Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door cassie127 »

met diezelfde 60 advocaten kantoren krijg je te maken als je de stoep wat minder breed wil maken... Omdat dan (natuurlijk) die bomen (en hun wortels) weer in de weg zitten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door nvdw »

Vinny schreef:Het gaat me er meer om dat de verkeersruimte veel te beperkt is voor gemengd verkeer waar ook nog twee rijen geparkeerde auto's staan.
Dat is dus 'Duurzaam Veilig': de weg zo smal maken dat de snelheid er automatisch uit gaat, zeker als er nog een fietser voor je snufferd kuiert waar je niet langs kunt.

En dat moeten we niet willen met z'n allen, bussen die door kunnen rijden. Nog even en de begeleider met de rode vlag moet er weer voor gaan lopen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

dennistd schreef:De stoep lijkt me daar ook wel overdreven breed...
Dat hoort bij Amsterdam. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Wee en ach! De De Lairessestraat is anders, hoe durven ze!

Een kleine reality check: als de eerste spiegels eraf zijn gereden, heeft iedereen weer door dat het handig is om in de vakken te parkeren. Na 22 juli rijdt daar bovendien geen tram meer, en nog maar de helft van de bussen. En de stoep is op de plek van fred1954's foto altijd breder geweest dan elders, ondanks de insteekvakken die daar eerder waren. In plaats daarvan is er nu een vrijliggend fietspad, om tegemoet te komen aan nvdw's vrees voor een fietser voor je snufferd. Maar 't is inderdaad geen HOV-busbaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Het is wachten op de eerste dappere buschauffeur die alle spiegels van scheefgeparkeerde auto's eraf kan mikken. :mrgreen:

Ik heb vandaag ook even een ritje met tram 16 gemaakt. Wat me ook opviel was dat de VRI's niet in staat zijn om meer dan twee voertuigen af te handelen. Als er bij het museumplein twee bussen langs de tram glippen kun je bij Jacob Obrechtstraat geheid een cyclus afwachten, lokaal hoeft er niemand in of uit.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

trolly schreef: Na 22 juli rijdt daar bovendien geen tram meer, en nog maar de helft van de bussen.
Er blijven overdag nog altijd 16 bussen per uur per richting over na opening van de NZL. (8+4+4) Een niet te verwaarlozen aantal...... :D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Kan zo zijn, maar busfiles lijken me na 22 juli nogal onwaarschijnlijk.
DingeZ schreef:Het is wachten op de eerste dappere buschauffeur die alle spiegels van scheefgeparkeerde auto's eraf kan mikken. :mrgreen:
Onkunde is in dit geval adequater dan moed (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik zat vanmiddag in lijn 357 (R-net MAN zonder ticketbox) en daar kregen de toeristen die pinden, alleen het bonnetje van de pinautomaat mee, geen gestempelde kaart meer. Is dat weer wat nieuws?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Waarschijnlijk omdat de eerdere losse kaartjes niet meer gebruikt worden in AML sinds de ticketbox er is, dus chauffeurs hebben ze niet meer. Zou kunnen dat als een bus geen ticketbox heeft het bonnetje van de losse pinterminal al een vervoersbewijs is.

Dat is wat ik als eerste bedenk in ieder geval :P
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door theicmm »

Dat klopt! Er zit geloof ik ook een QR code op
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vraag me af, wat er gaat gebeuren met de “tijdelijke” R-net haltes Leidsebosje. M.i. is er nergens anders in de buurt van het Leidsebosje/Nassaukade plaats voor fatsoenlijke haltes, behalve dan op de Leidsebrug/Marnixstraat. Maar dat zal wel wensdenken van me zijn. :D

Ook nadat de NZL geopend is, zullen de CXX bussen via het Leidseplein naar busstation Elandsgracht blijven rijden, dus er zal toch een meer permanente oplossing gevonden moeten worden, lijkt mij.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Dit is:
- onveilig
- onnodig belemmerend voor de doorstroming
- illegaal
:')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

:Y

- Amsterdam
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

- Niet zo ernstig, want de rechtsafstrook daar is alleen geldig voor bussen en taxi's.

*O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Taxi's? Oh die karretjes die met 180 door de stad racen op weg naar hun volgende klus (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Voor het doorgaand rijverkeer is deze halte inderdaad niet zo een probleem, maar aan de andere kant voor de verkeerslichten Leidsebrug is er nog één ri. Nassaukade. Maar het zijn natuurlijk geen goede plekken voor een volwaardige (R-net) bushalte.
Menzo
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 18:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Menzo »

Suus schreef:- Niet zo ernstig, want de rechtsafstrook daar is alleen geldig voor bussen en taxi's.

*O*
Nee al het verkeer mag daar rechts. Dat bord op de foto staat er omdat taxi's daar links de opstelstrook van de standplaats op kunnen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Dat dacht ik ook. Overigens was de plek van deze zgn. tijdelijke halte eerst zo ongeveer een vaste laad- en losplaats voor touringcars, dus per saldo zou deze situatie de doorstroming ter plaatse wel eens kunnen bevorderen :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Zo mag ik het horen, trolly
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

:Y

trolly knows...


Them''s urban jungle surviving skillthingies.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De opheffing van halte Koenenkade wordt ter discussie gesteld door de in de nabijheid gelegen medische instanties:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1729192 ... al-voorbij

Mijn ervaring is, dat er relatief weinig gebruik werd gemaakt van die halte en daarbij komt dat de halte VUmc 300 meter verderop ligt.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Iets anders is, dat morgen 1 maart het “verbeterplan” van CXX in werking zou moeten treden in AML. Dit plan zou uiterlijk 15 februari j.l. aan de VRA kenbaar gemaakt moeten zijn door Connexxion.

Ik vraag me af of aan de passagiers bekend gemaakt gaat worden, door CXX of de VRA, wat die verbeteringen in gaan houden?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mijack1985 »

De bewoners/ ondernemers van de binnenstad van Haarlem zijn een petitie gestart tegen de dubbeldekkers en dieselharmonicabussen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Hoewel ik niet weet of de volgende punten wel onder het verbeterplan vallen (het eerste doet dat zeker niet) zijn mij wel de volgende verbeteringen opgevallen:
  • Sinds de lijnen 347, 357 en 397 weer door de De Lairessestraat kunnen, is de regelmaat op die lijnen iets verbeterd;
  • Het valt mij op dat sinds een week of twee er wat vaker dan voorheen met ongeleed materieel op lijn 347 en 357 wordt gereden, die bochten en rotondes wat vlotter kunnen nemen en bij verkeerslichten makkelijker met meer bussen door een groenfase kunnen;
  • De schermen in de bussen laten een leesbare bestemming zien in plaats van onbegrijpelijke afkortingen als uitams en kdsbil;
  • Op 1 februari is er voor het laatst saldo van mijn kaart afgeschreven terwijl ik op abonnement reisde.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Lijn 347 rijdt op dit moment inderdaad met iets meer standaard materieel, dat was mij ook al opgevallen, maar ik denk dat dat toeval is. Lijn 357 reed grotendeels al standaard en dat is nog steeds zo. Denk niet dat het vervangen van geleed materieel in verband met de rotondes in het verbeterplan staan.

De gelede ZE-bussen zijn immers juist bestemd voor 347 (/342] en 357 en vanaf juli ook voor de 348/358. Dus als die instromen, zullen de rotondes ook door die bussen genomen moeten worden. (Tenzij de SLFA’s naar Haarlem (346/356) gaan, zoals de Haarlemse ondernemers willen :D )

Inderdaad heeft de openstelling van de Kruseman/de Lairesse voor wat lucht gezorgd op die bundel, maar nog steeds rijden er regelmatig 2 bussen van dezelfde lijn achter elkaar, zowel stadinwaars als -uitwaarts.

Ik heb vanmorgen een Twitterbericht naar de VRA gestuurd, hoe het zat met dat verbeterplan, maar geen antwoord gekregen.

We zullen het gaan zien de komende weken, wat er gaat veranderen, ik ben het meest benieuwd hoe het verder gaat met “dubbeldekkergate”, want dat is toch een groot hangijzer voor de VRA.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten