Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zo te zien wordt er op 3 juni 2018 al een halte Zuideinde toegevoegd aan lijn 180.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het raadsel w.b de lijnen 242/348 en verbinding Uithoorn - Mijdrecht is ook opgelost..... Ik lees een antwoord op vragen op het “wijnemenjemee” forum, dat - in tegenstelling tot het oorspronkelijke vervoerplan - spitslijn 242 ook na 21/7 blijft rijden tussen Mijdrecht en station Zuid. Lijn 348 zal niet doorrijden naar Mijdrecht zoals in het vervoerplan staat, maar keren in Uithoorn. Voor passagiers van en naar Mijdrecht buiten de spits wordt een overstap geadviseerd op lijn 340.
Weten we dat OOK weer :)
Weten we dat OOK weer :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder, dus de provincie Noord-Holland. Ik vind het wel bijzonder dat ze voor besloten vervoer kiezen, maar dat is vanwege de veiligheidsregels op Schiphol blijkbaar noodzakelijk. Ik denk dat dit de belastingbetaler overigens meer kost dan Connexxion de lijn iets langer laten exploiteren.fred1954 schreef:De werkzaamheden voor de HOV baan duren langer dan gepland, misschien dat CXX daar niet op gerekend had w.b planning en inzet materieel van deze lijn en derhalve niet in staat is deze lijn nog langer te exploiteren. Ik doe maar een gok.... :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zou me niks verbazen als de Luchthaven Schiphol deze langere exploitatie betaalt of in ieder geval aan mee betaalt.....immers uitsluitend de Schipholwerkers profiteren straks nog van deze lijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op zich, de enige haltes die 193 meer bedient dan lijn 180 zijn überhaupt alleen toegankelijk met een schipholpas.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zal wat informatie missen.. maar ehm.. wat wordt de exploitatie van deze route ná oplevering van de HOV baan?
Blijft het dan besloten vervoer.. of rijden andere lijnen dan dat traject?
Blijft het dan besloten vervoer.. of rijden andere lijnen dan dat traject?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee, die HOV baan op Schiphol - Oost zal voor openbaar vervoer gebruikt gaan worden t.b.v. meerdere lijnen....zie link.
https://noord-holland.nl/Onderwerpen/Ve ... iphol_Oost
https://noord-holland.nl/Onderwerpen/Ve ... iphol_Oost
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De oorspronkelijke planning was dat lijn 193 afgelopen december al opgeheven zou zijn, met nieuwe haltes aan de Fokkerweg van lijn 180 als alternatief. Deze haltes zijn gepland t.h.v. de Southern Crossstraat (Hangar 9) en Zuideinde met nieuwe toegangen voor voetgangers.
Doordat de nieuwe busbaan nog niet is opgeleverd, zijn de haltes en toegangen ook nog niet gereed.
Het voordeel is dat in de nieuwe situatie de bussen niet meer gecontroleerd hoeven te worden, en er geen speciale personeelspool voor nodig is. Of Schiphol zelf wel nog een eigen bus hier wilde gaan laten rijden onder besloten vervoer is mij onbekend, maar lijkt me niet.
Doordat de nieuwe busbaan nog niet is opgeleverd, zijn de haltes en toegangen ook nog niet gereed.
Het voordeel is dat in de nieuwe situatie de bussen niet meer gecontroleerd hoeven te worden, en er geen speciale personeelspool voor nodig is. Of Schiphol zelf wel nog een eigen bus hier wilde gaan laten rijden onder besloten vervoer is mij onbekend, maar lijkt me niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
PATS.....dienstregelingen”boekjes” AML staan online: *bus* incl. nieuwe lijnen 348/358.....
22 juli - 1 september vakantiedienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
2 september - 8 december winterdienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
22 juli - 1 september vakantiedienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
2 september - 8 december winterdienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Lijn 193 is gisteren opgeheven en is overgenomen door arriva!!
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat was bekend, zie bovenstaand bericht en de discussie daarna......fred1954 schreef:De dienstregeling van lijn 193 op de CXX site loopt inderdaad t/m 26/5.......vraag me af waarom Arriva dit gaat doen? Schiphol-Oost lijkt me geen deel van de concessie ZHN? Dat er iets ging gebeuren met lijn 193 was bekend, daarom reden er ook geen BRT’s op deze (Schipholnet) lijn..... :D Maar over naar een andere vervoerder?
EDIT 12:15u.: Inmiddels al weer wat wijzer geworden.... https://www.connexxion.nl/reizen/1190/v ... -oost/5168
Lijn 193 wordt per 27/5 besloten vervoer, blijkbaar uitbesteed aan Arriva en alleen te gebruiken als je in het bezit bent van een Schiphol-pas en werkzaam bent op het technisch areaal op Oost. Met een ov-chipkaart kan er met deze lijn niet meer gereisd worden.
Weten we dat ook weer. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
358 gaat naar Kudelstaart i.p.v. 357 :ofred1954 schreef:PATS.....dienstregelingen”boekjes” AML staan online: *bus* incl. nieuwe lijnen 348/358.....
22 juli - 1 september vakantiedienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
2 september - 8 december winterdienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
Verder lijkt het erop dat er nog wat foutjes in staan, zo staan bijna alle ritten van de 358 doorrijdend naar Kudelstaart, maar andersom niet. Ik vind de frequenties op de 347/348/357/358 bundel buiten de normale weekdagen nogal tegenvallen. Alleen de 347 rijdt 4x/uur, de rest 2x/uur.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ben het met je eens, op veel momenten is er sprake van een “sobere” dienstregeling, met name op st. Zuid. Zeker in de vakantiedienstregeling is er vaak, ook overdag, sprake van een 30 minuten dienst op st. Zuid zowel voor 348 als 358. Richting st. Zuid is dat geen probleem, maar vanaf st.Zuid ri. Kudel/Uithoorn kan het wel eens een tijdje wachten worden.
Maar ja als je op momenten maximaal 4 bussen per uur hebt rijden en je gaat het 50/50 principe hanteren, krijg je dus een 30 minuten dienst op die bestemmingen.
Ook grappig is dat w.b. lijn 357 tijdens de vakantie dat vanaf de Elandsgracht de bussen om en om keren op Amstelveen Weldam, dus dat wordt even opletten gedurende de vakantieweken en niet blindelings in elke 357 stappen, als je in Aalsmeer moet zijn.
Het aantal spitsritten van lijn 242 is ook minder geworden, vergeleken met nu..... :o
Maar ja als je op momenten maximaal 4 bussen per uur hebt rijden en je gaat het 50/50 principe hanteren, krijg je dus een 30 minuten dienst op die bestemmingen.
Ook grappig is dat w.b. lijn 357 tijdens de vakantie dat vanaf de Elandsgracht de bussen om en om keren op Amstelveen Weldam, dus dat wordt even opletten gedurende de vakantieweken en niet blindelings in elke 357 stappen, als je in Aalsmeer moet zijn.
Het aantal spitsritten van lijn 242 is ook minder geworden, vergeleken met nu..... :o
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou, dat waren dus 2 echte R-net lijnen. Hoop dat jullie er dit halve jaartje van genoten hebben, nu gaan we gewoon weer verder met roodgeverfde bussen met een bijzonder lijnnummer
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De 348 rijdt in de vakantiedienstregeeling wel 4x per uur op zaterdagmiddag, maar op maandag t/m vrijdag hele dag halfuurdienst. Kan toch bijna niet kloppen zou je denken :?DingeZ schreef: Alleen de 347 rijdt 4x/uur, de rest 2x/uur.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Sowieso klopt het niet dat een 30 minuten dienst van CXX aansluit op een 6 minuten dienst van metro 52.......
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Doordeweeks en halfuurs dienst op een volledige R-net lijn klopt ook niet. Volgens mij moet een R-net lijn minimaal 4x per uur rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In combinatie met een andere R-Net lijn kan het wel. In Almere rijden de 327/328 ook ieder half uur, gezamenlijk ieder kwartier in de daluren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is ook de gedachte achter deze 50/50 regeling. Vanaf Zuid rijden 348/358 samen, vanaf VUmc rijdt de hele bundel samen tot voorbij Amstelveen busstation en daarna heb je resp. de 347/348 en 357/358 samen.......per saldo rijden er dus minimaal 4 per uur. Kan de opdrachtgever niets tegen in brengen.
@Meltrain: daar heb je gelijk in, maar dat betekent voor passagiers nóg een keer overstappen.....daarbij komt dat de bussen uit de stad niet altijd strak op tijd zijn, door drukte. Weliswaar hoeven de bussen staks niet meer door naar CS, maar ook Nassaukade, Leidsebosje, P.Potter, v. Baerlestraat kunnen (veel) vertraging opleveren.
EDIT: ik ben benieuwd of nu de 242/342/347/348/357/358 bundel per 22/7 inderdaad geheel of grotendeels elektrisch gereden gaat worden met additioneel de Crossways. Ik ga er van uit dat de Citaro G’s er per 22/7 in ieder geval uitgaan en als reserve blijven, ipv in de reguliere dienstregeling rijden zoals nu.
@Meltrain: daar heb je gelijk in, maar dat betekent voor passagiers nóg een keer overstappen.....daarbij komt dat de bussen uit de stad niet altijd strak op tijd zijn, door drukte. Weliswaar hoeven de bussen staks niet meer door naar CS, maar ook Nassaukade, Leidsebosje, P.Potter, v. Baerlestraat kunnen (veel) vertraging opleveren.
EDIT: ik ben benieuwd of nu de 242/342/347/348/357/358 bundel per 22/7 inderdaad geheel of grotendeels elektrisch gereden gaat worden met additioneel de Crossways. Ik ga er van uit dat de Citaro G’s er per 22/7 in ieder geval uitgaan en als reserve blijven, ipv in de reguliere dienstregeling rijden zoals nu.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het ellendige is ook dat de 347&358 en de 357&348 daardoor altijd op vrijwel dezelfde tijd moeten rijden en dus zelfs op de hoofdbundel Amsterdam VUmc - Amstelveen Sportlaan in de avonden en weekenden nog maar vier reismogelijkheden per uur over blijven.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als al die lijnen altijd 4x per uur rijden, is het wellicht het overwegen waard om slechts de 347 en 358 te behouden, met telkens een 7,5 minuut overstap op Amstelveen Busstation. Je hebt dan een mooie verdeling van de Sportlaan tot VU, je overstap is robuust (want geheid dat je nu vaak de overstap 347/358 en 348/357 gaat missen). Maar je biedt niet alles rechtstreeks. Aan de andere kant; vanuit de 347 is Zuid al goed bereikbaar met een overstap op Poortwachter; alhoewel je datzelfde kan zeggen over de 358 op Sacharovlaan.
Edit: waarom schrijf ik dit eigenlijk. VRA wil het toch niet.
Edit: waarom schrijf ik dit eigenlijk. VRA wil het toch niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is het probleem, het is de eis, dat Aalsmeer met resp. Zuid en Elandsgracht rechtstreeks verbinding moet hebben. Zelfde met Uithoorn en Zuid/Elandsgracht......sneltram schreef: Edit: waarom schrijf ik dit eigenlijk. VRA wil het toch niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hopelijk komen er veel klachten, moet je eens opletten hoe snel het teruggedraaid/veranderd wordt.
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Iets met de toekomst begint bij jezelf
Bij twijfel altijd klagen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 104 gasten