Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door WSM »

Milco schreef:Daarnaast gaan er waarschijnlijk enkele gelede bussen (Schiphol of Almere?) naar Delft, vermoedelijk voor lijn 69.
9151 graag :D
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Remco1989 schreef:Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Toevallig heb jij nachtdienst :P
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Mike schreef:
Remco1989 schreef:Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Toevallig heb jij nachtdienst :P
Inderdaad :twisted:
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Remco1989 schreef:
Mike schreef:
Remco1989 schreef:Bij wijze van proef rijden de 9262 en 9263 vrijdag en zaterdag (dit weekend) mee op de nachtdienst
Toevallig heb jij nachtdienst :P
Inderdaad :twisted:
Vannacht weer? Lullig *bus*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Is nachtdienst erg dan?

Het rijdt veel lekkerder door op de weg, maar ik weet niet hoe lastig de passagiers zijn zo laat. :p
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Ik heb een paar jaar geleden meerdere keren meegereden met een nachtbuschauffeur van het GVB, toen je nog een product nodig had om op saldo te kunnen reizen.

De weekendnachten waren altijd de vervelendste nachten. Er waren vervelende discussies over het niet geldig zijn van de Studenten-OV. Hoe laat je ook vertrok, je vertrok voor reizigers altijd te vroeg van de halte bij de uitgaansgelegenheden en na afloop was de bus uitgewoond. Dance-evenementen in de buurt van de ArenA waren altijd dramatisch, gelukkig kwam later de Nachtbus Direct.

Doordeweeks was de sfeer prettiger. Rustig en voornamelijk vaste klanten. En Amsterdam is in de zomermaanden erg mooi als de zon opkomt en de straten nog leeg zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Nee hoor nacht vind ik niet erg maar die Mike schijnbaar wel
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Remco1989 schreef:Nee hoor nacht vind ik niet erg maar die Mike schijnbaar wel
Idd :Y
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik vraag me af, wat de reden is van de inzet van de 2 geledes op de 170-bundel. Is dat gewoon materieeltekort, of probeert CXX hiermee op deze lijnen weer de gelede bussen te herintroduceren m.b.t. de nieuwe concessie in december a.s.?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

fred1954 schreef:Ik vraag me af, wat de reden is van de inzet van de 2 geledes op de 170-bundel. Is dat gewoon materieeltekort, of probeert CXX hiermee op deze lijnen weer de gelede bussen te herintroduceren m.b.t. de nieuwe concessie in december a.s.?
Geen idee maar mensen zijn wel blij als je er met eentje aankomt dan hoeven ze niet op de volgende te wachten. En dit weekend is er in ieder geval eentje weer op de nacht te vinden *bus*
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Remco1989 schreef:
fred1954 schreef:Ik vraag me af, wat de reden is van de inzet van de 2 geledes op de 170-bundel. Is dat gewoon materieeltekort, of probeert CXX hiermee op deze lijnen weer de gelede bussen te herintroduceren m.b.t. de nieuwe concessie in december a.s.?
Geen idee maar mensen zijn wel blij als je er met eentje aankomt dan hoeven ze niet op de volgende te wachten. En dit weekend is er in ieder geval eentje weer op de nacht te vinden *bus*
Inderdaad, moet nog vaak denken aan de Duvedecs van voor 2008 op de 170 bundel. Altijd plaats en in de meeste gevallen kon je ook nog zitten......
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Maar er werd wel maar 2x/uur gereden. De frequentie is met de invoering van de standaardbussen verhoogd en de capaciteit is daarmee ook uitgebreid (in twee standaardbussen passen meer reizigers dan in één gelede bus). De reizigersgroei is door het aantrekkelijkere product dusdanig gestegen dat de frequentie ondertussen 6x/uur is en de bussen zitten nu alweer vol. Dat in december 2007 de gelede bussen verdwenen zijn in ruil voor een hogere frequentie is dus op dat moment geen verkeerde keuze geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Klopt alleen nu zitten ze zoals je al zegt weer vol zodat meer geleed best handig zou zijn lijkt wel op lijn 197 die is ook zo enorm gegroeid en rijd nu ook bijna volledig geleed.

En zeker straks met de nz lijn als er maar 1 lijn van de 170 bundel (en minder frequent) nog naar de stad gaat dan zit die bus vol, want mensen willen niet met de nz want dan komen ze niet op Haarlemmermeerstation of museum of Leidseplein. En als tram 16 ook nog verdwijnt dan zijn ze volledig op die ene lijn aangewezen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Suus schreef:Maar er werd wel maar 2x/uur gereden. De frequentie is met de invoering van de standaardbussen verhoogd en de capaciteit is daarmee ook uitgebreid (in twee standaardbussen passen meer reizigers dan in één gelede bus). De reizigersgroei is door het aantrekkelijkere product dusdanig gestegen dat de frequentie ondertussen 6x/uur is en de bussen zitten nu alweer vol. Dat in december 2007 de gelede bussen verdwenen zijn in ruil voor een hogere frequentie is dus op dat moment geen verkeerde keuze geweest.
Ik woonde in die tijd in Kudelstaart, maar de frequente van alleen de 172 was al 4x per uur, 2x naar Aalsmeer en 2x naar Kudel.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Ik denk dat Suus het over de lijn naar Uithoorn heeft (170).
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

diederickx schreef:Ik denk dat Suus het over de lijn naar Uithoorn heeft (170).
Ok, begrepen.....ik dacht meer aan de 142/170/172 bundel, die frequentie was toch bij elkaar door de dag genomen 8x/u in die tijd.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CSA2 »

170 reed voor 2007 7 dagen per week grotendeels 4x per uur en de 171/172 reden samen ook 4x per uur wat ik me zo even kan herinneren....
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Er waren ook nog andere lijnen. Het vervoersaanbod op de lijnbundel is wel fors gegroeid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:Er waren ook nog andere lijnen. Het vervoersaanbod op de lijnbundel is wel fors gegroeid.
Inderdaad, er waren nog de lijnen 165-166 Amstelveen-Amsterdam-Zuid en de door mij al genoemde 142(s)
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Via interne bronnen bij Connexxion is geen bezwaar gemaakt en is de concessie onherroepelijk aan Connexxion gegeven.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Inmiddels bevestigd via TenderNed.
Dat mag toch een unicum heten. Chapeau voor CXX en voor de Vervoerregio. Nu even flink de wind eronder voor de implementatie. *bus*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Almere had ook geen bezwaren. De rust lijkt weer wedergekeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

In Almere hadden we nog een kort geding over personeelsopgaves. :X
Maar dat was voor de gunning.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Ik heb de eerste wat concrete informatie over de nieuwe concessie gevonden in een document voor de komende regioraad van 7 maart. Wat interessante punten:
- Lijn 170 en 172 gaan R-net worden (verassing :roll: )
- De lijn 310 wordt gesplit op Schiphol Plaza en daar gekoppeld aan de huidige 197 respectievelijk 168. Dat maakt de lijnen Nieuw Vennep - Schiphol - Leidseplein en Spaarne Ziekenhuis - Schiphol - Amsterdam Zuid
- Er komt een nieuwe lijn (R-net) Uithoorn - Schiphol
- Alle R-netlijnen zullen tussen 07:00 en 23:00 minimaal 4x per uur rijden (al vraag ik me af of een avond-/weekenduitsnijding voor gedeelde trajecten, zoals de 300 en 356 op Amstelveen - Bijlmer nu, wel mag), van alle huidige R-netlijnen blijft de frequentie gelijk of gaat omhoog
- De huidige 300 en 310 (ik neem aan dan de variant Nieuw Vennep - Leidseplein) krijgen bussen van 21m (Capacity L?)
- Vanaf de start zal naast het hele Schipholnet ook het overgrote deel van de verbindingen Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam (huidige 170/142/242) en Uithoorn - Schiphol met elektrische bussen worden gereden, totaal 40% van de DRU
- Met december 2020 zal bijna 90% van alle DRU met elektrische bussen worden uitgevoerd

*O* *O* *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten