Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Voor het Schipholnet is het vrij weinig. Dat rijdt nu op het kerntraject elke 10 minuten de hele nacht.
Wellicht dat de N97 en N30 elk half uur gaat rijden. De N70-bundel heeft al hogere frequenties in het weekend.
Of gaat men weer een 188/N88 experimentje doen. :X
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Er staat dat er meer R-netlijnen komen en deze praktisch 24-uur per dag gaan rijden.
Hierbij kan je denken aan het ook 's nachts laten rijden van de huidige R-netlijnen, maar ook aan het ver-R-net-ten van bijvoorbeeld lijn 197 en de bundel over de Amstelveenseweg (142, 170,172, 174, 242).

Nou zou het mij niets verbazen als het restje 142, dat overblijft nadat de Uithoornlijn in gebruik genomen wordt, gekoppeld wordt aan de 340.

Mochten GVB en Connexxion eens serieus gaan samenwerken, dan is een koppeling tussen de 63 en 194 een optie, evenals een betere samenwerking in Buitenveldert.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Iemand al een idee wie 2e is geworden?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Wievank schreef:Er staat dat er meer R-netlijnen komen en deze praktisch 24-uur per dag gaan rijden.
Hierbij kan je denken aan het ook 's nachts laten rijden van de huidige R-netlijnen, maar ook aan het ver-R-net-ten van bijvoorbeeld lijn 197 en de bundel over de Amstelveenseweg (142, 170,172, 174, 242).

Nou zou het mij niets verbazen als het restje 142, dat overblijft nadat de Uithoornlijn in gebruik genomen wordt, gekoppeld wordt aan de 340.

Mochten GVB en Connexxion eens serieus gaan samenwerken, dan is een koppeling tussen de 63 en 194 een optie, evenals een betere samenwerking in Buitenveldert.
De Amstelveensewegbundel blijft niet veel van over....alleen lijn 172 volgens de plannen. Eventueel wat 2xx lijen, maar dat is het wel.
Wat Buitenveldert betreft, las ik van de week in de buurtkrant dat de Gelderlandpleinlijnen 461-463 een groot succes zijn en dat men nu kijkt naar uitbreiding naar het VU en B'veldert-Oost. Misschien dan toch maar lijn 62 in volledige eer herstellen?

Van samenwerking zie ik niet zoveel komen, er is eens geopperd o.a. vanuit Rover, om lijn 199 stukken van lijn 62 over te laten nemen op plekken waar de 62 nu niet meer komt. Ik heb daar zelf ook met CXX over gecommuniceerd, maar men was bij CXX onverbiddelijk: lijn 199 was een streeklijn en problemen met de GVB lijn 62 was niet hun pakkie aan.....
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Die Buitenveldertbusjes zijn gratis, dus ja dat wil wel.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

sneltram schreef:Die Buitenveldertbusjes zijn gratis, dus ja dat wil wel.
Ja, dat is waar......
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Uit het Haarlems Dagblad:

"Connexxion scoorde 96 van de 100 punten die de Stadsregio Amsterdam had opgesteld."

en

"Je kunt straks vanuit de R-net bus een soort privétaxi bestellen die je thuisbrengt en andersom word je thuis voor de deur opgehaald"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Een wérkelijk revolutionair idee waar absoluut nog nooit iemand op gekomen was :')
In de nieuwe concessie krijgt elke kern groter dan tienduizend inwoners een directe verbinding met Schiphol.
Volgens mij betekent dat in principe dat alleen Uithoorn zijn directe verbinding met Schiphol weer terug krijgt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

sneltram schreef: "Je kunt straks vanuit de R-net bus een soort privétaxi bestellen die je thuisbrengt en andersom word je thuis voor de deur opgehaald"
Volgens OV Magazine zal deze 'privétaxi'/deeltaxi het huidige Abel zijn.
Connexxion wil qua reissnelheid en gemak van deur tot deur concurreren met de auto. Daarbij zet het bedrijf onder meer deelfietsen en het Transdev-deeltaxiconcept Abel in.
Ben benieuwd welk deelfiets systeem we gaan krijgen, een eigen variant zoals Syntus nu in Utrecht heeft?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

De KeoBike is meer een Gelders initiatief en is breder ingezet in Gelderland dan in Utrecht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

fred1954 schreef:De Amstelveensewegbundel blijft niet veel van over....alleen lijn 172 volgens de plannen. Eventueel wat 2xx lijen, maar dat is het wel.
Wat Buitenveldert betreft, las ik van de week in de buurtkrant dat de Gelderlandpleinlijnen 461-463 een groot succes zijn en dat men nu kijkt naar uitbreiding naar het VU en B'veldert-Oost. Misschien dan toch maar lijn 62 in volledige eer herstellen?

