Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou, M&K had destijds ook een lijn 1. Dat was destijds gewoon nog geen issue. Sterker nog: ENHABO had óók een lijn 1.
Streekvervoer was ook nog niet geïntegreerd, dus binnen de gemeentegrenzen van Amsterdam geen lokaal vervoer toegestaan.
Streekvervoer was ook nog niet geïntegreerd, dus binnen de gemeentegrenzen van Amsterdam geen lokaal vervoer toegestaan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Overigens is dit de allereerste bus (T Ford van de firma Sloothaak) die begin 20er jaren begon met autobusdiensten tussen Aalsmeer en Amsterdam. De vroegste voorloper van de huidige R-net lijn 357, als het ware. Er is veel veranderd in bijna 100 jaar.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, heb weleens een ritje met die lijn gemaakt. Heb je een vraag over de route?TheAgedGamerYt schreef:Wie kent lijn 216 Almere-Schiphol Via amstelveen busstation en dorpstraat nog? en wie nam hem een keer?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ooit 1x gebruikt de laatste dag voordat die opgeheven werd.
De mensen die erin zaten reisden aan de gesprekken te horen elke dag met die lijn, en volgens mij zat er ook een vaste chauffeur op, omdat iedereen hem herkende.
De mensen die erin zaten reisden aan de gesprekken te horen elke dag met die lijn, en volgens mij zat er ook een vaste chauffeur op, omdat iedereen hem herkende.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb diezelfde ervaring. Ik heb toen de eerste rit tot Muiden gepakt en gewacht op de 2e tot naar Almere (omdat ik nog een keer met een ex-interliner mee wou). Dit waren allemaal vaste forensen die elkaar en de chauffeur kenden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
EBS-bussen filmen ook vaak "1" als ze buiten dienst zijn. in Amsterdam ziet dat er toch een beetje raar uit zo'n bus 1.tsov schreef:Nou, M&K had destijds ook een lijn 1. Dat was destijds gewoon nog geen issue. Sterker nog: ENHABO had óók een lijn 1.
Streekvervoer was ook nog niet geïntegreerd, dus binnen de gemeentegrenzen van Amsterdam geen lokaal vervoer toegestaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Uiterlijk vandaag moet CXX haar verbeterplan inleveren bij de VRA, welke dan 1 maart in zou moeten gaan....ik ben benieuwd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dit zouden dan de snelladers moeten zijn op de Meerlandenweg (?), zo te zien is de bouw ervan nagenoeg klaar:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hier overigens het volledige rapport van Vitence over de geconstateerde tekortkomingen van CXX in AML in de afgelopen periode.
https://vervoerregio.nl/document/1dfcc7 ... 298a52548f
https://vervoerregio.nl/document/1dfcc7 ... 298a52548f
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Paar opvallende punten:fred1954 schreef:Hier overigens het volledige rapport van Vitence over de geconstateerde tekortkomingen van CXX in AML in de afgelopen periode.
https://vervoerregio.nl/document/1dfcc7 ... 298a52548f
Servicepunt Haarlem Centraal Station
Het betreft een OV servicewinkel van Connexxion (integratie met GVB infopunt).
Is het GVB ook in Haarlem actief?
Knooppuntbegeleiding Amsterdam Bijlmer Arena
Later rond 9 uur verscheen er een groep van Connexxion mensen waarvan ik eerst dacht dat er versterking
kwam of vervanging van deze man. Dit bleek niet het geval te zijn want ze stapten met zijn allen weer in bus
126 om naar ik aanneem kaartjes te controleren.
Controleert Connexxion in bussen van Syntus?
Verder valt op dat de onderzoekslocatie Haarlem het meest gebruikt is. Amstelveen met slechts 1 dag observeren lijkt mij erg mager.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De klant komt soms ook maar een keer in Amstelveen en kan dan dezelfde ervaring beleven.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tja, één zwaluw maakt nog geen zomer.
Ps: ik krijg alleen een wit scherm als ik de link in mijn browser open...
Ps: ik krijg alleen een wit scherm als ik de link in mijn browser open...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Link werkt gewoon. Anders ga je naar vervoerregio.nl, dan aanklikken: boete voor AML en daar staan onder het stuk tekst 3 links, waarvan de derde de link over Vitence is.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Connexxion meldt op Twitter:
''Goed nieuws: vanaf vandaag 19/2 rijden buslijnen 347, 357, 397, N46, N57 en N97 weer via De Lairessestraat / Emmastraat / Museumplein / Rijksmuseum''
''Goed nieuws: vanaf vandaag 19/2 rijden buslijnen 347, 357, 397, N46, N57 en N97 weer via De Lairessestraat / Emmastraat / Museumplein / Rijksmuseum''
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is te merken ook aan de vertragingen, die zijn er nog maar in beperkte mate op de 347/357/397 bundel, een aantal bussen is zelfs te vroeg, zo te zien op ov-zoeker. Dat kwam nauwelijks nog voor de laatste weken.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Moet N46 niet N47 zijn?Frank93 schreef:Connexxion meldt op Twitter:
''Goed nieuws: vanaf vandaag 19/2 rijden buslijnen 347, 357, 397, N46, N57 en N97 weer via De Lairessestraat / Emmastraat / Museumplein / Rijksmuseum''
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, werd vorige week ook al zo getwitterd door CXX. Slordig.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vandaag voor het eerst weer met de bus door de De Lairessestraat geweest. Nou, het is geen succes voor de R-net bussen.
Over een groot gedeelte van de route staan auto’s geparkeerd langs de tram-/busbaan. Sommige auto’s staan niet helemaal netjes geparkeerd en steken uit, waardoor er zich situaties voordoen, waarbij de tram er wel langs kan, maar de CXX bussen elkaar niet kunnen passeren en op elkaar moeten wachten. Je houdt het niet voor mogelijk.
Over een groot gedeelte van de route staan auto’s geparkeerd langs de tram-/busbaan. Sommige auto’s staan niet helemaal netjes geparkeerd en steken uit, waardoor er zich situaties voordoen, waarbij de tram er wel langs kan, maar de CXX bussen elkaar niet kunnen passeren en op elkaar moeten wachten. Je houdt het niet voor mogelijk.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Al die rotbussen moeten ook gewoon zoveel mogelijk de binnenstad uit.
Het is wel een heel iel straatje geworden.
Het is wel een heel iel straatje geworden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Laten ze eerst beginnen bij de auto. Dan kan je de parkeerplaatsen gebruiken als ruimte.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het rare is dat op sommige stukken, de rails wijder uit elkaar liggen, maar bij het overgrote deel van de trambaan lijkt niet echt rekening gehouden te zijn met bussen die elkaar moeten passeren......
In ieder geval lijkt het van geen kant op een HOV-busbaan.....
In ieder geval lijkt het van geen kant op een HOV-busbaan.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wow dat is wel heel slecht
Eigenlijk zou er niet geparkeerd mogen worden in de Lairessestraat, maar ik denk dat er in de omliggende straten niet genoeg capaciteit is.
Eigenlijk zou er niet geparkeerd mogen worden in de Lairessestraat, maar ik denk dat er in de omliggende straten niet genoeg capaciteit is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Denk je dat je er een parkeerverbod doorheen krijgt met een straat waar dat soort auto's staan? Er zitten geloof ik 60 advocatenkantoren in de straat :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De stoep lijkt me daar ook wel overdreven breed...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het gaat me er meer om dat de verkeersruimte veel te beperkt is voor gemengd verkeer waar ook nog twee rijen geparkeerde auto's staan. Niet om de hoeveelheid advocatenkantoren op zich.Suus schreef:Denk je dat je er een parkeerverbod doorheen krijgt met een straat waar dat soort auto's staan? Er zitten geloof ik 60 advocatenkantoren in de straat :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten