Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Alles staat nu op:
https://www.connexxion.nl/hoe-vaak-en-w ... en-we/1437
https://www.connexxion.nl/hoe-vaak-en-w ... en-we/1437
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dank Remco! :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ziet er goed uit! Paar opmerkingen, jammer dat er (nog) geen verbinding is gemaakt (behalve in de spits) tussen Amstelveenbusstation en station Zuid. Een van de lijnen 165,166,167 of 174 had doorgetrokken kunnen worden naar st.Zuid. Verder valt me of dat spitslijn 242 onder de R-net lijnen ingedeeld staat. Wat betreft nachtbussen: toch dus N-nummers voor de nachtbussen. Wel zo overzichtelijk. Bij lijn N47/N57 staat ma/vr ook ingevuld, kan me bijna niet voorstellen dat beide lijnen alle werkdagen nachtdiensten rijden. Dat zou een sterke verbetering zijn met nu, maar vraag me dat af of dat rendabel is. Kan me voorstellen dat men de N47 Uithoorn de hele week 's nachts laat rijden, maar ook de N57? Wordt in ieder geval druk in de stad met op de (ex-) 170-corridor overdag 16 bussen per uur v.v. :o (en daar komen dan ook nog 8 bij op de 397 tot Elandsgracht)
Foutje?...... bij frequentietabellen lijn 357 staat richting Nieuw-Vennep, Aalsmeer....ik denk dat men bedoelt Kudelstaart, Aalsmeer.
Foutje?...... bij frequentietabellen lijn 357 staat richting Nieuw-Vennep, Aalsmeer....ik denk dat men bedoelt Kudelstaart, Aalsmeer.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 15 mei 2017, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zie veel overbodige lijnnummers!
Als de daglijn en de nachtlijn dezelfde route rijden waarom dan niet het zelfde lijnnr. Is veel duidelijker (of wil XX lopen pochen dat zij wel nachtlijnen heeft en veel andere concessies niet).
Als de daglijn en de nachtlijn dezelfde route rijden waarom dan niet het zelfde lijnnr. Is veel duidelijker (of wil XX lopen pochen dat zij wel nachtlijnen heeft en veel andere concessies niet).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tarieven zijn anders op de nachtlijnen (uiteraard duurder), dat probleem is hier al eerder aangekaart. Als het lijnnummer 's nachts niet zou veranderen, weet je laat op de avond dus niet of je nog net in een dagbus zit of al in een nachtbus, dat scheelt nogal wat in tarief.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Opdracht van de VRA en verschil in tarief. GVB moet ook over naar N-nummers als de systemen zijn aangepast.Zonnig schreef:Ik zie veel overbodige lijnnummers!
Als de daglijn en de nachtlijn dezelfde route rijden waarom dan niet het zelfde lijnnr. Is veel duidelijker (of wil XX lopen pochen dat zij wel nachtlijnen heeft en veel andere concessies niet).
en fred ja 347/357 gaan idd 24/7 rijden
Laatst gewijzigd door Remco1989 op ma 15 mei 2017, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Remco, weet jij dat of de nachtlijnen N47/N57 allebei 7 dagen in de week rijden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
zie berichtje hierboven
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zag het, thx :D
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 15 mei 2017, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In het overzicht van overige lijnen mis ik de 164, de verbinding van Kaag en Buitenkaag met Sassenheim en Hoofddorp. Kunnen we er dan vanuit gaan dat deze lijn opgegeven wordt en reizigers aangewezen zijn op de buurtbus van Arriva?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Kleine aanvullen.
Alléén lijn 300 gaat rijden met 21 meter.
Alléén lijn 300 gaat rijden met 21 meter.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
164 word flexlijn
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Goedemorgen, dank voor de aanvulling. Lijkt me een prettigere dienstregeling dan alleen eenmaal een bus op ma-vr, zeker met een pont die niet per se volgens een dienstregeling vaart :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens mij zijn er 58 Capacity's besteld, alleen voor de 300? Volgens mij ook voor de 310, nu dus 397?Mike schreef:Kleine aanvullen.
Alléén lijn 300 gaat rijden met 21 meter.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Fred er zijn er een heleboel afbesteld helaas. dus idd alleen 300 met 21m en voor 397 18m
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zonde. Werd 21 meter te lastig in de binnenstad van Amsterdam of zo?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geen flauw idee. ik en heleboel chauffeurs vinden het ook jammer :neg:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het is inderdaad jammer dat er niet meer Capacity's komen, maar kan me voorstellen dat het bussen zijn die niet altijd geschikt zijn voor andere lijnen dan de 300 gezien de lengte. Ben benieuwd, met name op R-netlijnen, welke type bussen op welke lijnen komen. Capacity op 300, dat is bekend, de BRT-look SLFA's op Schipholnet (hello - goodbye *O* ). Houden we over de standaard Iveco R-net, de Solarissen en de rest van de "gewone" SLFA's. Heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat de Solarissen voor de 170-bundel zijn, daar ik niet zo gauw oplaadpalen zie komen op CS of Elandsgracht. En dan hebben we ook nog de Citaro G bussen (straks ex-300), die schijnen ook nog een aantal maanden te blijven. Zullen we in de loop van het najaar wel horen, wat waar gaat rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ben daar een keer geweest en ik denk dat het zeer lastig wordt. Allemaal uitzwaaiende dingen en palen... gaat niet goed komen daar.n-evo schreef:Zonde. Werd 21 meter te lastig in de binnenstad van Amsterdam of zo?
Wat ik me wel afvraag; zijn die Capacity dingen besteld met een streek-interieur of met een kudde-prop(stadsinterieur met zo weinig mogelijk zitjes) indeling?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Over het geheel ziet het er goed uit, maar ik heb wel enkele vragen en opmerkingen:
Gaan lijn 180 en 181 (van het Schipholnet) op elkaar over bij de Beechavenue?
Wat is het verschil tussen lijn 187 en 287? En wat is überhaupt het nut van deze lijnen, aangezien alle haltes ook al door andere lijnen aangedaan worden?
Die stadslijnen binnen Amstelveen lijken me gedoemd te mislukken. :( Het is mooi dat hiermee de minder bereikbare gebieden alsnog bereikbaar worden gehouden, maar een frequentie van eens per uur is gewoon te onaantrekkelijk.
Het gebied ten oosten van de sneltramlijn in Amstelveen (daar waar nu nog lijn 487 rijdt) wordt zelfs in het geheel niet meer bediend.
Gaan lijn 180 en 181 (van het Schipholnet) op elkaar over bij de Beechavenue?
Wat is het verschil tussen lijn 187 en 287? En wat is überhaupt het nut van deze lijnen, aangezien alle haltes ook al door andere lijnen aangedaan worden?
Die stadslijnen binnen Amstelveen lijken me gedoemd te mislukken. :( Het is mooi dat hiermee de minder bereikbare gebieden alsnog bereikbaar worden gehouden, maar een frequentie van eens per uur is gewoon te onaantrekkelijk.
Het gebied ten oosten van de sneltramlijn in Amstelveen (daar waar nu nog lijn 487 rijdt) wordt zelfs in het geheel niet meer bediend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De 199 inkorten en met een klein lusje met de klok mee keren in Westwijk is een flink minpunt t.o.v. de huidige situatie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
180 ringlijn linksom
181 ringlijn rechtsom
187 stopt op alle haltes
287 rijd net als nu tussen beachavenue en plaza non stop en krijgt dus alleen P30 als extra halte
Tsja die amstelveen lijntjes de rede erachter weet ik niet
181 ringlijn rechtsom
187 stopt op alle haltes
287 rijd net als nu tussen beachavenue en plaza non stop en krijgt dus alleen P30 als extra halte
Tsja die amstelveen lijntjes de rede erachter weet ik niet
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8700
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vind lijn 255 wel opvallend bovenop de al bestaande en frequentie lijnen 300 en 356. Zie ik nu goed dat er geen vervanging komt voor lijn 199 in Buitenveldert of mis ik iets?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
klopt maar ze willen schipholnet echt op schiphol houden. mensen kunnen op westwijkplein overstappen op RNET of stadslijn 165. lijn 174 neemt het gedeelte Waardhuizen over. en er zaten altijd weinig mensen in tussen westwijk en waardhuizenICE105 schreef:De 199 inkorten en met een klein lusje met de klok mee keren in Westwijk is een flink minpunt t.o.v. de huidige situatie.
@milco klopt is GVB gebied en weinig animo ivm tram en het gvb cirkellijntje
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zoals ik lees, willen ze het Schipholnet echt op Schiphol houden, maar ik denk dat die 255 puur voor materieel is.Milco schreef:Ik vind lijn 255 wel opvallend bovenop de al bestaande en frequentie lijnen 300 en 356. Zie ik nu goed dat er geen vervanging komt voor lijn 199 in Buitenveldert of mis ik iets?
Daarnaast heeft het ook een snellere route. Correctie, dit is vast een experiment voor een nieuwe R-net lijn, gok ik.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten