Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Frank93 »

Weet in ieder geval dat Connexxion/Transdev wel eens bussen naar Ter Aar brengt voor onderhoud, dus zou kunnen inderdaad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Etienne »

En de bevestiging kwam er nu ook; bij die brand zijn de Ebusco 2121 en VDL E-citeas 9734 en 9797 verloren gegaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Daan! »

Bij welke bedrijf is dat dan?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Remco1989 »

En de Hermes 5850. Stonden bij Voortman voor schadeherstel
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door ArrivaBas »

Schadebedrijf Voortman zit niet aan het afgebrande pand vast. Wel heel bijzonder dat die bussen dan verloren zouden zijn gegaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Remco1989 »

Het is overgeslagen door vonken. Heb een foto maar kan hem niet uploaden
Denniss
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Denniss »

Deze foto?

Afbeelding

Dennis
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Na de tussentijdse aanpassing (lees: minder bussen op een aantal lijnen) van de dienstregeling van AML op 4 juni, hier de vakantie dienstregeling vanaf 23 juli:

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2023
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sirvinniei »

Halfuursdiensten passen zo slecht bij Rnet. En dat terwijl bijvoorbeeld de 356 tussen 3 forse kernen rijdt.
Ik heb geen onderschrift
Stan_Bronstring
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
Locatie: Velserbroek

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Stan_Bronstring »

Inderdaad, het wordt wel heel karig zo voor sommige RNet lijnen... Hopelijk wordt er vanaf 3 september weer opgeschaald ten opzichte van de dienstregeling van 4 juni
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door huibf »

sirvinniei schreef: zo 16 jul 2023, 07:40 Halfuursdiensten passen zo slecht bij Rnet. En dat terwijl bijvoorbeeld de 356 tussen 3 forse kernen rijdt.
Als de reizigersaantallen een frequentieverlaging rechtvaardigen dan is dat geen probleem.
Beter een frequentieverlaging van 4 naa 2x per uur dan dat een dorp van 1x per uur naar 1x per 2 uur of zelf geen bus.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sirvinniei »

Maar dorpen in Amstelland Meerlanden worden bediend met een vraagafhankelijk flexnet.
Het is eerder de vraag of je 6x i.p.v. 8x per uur wilt rijden op drukkere lijnen, wat qua wachttijd veel minder verschil maakt.
Wat mij betreft was lijn 356 overigens ingekort tot Amstelveen, maar met behoud van de kwartiersdienst. Een halfuursdienst is gewoon een onaantrekkelijk product omdat je opeens op moet letten hoe laat je vertrekt, in plaats van dat je gewoon naar de halte kunt lopen en de eerstvolgende bus kan pakken.
Bij frequentieverlagingen door personeelstekort was het voor mij op een gegeven moment aantrekkelijker om met de tram te gaan en dan 346 te nemen dan om lijn 356 te nemen, terwijl die laatste route eigenlijk overbelast is. Of je daar als vervoerder nou blij mee moet zijn...
Ik heb geen onderschrift
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door tripel7 »

:(
sirvinniei schreef: zo 16 jul 2023, 07:40 Halfuursdiensten passen zo slecht bij Rnet. En dat terwijl bijvoorbeeld de 356 tussen 3 forse kernen rijdt.
356 zit, behalve in de spits op het traject gedeeld met de 300, voornamelijk leeg
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

3[45][78] zijn kruisende lijnen. Op alle takken (behalve Aalsmeer-Kudelstaart) rijdt er 4xpu nog iets.

De 356 inkorten tot Amstelveen lijkt me ook beter, al moet je dan een oplossing voor Ouderkerkerlaan en Langerhuize verzinnen. En Haarlem-Amstelveen is 36-41 mn, Amstelveen-Bijlmer maar 23-15 (vakantie-ochtendspits). Door in te korten tot Amstelveen kan je de frequentie op de rest nog niet verdubbelen. Zeker niet als je nog iets moet bijdoen naar Langerhuize.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sneltram »

Langerhuize stapt geen hond in buiten kantoortijden. Ouderkerkerlaan wordt voldoende bediend door de tram en door lijn 174 en 199. Het is wel jammer voor wie van de Ouderkerkerlaan naar de Bijlmer wil, maar overstappers uit de tram kunnen dat ook op Oranjebaan doen; overstappers vanuit de 174 en 199 kunnen dat ook op het Busstation doen; en wie op de fiets komt, kan naar Oranjebaan of het Busstation fietsen.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sirvinniei »

IIVQ schreef: zo 16 jul 2023, 18:32 3[45][78] zijn kruisende lijnen. Op alle takken (behalve Aalsmeer-Kudelstaart) rijdt er 4xpu nog iets.

De 356 inkorten tot Amstelveen lijkt me ook beter, al moet je dan een oplossing voor Ouderkerkerlaan en Langerhuize verzinnen. En Haarlem-Amstelveen is 36-41 mn, Amstelveen-Bijlmer maar 23-15 (vakantie-ochtendspits). Door in te korten tot Amstelveen kan je de frequentie op de rest nog niet verdubbelen. Zeker niet als je nog iets moet bijdoen naar Langerhuize.
Dan is het misschien zelfs beter om de lijn in te korten tot Schiphol Noord. Daar kan ook wat beter gekeerd worden.
Ik heb geen onderschrift
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

Was vergeten dat de 356 daar ook kwam. Dan wordt de vervoerswaarde wel laag, en ik vraag me af of de 300 het alleen af kan (Schiphol Noord-Amstelveen is in mijn beleving toch het drukste stuk)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Ik heb liever dat lijn 356 ingekort wordt en lijn 171 in het weekend het hele traject gaat rijden, zodat de tussenhaltes ook fatsoenlijk bediend worden.
Ik snap oprecht niet dat de haltes De Entree, Ventweg en Ouderkerk West zó matig bediend worden, terwijl er veel bussen (zonder te stoppen) voorbij rijden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sirvinniei »

IIVQ schreef: ma 17 jul 2023, 08:22 Was vergeten dat de 356 daar ook kwam. Dan wordt de vervoerswaarde wel laag, en ik vraag me af of de 300 het alleen af kan (Schiphol Noord-Amstelveen is in mijn beleving toch het drukste stuk)
300 rijdt geleed en in het weekend heb ik hem eigenlijk nooit zitvol gezien. Nou ja, bij evenementen in Bijlmer kan het lastig zijn, maar dan staan meestal sowieso de wegen helemaal vast. Ik denk dat een halfuursdienst sowieso weinig toevoegt als 300 6x per uur rijdt. Hooguit krijg je propvolle bussen omdat de 356 met 12m rijdt.

Het gaat mij niet zozeer om de vervoerswaarde, maar om de reismogelijkheden. Haarlem en Amstelveen zijn twee vrij grote steden die je het liefst enigszins hoogfrequent met elkaar wilt verbinden. Ik denk dat je met een halfuursdienst een sterfhuisconstructie creëert.
Ik heb geen onderschrift
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

En daarbij ook in acht genomen dat Amstelveen de grootste stad (inmiddels 95.000 inw.) van Nederland is zonder treinstation.
BusOV40
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door BusOV40 »

Ik vraag me wel eens af hoe lang de politiek toelaat dat er zo drastisch wordt gesneden in de dienstregelingen. Het lijkt erop dat vervoerbedrijven een vrijbrief hebben de dienstregelingen te ruïneren. 2 x per uur een R Net bus is ver ondermaats voor het concept.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Het is nog altijd 2x zo veel als de R-net bus tussen Almere en Blaricum..... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

sirvinniei schreef: ma 17 jul 2023, 13:47
IIVQ schreef: ma 17 jul 2023, 08:22 Was vergeten dat de 356 daar ook kwam. Dan wordt de vervoerswaarde wel laag, en ik vraag me af of de 300 het alleen af kan (Schiphol Noord-Amstelveen is in mijn beleving toch het drukste stuk)
300 rijdt geleed en in het weekend heb ik hem eigenlijk nooit zitvol gezien. Nou ja, bij evenementen in Bijlmer kan het lastig zijn, maar dan staan meestal sowieso de wegen helemaal vast. Ik denk dat een halfuursdienst sowieso weinig toevoegt als 300 6x per uur rijdt. Hooguit krijg je propvolle bussen omdat de 356 met 12m rijdt.

Het gaat mij niet zozeer om de vervoerswaarde, maar om de reismogelijkheden. Haarlem en Amstelveen zijn twee vrij grote steden die je het liefst enigszins hoogfrequent met elkaar wilt verbinden. Ik denk dat je met een halfuursdienst een sterfhuisconstructie creëert.
Ja, en daarom lijkt de 356 keren op Schiphol mij geen goed idee.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Roeland »

fred1954 schreef: ma 17 jul 2023, 14:24 En daarbij ook in acht genomen dat Amstelveen de grootste stad (inmiddels 95.000 inw.) van Nederland is zonder treinstation.
... en inmiddels ook zonder metroverbinding :oops:
Dan kan een frequentieverlaging naar Haarlem er ook nog wel bij...
Zolang de 356 in de spits maar minimaal 4x/uur rijdt, vind ik 2x/uur daarbuiten trouwens nog wel een beetje acceptabel.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sirvinniei »

Heeft nooit een metro gehad, alleen een sneltram.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten