Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TLP
Berichten: 1562
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Milco schreef: di 12 mar 2024, 16:52 Weet iemand of er nog aanpassingen komen bij de o zo belangrijke c.q. verplichte overstaphalte Sacharovlaan? Het lijkt mij wel prettig als de bussen daar in een haltehaven hun tijd kunnen afwachten indien nodig...
Ik heb daar nog niks over gezien op de website van de gemeente en het zal me ook niets verbazen als daar geen prioriteit aan gegeven wordt. De belangrijkste overstaprelatie is Elandsgracht <--> Uithoorn. Richting Elandsgracht wacht de bus al tijd af op het Westwijkplein, richting Uithoorn is het vaak prettig als de bus iets eerder is zodat de overstap ruimer is. Aangezien de overstap op de tijden dat deze via Sacharovlaan aangegeven wordt hoogfrequent is verwacht ik sowieso dat aansluitgarantie niet het belangrjjkst is, want de gedachte is vaak dat de volgende rit toch binnen tien minuten komt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

Ik vind het sowieso wel jammer dat de 25 en 357 gaan verschillen in frequentie. Bij allebei 6 of 8x/uur kun je mooie aansluitingen creëren…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Gartlin9 »

De langst mogelijke wachttijden zijn 10 en 7,5 minuut (licht aan de richting). Is het op een vieze natte dag prettig? Nee maar er zijn genoeg plekken waar je met mak 20 minuten of meer aan overstap hebt in nederland. Die zouden blij zijn met zulke (maximale) wachttijden
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
TLP
Berichten: 1562
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Milco schreef: di 12 mar 2024, 21:23 Ik vind het sowieso wel jammer dat de 25 en 357 gaan verschillen in frequentie. Bij allebei 6 of 8x/uur kun je mooie aansluitingen creëren…
Het meest ideaal voor de reiziger zou een frequentie van 6x/uur zijn vanaf Aalsmeer, aangevuld met 6x/uur extra ritten tussen het Westwijkplein en het Haarlemmermeerstation. De ritten vanaf Aalsmeer kunnen dan op de Sacharovlaan aansluiten op de tram van/naar Station Zuid, de ritten vanaf Westwijkplein kunnen de reizigers van/naar Uithoorn meenemen. Alle ritten kunnen op de Amstelveenseweg aansluiten op de metro en door de extra ritten tot het Haarlemmermeerstation te rijden overschrijd je de maximumfrequentie in de De Lairessestraat niet. Kudelstaart zou je dan eventueel 3x/uur kunnen bedienen, al kan ik me voorstellen dat de huidige frequenties naar Kudelstaart afgestemd zijn op de laadtijden aldaar. Ook is dit hele plan niet goed uitvoerbaar op de momenten dat tram en metro 5x/uur rijden.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door hauptbahnhof »

Milco schreef: di 12 mar 2024, 21:23 Ik vind het sowieso wel jammer dat de 25 en 357 gaan verschillen in frequentie. Bij allebei 6 of 8x/uur kun je mooie aansluitingen creëren…
Een goede aansluiting creëren is helaas niet mogelijk daar. De bussen hebben geen haltekom dus je zou alleen aansluiting van tram of bus (of andersom, maar niet beide) kunnen realiseren. Anders had de dienstregeling van de bus een halteertijd van 2 minuten kunnen hebben. Bijvoorbeeld, de tram komt aan en vertrekt om xx:30 en de bus komt aan om xx:29 en vertrekt om xx:31 zodat iedereen van en naar de bus kan overstappen.

Daarnaast vraag ik me af: De 25 is afgeschaald naar elke 10 minuten. Dat was elke 7,5 min in de spits. Zo te zien een permanente afschaling dus?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Je kunt natuurlijk ook de tram twee minuten laten wachten, die staat immers niemand in de weg. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door hauptbahnhof »

Nog langere reistijd voor die arme mensen hahaha.
Maar het zou in theorie wel kunnen.
Duplex
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 dec 2015, 10:58

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Duplex »

Op de plattegrond die connexxion van de nieuwe situatie na de opening van de Tram heeft gemaakt valt me nu ook op dat ze van de 171 stilzwijgend de route door bovenkerk gaan schrappen en via de 171 via de doorgaande weg eromheen gaan leiden :s
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door diederickx »

Volgens mij is Connexxion abuis en hebben ze de huidige omleidingsroute van lijn 171 ingetekend die te maken heeft met werkzaamheden aan de Noorddammerlaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Vanaf wanneer gaan de R-netlijnen stoppen bij halte Ouderkerk West? De nieuwe brug is inmiddels al ruim een half jaar in gebruik.
En worden de wijzigingen in/om Hoofddorp ook al per 21 juli doorgevoerd of pas later?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

Tsja, ik snap die halte Ouderkerk West niet. Datbwas immers aangekondigd in het vervoersplan een paar jaar terug, maar ik heb het intern wat nagevraagd en we halteren er niet omdat de halte geen R•NET-uitstraling heeft. Stom dat die halte dan niet gelijk met de herbouw van het project mee op R•NET-niveau gemaakt is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Dus de westzijde van het dorp blijft verstoken van een fatsoenlijke busverbinding omdat de abri niet rood is en een DRIS ontbreekt? _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Daniel »

Lijn 171 stopt er wel toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

Jazeker.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door April064 »

Het aparte is dat er in Nederland genoeg R-net lijnen zijn die bij haltes stoppen zonder R-netuitstraling, dus het zou niks uit moeten maken.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: vr 15 mar 2024, 21:09 Lijn 171 stopt er wel toch?
Ja, er stopt uitsluitend op werkdagen 2x per uur een bus, terwijl er dagelijks minimaal 8 bussen per uur voorbij rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door mp623 »

Dat is natuurlijk best wel vreemd. Haltes zoals cateringweg, expo Haarlemmermeer, Flora Holland, Museumplein en Leidseplein hebben ook geen r-net uitstraling. Ook zijn er zat haltes (bijvoorbeeld in Kudelstaart langs de 358) die aan één kant wel wat r-net dingetjes hebben, maar in de andere richting niet eens van een abri zijn voorzien...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

Mogelijk valt het deel Kudelstaart - Aalsmeer officieel niet onder R-Net maar zit het in Aalsmeer wel gekoppeld aan een R-Netlijn? Hetzelfde geldt voor het traject Hoorn - Edam waar EBS rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IC140 »

mp623 schreef:Dat is natuurlijk best wel vreemd. Haltes zoals cateringweg, expo Haarlemmermeer, Flora Holland, Museumplein en Leidseplein hebben ook geen r-net uitstraling. Ook zijn er zat haltes (bijvoorbeeld in Kudelstaart langs de 358) die aan één kant wel wat r-net dingetjes hebben, maar in de andere richting niet eens van een abri zijn voorzien...
Dat is gewoon slim met belastinggeld omgaan. In Kudelstaart worden de haltes immers maar in één richting door instappende reizigers gebruikt.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

mp623 schreef: vr 15 mar 2024, 22:53 Dat is natuurlijk best wel vreemd. Haltes zoals cateringweg, expo Haarlemmermeer, Flora Holland, Museumplein en Leidseplein hebben ook geen r-net uitstraling. Ook zijn er zat haltes (bijvoorbeeld in Kudelstaart langs de 358) die aan één kant wel wat r-net dingetjes hebben, maar in de andere richting niet eens van een abri zijn voorzien...
Omgekeerd: De halte voor mijn huis (Grubbehoeve) is aan beide kanten in R•NET-look. Er komt dan ook R•NET. Één keer per dag, om 5:11, en dus in één richting. Dit geldt voor vrijwel alle haltes waar de ochtendrit van de 300 langskomt tussen Gaasperplas en Geldershoofd, maar niet allemaal.
TLP
Berichten: 1562
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Nou valt het wel mee met de R•NET-look op halte Grubbehoeve, want er staat alleen een R•NET-bordje op het bushokje, iets wat in Amsterdam vrij gebruikelijk is. Andere gemeentelijke haltes hebben daarnaast vaak alleen een DRIP in R•NET-look, terwijl een volledige R•NET-look (dus ook het bushokje zelf) op provinciale haltes vrijwel altijd de norm is, tenzij de halte tijdelijk is of een beperkte functie heeft (voor R•NET). Alle haltes die in de afgelopen berichten genoemd zijn voldoen aan één van deze kenmerken, behalve Ouderkerk West. Het is wat vergezocht, maar de afwezigheid van de R•NET-status is zo wel te verklaren.
EWilsonAdam
Berichten: 32
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door EWilsonAdam »

Milco schreef: vr 15 mar 2024, 23:12 Mogelijk valt het deel Kudelstaart - Aalsmeer officieel niet onder R-Net maar zit het in Aalsmeer wel gekoppeld aan een R-Netlijn? Hetzelfde geldt voor het traject Hoorn - Edam waar EBS rijdt.
Ben het geheel met jou eens met deze vergelijking. De 314 is best druk tussen Amsterdam en Edam, rustiger tussen Edam en Hoorn.

Is dit beeld hetzelfde met bussen die doorrijden naar Kudelstaart? Als ik hier zo leest wel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Dat is natuurlijk wel vrij logisch. Het vervoer is erg gericht op de grote plaatsen (Amstelveen, Amsterdam) met veel voorzieningen, werkgelegenheid en een hoog inwoneraantal. Natuurlijk zijn er ook reizigers tussen Aalsmeer en Kudelstaart resp. tussen Edam en Hoorn, maar dat is gewoon een stuk minder.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door n-evo »

mp623 schreef: vr 15 mar 2024, 22:53 Dat is natuurlijk best wel vreemd. Haltes zoals cateringweg, expo Haarlemmermeer, Flora Holland, Museumplein en Leidseplein hebben ook geen r-net uitstraling. Ook zijn er zat haltes (bijvoorbeeld in Kudelstaart langs de 358) die aan één kant wel wat r-net dingetjes hebben, maar in de andere richting niet eens van een abri zijn voorzien...
Dat heeft ook met contracten te maken wie de abri’s uitbaat. In Amsterdam is om o.a. die reden niks in R-net-huisstijl. Strikt genomen mag of mochten volgens de productformule bij een “echte” R-net-halte ook geen ander type lijnen stoppen. Voor dat soort onzin is op veel plekken in Amsterdam echt geen plaats genoeg en dus niet praktisch haalbaar. Inmiddels is de originele R-net-formule op tal van punten enorm verwaterd. Amsterdam, Rotterdam en Den Haag hebben allemaal afwijkende huisstijlen. Dat geldt voor de voertuigen, maar ook voor de stations en haltes.
TheAgedGamerYt
Berichten: 216
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

De bussluis in Bovenkerk moet weer worden aangepast. Vervoersmaatschappij Connexxion wil lijn 171 elektrisch laten rijden per 21 juli. In tegenstelling tot de huidige dieselbussen kunnen deze niet over de bussluis rijden. De werkzaamheden zullen in de komende weken al worden uitgevoerd: https://1amstelveen.nl/soap-bussluis-du ... -geschikt/

Ik ben wel benieuwd of de huidige Iveco's zullen doorschuiven naar de 174 of de nieuwe 178 en dat er Ebusco's gaan rijden op de 171.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten