Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Maar dan kun je net zo goed op de Oranjebaan stoppen om toch wat volk op te kunnen pikken. Wie kent de oude 146 nog? Die sloeg ook Amstelveen over in 2008. Daarna werd het stoppen bij Poortwachten en Oranjebaan. Later de stopdienst over de Groenelaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik denk eerder vanaf A9 > Beneluxbaan > Legmeerdijk (N231). Als er na de Blijlmer niet meer gestopt hoeft te worden, scheelt dat toch weer een paar minuten en daar is het waarschijnlijk om te doen, mensen moeten veelal om 6 uur beginnen.Vinny schreef:Als Amstelveen en zo overgeslagen kan en mag worden lijkt me de Beneluxbaan, de Zijdelweg en de N 201 de snelste route naar de veiling.
Laatst gewijzigd door fred1954 op do 07 sep 2017, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, van Regioliner naar stop-boemel-bus....... :Dsneltram schreef:Maar dan kun je net zo goed op de Oranjebaan stoppen om toch wat volk op te kunnen pikken. Wie kent de oude 146 nog? Die sloeg ook Amstelveen over in 2008. Daarna werd het stoppen bij Poortwachten en Oranjebaan. Later de stopdienst over de Groenelaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens de website van Connexxion gaat de 170 bundel vanaf zondag tussen CS en Elandsgracht stad in via haarlemmerhouttuinen rijden en stad uit weer via de haltes nieuwezijdskolk, dam, westermarkt en marnixstraat rijden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vraag me af wat de logica daarvan is. Het probleem is juist dat door de route via de Dam de bussen richting Amstelveen al vertraging oplopen voordat ze bij het Museumplein zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Voor mijn gevoel zijn juist de problemen ri. CS groter, met name Raadhuisstraat/Dam en Nieuwezijds/Martelaarsgracht.
Nog ruim 10 maanden geduld en dan hebben we alleen nog te maken met de drukte Leidsebosje/Nassaukade v.v. voor de 347-bundel.
Nog ruim 10 maanden geduld en dan hebben we alleen nog te maken met de drukte Leidsebosje/Nassaukade v.v. voor de 347-bundel.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Stad-in loop je op martelaarsgracht de vertraging op die je dan ri Amstelveen meeneemt.DingeZ schreef:Ik vraag me af wat de logica daarvan is. Het probleem is juist dat door de route via de Dam de bussen richting Amstelveen al vertraging oplopen voordat ze bij het Museumplein zijn.
Ri Amstelveen loop je het juist op op de Nassaukade.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Je vergeet nog de 197 als die voor je neus zit...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op de CXX-website zijn de lijnennetkaarten voor de nieuwe concessie vandaag 14 september geüpdate. Wat ik zo even snel zie, is dat de route van de 347/357 definitief als volgt gereden gaat worden: richting CS via Haarlemmerhouttuinen en staduitwaarts de normale route via Dam/Rozengracht. Ik begreep van Remco dat dit volgende week op de 170-bundel ook gaat gebeuren. Verder is in het nachtnet de fout hersteld, waarbij de N97 ingetekend stond op Amstelveen Busstation. Ik meen ook dat de routes van de 340 en de 342 in Aalsmeer omgewisseld waren op de vorige kaart, dan is dat nu ook weer goed. Er zullen misschien nog meer subtiele wijzigingen zijn........
https://www.connexxion.nl/hoe-vaak-en-w ... en-we/1437
https://www.connexxion.nl/hoe-vaak-en-w ... en-we/1437
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het grootste deel van het artikel zit achter een betaalmuur :?Stadsbus schreef:Plaatje van de nieuwe dubbeldekkers *bus*
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het plaatje niet
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Connexxion heeft vandaag de lijnennetkaart voor het Schipholnet toegevoegd aan hun website:
https://www.connexxion.nl/data/upload/2 ... 11_web.pdf
Edit: vraag me af wat de betekenis is van de verschillende lijnkleuren die gebruikt zijn op de kaart en of die ook op het display van de bussen gebruikt gaan worden.
https://www.connexxion.nl/data/upload/2 ... 11_web.pdf
Edit: vraag me af wat de betekenis is van de verschillende lijnkleuren die gebruikt zijn op de kaart en of die ook op het display van de bussen gebruikt gaan worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Gezien hoe ze de kleuren gebruiken zou ik vermoeden van wel. Roze bussen naar de regio en blauwe bussen alleen op schiphol zelf. Ik vind het wel een vrij beperkt gebruik van de kleuren, ik zou het per richting doen, dan heb je meteen een veel beter idee van waar je bus heen gaat.fred1954 schreef: Edit: vraag me af wat de betekenis is van de verschillende lijnkleuren die gebruikt zijn op de kaart en of die ook op het display van de bussen gebruikt gaan worden.
btw, wat is het nut van de 287 als de 187 en de 180 alle stops van de 287 aandoen?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vermoedelijk dat de 287 het grootste deel van de haltes van de 187 en de 180 níet aandoet.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inderdaad slaat lijn 287 veel haltes over.
Nu ik de kleuren indeling wat nader bekeken heb, zie ik dat de (donker)blauwe lijnen 180/181 samen een soort ringlijn vormen tussen alle knooppunten op Schiphol, vandaar dat ze zich in kleur onderscheiden van de roze lijnen. De roze lijnen zijn alle andere lijnen op/rond Schiphol en naar de regio. Lijn 287 is donkerroze omdat het een spitslijn is, lijkt me.
Edit: Ik zie de lijnkleuren ook terugkomen op de buitenkant van de Schiphol VDL's, (donker) roze en (donker) blauw:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... anden/4746
Daar is dus over nagedacht. :D
Nu ik de kleuren indeling wat nader bekeken heb, zie ik dat de (donker)blauwe lijnen 180/181 samen een soort ringlijn vormen tussen alle knooppunten op Schiphol, vandaar dat ze zich in kleur onderscheiden van de roze lijnen. De roze lijnen zijn alle andere lijnen op/rond Schiphol en naar de regio. Lijn 287 is donkerroze omdat het een spitslijn is, lijkt me.
Edit: Ik zie de lijnkleuren ook terugkomen op de buitenkant van de Schiphol VDL's, (donker) roze en (donker) blauw:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... anden/4746
Daar is dus over nagedacht. :D
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 16 sep 2017, 10:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Slordigheidje: op de route van lijn 195 zijn de haltes Hageland en Sportpark Sloten omgewisseld...fred1954 schreef:Connexxion heeft vandaag de lijnennetkaart voor het Schipholnet toegevoegd aan hun website:
https://www.connexxion.nl/data/upload/2 ... 11_web.pdf
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op de Schipholnet lijnennetkaart die afgelopen week op connexxion.nl kwam te staan is meteen al een hele grote fout te zien! Op Schiphol zelf zijn bijna alle lijnen roze behalve de lijnen 180, 181 (licht en donker blauw) en lijn 287 donker paars. Op de nieuwe en algehele kaart van Amstelland-Meerlanden zijn alle Schipholnet lijnen donkerblauw en dus ook buiten Schiphol. Is het dus zo dat als bijvoorbeeld lijn 199 bij het in/uit rijden van Schiphol in eens van (lijn) kleur veranderd? Ook klopt er bij lijn 287 klopt veel niet omdat daar de (lijn) kleur donker paars is en dat is tevens ook de kleur van de R-net lijnengroep naar Amsterdam Bijlmer Arena! Erg verwarrend allemaal en wat is er mis met alleen een (scrollende) oranje tekst op een zwarte display op de bussen? Die gekleurde vlakken met een wit lijnnummer zijn niet te lezen zoals nu het geval ook in Haarlem en Utrecht is. Ook zijn dit allemaal onnodige kosten die Connexxion beter had kunnen besteden aan een goed en frequent onderliggend lijnennet in plaats van dit net uit te kleden toch? De lijnen 149 en 199 zitten in de ochtend en avond spits behoorlijk vol en komen langs veel winkelcentra, verzorgings en ziekenhuizen. Onbegrijpelijk! Hier heb ik al veel met Connexxion en de vervoerregio Amsterdam over gesproken maar deze blijven doorzetten naar hun zin en hebben weinig gevoel voor de reizigers! Zijn er mensen op dit forum die onder anderen bij Connexxion werken en wat kunnen betekenen? Ook zie ik alleen maar wat foto's van de bouw van de dubbeldekker bussen (lijn 346) maar nog (steeds) geen ontwikkelingen van alle andere bussen. Is dit ergens te vinden? Ook zie ik op de nachtlijnenkaart dat de gewone haltes tussen die van het R-net in niet meer worden aangedaan door een onderliggende nachtlijn of zo. Hoe zal dit dan snachts gaan in bijvoorbeeld Uithoorn Meerwijk en Amstelveen Waardhuizen die zonder nachtvervoer komen te zitten? Waarom dan geen N74 of zo? Ik ben nieuw op dit forum en weet verder niets over de stand van zaken!
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat een draak van een post zo, maar ik ga mijn best doen:
Nee, de lijnen hebben één kleur, maar op de kaart voor binnen Schiphol worden de bussen die het luchthavengebied verlaten met een aparte kleur aangegeven (roze), de bussen die op Schiphol blijven worden met de eigen kleuren aangegeven.Taco schreef:Op de Schipholnet lijnennetkaart die afgelopen week op connexxion.nl kwam te staan is meteen al een hele grote fout te zien! Op Schiphol zelf zijn bijna alle lijnen roze behalve de lijnen 180, 181 (licht en donker blauw) en lijn 287 donker paars. Op de nieuwe en algehele kaart van Amstelland-Meerlanden zijn alle Schipholnet lijnen donkerblauw en dus ook buiten Schiphol. Is het dus zo dat als bijvoorbeeld lijn 199 bij het in/uit rijden van Schiphol in eens van (lijn) kleur veranderd?
De kosten voor dit soort zaken zijn marginaal tegenover de kosten van het laten rijden van een bus, een lijnkleurtje zorgt er niet voor dat complete lijnen opgeheven worden.Taco schreef: Ook zijn dit allemaal onnodige kosten die Connexxion beter had kunnen besteden aan een goed en frequent onderliggend lijnennet in plaats van dit net uit te kleden toch? De lijnen 149 en 199 zitten in de ochtend en avond spits behoorlijk vol en komen langs veel winkelcentra, verzorgings en ziekenhuizen. Onbegrijpelijk! Hier heb ik al veel met Connexxion en de vervoerregio Amsterdam over gesproken maar deze blijven doorzetten naar hun zin en hebben weinig gevoel voor de reizigers!
Reken maar dat die bussen gebouwd worden, vervoerders communiceren dit echter normaal gesproken niet met de reizigers omdat dat voor hen niet boeiend is. De mensen die het wel wat boeit kunnen Google gebruiken.Taco schreef:Ook zie ik alleen maar wat foto's van de bouw van de dubbeldekker bussen (lijn 346) maar nog (steeds) geen ontwikkelingen van alle andere bussen. Is dit ergens te vinden?
De nachtlijnen vervangen de R-netlijnen van overdag, en stoppen dus niet op haltes die niet door R-net worden aangedaan. Extra stoppen betekent extra reistijd en daarmee extra kosten, en aangezien nachtbussen in de regel niet rendabel zijn is het dus meer dan logisch dat deze keuze gemaakt is.Taco schreef: Ook zie ik op de nachtlijnenkaart dat de gewone haltes tussen die van het R-net in niet meer worden aangedaan door een onderliggende nachtlijn of zo. Hoe zal dit dan snachts gaan in bijvoorbeeld Uithoorn Meerwijk en Amstelveen Waardhuizen die zonder nachtvervoer komen te zitten? Waarom dan geen N74 of zo?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
@Taco, welkom op het forum. :)
Wat betreft de nachtlijnen, er bestaan in december geen onderliggende nachtlijnen maar alleen R-net nachtlijnen, dus inderdaad de huidige N79 naar Waardhuizen bijv. zal niet meer rijden.
Betreffende de lijnkleuren: Er is echt wel over nagedacht over die kleuren, er zijn geen doublures. Lijn 287 die je noemt heeft een donkerroze kleur en de Bijlmer > Haarlem lijnen hebben straks een paarse kleur, een wezenlijk verschil.
Wat betreft de duidelijkheid van sommige lijnkleuren, daar heb je gelijk, die laat nog wel te wensen over bij bepaalde kleurcombinaties, bijv. witte cijfers op gele achtergrond e.d. Ik hoop dat CXX daar nog iets aan gaat doen in de loop van dit jaar.
Wat betreft de nachtlijnen, er bestaan in december geen onderliggende nachtlijnen maar alleen R-net nachtlijnen, dus inderdaad de huidige N79 naar Waardhuizen bijv. zal niet meer rijden.
Betreffende de lijnkleuren: Er is echt wel over nagedacht over die kleuren, er zijn geen doublures. Lijn 287 die je noemt heeft een donkerroze kleur en de Bijlmer > Haarlem lijnen hebben straks een paarse kleur, een wezenlijk verschil.
Wat betreft de duidelijkheid van sommige lijnkleuren, daar heb je gelijk, die laat nog wel te wensen over bij bepaalde kleurcombinaties, bijv. witte cijfers op gele achtergrond e.d. Ik hoop dat CXX daar nog iets aan gaat doen in de loop van dit jaar.
Laatst gewijzigd door fred1954 op zo 17 sep 2017, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Helemaal met je eens. En dus:Z2N schreef:Wat een draak van een post
@Taco: Welkom! Om je post leesbaar te houden, is het handig om af en toe (zo om de drie à zes zinnen) één of twee keer op de return knop te drukken. Je krijgt dan wat wit in je tekst, en kan zo ook verschillende onderwerpen binnen je post scheiden.
Je zou kunnen overwegen zo hier en daar in plaats van een uitroepteken een punt te gebruiken. Dat verandert niets aan de urgentie van je mededeling, maar het leest wat prettiger. En bovendien, al zou wat je zegt essentiëel zijn voor het voortbestaan van de mensheid: je medeforummers hebben ongeveer evenveel invloed op het hele gebeuren als jijzelf, dus hier hard roepen heeft weinig zin.
Leuk dat je er bent. Als je wat meer wil weten over de stand van zaken, kan het interessant zijn je in te lezen in een onderwerp, bijvoorbeeld door voorgaande posts in een draadje terug te lezen.Taco schreef:Ik ben nieuw op dit forum en weet verder niets over de stand van zaken!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Goedemorgen,
ik wil jullie bedanken voor het welkom heten op het forum, de antwoorden en de tips!
Voor wat betref het forum zal ik proberen minder uitroeptekens, kortere teksten en meer op return drukken wat inderdaad misschien beter zal zijn.
Ik was nogal in de verlegenheid gebracht door Connexxion hun wijzigingen en wilde dit meteen, misschien wat te snel en te veel delen met de anderen op dit forum.
Klopt het inderdaad dat Uithoorn-Meerwijk en Amstelveen-Zuidoost slecht bediend worden door de N70 en N79?
Hier zie ik geregeld wel mensen uitstappen maar blijkbaar is dit toch weinig.
De mensen die in bijvoorbeeld Meerwijk, Waardhuizen of Amstelhoek wonen moeten snachts dan bijvoorbeeld het laatste stukje met de fiets of kiezen er toch voor om met een dure taxi naar huis te gaan omdat er niks anders is.
We zullen het vanaf 10-12 gaan wel gaan zien toch?
Vroeger zag ik de bouw van de bussen vaak onder anderen op openbaarvervoerinboskoop.nl vooraf gaande een nieuwe concessie.
Op Google al veel opgezocht maar niks kunnen vinden met de vraag of er hier voor nog zoektijd zijn?
ik wil jullie bedanken voor het welkom heten op het forum, de antwoorden en de tips!
Voor wat betref het forum zal ik proberen minder uitroeptekens, kortere teksten en meer op return drukken wat inderdaad misschien beter zal zijn.
Ik was nogal in de verlegenheid gebracht door Connexxion hun wijzigingen en wilde dit meteen, misschien wat te snel en te veel delen met de anderen op dit forum.
Klopt het inderdaad dat Uithoorn-Meerwijk en Amstelveen-Zuidoost slecht bediend worden door de N70 en N79?
Hier zie ik geregeld wel mensen uitstappen maar blijkbaar is dit toch weinig.
De mensen die in bijvoorbeeld Meerwijk, Waardhuizen of Amstelhoek wonen moeten snachts dan bijvoorbeeld het laatste stukje met de fiets of kiezen er toch voor om met een dure taxi naar huis te gaan omdat er niks anders is.
We zullen het vanaf 10-12 gaan wel gaan zien toch?
Vroeger zag ik de bouw van de bussen vaak onder anderen op openbaarvervoerinboskoop.nl vooraf gaande een nieuwe concessie.
Op Google al veel opgezocht maar niks kunnen vinden met de vraag of er hier voor nog zoektijd zijn?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Welkom,Taco schreef:Klopt het inderdaad dat Uithoorn-Meerwijk en Amstelveen-Zuidoost slecht bediend worden door de N70 en N79?
Ja dat klopt die gedeeltes vervallen (per nacht misschien max 10 uitstappers de meeste voor bijvoorbeeld Amstelhoek en Meerwijk stappen al op busstation uit).
Daarvoor krijgen ze nu wel elk half uur (7 dagen p/week) ipv elk uur (en alleen op do Vr za per lijn dus niet als bundel :D ) een bus tussen Amsterdam en Uithoorn busstation en tussen Uithoorn busstation en schiphol
En wat betreft N79 waarom denk je dat gvb gestopt is met het vervoer naar waardhuizen? toen is Connexxion erin gesprongen maar bleek toch weinig aanbod op gedeelte Amstelveen busstation naar punter
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
GVB heeft jarenlang de reizigers bij haltes als In de wolken zo'n beetje de slechts mogelijke dienstregeling voor lijn 354 aangeboden, zoiets is niet in twee jaar hersteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten