Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Durashift schreef:'zicht technisch' lijkt het mij geen handige plek.. valt weg tegen het vierkant hoge 'pijl' bord dat er vlak voor staat, mijn inziens.
Dat kan je wel stellen, ja. Het heeft mij drie ritten tussen de Noord-Hollandse hoofdsteden gekost voordat ik zeker wist wat er nou op dat onderbordje stond — en dan reed ik er dus vlak langs. Julsterens pixels zijn hier ook gewoon blubber, overigens, en bij ome Goochel dus nog geen spoor van dat bord.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

^^^ow, jij hebt dat bord dus al met je eigen ogen gezien. :!: :pos:
Dat had ik niet begrepen, dacht dat jij je baseerde op de video. (A)
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

fred1954 schreef:Zoals ik al eerder hier berichtte gaan er in het voorjaar veranderingen komen in de dienstregeling in met name Amstelveen. En op 22 juli, als de NZL gaat rijden zullen er, buiten de zaken die al bekend zijn, nog wel meer (kleine) veranderingen op de rol staan, lijkt me.
Is er al iets concreet over wat die veranderingen gaan inhouden?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Deze link bijv: http://epal.bdumedia.nl/amstelveensnieu ... 3/#page/15

Er wordt door CXX de eerste helft van 2018 verder onderzoek gedaan naar verdere (kleine) aanpassingen, die dan 1 september in zouden kunnen gaan. Verder zoals gezegd is 22 juli een belangrijke datum. Dan gaan er toch al zaken veranderen, die nu al vaststaan, het staat CXX natuurlijk vrij, om dan i.o.m de VRA nog meer aanpassingen te doen, indien nodig.

Edit: het is dan wel vakantiedienstregeling realiseer ik me.....
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Durashift schreef:^^^ow, jij hebt dat bord dus al met je eigen ogen gezien. :!: :pos:
Dat had ik niet begrepen, dacht dat jij je baseerde op de video. (A)
Eerlijk gezegd heb ik die video zo ongeveer beeldje voor beeldje nagelopen om te zien of wat ik gezien dacht te hebben er ook echt stond, en toen kon het onderzoek in situ dus beginnen. Maar inderdaad: het bestaat ècht, zelf gezien, maar het kan goed zijn dat ik de enige ben :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Apart, een verzoek van de gemeente om een extra halte in westwijk te plaatsen, waar het grootste deel van de reizigers op deze lijn geen hinder van ondervinden, wordt geweigerd door Connexxion, maar het stoppen op de graaf florislaan en het terugbrengen van 199 naar de oude route, waar het grootste deel van de reizigers op deze lijnen wel hinder van hebben worden wel doorgevoerd door Connexxion.
Ik heb geen onderschrift
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Ik vraag me sowieso af of daar altijd wel van die gigantische borden voor nodig zijn, voor wie zij. Die borden nou echt handig, afgezien van de hulpdiensten en chauffeurs die de route niet goed kennen?. De rest vd wereld mag toch niet op de vluchtstrook komen, en bij he t invoegen en uitvoeren word toch al voorzichtig gedaan. Kan prima af met een normale maat uitroepteken-bordjedinges met onderschrift toch?
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Het is wel handig als je met pech op de vluchtstrook staat dat je weet dat je een bus kan verwachten die ineens achter kan staan. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Dat je dus weet dat je in ieder geval thuis komt :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

trolly schreef:(..) Maar inderdaad: het bestaat ècht, zelf gezien, maar het kan goed zijn dat ik de enige ben :Y
Niet meer :) , ik heb vanmiddag de tekst op het betreffende bord met eigen ogen kunnen lezen. *bus*
:wink:

Het is juist wél van belang dat de reguliere automobilisten weten dát er een lijnbus over de vluchtstrook mag rijden tijdens file.
Kunnen ze daar rekening mee houden.. bijvoorbeeld door niet helemaal op het rechter randje van de rechter rijstrook te rijden.. OF ff naar rechts afbuigen tijdens het mobiele telefoongebruik.. OF 'eigen rechter' willen spelen.. OF de vluchtstrook een stukje mee'pakken' bij de toerit.. (makkelijk rijden..) als nét de bus eraan komt.. :twisted:
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De 347/357 bundel gaat vanaf 5 februari t/m 9 maart (ook) staduitwaarts tijdelijk via de Houttuinen rijden, ivm spoorwerkzaamheden op de NZ.

19 februari a.s. is de Lairesse/Krusemanstraat weer open in beide richtingen.
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door tgv2 »

De dienstuitvoering blijft een ramp. Sta je rond 07.45 uur bij de halte Sportlaan Amstelveen richting Amsterdam, zie je:

347: 7 minuten
347: 8 minuten
357: 9 minuten
242: 12 minuten
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ja, dat zal ook niet veranderen vóór 22 juli a.s. Er rijden veel bussen en aangezien er veel vertraging is, blijf je dit houden. Bij ingebruikname van de NZL komt er meer lucht. Minder bussen het centrum in, de bussen die naar Zuid gaan rijden, zullen in principe geen vertraging kunnen hebben door drukte, er zal na die datum meer spreiding tussen de bussen/lijnen zijn.

Vanmiddag zat ik in de bus terug vanaf de stad, toen er bij het Olympiaplein 6 (!) bussen me tegemoet kwamen, richting centrum. Een paar op de trambaan de rest op de rijbaan. Bnnen een minuut kwamen er vanaf Stadionplein weer 3 achteraan ri. Centrum. Vanaf het Stadion komt ook de 397 erbij op deze bundel, dus dat is dringen op het ogenblik. Het Olympiaplein/Stadionweg is dan nog één van de plekken ri. centrum, waar de bussen elkaar nog kunnen inhalen.

Maar het ziet er ongeorganiseerd uit, dat klopt. Maar de chauffeurs kunnen hier ook niks mee. Die doen hun best. Die omleidingen helpen ook niet echt en de VRA verbant de streeklijnen naar de Nassaukade, dat helpt helemaal niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Ik weet dat veel mensen erop tegen zijn, maar gezien de vele vertragingen oplopend in Amsterdam-Centrum juich ik de inkortingen van de buslijnen tot de Marnixstraat en Station Zuid juist toe.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Vervoerregio laat geen gras groeien over de wanprestatie van CXX in AML:

https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... =100070828

Zeer hoge uitval, lage punctualiteit, geen WiFi en vrijwel geen enkele belofte nagekomen. Slechte beurt voor CXX.
AML Flex, dat werkt gelukkig wel goed. _O-
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Kan die concessie niet gewoon ontbonden worden en opnieuw worden aanbesteed met uitsluiting van Connexxion* ivm de geleverde wanprestaties.

*Inclusief dochterondernemingen
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Oeps, dat is een vernietigend rapport.......daar is veel werk te doen voor CXX. Opnieuw aanbesteden kan niet zo maar, dat duurt veel te lang, als het juridisch al kan.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Globetrotter »

fred1954 schreef:Trouwens even iets anders: medeforummers, die nog AML dagkaartjes (de zogenaamde probeerkaartjes) hebben in de PweeP app op hun smartphone, moeten even opletten. Bij mij, en naar blijkt ook bij anderen, is de geldigheid van de resterende kaartjes opeens weg, terwijl deze kaarten tot 30-04-2018 te gebruiken zouden moeten zijn. In het geval dat de app abusievelijk de dagkaarten ongeldig heeft gemaakt, moet een email gestuurd worden naar klantenservice@connexxion.nl o.v.v. je NAW gegevens EN mobiel telefoonnummer. CXX zal dan zorgen dat de dagkaarten weer teruggezet worden in je app.
Geld die geldigheidsduur ook voor de probeerkaartjes die over de post opgestuurd zijn?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Probeerkaartjes zijn tot 30/04/2018 geldig. Zowel digitale als papieren kaartjes. Alleen de digitale kaartjes verdwijnen zo nu en dan uit de app op de smartphone.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Papieren kaartjes zijn tot en met 31-12 a.s. geldig. Dat staat op de achterkant van die dingen en navraag bij de klantenservice (want ik vond het ook wat vaag) leerde dat dit geen zetfout is. Of ja, misschien is het wel een zetfout, maar de medewerker van de klantenservice gaf aan dat wat achterop die kaartjes staat leidend is.
Spoiler: show
Afbeelding
🍉
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat zal inderdaad een fout zijn. Toen CXX deze kaartjes begin december tijdelijk introduceerde als probeerkaartjes stond er op hun website, dat de geldigheid tot 30/04 was en je kon digitaal bestellen of via de post op je huisadres. Maximaal 5 kaartjes op één email-/huisadres. Dus dan heb je mazzel, met papieren kaartjes, dan kun je ze het hele jaar gebruiken. :D

Ik moest het zonodig weer op de moderne (digitale) manier doen, voorlopig heb ik de 4 verdwenen dagkaarten nog niet terug.
Laatst gewijzigd door fred1954 op wo 31 jan 2018, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Dat stond inderdaad op de website en dat was tevens de reden dat ik contact opnam, omdat de datum op website en kaartje van elkaar verschilden. Ik vind natuurlijk alleen maar mooi want dan kan ik wat meer gespreid over het jaar door die regio gaan toeren. *O*

Eigenlijk zou je moeten kijken of de geldigheidsdatum van de app niet ook verlengd kan worden naar 31-12. Dit omdat het dan gelijk is aan de papieren kaartjes en omdat momenteel nog lang niet het gehele wagenpark rijdt. Men kan nu dus nog steeds niet goedkoop die 'experience' beleven. :P
🍉
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik denk dat ik ze wel opmaak voor 30/04. De ZE bussen gaan uiterlijk begin april rijden, begrijp ik, dus dat red ik nog wel.
Keek net op mijn telefoon, maar de 4 verdwenen kaartjes staan er weer in. :Y

Zo ziet PweeP eruit overigens.....
Afbeelding
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

fred1954 schreef:Ja, dat zal ook niet veranderen vóór 22 juli a.s. Er rijden veel bussen en aangezien er veel vertraging is, blijf je dit houden. Bij ingebruikname van de NZL komt er meer lucht. Minder bussen het centrum in, de bussen die naar Zuid gaan rijden, zullen in principe geen vertraging kunnen hebben door drukte, er zal na die datum meer spreiding tussen de bussen/lijnen zijn.

Vanmiddag zat ik in de bus terug vanaf de stad, toen er bij het Olympiaplein 6 (!) bussen me tegemoet kwamen, richting centrum. Een paar op de trambaan de rest op de rijbaan. Bnnen een minuut kwamen er vanaf Stadionplein weer 3 achteraan ri. Centrum. Vanaf het Stadion komt ook de 397 erbij op deze bundel, dus dat is dringen op het ogenblik. Het Olympiaplein/Stadionweg is dan nog één van de plekken ri. centrum, waar de bussen elkaar nog kunnen inhalen.

Maar het ziet er ongeorganiseerd uit, dat klopt. Maar de chauffeurs kunnen hier ook niks mee. Die doen hun best. Die omleidingen helpen ook niet echt en de VRA verbant de streeklijnen naar de Nassaukade, dat helpt helemaal niet.
Vanochtend rond 8 uur vertrokken er van Uithoorn twee bussen 347 achter elkaar, en dat gebeurt wel vaker. Dat heeft weinig met de binnenstad en omleidingen te maken, en moet toch beter kunnen. Sterker nog: busstation Uithoorn is zo'n beetje het enige aangrijpingspunt voor regelmaatbeheersing op die lijn.

Lijn 242 heeft (net als 130 en 340) momenteel last van werkzaamheden bij het centrum van Mijdrecht, dat helpt deze dagen ook niet echt mee.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Als er 2 bussen van lijn 347 tegelijkertijd van Uithoorn vertrekken, moet er toch sprake zijn van vertraging? Of een chauffeur die te vroeg vertrekt? Ik denk dat dit alles te maken heeft met drukte en omleidingen in de stad.

Lijn 242 is een matig bezette lijn, ik heb niet echt de indruk, dat die lijn op de momenten dat ie rijdt echt in de problemen zit, i.t.t. bijvoorbeeld lijnen als 347/357 etc. Ik denk dat lijnen als 242, op dit moment CXX nog de minste hoofdpijn bezorgt. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten