BRT? WTF? Die moest ik even goochelen. Met als resultaat deze beschouwing over het fenomeen. Klinkt eigenlijk wel bekendn-evo schreef:Beperk R-NET gewoon tot een netwerk van échte BRT-buslijnen
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
https://www.ovmagazine.nl/fotoreportage ... ssenvloot/ Zo komen de bussen op het schipholnet (natuurlijk een andere kleurstelling) eruit te zien. de Rnet variant krijgt de gewone citea look.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 15 apr 2017, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De VRT heette vroeger zo (televisie uit België dus.)trolly schreef:BRT? WTF? Die moest ik even goochelen. [..] Klinkt eigenlijk wel bekend
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dank je Hainje, die wist ik nog
Met "klinkt bekend" bedoelde ik het afwaarderen van het op zichzelf niet onaardige idee van de HOV-bus (of zoals n zou zeggen: BRT).
Met "klinkt bekend" bedoelde ik het afwaarderen van het op zichzelf niet onaardige idee van de HOV-bus (of zoals n zou zeggen: BRT).
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ben vooralsnog wat sceptisch over het R-net wat hier ligt. Verder ben ik ook wel benieuwd of lijn 342 een volwaardige lijn wordt, ik denk dat ze hem niet 's avonds en in het weekende willen exploiteren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja hoor zelfs 's nachts
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 14 apr 2017, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige bericht quoten is onnodig.
Reden: Vorige bericht quoten is onnodig.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Leuke anekdote: Een vriendin van mij moest laatst naar Austerlitz op een vrijdag. Daarvoor had ze bus 381 nodig. Ze kreeg een halve hartverzakking toen de buurtbus kwam aanrijden. Met name omdat ze met een groep had afgesproken en "300" dus verbond aan HOV-bussen. :') :Yn-evo schreef:
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen in de link leggen tussen 300 = R-NET = HOV en of speciale nummerreeksen zin hebben op deze manier.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een buurtbus op lijn 381?
En ja, dat soort dingen blijf je houden. Zeker 4xx kan van alles zijn in dit land...
En ja, dat soort dingen blijf je houden. Zeker 4xx kan van alles zijn in dit land...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tja, R-net staat voor Randstadnet, Austerlitz is geen randstad, m.i., dus men kan zo'n buurtbus alle nummers geven, die men wil. Zuid-Holland is ook Randstad, maar daar worden de R-net lijnnummers 4xx. Er is dus in de Randstad al geen eenheid, laat staan daar buiten.
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 14 apr 2017, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er is door CXX gezegd dat alle R-net lijnen die op Schiphol rijden, 24 uur per dag zullen gaan rijden. Ik ben alleen benieuwd of het lijnnummer 's nachts een N-nummer wordt of dat men het 3xx nummer blijft gebruiken.Vinny schreef:Ik ben vooralsnog wat sceptisch over het R-net wat hier ligt. Verder ben ik ook wel benieuwd of lijn 342 een volwaardige lijn wordt, ik denk dat ze hem niet 's avonds en in het weekende willen exploiteren.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wie herrinnert zich nog het mislukte 188/N88 experiment? *bus*
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, lijn van Schiphol naar Aalsmeer/Uithoorn in de nacht (N88) en overdag (188) 7 dagen in de week. Lijnen opgeheven i.v.m. gebrek aan belangstelling? Maar dat was wel 8-9 jaar geleden. Inmiddels zijn de kernen sterk gegroeid en Schiphol ook. Ik denk dat CXX het weer gaat proberen, was trouwens ook een eis van de VRA: elke kern boven 10.000 inwoners een rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geen idee waarom dit me is bijgebleven, maar het klinkt relevant.
Ben benieuwd of dit er ook daadwerkelijk veel mee te maken heeft dat de lijn onderbezet was.Vinny schreef:Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgeheven
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ben benieuwd naar het onderliggende net en Schipholnet. Remco noemde op de gok toch nog een flink aantal lijnnummers op. Een kennis van mij uit Wilnis vraagt zich af of ze nu buiten de boot valt wat betreft verbinding met Amsterdam/Amstelveen. Ik zag in de lijnnummer lijst wel nog de 242 langskomen, misschien dan toch nog een spitsdienst van Wilnis naar Amsterdam? We gaan het zien.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De lijnnummers van de buurtbussen in Utrecht beginnen met een 5. Waarschijnlijk zat ze in zo'n 3-asser uit Groningen. 381 is in ieder geval gewoon een streeklijn, maar is genummerd in de 300- reeks, omdat het een recreatielijn betreft.Natorious schreef:Leuke anekdote: Een vriendin van mij moest laatst naar Austerlitz op een vrijdag. Daarvoor had ze bus 381 nodig. Ze kreeg een halve hartverzakking toen de buurtbus kwam aanrijden. Met name omdat ze met een groep had afgesproken en "300" dus verbond aan HOV-bussen. :') :Yn-evo schreef:
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen in de link leggen tussen 300 = R-NET = HOV en of speciale nummerreeksen zin hebben op deze manier.
Moet de nieuwe lijn 341 eigenlijker gezien worden als een opvolger van de huidige lijnen 168 en het trajectdeel van lijn 310 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Naar Amstelveen gaan ze buiten de boot vallen, maar dat zou vroeg of laat toch gebeuren. Naar Amsterdam zal het meestal met de 126 sneller zijn vanuit Wilnis, nu deze niet meer binnendoor rijdt vanaf Abcoude.fred1954 schreef:Een kennis van mij uit Wilnis vraagt zich af of ze nu buiten de boot valt wat betreft verbinding met Amsterdam/Amstelveen. Ik zag in de lijnnummer lijst wel nog de 242 langskomen, misschien dan toch nog een spitsdienst van Wilnis naar Amsterdam? We gaan het zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dank Suus, had ik ook al tegen haar gezegd, dat dat wel eens afgelopen kon zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Daar komt het wel op neer.Ezra schreef:
Moet de nieuwe lijn 341 eigenlijker gezien worden als een opvolger van de huidige lijnen 168 en het trajectdeel van lijn 310 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik wil als TCR fan wel eens weten, welke lijnen gaat TCR rijden en welk materieel word daarvoor ingezet?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Alleen 346 met de dubbeldekkers
Laatst gewijzigd door Ardan op za 15 apr 2017, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is onnodig.
Reden: Vorige post quoten is onnodig.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De citaro's gaan we elders zien dus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Gaan richting het zuiden
Laatst gewijzigd door Ardan op za 15 apr 2017, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is onnodig.
Reden: Vorige post quoten is onnodig.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hebben we het over de ex-300/310 Citaro's? Ik dacht dat ze nog bleven tot opening NZL?
Edit: laat maar, het gaat natuurlijk over de (mooie) Citaro's van TCR.
Edit: laat maar, het gaat natuurlijk over de (mooie) Citaro's van TCR.
Laatst gewijzigd door fred1954 op zo 16 apr 2017, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik denk dat er meerdere factoren een rol speelden, maar dat het in de basis neerkomt op een gebrek aan inleving in de reiziger. Niemand gaat een bus nemen waarvan hij niet weet dat hij bestaat.Chrysa schreef:Geen idee waarom dit me is bijgebleven, maar het klinkt relevant.
Ben benieuwd of dit er ook daadwerkelijk veel mee te maken heeft dat de lijn onderbezet was.Vinny schreef:Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgeheven
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Voor de nummertjes mensen:
Gelede 9107 (ex groen ex sternet ex rnet) is nu weer groen (binnenin nog gewoon rnet) en rijd vanaf nu vanuit Uithoorn.
Hiervoor gaat de 9262 (Uhn) en ex provincie Utrecht van Uithoorn naar Schiphol en word in sternet uitvoering gebracht.
Gelede 9107 (ex groen ex sternet ex rnet) is nu weer groen (binnenin nog gewoon rnet) en rijd vanaf nu vanuit Uithoorn.
Hiervoor gaat de 9262 (Uhn) en ex provincie Utrecht van Uithoorn naar Schiphol en word in sternet uitvoering gebracht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 220 gasten