Van samenwerking zie ik niet zoveel komen, er is eens geopperd o.a. vanuit Rover, om lijn 199 stukken van lijn 62 over te laten nemen op plekken waar de 62 nu niet meer komt. Ik heb daar zelf ook met CXX over gecommuniceerd, maar men was bij CXX onverbiddelijk: lijn 199 was een streeklijn en problemen met de GVB lijn 62 was niet hun pakkie aan.....
De Uithoornlijn wordt pas enkele jaren nadat de nieuwe concessie is ingegaan in gebruik genomen. Tot die tijd blijven de huidige verbindingen noodzakelijk, met bijbehorende hoge frequenties. Deze frequenties kunnen een (weliswaar slecht) argument kan zijn om er R-net van te maken.
Maar zoals in het Uithoornlijn-topic al besproken, zelfs na ingebruikname van de Uithoornlijn blijft de vervoersvraag tussen Amstelveen Busstation en Station Zuid enerzijds en omgeving Leidseplein anderzijds dusdanig dat er een hoge frequentie nodig is om het aantal reizigers te kunnen vervoeren.

Dat in de huidige concessie samenwerking er niet in zat was inderdaad wel duidelijk. Een nieuwe concessie kan nieuwe voorwaarden opleveren, en uit angst de concessie te verliezen kan een ov-bedrijf opeens flink draaien.

N.b. Heeft trouwens iemand enig idee waar de streekbussen straks in de buurt van het Leidseplein hun haltes krijgen?
Volgens de herinrichtingsplannen van het Leidseplein mogen alleen de nachtbussen gebruik maken van de tramhaltes op/rond het plein, en moeten de daglijnen rechtdoor over de Stadhouderskade/Nassaukade rijden. Ik kan alleen op geen enkele tekening een halte vinden op deze route (tussen de haltes Rijksmuseum en Elandsgracht).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Volgens de OVinfo app rijdt er op lijn 197 tussen Schiphol en Amsterdam nu een bus met het wagenparknummer 9245. Of de gegevens juist zijn weet ik niet, maar als dat wel zo is, dan zou het een MAN Lion's City G van Hermes moeten betreffen.:)

Edit: ook de 9242 schijnt op lijn 197 rond te karren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Klopt, er komen een aantal ex Hermes wagens voor schiphol Sternet of de oudste bende te vervangen.

Ook komen er een aantal ex Provincie Utrecht wagens.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Inmiddels de wagenparknummers weten te achterhalen:
9242 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9244 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9245 - MAN Lion's City G - Schiphol Sternet
9256 - Mercedes-Benz Citaro G - Schiphol Sternet
9261 - Mercedes-Benz Citaro G - Schiphol Sternet
9262 - Mercedes-Benz Citaro G - Uithoorn (groen)
9263 - Mercedes-Benz Citaro G - Uithoorn (groen)

Daarnaast gaan er waarschijnlijk enkele gelede bussen (Schiphol of Almere?) naar Delft, vermoedelijk voor lijn 69.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Okee :)

Pure nieuwschierigheid, hoe kom je aan deze informatie?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

De info over de MAN's heb ik via Facebook, OV vrienden. Hoe ik aan de info van de Citaro's kom weet ik even niet meer, maar ook vast via Facebook. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Even een vraag. Op het Schiphol Sternet geldt op (delen van) Schiphol een open instap: reizigers mogen instappen bij alle deuren. Geldt dit op heel Schiphol of alleen tussen P30 en P40? Iemand die dit weet toevallig?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Bij mij geheel schiphol, uitgezonderd van de 287 en lijn 197 op Knooppunt Noord.

300 en 310 hele lijn open instap.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Delftse Chauff »

Milco schreef:Daarnaast gaan er waarschijnlijk enkele gelede bussen (Schiphol of Almere?) naar Delft, vermoedelijk voor lijn 69.
Geinig, hier in Delft gaat juist het verhaal dat het om standaard 12m wagens zou gaan voor lijn 61.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Oh, nou we gaan het vast merken :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Mike schreef:Bij mij geheel schiphol, uitgezonderd van de 287 en lijn 197 op Knooppunt Noord.

300 en 310 hele lijn open instap.
Hoe zit dat dan bij Sternet? Ik neem aan dat er toch een beleid is waar je de reizigers bij alle deuren mag laten instappen en waar enkel bij de voordeur?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Milco schreef:
Mike schreef:Bij mij geheel schiphol, uitgezonderd van de 287 en lijn 197 op Knooppunt Noord.

300 en 310 hele lijn open instap.
Hoe zit dat dan bij Sternet? Ik neem aan dat er toch een beleid is waar je de reizigers bij alle deuren mag laten instappen en waar enkel bij de voordeur?
Op het hele Schiphol terrein met sternet dus oost/noord/zuid/centrum/rijk enz. is open instap. Buiten Schiphol is voor in stappen met elke lijn.

Ook ik houd de uitzondering voor lijn 197 aan op knooppunt noord ri Amsterdam dus daar moeten de mensen voor instappen.

Voor RNET 300/310 is op de gehele route open instap muv nachtdienst.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Wanneer worden die rolluiken in die Zuidtangent-Citaro's eigenlijk gebruikt? Lijkt me niet dat je zoiets planmatig doet, kost je behoorlijk wat extra diesel om met een harmonicabus te rijden ipv een normale dacht ik...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Het is ooit aangekondigd om zo de sociale veiligheid in de bussen te verbeteren, maar ik heb het nog maar hoogst zelden gezien dat ze het in de praktijk ook deden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Het gebruik ervan is al ergens in 2007 of 2008 gestopt, reizigers bleken de nooddeuropening te gebruiken om toch achterin te kunnen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten