Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

n-evo schreef:Beperk R-NET gewoon tot een netwerk van échte BRT-buslijnen
BRT? WTF? Die moest ik even goochelen. Met als resultaat deze beschouwing over het fenomeen. Klinkt eigenlijk wel bekend :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

https://www.ovmagazine.nl/fotoreportage ... ssenvloot/ Zo komen de bussen op het schipholnet (natuurlijk een andere kleurstelling) eruit te zien. de Rnet variant krijgt de gewone citea look.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 15 apr 2017, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

trolly schreef:BRT? WTF? Die moest ik even goochelen. [..] Klinkt eigenlijk wel bekend :roll:
De VRT heette vroeger zo (televisie uit België dus.) :P
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Dank je Hainje, die wist ik nog :wink:

Met "klinkt bekend" bedoelde ik het afwaarderen van het op zichzelf niet onaardige idee van de HOV-bus (of zoals n zou zeggen: BRT).
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Ik ben vooralsnog wat sceptisch over het R-net wat hier ligt. Verder ben ik ook wel benieuwd of lijn 342 een volwaardige lijn wordt, ik denk dat ze hem niet 's avonds en in het weekende willen exploiteren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Ja hoor zelfs 's nachts
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 14 apr 2017, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige bericht quoten is onnodig.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Natorious »

n-evo schreef:
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen in de link leggen tussen 300 = R-NET = HOV en of speciale nummerreeksen zin hebben op deze manier.
Leuke anekdote: Een vriendin van mij moest laatst naar Austerlitz op een vrijdag. Daarvoor had ze bus 381 nodig. Ze kreeg een halve hartverzakking toen de buurtbus kwam aanrijden. Met name omdat ze met een groep had afgesproken en "300" dus verbond aan HOV-bussen. :') :Y :mrgreen:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Een buurtbus op lijn 381?

En ja, dat soort dingen blijf je houden. Zeker 4xx kan van alles zijn in dit land...
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Tja, R-net staat voor Randstadnet, Austerlitz is geen randstad, m.i., dus men kan zo'n buurtbus alle nummers geven, die men wil. Zuid-Holland is ook Randstad, maar daar worden de R-net lijnnummers 4xx. Er is dus in de Randstad al geen eenheid, laat staan daar buiten.
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 14 apr 2017, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:Ik ben vooralsnog wat sceptisch over het R-net wat hier ligt. Verder ben ik ook wel benieuwd of lijn 342 een volwaardige lijn wordt, ik denk dat ze hem niet 's avonds en in het weekende willen exploiteren.
Er is door CXX gezegd dat alle R-net lijnen die op Schiphol rijden, 24 uur per dag zullen gaan rijden. Ik ben alleen benieuwd of het lijnnummer 's nachts een N-nummer wordt of dat men het 3xx nummer blijft gebruiken.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Wie herrinnert zich nog het mislukte 188/N88 experiment? *bus*
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ja, lijn van Schiphol naar Aalsmeer/Uithoorn in de nacht (N88) en overdag (188) 7 dagen in de week. Lijnen opgeheven i.v.m. gebrek aan belangstelling? Maar dat was wel 8-9 jaar geleden. Inmiddels zijn de kernen sterk gegroeid en Schiphol ook. Ik denk dat CXX het weer gaat proberen, was trouwens ook een eis van de VRA: elke kern boven 10.000 inwoners een rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Geen idee waarom dit me is bijgebleven, maar het klinkt relevant.
Vinny schreef:Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgeheven :evil:
Ben benieuwd of dit er ook daadwerkelijk veel mee te maken heeft dat de lijn onderbezet was.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ben benieuwd naar het onderliggende net en Schipholnet. Remco noemde op de gok toch nog een flink aantal lijnnummers op. Een kennis van mij uit Wilnis vraagt zich af of ze nu buiten de boot valt wat betreft verbinding met Amsterdam/Amstelveen. Ik zag in de lijnnummer lijst wel nog de 242 langskomen, misschien dan toch nog een spitsdienst van Wilnis naar Amsterdam? We gaan het zien.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Globetrotter »

Natorious schreef:
n-evo schreef:
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen in de link leggen tussen 300 = R-NET = HOV en of speciale nummerreeksen zin hebben op deze manier.
Leuke anekdote: Een vriendin van mij moest laatst naar Austerlitz op een vrijdag. Daarvoor had ze bus 381 nodig. Ze kreeg een halve hartverzakking toen de buurtbus kwam aanrijden. Met name omdat ze met een groep had afgesproken en "300" dus verbond aan HOV-bussen. :') :Y :mrgreen:
De lijnnummers van de buurtbussen in Utrecht beginnen met een 5. Waarschijnlijk zat ze in zo'n 3-asser uit Groningen. 381 is in ieder geval gewoon een streeklijn, maar is genummerd in de 300- reeks, omdat het een recreatielijn betreft.

Moet de nieuwe lijn 341 eigenlijker gezien worden als een opvolger van de huidige lijnen 168 en het trajectdeel van lijn 310 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

fred1954 schreef:Een kennis van mij uit Wilnis vraagt zich af of ze nu buiten de boot valt wat betreft verbinding met Amsterdam/Amstelveen. Ik zag in de lijnnummer lijst wel nog de 242 langskomen, misschien dan toch nog een spitsdienst van Wilnis naar Amsterdam? We gaan het zien.
Naar Amstelveen gaan ze buiten de boot vallen, maar dat zou vroeg of laat toch gebeuren. Naar Amsterdam zal het meestal met de 126 sneller zijn vanuit Wilnis, nu deze niet meer binnendoor rijdt vanaf Abcoude.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dank Suus, had ik ook al tegen haar gezegd, dat dat wel eens afgelopen kon zijn.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ezra schreef:
Moet de nieuwe lijn 341 eigenlijker gezien worden als een opvolger van de huidige lijnen 168 en het trajectdeel van lijn 310 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid?
Daar komt het wel op neer.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door busfanNL »

Ik wil als TCR fan wel eens weten, welke lijnen gaat TCR rijden en welk materieel word daarvoor ingezet?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Alleen 346 met de dubbeldekkers
Laatst gewijzigd door Ardan op za 15 apr 2017, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is onnodig.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

De citaro's gaan we elders zien dus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Gaan richting het zuiden
Laatst gewijzigd door Ardan op za 15 apr 2017, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is onnodig.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Hebben we het over de ex-300/310 Citaro's? Ik dacht dat ze nog bleven tot opening NZL?
Edit: laat maar, het gaat natuurlijk over de (mooie) Citaro's van TCR. :oops:
Laatst gewijzigd door fred1954 op zo 16 apr 2017, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Geen idee waarom dit me is bijgebleven, maar het klinkt relevant.
Vinny schreef:Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgeheven :evil:
Ben benieuwd of dit er ook daadwerkelijk veel mee te maken heeft dat de lijn onderbezet was.
Ik denk dat er meerdere factoren een rol speelden, maar dat het in de basis neerkomt op een gebrek aan inleving in de reiziger. Niemand gaat een bus nemen waarvan hij niet weet dat hij bestaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Voor de nummertjes mensen:

Gelede 9107 (ex groen ex sternet ex rnet) is nu weer groen (binnenin nog gewoon rnet) en rijd vanaf nu vanuit Uithoorn.

Hiervoor gaat de 9262 (Uhn) en ex provincie Utrecht van Uithoorn naar Schiphol en word in sternet uitvoering gebracht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 220 gasten