Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Ik kan je nu alvast verklappen dat het tegelijk rijden van 347 & 358 versus 348 & 357 precies is zoals het bedacht is. De gedacht is namelijk nou juist dat zowel Aalsmeer als Uithoorn een verbinding richting Amsterdam Centrum behouden, maar ook een verbinding naar station Zuid krijgen. Maar tegelijkertijd moet de frequenties op alle takken voldoende hoog blijven om aan de benodigde capaciteit te kunnen voldoen.

Zo verschrikkelijk lang is de samenloop trouwens nou ook weer niet, en serieuze alternatieven qua route zijn er niet zonder direct veel extra rijtijd nodig te hebben. In de huidige situatie rijden er ook al continu meerdere bussen achter elkaar aan. Straks wordt het gewoon zinvoller: een knoop op Busstation Amstelveen, en verderop twee verschillende bestemmingen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Dat de lijnen tegelijk rijden betekent ook dat ze op elkaar aansluiten neem ik aan?
Dus je krijgt schematisch:
Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam Zuid / Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam Centrum (op dezelfde tijd in Amstelveen)
Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam Zuid / Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam Centrum (op dezelfde tijd in Amstelveen)
Laatst gewijzigd door Vinny op za 20 jan 2018, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

^^^ de laatse A'dam -Zuid moet Centrum zijn, denk?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

DingeZ schreef:Überhaupt vind ik het idee van het opsplitsen in vier lijnen (347, 348, 357, 358) heel raar, want het is theoretisch onmogelijk om daar een fatsoenlijke dienstregeling van te maken. Je krijgt ofwel een onregelmatige frequentie ten zuiden van Sportlaan of ten noorden van VUmc, of je moet telkens twee bussen exact tegelijk laten rijden 347&358, 348&357. Het zou vele malen handiger zijn als we gewoon één lijn per tak hebben, bijvoorbeeld 348 en 357, maar volgens mij heeft degene die dit bedacht heeft geen verstand van dienstregelingen.

Die onregelmatige frequentie komt er toch wel, immers, de vertragingen rond Nassaukade, Leidsebosje, Paulus Potter, van Baerle zullen blijven. Ook een verknoping gaat dit niet oplossen.
Dat er na juli 4 lijnen rijden, komt door de eis van de VRA. Zowel Uithoorn als Aalsmeer moeten rechtstreeks verbonden zijn met zowel Zuid als Elandsgracht. Dat kan niet met 2 lijnen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Durashift schreef:^^^ de laatse A'dam -Zuid moet Centrum zijn, denk?
Scherp :) ik heb het aangepast.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Ik zag maandagmiddag een Dubbeldekker over de vluchtstrook rijden, de file passerend op het verbindingsstukje tussen A4 en A9, A'dam uit.

Pittige dame achter het stuur :pos:

Veel ruimte is er ook niet, vangrail en geluidsscherm zijn dichtbij.
Volgens mij is het formeel dan ook niet toegestaan.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Dan zal dat bord "lijnbus op vluchtstrook" daar ook wel illegaal geplaatst zijn :wink:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Durashift schreef:Ik zag maandagmiddag een Dubbeldekker over de vluchtstrook rijden, de file passerend op het verbindingsstukje tussen A4 en A9, A'dam uit.

Pittige dame achter het stuur :pos:

Veel ruimte is er ook niet, vangrail en geluidsscherm zijn dichtbij.
Volgens mij is het formeel dan ook niet toegestaan.
Vergunning voor mits er idd staat: Lijnbus op vluchtstrook
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Ok, maar dat bord staat er niet, d8 ik. Ergens in dit of dat andere topic heb ik daar ook al over geschreven, n.a.v. een filmpje van een cabinerit.

Zal er t.z.t. nog eens op letten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Let er eens op. Overigens is het in Google Street Vieuw nog niet te zien. Wel in het filmpje dat Julsteren hier een tijdje geleden postte.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?

Bericht door TheAgedGamerYt »

Kijk hier, Zie Hoe Lijnen 161. 162, 165/166/167, 171 en 174 Een slechte frequentie Hebben, de enige dat een goede frequentie heeft is lijn 169! Waarom heeft Connexxion de frequenties van de Connexxion zo slecht gemaakt?!

https://www.connexxion.nl/data/upload/F ... etabel.pdf
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?

Bericht door Jef400 »

Met de frequenties is niets mis, de bussen rijden prima verdeeld over de dag.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?

Bericht door isadora »

TheAgedGamerYt schreef:.......Waarom heeft Connexxion de frequenties van de Connexxion zo slecht gemaakt?!
.....
Goeie vraag, moet nog even nadenken over de vraagstelling, maar ik kom er op terug.................denk ik.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?

Bericht door Suus »

Ik zat vandaag twee keer in de 174 en er zat amper iemand in. Als je op Uithoorn Busstation uit de 174 stapt en de eerstvolgende 347 neemt (vier minuten wachten) ben je eerder in Amstelveen.

Anderzijds is buslijn 342 ook volstrekt overdreven, ik had vanmiddag privévervoer en dan rijdt daar ook nog regelmatig een gelede bus :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?

Bericht door BrengMe »

Dat deze lijnen een lage frequentie hebben is niet zo vreemd. Alle lijnen die jij noemt behoren tot het zogenoemde aanvullend netwerk. Deze lijnen rijden vooral op de dunne assen die weinig reizigers trekken. Er is simpelweg geen vraag naar een hogere frequentie. Dit in tegenstelling tot de lijnen die tot het R-NET behoren. Deze lijnen trekken veel meer reizigers en zijn dan ook onderdeel van het kernnetwerk.

In december is het gehele busnetwerk op de schop gegaan. Het bedieningsniveau op bijna alle lijnen die jij noemt is tijdens deze wijzigingen echter gelijk gebleven en op enkele lijnen zelfs verhoogd. Alleen in Amstelveen (lijn 165/166/167 en 174) is een achteruitgang te zien, wat echter niet vreemd is gezien het feit dat daar ook genoeg andere bus- en tramlijnen rijden die aan het grootste deel van de vraag voldoen. Bij de overige lijnen (lijn 161, 162 en 171) is dit niet het geval.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?

Bericht door fred1954 »

TheAgedGamerYt schreef:Kijk hier, Zie Hoe Lijnen 161. 162, 165/166/167, 171 en 174 Een slechte frequentie Hebben, de enige dat een goede frequentie heeft is lijn 169! Waarom heeft Connexxion de frequenties van de Connexxion zo slecht gemaakt?!

https://www.connexxion.nl/data/upload/F ... etabel.pdf
Waarom een apart draadje hiervoor aanmaken? We hebben een draadje AML waar deze discussie prima in past?
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?

Bericht door Durashift »

^^^joh, het is net een nieuw lid op dit prachtige forum. Kennelijk is het een dringende vraag voor hem of haar. Ik kan mij voorstellen dat iemand dan niet direct de juiste weg naar een forumdraadje weet. :wink:

Wellicht wil een beheerder zijn vraag en de reacties ff samenvoegen met het AML concessie draadje?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wubbo »

Onderwerp samengevoegd. Graag de volgende keer via de meldknop, dan valt het sneller op en wordt het eerder opgepakt.
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door tgv2 »

vvd-diep-bedroefd-over-situatie-openbaar-vervoer-in-amstelveen

https://www.amstelveenz.nl/nieuws/vvd-d ... lveen.html
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Jammer dat er geen enkel argument in het betoog staat.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

trolly schreef:Let er eens op. Overigens is het in Google Street Vieuw nog niet te zien. Wel in het filmpje dat Julsteren hier een tijdje geleden postte.
Nah, ik heb je raad eens opgevolgd en er vanmiddag ff opgelet. :wink:

Volgens mij hebben wij deze discussie ergens in december ook al in dit draadje behandeld.. en kom ik tot dezelfde conclusie..

Vanaf de A10 (ring zuid, hmp. 19,8) rijdend richting Schiphol.. voegde een dubbeldekker iets voor mij in. Wij reden dus gezamenlijk (min of meer) naar de afrit met de A9.. alwaar ik verder de A4 volgde richting Hoofddorp.
Tot in die bocht, van A4 > A9 staat echt nergens op dat hele traject (vanaf A10) een bord met de mededeling: lijnbus op vluchtstrook toegestaan..

Het filmpje van Julsteren kon ik gisteren niet op zijn kanaal vinden (heb wel ff een stukje van #elkelijn gekeken. :pos: :) ) maar volgens mij is het daarop ook niet te zien..

Overigens, er stond nu geen file.. dus de bus was mooi op tijd, denk ik. (rond 17:40 uur was dit).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Het staat inderdaad precies op de plek waar jij al op de A9 was ingevoegd, namelijk ter hoogte van het verdringingsvlak met de verbindingsboog naar Haarlem. In hoeverre de plek relevant is voor de juridische werking op het daarvóór liggende stuk durf ik je niet te zeggen. Wel dat dat me de meest filegevoelige plek lijkt, en dat veel eerder gebruik van de vluchtstrook niet praktisch is door de afrit naar de lus richting Amstelveen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Ik heb die boog (wat omhoog loopt) nog 'ingekeken'.. :?:

Edit: video gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=VTLRT3L ... e=youtu.be

Jij doelt op het bord (gevaar driehoek) met onderbord op 3 minuut en 56 seconden? Daarop zou dan de tekst 'lijnbus op vluchtstrook' moeten staan? Zou kunnen, bij mij zijn de pixels niet zo scherp.. :wink:

Ik denk (verwacht te zien) bij dergelijke 'ontheffingen' aan dit formaat bebording:
Spoiler: show
Afbeelding
Juridisch lijkt dat bord mij wel op het goede punt te staan, na de afsplitsing waardoor het dus direct voor het stuk rijbaan geldt wat volgt. Indien er na de volgende splitsing van rijbanen geen herhaling van dat bord volgt, is de toegestane uitzondering weer verlopen..

'zicht technisch' lijkt het mij geen handige plek.. valt weg tegen het vierkant hoge 'pijl' bord dat er vlak voor staat, mijn inziens.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

DingeZ schreef:Jammer dat er geen enkel argument in het betoog staat.
Niet alleen dat, maar het vervoerplan AML is al gepubliceerd in het voorjaar van 2017. De gemeenteraden EN de regioraad hadden dit al lang van te voren aan kunnen zien komen.

Zoals ik al eerder hier berichtte gaan er in het voorjaar veranderingen komen in de dienstregeling in met name Amstelveen. En op 22 juli, als de NZL gaat rijden zullen er, buiten de zaken die al bekend zijn, nog wel meer (kleine) veranderingen op de rol staan, lijkt me.

Wat ook vaak gemeld wordt is het in colonne rijden van de bussen, met name die lijnen die van en naar Amsterdam-C gaan. Denk dat als de Lairessestraat weer open gaat, dit wat minder zal worden. Het “verbannen” van CXX naar de Nassaukade helpt ook niet echt, maar dat is een beslissing van de VRA. Na 22 juli wordt het allemaal anders...........hoop ik :D
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Trouwens even iets anders: medeforummers, die nog AML dagkaartjes (de zogenaamde probeerkaartjes) hebben in de PweeP app op hun smartphone, moeten even opletten. Bij mij, en naar blijkt ook bij anderen, is de geldigheid van de resterende kaartjes opeens weg, terwijl deze kaarten tot 30-04-2018 te gebruiken zouden moeten zijn. In het geval dat de app abusievelijk de dagkaarten ongeldig heeft gemaakt, moet een email gestuurd worden naar klantenservice@connexxion.nl o.v.v. je NAW gegevens EN mobiel telefoonnummer. CXX zal dan zorgen dat de dagkaarten weer teruggezet worden in je app.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten