Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8676
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
AML Flex rijdt niet binnen Hoofddorp. Als lijn 169 niet rijdt kan men gebruikmaken van lijn 341 die bij minder haltes stopt. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Oh, dan had ik dat Flex kaartje toch ff eerst moeten raadplegen voordat ik mijn reactie schreef. Excuus.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja dus, zojuist zelf ff gekeken. Schipholnet en R-Net AML stophaltes op Plaza zijn omgewisseld. Lijn 341 stopt richting Hoofddorp op B8 en 300/397/342 op B10. Andere kant op wordt gestopt op B9 / B11. Had wel ff gecommuniceerd mogen worden op de website op de AML pagina ofzo, er is nergens hierover iets terug te vinden. Zal voor menig Schipholmedewerker vandaag en morgen nog wel ff zoeken zijnJcJay schreef:Weet iemand al hoe de perron indeling wordt op Schiphol Plaza mbt de R-Net lijnen? Zag vandaag in een flits dat de nieuwe vertrektabellen voor t Schipholnet geplaatst zijn bij de huidige haltes van R-Net 300/310 (haltes B4 tm B7)... Dat zou dus betekenen dat al t R-Net van AML ergens tussen B8-B15 zouden stoppen (onder de loopbrug naar t WTC).
Wel apart, haltes Plaza en Skyport komen zo wel heel dichtbij op elkaar te liggen voor t Schipholnet...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vooralsnog rijden de omlopen van de nieuwe R-netlijnen 347/357 vanmorgen met Zuidtangent Citaro’s..... :D
Eén minpuntje: de bussen richting CS schijnen aan de voorkant geen “Amsterdam CS” te kunnen filmen, alleen staduitwaarts wordt de bestemming gefilmd. Op het display ri. CS staat dus alleen het lijnnummer, niet echt handig op de eerste dag van de nieuwe lijnnummers........Op de zijkant wordt wel scrollend “Amsterdam CS” gefilmd.
Edit: Inmiddels ook een R-net MAN standaardbus gespot op lijn 347......gelukkig wel met “Amsterdam CS”.... :) en
nu ook op de 357.....conform verwachting dus.
Nu ook een aan de voorkant “scrollende” Citaro G gespot op lijn 347......komt het toch allemaal nog goed
Eén minpuntje: de bussen richting CS schijnen aan de voorkant geen “Amsterdam CS” te kunnen filmen, alleen staduitwaarts wordt de bestemming gefilmd. Op het display ri. CS staat dus alleen het lijnnummer, niet echt handig op de eerste dag van de nieuwe lijnnummers........Op de zijkant wordt wel scrollend “Amsterdam CS” gefilmd.
Edit: Inmiddels ook een R-net MAN standaardbus gespot op lijn 347......gelukkig wel met “Amsterdam CS”.... :) en
nu ook op de 357.....conform verwachting dus.
Nu ook een aan de voorkant “scrollende” Citaro G gespot op lijn 347......komt het toch allemaal nog goed
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als ik de draad lees houd ik toch wel mijn twijfels over de uitkomsten. Er is bij het maken van de dienstregeling erg idealistisch gedacht en minder op praktische uitvoering (uitvoerbaarheid). Ik vrees toch voor de nodige misslagen, de soms behoorlijk amateuristische reizigersinformatie is daar een illustratie van. Zou me niets verbazen als de extra reizigersgroei die verwacht wordt door de uitrol van het R-net nauwelijks tot niet bereikt wordt. Maar we gaan het zien...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 13:11
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Net 2 RNET Iveco 340's gezien met instructiepersoneel, maar wel in dienst.
Tevens ex-300 bussen gezien op lijn 342, met lijnnummer 999 maar wel met Uithoorn station op het scherm.
Ook nog een oude RNET MAN gezien, weet alleen niet of die in dienst was. En zojuist een 342 met Iveco RNET.
Tevens ex-300 bussen gezien op lijn 342, met lijnnummer 999 maar wel met Uithoorn station op het scherm.
Ook nog een oude RNET MAN gezien, weet alleen niet of die in dienst was. En zojuist een 342 met Iveco RNET.
Laatst gewijzigd door Ridge Forrester op zo 10 dec 2017, 10:41, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die lijn 342 is gekoppeld aan de 347 naar Amsterdam-C.......ja, dat filmen gaat nog niet echt goed, hier op de 347/357 route in ieder geval nog steeds Citaro G bussen die geen Amsterdam CS kunnen filmen.......het lijnnummer daarentegen weer wel.....best slordig de eerste dag...... :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De ex 300/310 wagens hebben nooit goed kunnen omgaan met scrollende tekst. Die scrolt dan slechts eens per keer af en toe. Daarom zullen ze nu moeite hebben met Asd CS.
En een capacity op 342 lijkt me niet, is of instructie of het was gewoon een 18m (ex300/310).
En een capacity op 342 lijkt me niet, is of instructie of het was gewoon een 18m (ex300/310).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee, met Capacity zal hij wel gewoon de Zuidtangent Citaro bedoelen......
Wat het scrollen betreft.....waarom niet tweeregelig filmen, net als op de terugweg? Amsterdam en op de 2e regel Centraal.
Of kan dat niet zo maar? M.i. kan CXX niet maanden rondrijden met bussen die de bestemming niet filmen?
Wat het scrollen betreft.....waarom niet tweeregelig filmen, net als op de terugweg? Amsterdam en op de 2e regel Centraal.
Of kan dat niet zo maar? M.i. kan CXX niet maanden rondrijden met bussen die de bestemming niet filmen?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 13:11
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zag ook nog een Volvo op 340.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Halte VUmc is voor de 346 tot 30 april 2018 buiten gebruik, meldt CXX op hun website. Alternatieve halte Amstelveenseweg.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb sowieso de laatste jaren het gevoel dat men niet zozeer kijkt naar vervoer waar reizigers wat aan hebben,maar hoe snel en hoe vaak men bussen tussen twee punten kunnen laten rijden. Mooi die joechee verhalen over het "fantastische" Rnet. Maar wanneer mensen vervolgens geen hakte in de buurt meer hebben en dus gaan kijken voor akternatieven (als dat al.mogelijk) dan ben je toch de essentie van OV aan het verliezen. Het item .over de 169 is in.mijn ogen een voorbeeld dat het belang van de reiziger niet hoog in vaandel staat. De uitkleding van lijn 145 hier in Haarlmemmermeer is daar ook een voorbeeld van. Die was oorspronkelijk volledig geschrapt. Ook.hier waren schoolgaande kinderen de dupe. Het geboden alternatief (serieus genoemd) om via Schiphol Noord te rijden was echt tenenkrommend. Ipv. 20 min was men dan 45 min kwijt om opschool te komen.Vinny schreef:Als ik de draad lees houd ik toch wel mijn twijfels over de uitkomsten. Er is bij het maken van de dienstregeling erg idealistisch gedacht en minder op praktische uitvoering (uitvoerbaarheid). Ik vrees toch voor de nodige misslagen, de soms behoorlijk amateuristische reizigersinformatie is daar een illustratie van. Zou me niets verbazen als de extra reizigersgroei die verwacht wordt door de uitrol van het R-net nauwelijks tot niet bereikt wordt. Maar we gaan het zien...
Schijnbaar kikt men op mooie bussen met schitterende gekleurde lijnnummer aanduidingen die vervolgens wel.keer op keer haltes voorbijrijden waar passagiers kunnen opstappen..
Per saldo ben ik van.mening dat het OV de afgelopen jaren achteruit is gegaan voor wat betreft fijnmazigheid en voldoen aan vraag.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het wordt steeds drukker in de regio, meer inwoners, meer economische activiteit, grotere vervoersvraag. Aangezien het lijnennet voor 80% uit R-net lijnen bestaat in AML kan het niet anders dan dat die grotere vervoersvraag zich gaat uiten in drukkere R-net lijnen in de komende jaren. Er is namelijk bijna niets anders meer dan R-net in AML.Vinny schreef:Zou me niets verbazen als de extra reizigersgroei die verwacht wordt door de uitrol van het R-net nauwelijks tot niet bereikt wordt. Maar we gaan het zien...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee helaas niet inderdaad. Ik vind echt dat ze doorslaan en dat ze lukraak alles ver R-NET ten.fred1954 schreef:Het wordt steeds drukker in de regio, meer inwoners, meer economische activiteit, grotere vervoersvraag. Aangezien het lijnennet voor 80% uit R-net lijnen bestaat in AML kan het niet anders dan dat die grotere vervoersvraag zich gaat uiten in drukkere R-net lijnen in de komende jaren. Er is namelijk bijna niets anders meer dan R-net in AML.Vinny schreef:Zou me niets verbazen als de extra reizigersgroei die verwacht wordt door de uitrol van het R-net nauwelijks tot niet bereikt wordt. Maar we gaan het zien...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De Vervoerregio heeft nooit een doordacht beleid gehad voor R-NET. Ik vind het hier ook net niet, de bussen staan ook maandag gewoon weer in de file in Amsterdam en Amstelveen, ondanks dat het nu "Snelbussen" zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het nieuwe stadsnet van Amstelveen is een voorbeeld van een achteruitgang. 1 keer per uur een bus, onlogische routes, daarmee jaag je reizigers weg uit het OV.Hensepens schreef:Ik heb sowieso de laatste jaren het gevoel dat men niet zozeer kijkt naar vervoer waar reizigers wat aan hebben,maar hoe snel en hoe vaak men bussen tussen twee punten kunnen laten rijden. Mooi die joechee verhalen over het "fantastische" Rnet. Maar wanneer mensen vervolgens geen hakte in de buurt meer hebben en dus gaan kijken voor akternatieven (als dat al.mogelijk) dan ben je toch de essentie van OV aan het verliezen. Het item .over de 169 is in.mijn ogen een voorbeeld dat het belang van de reiziger niet hoog in vaandel staat. De uitkleding van lijn 145 hier in Haarlmemmermeer is daar ook een voorbeeld van. Die was oorspronkelijk volledig geschrapt. Ook.hier waren schoolgaande kinderen de dupe. Het geboden alternatief (serieus genoemd) om via Schiphol Noord te rijden was echt tenenkrommend. Ipv. 20 min was men dan 45 min kwijt om opschool te komen.Vinny schreef:Als ik de draad lees houd ik toch wel mijn twijfels over de uitkomsten. Er is bij het maken van de dienstregeling erg idealistisch gedacht en minder op praktische uitvoering (uitvoerbaarheid). Ik vrees toch voor de nodige misslagen, de soms behoorlijk amateuristische reizigersinformatie is daar een illustratie van. Zou me niets verbazen als de extra reizigersgroei die verwacht wordt door de uitrol van het R-net nauwelijks tot niet bereikt wordt. Maar we gaan het zien...
Schijnbaar kikt men op mooie bussen met schitterende gekleurde lijnnummer aanduidingen die vervolgens wel.keer op keer haltes voorbijrijden waar passagiers kunnen opstappen..
Per saldo ben ik van.mening dat het OV de afgelopen jaren achteruit is gegaan voor wat betreft fijnmazigheid en voldoen aan vraag.
Lijn 171 rijdt in de spits nog 2 keer per uur, in plaats van 4 keer. Puilt de bus morgen in de ochtendspits uit?
Reizigers uit Uithoorn richting Amsterdam ZuidOost verliezen de 146 en kunnen in Amstelveen gaan overstappen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Overstappen is het nieuwe reizen.....reizen 2.0tgv2 schreef: Reizigers uit Uithoorn richting Amsterdam ZuidOost verliezen de 146 en kunnen in Amstelveen gaan overstappen.
Kijk naar de NZL en naar de toekomstige AVL.......overstappen is hier grotendeels het devies in de komende jaren.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Helemaal mee eens, zeker op lijnen als 347/357/397.....had men ook infrastructurele maatregelen kunnen nemen, zodat de R-net busssen zich - relatief - snel in de stad konden verplaatsen. In plaats daarvan worden de R-net bussen verbannen naar bijvoorbeeld een Nassaukade....met trieste haltetjes op het Leidsebosje, een soort tweederangs plek in het OV.Suus schreef:De Vervoerregio heeft nooit een doordacht beleid gehad voor R-NET. Ik vind het hier ook net niet, de bussen staan ook maandag gewoon weer in de file in Amsterdam en Amstelveen, ondanks dat het nu "Snelbussen" zijn :X
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Groenelaan gaat terug van 8x per uur (4x 146, 2x 149 en 2x199) naar 2x per uur (174). Lijn 146 (geintroduceerd in 2007 bij de vorige concessie) liep goed en had goed gevulde bussen, het was een snelle route die buiten het centrum van Amstelveen om ging.tgv2 schreef:Het nieuwe stadsnet van Amstelveen is een voorbeeld van een achteruitgang. 1 keer per uur een bus, onlogische routes, daarmee jaag je reizigers weg uit het OV.Hensepens schreef:Ik heb sowieso de laatste jaren het gevoel dat men niet zozeer kijkt naar vervoer waar reizigers wat aan hebben,maar hoe snel en hoe vaak men bussen tussen twee punten kunnen laten rijden. Mooi die joechee verhalen over het "fantastische" Rnet. Maar wanneer mensen vervolgens geen hakte in de buurt meer hebben en dus gaan kijken voor akternatieven (als dat al.mogelijk) dan ben je toch de essentie van OV aan het verliezen. Het item .over de 169 is in.mijn ogen een voorbeeld dat het belang van de reiziger niet hoog in vaandel staat. De uitkleding van lijn 145 hier in Haarlmemmermeer is daar ook een voorbeeld van. Die was oorspronkelijk volledig geschrapt. Ook.hier waren schoolgaande kinderen de dupe. Het geboden alternatief (serieus genoemd) om via Schiphol Noord te rijden was echt tenenkrommend. Ipv. 20 min was men dan 45 min kwijt om opschool te komen.Vinny schreef:Als ik de draad lees houd ik toch wel mijn twijfels over de uitkomsten. Er is bij het maken van de dienstregeling erg idealistisch gedacht en minder op praktische uitvoering (uitvoerbaarheid). Ik vrees toch voor de nodige misslagen, de soms behoorlijk amateuristische reizigersinformatie is daar een illustratie van. Zou me niets verbazen als de extra reizigersgroei die verwacht wordt door de uitrol van het R-net nauwelijks tot niet bereikt wordt. Maar we gaan het zien...
Schijnbaar kikt men op mooie bussen met schitterende gekleurde lijnnummer aanduidingen die vervolgens wel.keer op keer haltes voorbijrijden waar passagiers kunnen opstappen..
Per saldo ben ik van.mening dat het OV de afgelopen jaren achteruit is gegaan voor wat betreft fijnmazigheid en voldoen aan vraag.
Lijn 171 rijdt in de spits nog 2 keer per uur, in plaats van 4 keer. Puilt de bus morgen in de ochtendspits uit?
Reizigers uit Uithoorn richting Amsterdam ZuidOost verliezen de 146 en kunnen in Amstelveen gaan overstappen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tja.....net een gelede 347 halte van Nijenrodeweg ri. CS, die zo vol was, dat passagiers er amper via de uitstapdeuren in konden, 2 passagiers bleven achter op de halte. :D
Het is wel meteen de vuurdoop vandaag in AML met dit weer.......
Het is wel meteen de vuurdoop vandaag in AML met dit weer.......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Is een maatschappelijk fenomeen, volgens mij. Vervang 'reizigers' in burgers (wat een reiziger natuurlijk feitelijk ook is) en de glans van wat de buitenkant moet zijn, bedacht door allerlei 'adviseurs en beleidsdenkers' binnen de overheid en (commerciële) rand daaromheen, is in meerdere sectoren waarneembaar terwijl de inhoud en daadwerkelijke verbondenheid met de gebruikers verloren gaat.Hensepens schreef: (..)
Ik heb sowieso de laatste jaren het gevoel dat men niet zozeer kijkt naar vervoer waar reizigers wat aan hebben,maar hoe snel en hoe vaak men bussen tussen twee punten kunnen laten rijden. Mooi die joechee verhalen over het "fantastische" Rnet. Maar wanneer mensen vervolgens geen hakte in de buurt meer hebben en dus gaan kijken voor akternatieven (als dat al.mogelijk) dan ben je toch de essentie van OV aan het verliezen. (..).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
R-net AML wordt op dit moment weer opgestart.......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Andere uiteinde is dat er wel infrastructuur is maar dat men daarop de buslijnen/frequentie uitdunt of niet gebruikt voor R-Net; busbaan van de 169 in Hoofddorp. Een mooi stukje busbaan dwars en centraal gelegen door woonwijken (Toolenburg / Overbos) waar een R-Net bus snel overheen zou kunnen doorstromen zonder last te hebben van overig verkeer. Men koos er echter voor om dat niet te doen door binnen Hoofddorp R-Net 341 stadslijn 168 te vervangen langs drukke openbare wegen en de frequentie op de busbaan van 4 naar 2x per uur te verlagen. R-Net 341 haalt zogenaamd zn 4 minuten tijdwinst tov de voormalige 168 uit t afsnijden van een compleet woonwijk en overslaan van haltes die niet meer gebruikt worden. Zal mij benieuwen hoe vaak die 4 minuten in de spits verloren zullen gaan in t file rijden op de Waddenweg/FBK laan.fred1954 schreef:Helemaal mee eens, zeker op lijnen als 347/357/397.....had men ook infrastructurele maatregelen kunnen nemen, zodat de R-net busssen zich - relatief - snel in de stad konden verplaatsen. In plaats daarvan worden de R-net bussen verbannen naar bijvoorbeeld een Nassaukade....met trieste haltetjes op het Leidsebosje, een soort tweederangs plek in het OV.Suus schreef:De Vervoerregio heeft nooit een doordacht beleid gehad voor R-NET. Ik vind het hier ook net niet, de bussen staan ook maandag gewoon weer in de file in Amsterdam en Amstelveen, ondanks dat het nu "Snelbussen" zijn :X
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
^^^^ Als belangenorganisaties dát nou eens gaan monitoren ( of uitvissen uit de openbare datastromen) en dat tzt aanbieden aan de verantwoordelijken.. zal wellicht de route over een jaar weer aangepast worden.
Inderdaad een weinig rendement van een vrijliggende busbaan.. zou eigenlijk een verplichting bij aanleg moeten zijn dat er gedurende de economische afschrijftermijn van die investering een X aantal gebruiksmomenten per bedieningsuur verplicht is.
Inderdaad een weinig rendement van een vrijliggende busbaan.. zou eigenlijk een verplichting bij aanleg moeten zijn dat er gedurende de economische afschrijftermijn van die investering een X aantal gebruiksmomenten per bedieningsuur verplicht is.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Toen ik rond 19 uur op het busstation Amstelveen was, stond er rechtsonder op het grote bord dat de dienstregeling wegens weeromstandigheden was stilgelegd. De individuele bussen werden getoond totdat ze vertrokken hadden moeten zijn en verdwenen toen. Een enkeling ging lopen (ikzelf bijv. naar de 5/51), de rest (waaronder veel expats die natuurlijk geen Nederlands lezen) bleef maar staan. In de 10 minuten die ik stond heb ik enkele geen bus zien vertrekken, wel twee 300s zien aankomen die de keerlus namen en toen met elkaar gingen staan overleggen.fred1954 schreef:R-net AML wordt op dit moment weer opgestart.......
Op dat moment waren de doorgaande wegen overigens weer goed begaanbaar. De informatievoorziening had kortom beter gekund.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten