlem de 300 en 356 soms aan elkaar gekoppeld. Dan rijden er dus zuidagend wagens ook op.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OVwatcher »

Mike schreef:Op Ma - Vr rijden er in de spits de 910x in de 356. Indien niet voldoende bussen beschikbaar rijden er ook zuidagend wagens tussen. Overdag rijdt er misschien nog 1 rond verder.

In het weekend is op haarlem de 300 en 356 soms aan elkaar gekoppeld. Dan rijden er dus zuidagend wagens ook op.
[/zeurmodus aan] Even een paar keer oefenen op het woord "Zuidtangent" [/zeurmodus uit]
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Ik zag op Busfoto.nl dat de 9260 op Schiphol staat. Ik heb deze nog niet zien rijden? Ook niet via OVzoeker, staat deze daar nog en wat gaan ze er mee doen?
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Wat me opvalt bij de Amstellandlijnen is, dat de Amba's allemaal verdwenen zijn op deze lijnen, er rijden nu op 170/172/272/174 uitsluitend nog MAN bussen en 142/241/242 merendeels TCR -Mercedes bussen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Mike schreef:Ik zag op Busfoto.nl dat de 9260 op Schiphol staat. Ik heb deze nog niet zien rijden? Ook niet via OVzoeker, staat deze daar nog en wat gaan ze er mee doen?
De 9259 en 9260 zijn een tijd geleden in Almere gespot, waarbij de 9259 ook één dag op de stadsdienst heeft gereden. Via Facebook las ik dat de 8427, 9259 en 9260 in Almere zouden rijden, maar behalve die ene dag van de 9259 heb ik de drie nog niet zien rijden hier, dus misschien zijn de plannen gewijzigd...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Misschien heb ik wat gemist, maar volgens de wiki loopt deze concessie eind dit jaar af. Ik dácht te herinneren dat deze concessie echter verlengd was, of vergis ik me? Moet er anders nu niet een aanbestedingsproces plaatsvinden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Verlengd tot eind 2017 omdat men de opening van de Noord/Zuidlijn wil afwachten.

http://www.stadsregioamsterdam.nl/nieuw ... mstelland/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Is deze verlenging de in de concessie opgenomen verlenging of een extra verlenging?

Indien deze een tweede verlenging is, RECHTZAAK. Het OVBureau in GD wordt ook aangeklaagd wegens een tweede verlenging.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Ruben »

Daarover circuleert het gerucht dat de FMN-bedrijven Arriva en Veolia hier geen rechtszaak aanhangig maken omdat het om vriendje Connexxion gaat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Veolia = Connexxion
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Kakkerlakken als het waar is. Dat valt toch onder kartelvorming dan als je onderscheid maakt tussen collegabedrijven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten