Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

Bij 436 is dat zo omdat er 5 verschillende varianten zijn en 40% van de reizigers van Zeeland/lijn 133 afkomstig is.

Bij een doorgetrokken lijn N30 is het echt een kwestie van lezen en goede perron pakken. Ik denk wel dat de N30 naar IJmuiden een andere perron krijgt dan die naar Schiphol. Als je denkt aan de dronken personen, snap ik je punt. Anders niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Wellicht lees ik eroverheen, maar ik kan nergens iets vinden over de "Gaasperplas-ritten" van lijn 275 en 300? Gaan deze verdwijnen?
Daarnaast staan op de routekaarten van de nieuwe concessie de lijnen naar Amsterdam CS nog steeds via de Dam ingetekend i.p.v. via de Haarlemmer Houttuinen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

W.b. die routekaarten, die waren waarschijnlijk al gemaakt, toen men besloot de route voor de 170 bundel defintief te verleggen i.v.m. de drukte. Staan trouwens nog meer fouten in die kaarten.......
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Milco schreef:Wellicht lees ik eroverheen, maar ik kan nergens iets vinden over de "Gaasperplas-ritten" van lijn 275 en 300? Gaan deze verdwijnen?
Daarnaast staan op de routekaarten van de nieuwe concessie de lijnen naar Amsterdam CS nog steeds via de Dam ingetekend i.p.v. via de Haarlemmer Houttuinen.
Gaasperplasritten
300 word 301 Gaasperplas- schiphol
275 word 302 Gaasperplas- Aalsmeer (of ie nog via Amstelveen gaat of rechtstreeks naar de veiling kan ik uit de stukken die ik ontvangen heb niet opmaken)

En via dam/haarlemmerhouttuinen word tegen die tijd bekeken. Ik heb de opdracht gekregen om beide routes te beschrijven en filmen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Interessant, bedankt! :pos:
Wel bijzonder dat deze lijnen een R-netnummer krijgen. Ik krijg dan zo het idee dat ze aan de reguliere R-netlijnen worden gekoppeld.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom niet enkele ritjes onder regulier nummer doortrekken? Lijkt me handiger
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Milco schreef:Interessant, bedankt! :pos:
Wel bijzonder dat deze lijnen een R-netnummer krijgen. Ik krijg dan zo het idee dat ze aan de reguliere R-netlijnen worden gekoppeld.
Zijn ook R-net lijnen. Ze kunnen vanaf schiphol door als 341/342 en vanaf Aalsmeer kan je evt doorgaan op 357 vanaf Aalsmeer hortensiaplein
Waarom niet enkele ritjes onder regulier nummer doortrekken? Lijkt me handiger
hoe bedoel je Camille?
Laatst gewijzigd door Remco1989 op za 05 aug 2017, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

@CamilleKreemers: Blijkbaar kunnen de systemen van Connexxion daar niet mee overweg. In de huidige situatie rijdt lijn 300 die ritten, dus is er een doorgaand lijnnummer, maar die staan als aparte dienstregeling op de Connexxion-site (daar vindt je zowel een 300 van Bijlmer naar Haarlem als een 300 van Gaasperplas naar Bijlmer).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

In systeem staat het gedeelte (Gaasperplas/Bijlmer) inderdaad voor de opdrachtgever al als 301 alleen word 300 gefilmd
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Remco1989 schreef:
En via dam/haarlemmerhouttuinen word tegen die tijd bekeken. Ik heb de opdracht gekregen om beide routes te beschrijven en filmen.
Toevallig moest ik vanmorgen naar de Dam, met lijn 174 naar het CS gegaan en teruggelopen naar de Dam. Het is even behelpen, maar uitgaand van het feit dat er na opening van de NZL er ook geen bussen meer rijden op de route Rozengracht - Martelaarsgracht/CS, maakt het eigenlijk ook niet meer uit dat er tot die tijd via de Houttuinen gegereden wordt.

Wat men in de tussentijd wel zou kunnen besluiten is, om alleen in bepaalde tijdvensters via de Houttuinen te rijden en in de rustige uren ('s'morgens/'s avonds) via de Dam. Dat is wel verwarrend voor de passagiers, maar is ook te filmen op het display lijkt me: CS via Dam of via Haarlemmerplein.

Wat anders, het is tegen beter weten in, maar ik zag vanmorgen voor het eerst de nieuwe Leidsebrug. Wat me opviel was dat de tramsporen verder uit elkaar liggen dan normaal. Houdt men toch rekening met bussen op dat stuk? Of is dat voor de nachtbussen?
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door tsov »

Ik neem inderdaad aan voor de nachtbussen. Of zou het zo zijn dat ze vooruit gedacht hebben en de mogelijkheid open laten om ooit breder materieel in te zetten? :shock:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Reactie gepubliceerd door RAR Amsterdam op het vervoerplan AML 2018, waarvan CXX bepaalde punten inmiddels heeft gehonoreerd c.q.gaat onderzoeken.
http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/b ... 202018.pdf
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Wat anders, het is tegen beter weten in, maar ik zag vanmorgen voor het eerst de nieuwe Leidsebrug. Wat me opviel was dat de tramsporen verder uit elkaar liggen dan normaal. Houdt men toch rekening met bussen op dat stuk? Of is dat voor de nachtbussen?
Iets anders dat ik ook raar vind is dat er een autoweg (asfalt) is aangelegd op de gerenoveerde brug die aan wal doodloopt op een fietsbad (roze asfalt of tegels) en voetpad. Ziet er heel raar uit en snap de functie niet aangezien het hele Leidseplein en directe omgeving autovrij wordt. Althans dat dacht ik.

Heeft iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

fred1954 schreef:Reactie gepubliceerd door RAR Amsterdam op het vervoerplan AML 2018, waarvan CXX bepaalde punten inmiddels heeft gehonoreerd c.q.gaat onderzoeken.
http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/b ... 202018.pdf
Ik volg die opmerkingen over lijn 149 niet helemaal, die rijdt toch helemaal niet meer in de nieuwe dienstregeling?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Mja vervoer op afroep dus, maar dat heeft toch überhaupt geen vaste route dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Jazeker, de Flexlijnen hebben hun vaste route/haltes.

Edit: ze rijden die routes alleen op afroep.....dat is het verschil.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:
fred1954 schreef:Wat anders, het is tegen beter weten in, maar ik zag vanmorgen voor het eerst de nieuwe Leidsebrug. Wat me opviel was dat de tramsporen verder uit elkaar liggen dan normaal. Houdt men toch rekening met bussen op dat stuk? Of is dat voor de nachtbussen?
Iets anders dat ik ook raar vind is dat er een autoweg (asfalt) is aangelegd op de gerenoveerde brug die aan wal doodloopt op een fietsbad (roze asfalt of tegels) en voetpad. Ziet er heel raar uit en snap de functie niet aangezien het hele Leidseplein en directe omgeving autovrij wordt. Althans dat dacht ik.

Heeft iemand enig idee?
Inderdaad, ben vandaag even wezen kijken, kan er ook weinig soep van koken. We zullen zien als het af is, hoe het geheel wordt. Wat me ook opviel was de ongekende tram- bus- en mensendrukte op de route Paulus Potter, Hobbemastraat, Leidsebosje, Nassaukade. Daar moeten zich vanaf december overdag 24 R-net (grotendeels gelede) bussen per uur door heen wurmen: 8x347, 8x357 en 8x397 en dat ook nog eens in beide richtingen. Lang leve het R-net! :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

Remco1989 schreef: Gaasperplasritten
300 word 301 Gaasperplas- schiphol
275 word 302 Gaasperplas- Aalsmeer (of ie nog via Amstelveen gaat of rechtstreeks naar de veiling kan ik uit de stukken die ik ontvangen heb niet opmaken)
Opmerkelijk. Ik dacht dat er in en rond Amsterdam geen dubbele lijnnummers mogen vóórkomen, maar die lijnnummers bestaan al bij EBS.

En ik lees nu pas dat er door de omzetting van lijn 168 naar 341 maar liefst 5 haltes op rij vervallen in Hoofddorp. :shock: Kunnen er daarvan echt niet twee behouden blijven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Wat betreft die Gaasperplaslijnen, zat ik daar ook al aan te denken. Nummers 301/302 zitten in het vaarwater van EBS/Waterland. Kan me niet voorstellen dat die nummers nogmaals gebruikt gaan worden. Tussen 340-360 heeft AML anders nog wel een paar andere lijnnummers over..... :D
Natorious
Berichten: 457
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Natorious »

Meltrain schreef: En ik lees nu pas dat er door de omzetting van lijn 168 naar 341 maar liefst 5 haltes op rij vervallen in Hoofddorp. Kunnen er daarvan echt niet twee behouden blijven?
De route wordt gestrekt om de rijtijd te verkorten, bus 341 zal dus simpelweg niet meer over de weg rijden waaraan díe vervallende haltes zitten. Blijft natuurlijk een jammerlijke zaak, aangezien bus 168 nu echt een ontsluitend stadslijntje is.
En die route van bus 169 :') wie heeft dat bedacht?!
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Tja de 168... daar is binnen Hoofddorp nogal veel verdriet over. T gros zit ook niet op de 341 te wachten zo (b)lijkt nu alles definitief is en meer en meer mensen (nu pas) achterkomen dat de 168 'verandert'. Men heeft liever de huidige 168 als lokale stadslijn (met eventuele verlenging tot P30) én die paar 'snelle' 268 ritten per dag tussen station en Floriande.
carmentimmerman
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 22:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door carmentimmerman »

Beste iedereen. Ik ben nieuw op dit forum en vraag mij af wat iedereen vindt van de oplossing om het SKWA te bedienen met lijn 169 i.p.v. lijn 341 door te trekken langs het SKWA.

Lijn 169 gaat doordeweeks tussen 09:00 en 18:00 1x per uur stoppen bij het SKWA (volgens mij ook Duinbeek i.v.m. AQUAradius), hierdoor wordt het SKWA ontsloten van OV. Ik vraag mij zeer af of deze bedieningstijd en frequentie voldoende zullen zijn, heb zelf sterk het vermoeden dat mensen (bijna) geen gebruik zullen maken van deze 'oplossing' doordat het heel ongunstig wordt gemaakt. Doordat (waarschijnlijk) weinig mensen gebruik gaan maken van de lijn is het over enkele maanden/jaren makkelijk voor Connexxion om te zeggen dat de gehele halte wordt geschrapt aangezien er toch geen gebruik van wordt gemaakt.

Ben dus benieuwd of er meer mensen zijn die denken dat het beter is als lijn 341 gewoon stopt bij het SKWA, waardoor de lijn ook niet meer door de drukke en gevaarlijke F. Blankers-Koenlaan zal rijden.

Bovendien vraag ik mij af of er meer mensen zijn die vinden dat de lijn 341 een nachtbus zou moeten worden zodat ook Floriande 24/7 naar Schiphol kan!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

SKWA :?: :?: :?:
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Sportcomplex Koning Willem-Alexander: hier is ook een school gevestigd.

De argumentatie vanuit Connexxion zoals ik hem begrepen heb:
1. Deze school was 'over het hoofd gezien'
2. Lijn 341 deze halte aan laten doen kost teveel rijtijd wat niet binnen het R-net concept zou passen (teveel DRU's zou kosten)
Dat men nu lijn 169 1x/u doortrekt is natuurlijk de meest goedkope oplossing, wat makkelijker te verkopen is zonder af te doen aan de R-net regeltjes (en meer dan ik had verwacht).

Of dit vanuit de reiziger gezien een goede oplossing is, is natuurlijk een tweede. Wat mij betreft niet. Ik had liever gezien dat lijn 168 was gebleven wat deze nu was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten