Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Ik vraag me werkelijk af of de dubbeldekkers echt "problemen" geven (afgezien van de tijdelijke halte bij het VU dan) of dat het gewoon een kwestie is van wennen wat een tijd duurt, aangezien dit echt iets nieuws is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Die tijdelijke halte is het probleem. De halte is illegaal. Mag niet van de VRA. Bus moet op de tram/busbaan stoppen op straffe van een boete van 100 euro per keer, maar de dubbeldekker kan niet op de busbaan daar......
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Tsja, dit hadden ze kunnen weten... Connexxion rijdt hier al jaren en snappen ook wel dat een dubbeldekker niet overal zomaar onderdoor kan lijkt me toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Er schijnt bij één halte in Haarlem trouwens ook een eind naar achteren gestopt te moeten worden met de dubbeldekkers omdat de passagiers op de bovenverdieping anders zo de woonkamer van iemand op 1 hoog binnen kijken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door kliko »

Dat binnenkijken is bij de halte Tempelierstraat.

Er werd laatst ook de vraag gesteld in dit of het andere AML - draadje: komen er staanplaatsen voor in de dubbeldekkers. Ja, incidenteel wel. Gebeurt als instappers ook via de achterdeur naar binnen mogen. Daar staat geen indicatie over het aantal zitplaatsen boven....
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef: (..)(Tenzij de SLFA’s naar Haarlem (346/356) gaan, zoals de Haarlemse ondernemers willen :D )

(..).
Nou zeg..

[quote="https://petities.nl/petitions/stop-dubb ... ?locale=nl" (..)]Stap 2: Vervang dieselbussen door elektrische bussen die Connexxion reeds heeft aangekocht.(..)[/quote]

Hopelijk komt dit idee van een bewoner ofzo.. want de ondernemers i.h.a. dicht ik toch wel iets meer realiteitszin toe.. :wink:

Als CXX zou ik dan zeggen: is goed, kiezen wij voor In Motion Charge.. zorg maar dat er stroomdraad in het centrum gespannen wordt.. aan die monumentale geveltjes.. (A) :wink:

~~~~~~~
Al kan ik mij de ergernis wel voorstellen.. het lijkt mij toch ook wel een 'bak' aan bussen wat bijna 24/7 door die straten rijdt..

Dat 'binnenkijken' lijkt mij ook meer het idee dan werkelijkheid te zijn.. Hoeveel reizigers kijken tegenwoordig nog om hun heen?
Het scherm in de handen wordt meer bekeken, denk ik zo...

Het is wel lullig voor die bewoner(s) dat andersom kijken niet zo makkelijk is.. door de sterke blindering van de ruiten in de dubbeldekker.. :lol:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Nou het hoeft er maar één te zijn die net kijkt als je in je blote kont door de woonkamer banjert. :o
🍉
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Vriend van me heeft 's Zomers iedere 5-10 minuten een rondvaartboot die voor z'n woning langsvaart. Daar leer je mee omgaan.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Maarja, dat weet je als je in een woonboot gaat wonen. Bij een appartement op 1 hoog heb je die verwachting niet echt.
Bij twijfel altijd klagen
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Nou het hoeft er maar één te zijn die net kijkt als je in je blote kont door de woonkamer banjert. :o
Dat mag ook helemaal niet.. dat is schennispleging. Degene die de bus uit stapt wordt, onvrijwillig, met een naakt persoon geconfronteerd. Die kan daarvan aangifte doen. :wink:
naaktrecreant schreef:(..)]Slechts indien jouw huis of perceel grenst aan een drukke openbare weg of plein en je door het naakt zijn de orde zou kunnen verstoren kan de rechter je, na klachten, eventueel beperkingen opleggen. Iedereen met gezond verstand kan wel beredeneren of je daar dan wel moet willen recreëren.(..)
Bron:
http://www.artikel430a.nl/naaktrecreant.html

CXX moet gewoon ff een passend raamdecoratie (vitrage) sponsoren en dan is het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:
Hainje schreef:Nou het hoeft er maar één te zijn die net kijkt als je in je blote kont door de woonkamer banjert. :o
Dat mag ook helemaal niet.. dat is schennispleging. Degene die de bus uit stapt wordt, onvrijwillig, met een naakt persoon geconfronteerd. Die kan daarvan aangifte doen. :wink:
Dat weet ik. Alleen als je een appartement op de eerste verdieping koopt, dan sta je er denk ik niet bij stil dat er misschien ooit een busmaatschappij met dubbeldekkers door je straat gaat rijden. Dus je baalt dan toch wel van de situatie lijkt me.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

^^ Klopt, dat kan.. maar inkijk vanaf de overkant van de straat is ook mogelijk, denk ik dan..

Ach, die bussen rijden er maar een paar jaar.. ooit gaat het weer voorbij :)
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Stadsbus »

Durashift schreef:Ach, die bussen rijden er maar een paar jaar.. ooit gaat het weer voorbij :)
Jup, dan worden ze vervangen door deze bussen. :p
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Mdk schreef:Maarja, dat weet je als je in een woonboot gaat wonen. Bij een appartement op 1 hoog heb je die verwachting niet echt.
A) Het is geen woonboot
B) De aanlegplaats was er eerst niet
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Waar woont hij dan in godsnaam dat je vanaf een rondvaartboot naar binnen kan kijken? Ik gok in de Amsterdamse grachten in de binnenstad? En ik ken verder weinig benedenstraatse huizen daar... Maar dan geld nogsteeds hetzelfde principe, als je daar woont kan je ervan uit gaan dat er toeristen in sloepjes en rondvaartboten langskomen.
Bij twijfel altijd klagen
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

God heeft er weinig mee te maken hoor. En vind je het heel erg dat ik hier niet het adres ga posten? :wink: En als je ergens aan een rustige gracht hebt gewoond waar aanvankelijk nooit rondvaartboten aanmeerden en uitgebreid toeristen in- en uitlaadden is dat ook een nieuwe situatie. Helemaal in de hoogfrequente mate waarin dat sinds paar jaar gebeurd. Net zo goed dat een bushalte waar nu dubbeldekkers stoppen een nieuwe situatie is.

Verder snap ik het probleem niet zo in de Tempeliersstraat. Ook zonder de dubbeldekkers heb je nog steeds sinds jaar en dag gebouwen aan de overkant. Die kijken toch ook makkelijk naar binnen? Zo verschrikkelijk breed is die straat nou ook weer niet. Van wat ik me kan herinneren een paar jaar terug kijk je zo bij de buren naar binnen. Ik besef me dat een dubbeldekker weer een stuk dichterbij staat, maar toch.

In beide gevallen: vitrage voor je ramen en het probleem is opgelost
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Dat mag ook helemaal niet.. dat is schennispleging.
Nee, in de woonkamer is er pas sprake van schennispleging als het een moedwillig karakter heeft. Nederland is gelukkig nog altijd een rechtsstaat en de rechter zal geen straf opleggen als iemand bloot in de woon- of slaapkamer rondloopt terwijl er een dubbeldekker of rondvaartboot voorbij komt als dat niet in de redelijke verwachting van de betrokkene had kunnen liggen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Het viel mij pas op hoe enorm veel verschil in rijtijd er is op de lijnen 347/357. Voor bijvoorbeeld lijn 347 wisselt het van 1 uur en 7 minuten in de ochtendspits tot slechts 41 minuten op zondagavond! Het grootste verschil zit m tussen CS en het Haarlemmermeerstation, in de spits tot wel een half uur, in de avond soms maar een kwartier. Op zich is het te begrijpen door het gebrek aan vrije businfrastructuur, maar toen ik pas rond 13:00 een ritje maakte was de rijtijd zo ruim dat er op Haarlemmermeerstation, Kalfjeslaan en Amstelveen Busstation meer dan twee minuten gewacht moest worden.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De rijtijden schijnem inderdaad opeens zeer ruim te zijn. Heb sinds de opening van de De Lairesse, al 3 x op het H’station in een 347/357 bus gezeten, die tijd afwachtte daar. Zelfs de 397 zie ik daar regelmatig staan, dus blijkbaar heeft die op het stuk Elandsgracht - H’station al tijd over.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

2 minuten wachten? Lijkt mij vrij normaal op een overstappunt. Gezien de onhaalbare dienstregeling eerst ben ik nu juist blij met de ruime rijtijden.
Ik heb geen onderschrift
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Een minuut of twee wachttijd op diverse wachthaltes kwam op de oude lijnen 142-170-172-174 ook veelvuldig voor wanneer de doorstroming goed was.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Vinny schreef: (..) Nederland is gelukkig nog altijd een rechtsstaat en de rechter zal geen straf opleggen als iemand bloot in de woon- of slaapkamer rondloopt terwijl er een dubbeldekker of rondvaartboot voorbij komt als dat niet in de redelijke verwachting van de betrokkene had kunnen liggen.
Sinds afgelopen december is er dus die redelijke verwachting :wink: :)

~~~~~~~
2 minuten wachten is toch peanuts?
Ja, okay als dat tijdens je reis 3 of 4 keer moet gebeuren, kan het wel irritant worden..

Denk dat de reizigers het aldaar niet gewend zijn,.. té vroeg rijden.. gezien alle vertragingen sinds de start van de concessie. :P
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Connexxion heeft net de verbeteringen gepubliceerd per 18 maart in AML.........meeste was al bekend overigens....... :o

https://www.connexxion.nl/wat-gaat-er-veranderen/1440
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Overigens valt me bij bovenstaande link iets op:

Onder de kop “Amsterdam” w.b. de lijnen 347/357 staat dat met ingang van 10 maart de bussen zowel van als naar het CS weer via Rozengracht en NZ rijden. Vraag me af of dat klopt. :?:

Volgens mij was het de bedoeling dat die bundel stadinwaarts tot 22 juli via de Houttuinen zou blijven rijden?

Misschien is men daarvan afgestapt, door de werkzaamheden op het westelijk deel van de PH-kade en Droogbak, waardoor de doorstroming ook niet echt bevorderd wordt?
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

De doorstroming van de Haarlemmer Houttuinen naar CS is idd belabberd momenteel. Daarnaast staan er ook regelmatig files van bussen bij het Haarlemmerplein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten