Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik kan je nu alvast verklappen dat het tegelijk rijden van 347 & 358 versus 348 & 357 precies is zoals het bedacht is. De gedacht is namelijk nou juist dat zowel Aalsmeer als Uithoorn een verbinding richting Amsterdam Centrum behouden, maar ook een verbinding naar station Zuid krijgen. Maar tegelijkertijd moet de frequenties op alle takken voldoende hoog blijven om aan de benodigde capaciteit te kunnen voldoen.
Zo verschrikkelijk lang is de samenloop trouwens nou ook weer niet, en serieuze alternatieven qua route zijn er niet zonder direct veel extra rijtijd nodig te hebben. In de huidige situatie rijden er ook al continu meerdere bussen achter elkaar aan. Straks wordt het gewoon zinvoller: een knoop op Busstation Amstelveen, en verderop twee verschillende bestemmingen.
Zo verschrikkelijk lang is de samenloop trouwens nou ook weer niet, en serieuze alternatieven qua route zijn er niet zonder direct veel extra rijtijd nodig te hebben. In de huidige situatie rijden er ook al continu meerdere bussen achter elkaar aan. Straks wordt het gewoon zinvoller: een knoop op Busstation Amstelveen, en verderop twee verschillende bestemmingen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat de lijnen tegelijk rijden betekent ook dat ze op elkaar aansluiten neem ik aan?
Dus je krijgt schematisch:
Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam Zuid / Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam Centrum (op dezelfde tijd in Amstelveen)
Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam Zuid / Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam Centrum (op dezelfde tijd in Amstelveen)
Dus je krijgt schematisch:
Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam Zuid / Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam Centrum (op dezelfde tijd in Amstelveen)
Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam Zuid / Aalsmeer - Amstelveen - Amsterdam Centrum (op dezelfde tijd in Amstelveen)
Laatst gewijzigd door Vinny op za 20 jan 2018, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
^^^ de laatse A'dam -Zuid moet Centrum zijn, denk?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
DingeZ schreef:Überhaupt vind ik het idee van het opsplitsen in vier lijnen (347, 348, 357, 358) heel raar, want het is theoretisch onmogelijk om daar een fatsoenlijke dienstregeling van te maken. Je krijgt ofwel een onregelmatige frequentie ten zuiden van Sportlaan of ten noorden van VUmc, of je moet telkens twee bussen exact tegelijk laten rijden 347&358, 348&357. Het zou vele malen handiger zijn als we gewoon één lijn per tak hebben, bijvoorbeeld 348 en 357, maar volgens mij heeft degene die dit bedacht heeft geen verstand van dienstregelingen.
Die onregelmatige frequentie komt er toch wel, immers, de vertragingen rond Nassaukade, Leidsebosje, Paulus Potter, van Baerle zullen blijven. Ook een verknoping gaat dit niet oplossen.
Dat er na juli 4 lijnen rijden, komt door de eis van de VRA. Zowel Uithoorn als Aalsmeer moeten rechtstreeks verbonden zijn met zowel Zuid als Elandsgracht. Dat kan niet met 2 lijnen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Scherp :) ik heb het aangepast.Durashift schreef:^^^ de laatse A'dam -Zuid moet Centrum zijn, denk?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zag maandagmiddag een Dubbeldekker over de vluchtstrook rijden, de file passerend op het verbindingsstukje tussen A4 en A9, A'dam uit.
Pittige dame achter het stuur :pos:
Veel ruimte is er ook niet, vangrail en geluidsscherm zijn dichtbij.
Volgens mij is het formeel dan ook niet toegestaan.
Pittige dame achter het stuur :pos:
Veel ruimte is er ook niet, vangrail en geluidsscherm zijn dichtbij.
Volgens mij is het formeel dan ook niet toegestaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dan zal dat bord "lijnbus op vluchtstrook" daar ook wel illegaal geplaatst zijn
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vergunning voor mits er idd staat: Lijnbus op vluchtstrookDurashift schreef:Ik zag maandagmiddag een Dubbeldekker over de vluchtstrook rijden, de file passerend op het verbindingsstukje tussen A4 en A9, A'dam uit.
Pittige dame achter het stuur :pos:
Veel ruimte is er ook niet, vangrail en geluidsscherm zijn dichtbij.
Volgens mij is het formeel dan ook niet toegestaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ok, maar dat bord staat er niet, d8 ik. Ergens in dit of dat andere topic heb ik daar ook al over geschreven, n.a.v. een filmpje van een cabinerit.
Zal er t.z.t. nog eens op letten.
Zal er t.z.t. nog eens op letten.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Let er eens op. Overigens is het in Google Street Vieuw nog niet te zien. Wel in het filmpje dat Julsteren hier een tijdje geleden postte.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?
Kijk hier, Zie Hoe Lijnen 161. 162, 165/166/167, 171 en 174 Een slechte frequentie Hebben, de enige dat een goede frequentie heeft is lijn 169! Waarom heeft Connexxion de frequenties van de Connexxion zo slecht gemaakt?!
https://www.connexxion.nl/data/upload/F ... etabel.pdf
https://www.connexxion.nl/data/upload/F ... etabel.pdf
Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?
Met de frequenties is niets mis, de bussen rijden prima verdeeld over de dag.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?
Goeie vraag, moet nog even nadenken over de vraagstelling, maar ik kom er op terug.................denk ik.TheAgedGamerYt schreef:.......Waarom heeft Connexxion de frequenties van de Connexxion zo slecht gemaakt?!
.....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?
Ik zat vandaag twee keer in de 174 en er zat amper iemand in. Als je op Uithoorn Busstation uit de 174 stapt en de eerstvolgende 347 neemt (vier minuten wachten) ben je eerder in Amstelveen.
Anderzijds is buslijn 342 ook volstrekt overdreven, ik had vanmiddag privévervoer en dan rijdt daar ook nog regelmatig een gelede bus :')
Anderzijds is buslijn 342 ook volstrekt overdreven, ik had vanmiddag privévervoer en dan rijdt daar ook nog regelmatig een gelede bus :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?
Dat deze lijnen een lage frequentie hebben is niet zo vreemd. Alle lijnen die jij noemt behoren tot het zogenoemde aanvullend netwerk. Deze lijnen rijden vooral op de dunne assen die weinig reizigers trekken. Er is simpelweg geen vraag naar een hogere frequentie. Dit in tegenstelling tot de lijnen die tot het R-NET behoren. Deze lijnen trekken veel meer reizigers en zijn dan ook onderdeel van het kernnetwerk.
In december is het gehele busnetwerk op de schop gegaan. Het bedieningsniveau op bijna alle lijnen die jij noemt is tijdens deze wijzigingen echter gelijk gebleven en op enkele lijnen zelfs verhoogd. Alleen in Amstelveen (lijn 165/166/167 en 174) is een achteruitgang te zien, wat echter niet vreemd is gezien het feit dat daar ook genoeg andere bus- en tramlijnen rijden die aan het grootste deel van de vraag voldoen. Bij de overige lijnen (lijn 161, 162 en 171) is dit niet het geval.
In december is het gehele busnetwerk op de schop gegaan. Het bedieningsniveau op bijna alle lijnen die jij noemt is tijdens deze wijzigingen echter gelijk gebleven en op enkele lijnen zelfs verhoogd. Alleen in Amstelveen (lijn 165/166/167 en 174) is een achteruitgang te zien, wat echter niet vreemd is gezien het feit dat daar ook genoeg andere bus- en tramlijnen rijden die aan het grootste deel van de vraag voldoen. Bij de overige lijnen (lijn 161, 162 en 171) is dit niet het geval.
Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?
Waarom een apart draadje hiervoor aanmaken? We hebben een draadje AML waar deze discussie prima in past?TheAgedGamerYt schreef:Kijk hier, Zie Hoe Lijnen 161. 162, 165/166/167, 171 en 174 Een slechte frequentie Hebben, de enige dat een goede frequentie heeft is lijn 169! Waarom heeft Connexxion de frequenties van de Connexxion zo slecht gemaakt?!
https://www.connexxion.nl/data/upload/F ... etabel.pdf
Re: Waarom zijn de frequenties van de Connexxion Bussen Slecht?
^^^joh, het is net een nieuw lid op dit prachtige forum. Kennelijk is het een dringende vraag voor hem of haar. Ik kan mij voorstellen dat iemand dan niet direct de juiste weg naar een forumdraadje weet.
Wellicht wil een beheerder zijn vraag en de reacties ff samenvoegen met het AML concessie draadje?
Wellicht wil een beheerder zijn vraag en de reacties ff samenvoegen met het AML concessie draadje?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Onderwerp samengevoegd. Graag de volgende keer via de meldknop, dan valt het sneller op en wordt het eerder opgepakt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
vvd-diep-bedroefd-over-situatie-openbaar-vervoer-in-amstelveen
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/vvd-d ... lveen.html
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/vvd-d ... lveen.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Jammer dat er geen enkel argument in het betoog staat.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nah, ik heb je raad eens opgevolgd en er vanmiddag ff opgelet.trolly schreef:Let er eens op. Overigens is het in Google Street Vieuw nog niet te zien. Wel in het filmpje dat Julsteren hier een tijdje geleden postte.
Volgens mij hebben wij deze discussie ergens in december ook al in dit draadje behandeld.. en kom ik tot dezelfde conclusie..
Vanaf de A10 (ring zuid, hmp. 19,8) rijdend richting Schiphol.. voegde een dubbeldekker iets voor mij in. Wij reden dus gezamenlijk (min of meer) naar de afrit met de A9.. alwaar ik verder de A4 volgde richting Hoofddorp.
Tot in die bocht, van A4 > A9 staat echt nergens op dat hele traject (vanaf A10) een bord met de mededeling: lijnbus op vluchtstrook toegestaan..
Het filmpje van Julsteren kon ik gisteren niet op zijn kanaal vinden (heb wel ff een stukje van #elkelijn gekeken. :pos: :) ) maar volgens mij is het daarop ook niet te zien..
Overigens, er stond nu geen file.. dus de bus was mooi op tijd, denk ik. (rond 17:40 uur was dit).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het staat inderdaad precies op de plek waar jij al op de A9 was ingevoegd, namelijk ter hoogte van het verdringingsvlak met de verbindingsboog naar Haarlem. In hoeverre de plek relevant is voor de juridische werking op het daarvóór liggende stuk durf ik je niet te zeggen. Wel dat dat me de meest filegevoelige plek lijkt, en dat veel eerder gebruik van de vluchtstrook niet praktisch is door de afrit naar de lus richting Amstelveen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb die boog (wat omhoog loopt) nog 'ingekeken'..
Edit: video gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=VTLRT3L ... e=youtu.be
Jij doelt op het bord (gevaar driehoek) met onderbord op 3 minuut en 56 seconden? Daarop zou dan de tekst 'lijnbus op vluchtstrook' moeten staan? Zou kunnen, bij mij zijn de pixels niet zo scherp..
Ik denk (verwacht te zien) bij dergelijke 'ontheffingen' aan dit formaat bebording:
'zicht technisch' lijkt het mij geen handige plek.. valt weg tegen het vierkant hoge 'pijl' bord dat er vlak voor staat, mijn inziens.
Edit: video gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=VTLRT3L ... e=youtu.be
Jij doelt op het bord (gevaar driehoek) met onderbord op 3 minuut en 56 seconden? Daarop zou dan de tekst 'lijnbus op vluchtstrook' moeten staan? Zou kunnen, bij mij zijn de pixels niet zo scherp..
Ik denk (verwacht te zien) bij dergelijke 'ontheffingen' aan dit formaat bebording:
- Spoiler: show
'zicht technisch' lijkt het mij geen handige plek.. valt weg tegen het vierkant hoge 'pijl' bord dat er vlak voor staat, mijn inziens.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Niet alleen dat, maar het vervoerplan AML is al gepubliceerd in het voorjaar van 2017. De gemeenteraden EN de regioraad hadden dit al lang van te voren aan kunnen zien komen.DingeZ schreef:Jammer dat er geen enkel argument in het betoog staat.
Zoals ik al eerder hier berichtte gaan er in het voorjaar veranderingen komen in de dienstregeling in met name Amstelveen. En op 22 juli, als de NZL gaat rijden zullen er, buiten de zaken die al bekend zijn, nog wel meer (kleine) veranderingen op de rol staan, lijkt me.
Wat ook vaak gemeld wordt is het in colonne rijden van de bussen, met name die lijnen die van en naar Amsterdam-C gaan. Denk dat als de Lairessestraat weer open gaat, dit wat minder zal worden. Het “verbannen” van CXX naar de Nassaukade helpt ook niet echt, maar dat is een beslissing van de VRA. Na 22 juli wordt het allemaal anders...........hoop ik :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Trouwens even iets anders: medeforummers, die nog AML dagkaartjes (de zogenaamde probeerkaartjes) hebben in de PweeP app op hun smartphone, moeten even opletten. Bij mij, en naar blijkt ook bij anderen, is de geldigheid van de resterende kaartjes opeens weg, terwijl deze kaarten tot 30-04-2018 te gebruiken zouden moeten zijn. In het geval dat de app abusievelijk de dagkaarten ongeldig heeft gemaakt, moet een email gestuurd worden naar klantenservice@connexxion.nl o.v.v. je NAW gegevens EN mobiel telefoonnummer. CXX zal dan zorgen dat de dagkaarten weer teruggezet worden in je app.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten