Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
bartjemestrom
Berichten: 746
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor bartjemestrom » vr 22 nov 2019, 16:06

Waar kan ik die foto op Facebook vinden? :?:

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » vr 22 nov 2019, 16:18

In de besloten groep Connexxion en Hermes bussen. Kan er niet naar linken helaas.....

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » ma 25 nov 2019, 08:31

Inmiddels rijden de 9746/9747 op R-net, op dit moment op 357. De 9748/9749 rijden nog op Schipholnet. 9750 was net niet te traceren.

Eén kleine opmerking, de randen die de deuren rondom accentueren, zijn bij R-net rood en op Schipholnet wit. De omgestickerde 9746/9747 rijden (nog?) met wiite randen, dat ziet er in combinatie met de R-net kleuren niet echt uit. Maar ja, als dat alles is? Ik vind de BRT-look mooier dan de traditionele Citea’s, dat maakt weer een hoop goed, zullen we maar zeggen. :pos:

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » do 28 nov 2019, 08:43

Inmiddels rijden buiten de 9746/9747 ook de 9748 en 9750 op de Amstelveenbundel in R-net livrei.

kliko
Berichten: 69
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor kliko » do 28 nov 2019, 19:14

Een "late" reactie op de wijziging dat lijn 255 al om 4.59 uur vanuit Haarlem gaat rijden. Is dat niet een materieelrit die nu leeg naar Bijlmer Arena gaat en vanaf daar als 356 terug naar Haarlem. Hetzelfde als nu aan het einde van de avondspits gebeurt. Als 356 van Haarlem naar Bijlmer en terug als 255. Lijn 356 gaat op dat moment terug van 8 naar 4 keer per uur.

TLP
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor TLP » do 28 nov 2019, 19:47

Dat lijkt mij niet: de rit komt aan om 05:37 op Bijlmer ArenA en de tweede rit van lijn 356 vertrekt daar om 05:33. De volgende rit vertrekt om 06:02. Als het materieel voor die rit echt uit de 255 zou komen dan kan de eerste rit net zo goed een kwartier later vertrekken, dan lijkt mij nog sprake van enig nut vanwege de aansluiting op de trein naar Utrecht.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5769
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Milco » do 28 nov 2019, 19:51

Die lijn 255 die om 5:37 op Bijlmer arriveert sluit wel mooi aan op lijn 171 van 5:38 of lijn 300 van 5:40, beide lijnen hebben geen aankomende ritten voor die tijd... Geen idee of er ook witte bussen vanuit Haarlem gaan rijden (i.v.m. lijn 171), maar lijn 300 rijdt wel vaker met een Solaris.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 10-02-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

TLP
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor TLP » do 28 nov 2019, 22:20

Als die rit van 04:59 aan één van die twee lijnen doorgekoppeld wordt dan lijkt lijn 300 mij het meest waarschijnlijk. Lijn 171 wordt in principe niet vanuit stalling Haarlem gereden.

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » vr 29 nov 2019, 07:24

fred1954 schreef:Inmiddels rijden buiten de 9746/9747 ook de 9748 en 9750 op de Amstelveenbundel in R-net livrei.

Ook de 9749 rijdt inmiddels op R-net.

diederickx
Berichten: 1023
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor diederickx » vr 29 nov 2019, 09:27

De bussen zijn dan wel R-net rood gespoten of gestickerd, maar filmen nog in Schipholnet-wit en hebben Schipholnet-interieur.

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » vr 29 nov 2019, 09:31

Volgens Jurre zullen de filmkasten t.z.t. aangepast gaan worden aan het andere Citea materieel incl. lijnkleuren. Dat ze het interieur gaan veranderen, geloof ik niet zo, maar je weet nooit.......

Jurre
Berichten: 953
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Jurre » vr 29 nov 2019, 09:46

Milco schreef:Die lijn 255 die om 5:37 op Bijlmer arriveert sluit wel mooi aan op lijn 171 van 5:38 of lijn 300 van 5:40, beide lijnen hebben geen aankomende ritten voor die tijd... Geen idee of er ook witte bussen vanuit Haarlem gaan rijden (i.v.m. lijn 171), maar lijn 300 rijdt wel vaker met een Solaris.

De eerste rit van lijn 255 rijdt inderdaad met een Solaris en zit op Bijlmer ArenA vast aan lijn 300.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7685
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor regenmaker » di 10 dec 2019, 11:24

De concessie is met 5 jaar verlengd.

OVPro
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
7 jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf, Neuss

TLP
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor TLP » di 10 dec 2019, 15:19

Kijk eens aan. Ik neem aan dat uiterlijk per dienstregeling 2028 (de oorspronkelijke afloopdatum voor deze concessie) ook de wit-rode vloot vervangen gaat worden door zero emissie?

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor fred1954 » di 10 dec 2019, 15:24

In principe mogen er in de regio Amsterdam per 2030 geen dieselbussen meer rondrijden in het OV, dus ja ik ga er van uit dat in de komende jaren ook de witte Iveco’s vervangen gaan worden.

TLP
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor TLP » di 10 dec 2019, 15:35

Er loopt een insider op dit forum rond die ons daar vast iets meer over kan vertellen. (A)

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3205
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor Lijn 45 » di 10 dec 2019, 17:16

Meerdere zelfs. :Y

sirvinniei
Berichten: 2387
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor sirvinniei » wo 11 dec 2019, 00:29

regenmaker schreef:De concessie is met 5 jaar verlengd.

OVPro

Want de prestaties waren zo goed *kuch* *kuch*
Ik heb geen onderschrift

TLP
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor TLP » wo 11 dec 2019, 14:49

Lijn 45 schreef:Meerdere zelfs. :Y

Ook meerdere vervoerskundigen? Er lopen een aantal buschauffeurs hier rond maar die zullen niet altijd even betrokken zijn bij het vervoerkundige proces, omdat ze in de eerste plaats ervoor moeten zorgen dat de bussen rijden. :P
sirvinniei schreef:Want de prestaties waren zo goed *kuch* *kuch*

Ook al waren er de nodige opstartproblemen, de exploitatie wordt tegenwoordig redelijk stabiel uitgevoerd en het vervoersnetwerk is voor de dikke lijnen sterk verbeterd sinds de start van de nieuwe concessie. De vertraging op de lijnen naar de Elandsgracht blijf je houden, maar daar moet ook wel iets significants gebeuren wil de doorstroming daar ooit gaan gebeuren (iets met een dure/complexe aftakking van de Noord/Zuidlijn via het Leidseplein en het Museumplein bijvoorbeeld). Bovendien is er de wil bij Connexxion om wensen te evalueren en waar mogelijk optimalisaties van het netwerk in te zetten. Al met al zie ik een stijgende lijn in het verloop van deze concessie en geeft vijf jaar verlenging bijvoorbeeld de mogelijkheid om iets eerder over te schakelen op 100% zero emissie.

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor fred1954 » wo 11 dec 2019, 15:12

Die aftakking van de NZL zie ik niet zo gauw komen. Ik denk dat inderdaad er niet veel te doen is aan de vertragingen op de Amstelveenbundel. Daar zal de VRA mee moeten leven. Als de Amsteltram tot Uithoorn klaar is (2024?) zal het een stuk rustiger worden op de bundel, daar 347/348 dan gaan verdwijnen. Ik zie ook niet echt plannen meer voor betere doorstroming op de Amstelveenseweg rond de van Nijenrodeweg, noch in de stad omgeving Leidseplein/Nassaukade.

In de tijd dat er nog geen sprake was van een Uithoorntram heb ik wel eens plannen gezien voor een speciale busstrook op de Amstelveenseweg bij de van Nijenrodeweg en een plan om van het Museumtramspoor een busbaan te maken. Dat is al een flink aantal jaren geleden. Dat was in de tijd dat het net nog iets drukker was op deze route: 170/172/142S/242/241/gvb62 noem maar op.Inmiddels zijn de tijden veranderd, er blijven daar uiteindelijk over een paar jaar maar 2 lijnen over: 357/358.

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor fred1954 » wo 11 dec 2019, 18:30

Ik vraag me trouwens af of lijn 342 met ingang van de nieuwe dienstregeling nu ontkoppeld is van de 347/348 of gaat dat pas eind 2020 gebeuren?

diederickx
Berichten: 1023
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor diederickx » wo 11 dec 2019, 20:20

Heb je een paar dagen geduld? Volgende week weten we meer.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12566
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor Vinny » wo 11 dec 2019, 22:20

fred1954 schreef:Die aftakking van de NZL zie ik niet zo gauw komen. Ik denk dat inderdaad er niet veel te doen is aan de vertragingen op de Amstelveenbundel. Daar zal de VRA mee moeten leven. Als de Amsteltram tot Uithoorn klaar is (2024?) zal het een stuk rustiger worden op de bundel, daar 347/348 dan gaan verdwijnen. Ik zie ook niet echt plannen meer voor betere doorstroming op de Amstelveenseweg rond de van Nijenrodeweg, noch in de stad omgeving Leidseplein/Nassaukade.

In de tijd dat er nog geen sprake was van een Uithoorntram heb ik wel eens plannen gezien voor een speciale busstrook op de Amstelveenseweg bij de van Nijenrodeweg en een plan om van het Museumtramspoor een busbaan te maken. Dat is al een flink aantal jaren geleden. Dat was in de tijd dat het net nog iets drukker was op deze route: 170/172/142S/242/241/gvb62 noem maar op.Inmiddels zijn de tijden veranderd, er blijven daar uiteindelijk over een paar jaar maar 2 lijnen over: 357/358.

Ik hoop dat ze bij de stadsregio ooit nog een keer verstandig gaan worden, en de trams op de Uithoornlijn gewoon de stad in sturen; dan kan Amsterdam Zuid wel het eindpunt van de streekbussen (of wacht dat heet tegenwoordig R-net) worden.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Jurre
Berichten: 953
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor Jurre » wo 11 dec 2019, 22:25

TLP schreef:
Lijn 45 schreef:Meerdere zelfs. :Y

Ook meerdere vervoerskundigen?

Nee, daarvan ben ik hier helaas de enige, haha.
fred1954 schreef:Ik vraag me trouwens af of lijn 342 met ingang van de nieuwe dienstregeling nu ontkoppeld is van de 347/348 of gaat dat pas eind 2020 gebeuren?

De 342 is ook komend jaar grotendeels nog gekoppeld aan de 347/348.

fred1954
Berichten: 2912
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Berichtdoor fred1954 » do 12 dec 2019, 06:30

Vinny schreef:Ik hoop dat ze bij de stadsregio ooit nog een keer verstandig gaan worden, en de trams op de Uithoornlijn gewoon de stad in sturen

Vergeet niet dat de Uithoornlijn met gekoppelde trams gaat rijden, die zie ik niet zo nog niet zo gauw de stad in komen........


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Riemer17 en 14 gasten