Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Lijn 168 rnet?? Of gaat een andere lijn het stuk spaarne - station overnemen want dat is niet echt rnet waardig nu of hebben ze het over de 169
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Zeer voortvarende plannen van CXX. Ook elektrische bussen buiten het Schipholnet, prima! En meer gelede bussen, ik neem aan ook op de 170 (370?) bundel. Dat is toch wel een drukke route geworden......Heb wel een vraag: ik mag toch hopen, dat met de omschakeling naar R net van de 170 en 172, deze lijnen niet zoveel haltes gaan overslaan als de 142s nu doet.

Edit: ik bedenk net, dat er al een 370 is vanaf Alphen, dus voor de 170 zal men een ander R net lijnnummer moeten bedenken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Ik snap niet dat de 170 R-NET wordt. Er zou alleen een excuusbus overblijven naar Uithoorn als de tram gaat rijden, waarom de moeite doen voor die paar jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Suus schreef:Ik snap niet dat de 170 R-NET wordt. Er zou alleen een excuusbus overblijven naar Uithoorn als de tram gaat rijden, waarom de moeite doen voor die paar jaar.

Zat ik ook al aan te denken......Overigens blijft er helemaal geen bus meer rijden tussen Amsterdam en Uithoorn. Er is besloten dat er geen parallelle buslijn komt vanuit Uithoorn naar Amsterdam als de tram eenmaal rijdt. Er komt alleen een bus tussen Zijdelwaard en Amstelveen. De 170 zal niet meer naar Amsterdam rijden en de lijnen vanuit Wilnis zullen keren in Uithoorn. Blijft van de huidige 170 bundel alleen de 172 nog over.

Overigens kun je je ook nog afvragen of de huidige routes van 170/172 wel R net waardig zijn, met knelpunten als Amstelveenseweg, van Baerlestraat/Paulus Potterstraat en Leidsebosje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

De lijn Uithoorn - Wilnis (na introductie van de tram) ligt bijna volledig in de provincie Utrecht. Zou het dan niet logischer zijn om die lijn over te hevelen naar de [wiki]Concessie Provincie Utrecht (2017-2023)[/wiki] en door Syntus te laten exploiteren?
Of wil Connexxion die lijn koppelen aan de bestaande 340?

Verder zijn het interessante en vooral ambitieuze plannen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Betekent dit ook dat (een gedeelte van) het huidige materieel het nog even tot 2020 moet volhouden?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Pim-AllianceB95 schreef:Betekent dit ook dat (een gedeelte van) het huidige materieel het nog even tot 2020 moet volhouden?
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat de meeste bussen niet voldoen aan de Euro norm ( ik meen dat we nu Euro 5 bussen hebben en dat Euro 6 gewenst is ) en dat de bussen voor onze begrippen "opgereden" zijn. Als het voor een aantal maanden zou zijn, maar 2020 duurt nog even en dan is ook nog de vraag of de UTH lijn op tijd klaar is. Het zou me niets verbazen als het 2021 of 2022 wordt, door onvoorziene omstandigheden. We weten hoe het vaak gaat in dit land met grote infrastructurele projecten. Zolang kun je de huidige bussen niet door laten rijden. Uiteraard zijn er bij de in gebruikname van de nieuwe tramlijn minder bussen nodig, maar kan me voorstellen dat het teveel aan "nieuw" materieel dan doorgeschoven kan worden naar andere concessies van CXX.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Meltrain schreef:
Verder zijn het interessante en vooral ambitieuze plannen.
Helemaal mee eens! CXX staat voor een grote uitdaging met deze concessie. In de eerste plaats ivm de introductie van de elektrische bussen op grote schaal, in de tweede plaats door de in gebruikname van de NZ lijn en last but not least de UTH lijn die er dan na 2020 komt. Betekent iedere keer een grote aanpassing van hun dienstregeling.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

fred1954 schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Betekent dit ook dat (een gedeelte van) het huidige materieel het nog even tot 2020 moet volhouden?
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat de meeste bussen niet voldoen aan de Euro norm ( ik meen dat we nu Euro 5 bussen hebben en dat Euro 6 gewenst is ) en dat de bussen voor onze begrippen "opgereden" zijn. Als het voor een aantal maanden zou zijn, maar 2020 duurt nog even en dan is ook nog de vraag of de UTH lijn op tijd klaar is. Het zou me niets verbazen als het 2021 of 2022 wordt, door onvoorziene omstandigheden. We weten hoe het vaak gaat in dit land met grote infrastructurele projecten. Zolang kun je de huidige bussen niet door laten rijden. Uiteraard zijn er bij de in gebruikname van de nieuwe tramlijn minder bussen nodig, maar kan me voorstellen dat het teveel aan "nieuw" materieel dan doorgeschoven kan worden naar andere concessies van CXX.
Oei, dat worden heel veel laadpalen aanleggen. De meeste bussen kunnen geen 70km halen. Welk materieel wordt het trouwens, want er is niet veel keus naast de VDL Citea LLE/SLFA of Chinees spul van Ebusco. Daarnaast is al het elektrisch materieel stadsgerelateerd en ook niet eens zoveel aanbod daarin.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De Finse Linkkerbussen zijn ook een mogelijkheid.......Overigens kunnen de elektrische bussen tussentijds op eindpunten en langs de route opgeladen worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Het lijkt mij mooi als ze ook eens kijken naar de Poolse fabrikant Solaris die ook elektrische bussen produceert (rijden o.a. in Oberhausen).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:De lijn Uithoorn - Wilnis (na introductie van de tram) ligt bijna volledig in de provincie Utrecht. Zou het dan niet logischer zijn om die lijn over te hevelen naar de [wiki]Concessie Provincie Utrecht (2017-2023)[/wiki] en door Syntus te laten exploiteren?
Of wil Connexxion die lijn koppelen aan de bestaande 340?

Verder zijn het interessante en vooral ambitieuze plannen.
De gemeente Ronde Venen wil de tramlijn doortrekken naar Wilnis. Dat kan natuurlijk ook, al denk ik niet dat ze de financiering ervoor rondkrijgen. Het vervoerspotentieel lijkt me er wel te zijn als tegelijkertijd de woningbouwbeperking ervan af gaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Het lijkt mij mooi als ze ook eens kijken naar de Poolse fabrikant Solaris die ook elektrische bussen produceert (rijden o.a. in Oberhausen).
Of naar Van Hool met de ExquiCity.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Kan ook, maar lijkt me leuk om eens wat anders te zien dan vdl.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:Het lijkt mij mooi als ze ook eens kijken naar de Poolse fabrikant Solaris die ook elektrische bussen produceert (rijden o.a. in Oberhausen).
In Athene reden massa's Urbino's van de derde generatie. Sindsdien ben ik ze als favoriete bussen gaan beschouwen wegens de eigenwijze, asymmetrische voorruit. Ik zou het erg leuk vinden als Solaris kan doorbreken in Nederland. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Meltrain schreef:
regenmaker schreef:Het lijkt mij mooi als ze ook eens kijken naar de Poolse fabrikant Solaris die ook elektrische bussen produceert (rijden o.a. in Oberhausen).
Of naar Van Hool met de ExquiCity.
Bij mijn weten zijn de Van Hool bussen hybride bussen, dus niet 100% zero emissie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Ik ben vooral fan van de Solaris Urbino door mijn ervaringen in Duitsland. Regelmatig in gereden. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

regenmaker schreef:Ik ben vooral fan van de Solaris Urbino door mijn ervaringen in Duitsland. Regelmatig in gereden. :D
Volgens mij worden die alleen in standaard formaat gemaakt op dit moment. CXX opteert voor gelede elektrische bussen in de nieuwe concessie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

fred1954 schreef:
Meltrain schreef:
regenmaker schreef:Het lijkt mij mooi als ze ook eens kijken naar de Poolse fabrikant Solaris die ook elektrische bussen produceert (rijden o.a. in Oberhausen).
Of naar Van Hool met de ExquiCity.
Bij mijn weten zijn de Van Hool bussen hybride bussen, dus niet 100% zero emissie.
Als je op Google zoekt naar "Van Hool elektrische bus" is dit de eerste link die je krijgt:
http://www.vanhool.be/NED/actua/exquicityhamburg.html
regenmaker schreef:Kan ook, maar lijkt me leuk om eens wat anders te zien dan vdl.
Het "standaardontwerp" van de Citea vind ik ook wel erg eentonig worden, maar die nieuwe bussen in Eindhoven zijn wel fraai.
(En aangezien Hermes een deel is van Connexxion en Connexxion daardoor al ervaring heeft met die bussen, zou het me niks verbazen als de keuze ook op dat bustype valt.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Remco1989 schreef:Lijn 168 rnet?? Of gaat een andere lijn het stuk spaarne - station overnemen want dat is niet echt rnet waardig nu of hebben ze het over de 169
Het lijkt mij dan logischer om snellijn 268 op te waarderen tot R-net, en die vaker te laten rijden, en lijn 168, als stadslijn, wat minder vaak te laten rijden. Een rechtstreekse sneldienst Floriande - Schiphol lijkt mij wel kansrijk.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wageningen1998 »

Ik denk ook dat het toch VDL Citea LLE's worden aangezien dit waarschijnlijk de goedkoopste optie zal zijn.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Volgens interne berichten van cxx gaat lijn 346 Haarlem - Amsterdam Zuid met dubbeldekkerbussen rijden deels of geheel door TCR.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Mike schreef:Volgens interne berichten van cxx gaat lijn 346 Haarlem - Amsterdam Zuid met dubbeldekkerbussen rijden deels of geheel door TCR.
Daar verbaas ik mij over.....hoe zit het met viaducten op de route?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Dat vragen wij ons als chauffeurs ook erg af.... :mrgreen:
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Het is al bijna 1 april jongens. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 199 gasten