Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Delftse Chauff »

DSJM schreef:
Wubbo schreef:Ook Connexxion gaat rijden op oudejaarsavond in deze concessie. Nu GVB nog.
Slechte zaak! Voor dienstdoende chauffeurs blijft er niet eens een fatsoenlijke tijd over om tussendoor even naar huis te gaan om met familie/vrienden het nieuwe jaar in te gaan. Ik voorspel (en hoop op) een hoog ziekteverzuim en dito rituitval op deze avond...
Wat een onzin. Politie, brandweer, zorgpersoneel, enz. werkt altijd al met oud en nieuw. Als je kiest voor een onregelmatig dienstverlenend beroep kan oudjaar daar ook onder vallen.
Puntje van aandacht is wel de veiligheid. Er wordt altijd naar het buitenland gewezen als het gaat over oudjaarsavond, maar in het buitenland is over het algemeen veel minder (of zelfs geen) particulier vuurwerk. Als ik mijn deur open om iemand binnen te laten kan er dus ook vuurwerk naar binnen gegooid worden. Zeker in een grote stad als Amsterdam lijkt mij dat een risico, maar we zullen afwachten hoe dat uitpakt.
fred1954
Berichten: 3471
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Remco1989 schreef:Het front is anders. Ik kan geen plaatjes plaatsen
Ok, Remco, alweer bedankt. We gaan het tzt zien. :Y
flipje
Berichten: 1259
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Blijft lijn 216 bij AML? Deze ritten worden nu nog gereden door CXX Tours gereden vanuit Almere.
fred1954
Berichten: 3471
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik probeer te beredeneren, welke type bus van het lijstje van Remco op welke lijn komt te rijden.

Allereerst lijkt het me voor de hand liggen, dat de Capacity' s bestemd zijn voor lijn 300 en 310.

De dubbeldekkers gaan naar de 346, dat weten we al.

De SLFA' s zijn voor Schipholnet en voor de overige R-net lijnen die op Schiphol rijden, dat lijkt me voor de hand liggen. Daar komen immers de laadstations.

Ik denk dat de Solaris 18m dan op de 170-bundel gaan rijden, omdat de Solaris diesels t/m 2020 in dienst blijven en daarna vervangen worden door elektrische bussen. 2020 is net het jaar dat de dienstregeling drastisch gaat veranderen op de 170-bundel, de UTH-lijn wordt immers in gebruik genomen, dus dat kan voor CXX het moment zijn om van type bus te wisselen en ook de laadstations aan te leggen op Zuid en Elandsgracht.
Er zijn dan ook veel minder bussen nodig op deze corridor.

Ik denk dat de Iveco-bussen gebruikt gaan worden voor stadslijnen in Hoofddorp en/of Amstelveen.

Resten nog de gelede Citaro's die nu op 300/310 rijden. Deze schijnen nog te blijven tot de in gebruikname van de NZL lijn in juni 2018. Ik kan me voorstellen dat dit type bus tijdelijk op de 170-bundel gaat rijden, totdat de bussen 50/50 resp. Elandsgracht/Zuid gaan rijden, vanaf dat moment zijn er minder bussen nodig en kunnen de oude Citaro's weg.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat nog niet alle bovenstaande types in december volledig geleverd zijn en dat de Citaro's daarom nog ergens op R-net lijnen zullen opduiken, tot juni 2018.

Maar ik kan er ook naast zitten met mijn "type indeling" *bus*

Edit: ik ben blij dat er na 10 jaar weer gelede bussen gaan rijden op de 170-bundel. Is in de loop van de jaren een hele drukke corridor geworden.
mattie156
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 21:22

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mattie156 »

Hoe zit het eigenlijk met de stadslijnen Hoofddorp/Nieuw Vennep?
fred1954
Berichten: 3471
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik heb begrepen, dat zowel Hoofddorp als Amstelveen een stadsdienst krijgen......
flipje
Berichten: 1259
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Via een presentatie van Transdev (klik), kwam ik deze elektrisch gelede RNET Citea tegen voor AML:
Spoiler: show
Afbeelding
fred1954
Berichten: 3471
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ziet er mooi uit, maar lijkt niet op de electrische SLFA's die voor AML besteld zijn. Vraag me dan ook af of dit type bus ook daadwerkelijk in december in AML gaat rijden.

Edit: bij nader inzien zou ik me wel kunnen voorstellen dat een deel van de 100 bestelde bussen van dit type zijn, dat zou namelijk het verschil verklaren tussen de bestelde bussen voor Schipholnet en die voor het Rnet.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Op connexxion.nl staan de afbeeldingen voor de nieuwe bussen:

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/c ... anden/4746
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 06 apr 2017, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door cassie127 »

Opvallend dat ze hier ook Haaglanden kleuren in het logo hebben ipv het groen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
fred1954
Berichten: 3471
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Remco1989 schreef:Op connexxion.nl staan de afbeeldingen voor de nieuwe bussen:

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/c ... anden/4746
Dank voor de link, Remco. Inderdaad dus een onderscheid tussen de elektrische bussen van Rnet en Schipholnet. En geen CXX groen meer voor het Schipholnet en het onderliggende net. Heel apart!
Stadsbus
Berichten: 1141
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Stadsbus »

Opvallend dat die Iveco bussen een kleiner ruitje hebben onder de normale ruit van de passagiers.
Ik denk dat onder het balkje, tussen de 2 ruiten in, veel kauwgom geplakt gaat worden :/
fred1954
Berichten: 3471
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat zal wel meevallen, met dat kauwgom plakken, maar moet eerlijk zeggen dat ik de Iveco de minst interessante bus vind, van de presentatie, maar goed, hij zal waarschijnlijk wel comfortabel zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef:Opvallend dat ze hier ook Haaglanden kleuren in het logo hebben ipv het groen
Ik zou het eerder Transdev-rood noemen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Het rode op de iveco moet groen zijn net als in HWGO
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 06 apr 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
fred1954
Berichten: 3471
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik denk dat je de lichtgroene kleur bedoelt, met ook lichtgroen dak. Deze kleurstelling kwam ook al voorbij in het filmpje van "futureconnexxion". Heb even foto's bekeken van bussen van HWGO en vind het een mooie kleurstelling. :D
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door busfanNL »

Als de wagens HWGO kleuren krijgen vind ik t leuk. Voor de rest gemiste kans van die elektrische Citea van R-net. Vind de Schiphol look/ Eindhoven look veel en veel mooier. Voor de rest ziet het er goed uit. *bus* :pos:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dnmw2705 »

Zijn de normale cxx bussen Setra's?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Hier is ooit Iveco gezegd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

De dieselbussen in Connexxion-huisstijl zijn zoals wel vaker bij Connexxion en subbedrijven van Iveco. Daarnaast komen er R-NET geledes van Solaris, dat is wel een primeur voor de Nederlandse markt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Op de hoofdpagina CXX staat ook een grote (maar afgesneden) render van de nieuwe Capacity L:
Afbeelding

Dingen die mij opvallen, waarvan ik mij afvraag of dit waarheidsgetrouw is aan de render:
- Deuren zijn rood omlijst, is ook te zien bij de andere bussen
- Displays zijn met witte LED's uitgevoerd, dat is wel moderner
- Gaan er lijnkleuren ingevoerd worden? 300 is hier paars, maar ik heb zowel 341 als 346 met groen gezien
- Vliegtuigjes i.p.v. 'via Airport'

Verder vind ik de Solaris er echt superstrak uitzien, het R-Net-jasje staat 'm erg goed.
Afbeelding
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Rood omlijste deuren klopt zie ook trams en treinen.

Lijnkleuren klopt ook alleen wat welke kleur word is onbekend.

En qua bestemmingen kan je nergens van op aan want dat is in de loop van de jaren al steeds veranderd:

- via schiphol C
- via schiphol plaza/NS
- via AirPort/plaza
- via AirPort

Net als eindbestemmingen 170bundel ooit begonnen met Amsterdam Centraal Station nu Amsterdam CS. Of wilnis begraafplaats en nu alleen wilnis.
MartijnFloris
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 03:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door MartijnFloris »

Hierbij de vraag, zijn deze afbeeldingen ook, in groot formaat, te vinden? Ze zijn mooi,maar jammer dat ze alleen, als postzegel formaat op te slaan zijn.
Groet,
Martijn
flipje
Berichten: 1259
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

flipje schreef:Blijft lijn 216 bij AML? Deze ritten worden nu nog gereden door CXX Tours gereden vanuit Almere.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
Bron: Connexxion

Wat gebeurt er met buslijn 216 van Almere naar Schiphol-Oost?
De huidige lijn 216 is niet als verplichte route opgenomen in het programma van eisen voor de aanbesteding. Wel heeft de vervoerder de vrijheid om deze route aan te bieden. Het is aan de vervoerder - Connexxion in dit geval - om een zo optimaal mogelijk pakket samen te stellen voor deze concessie. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat de Vervoerregio bezig is om het openbaar vervoer rondom Schiphol te optimaliseren. Onderdeel hiervan zijn de realisatie van een nieuwe knooppunt Schiphol-Zuid en het aanleggen van vrij liggende busbanen bij Schiphol-Oost. Het uiteindelijke doel is om één snelle bus route rondom Schiphol te realiseren. Per december 2017 gaat een nieuwe ringlijn over deze route rijden. Deze ringlijn is als verplichte lijn opgenomen in het Programma van Eisen. Omdat deze lijn met een hoge frequentie tussen onder andere Schiphol Plaza en Schiphol-Oost gaat rijden, is het de verwachting dat voor het veel reizigers tussen Almere en Schiphol-Oost sneller is om met de trein naar Station Schiphol te reizen en daar over te stappen op de bus naar Schiphol-Oost. Temeer omdat er vanaf 11 december 2016 elk kwartier een rechtstreekse verbinding is tussen Almere en Station Schiphol.
flipje
Berichten: 1259
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Wat er tot nu toe bekend is over de RNET lijnen:
- Lijn 300/310 > Mercedes-Benz Capacity (58x)
- Lijn 346 > VDL Futura (18x)
- Schipholnet > VDL Citea SLFA E BRT (51x)

Dan blijven over de 27x Iveco Crossway, 40x Solaris G, 49x VDL Citea SLFA E en de huidige (50x?) Mercedes Benz Citaro G.
Op welke lijnen gaan deze bussen rijden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten