Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Het vervoerplan 2017 staat op de site van de SRA:
https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... =100033274
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Het begint kabbelend: er wijzigt niet zo veel, laatste jaar, ok.

En dan komen de werkzaamheden...
Afsluiting De Lairessestraat. Elke minuut extra rijtijd van de 17x-lijnen kost 2250 DRU per jaar.
Afsluiting Strawinskylaan. Aanpassing lijn 310 en 346 kost per minuut 1350 DRU per jaar.
Oude Haagse Brug is slecht onderhouden. Omleiden 197 en 310 kost 9000 DRU per jaar. GVB nog niet meegerekend.
Buitenvelderttunnel moet gerenoveerd worden. Elke minuut extra reistijd bij Sternet kost 7500 DRU per jaar.
Werkzaamheden Hoofddorp Centrum. Kost 3000 DRU per jaar.
Renovatie Cruquiusbruggen in lijn 340, kost 2000 DRU per jaar.
Busbaan van de Zuidtangent in Haarlem, Vijfhuizen en Hoofddorp moet gerenoveerd worden. Kost 15000 DRU per jaar.

:shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Dit is nu typisch iets waardoor ik vind dat de stadsregio zich meer als "Verkehrsverbund" moet gaan organiseren en echt zwaarder moet inzetten op het afstemmen van werkzaamheden en het wegbeheer. Het is toch wel redelijk tekenend dat de brug in de Oude Haagse Weg zijn beheerder is kwijtgeraakt in het bureaucratisch moeras :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Suus schreef:En dan komen de werkzaamheden... :shock:
En de brug over de Amstel bij Ouderkerk wordt vervangen. Maar mogelijk begint dat pas na afloop van deze concessie serieus te spelen.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Morgenmiddag (15-12) rond 15:30 word dmv een persconferentie door de SRA bekend gemaakt wie concessie AML heeft gewonnen. Normaal is het toch alleen een persbericht?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Ik verwacht zelf dat Connexxion aan de macht blijft daar. Is de persconferentie misschien ook ergens te volgen?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Geen idee
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Van Tenderned:

Volgens de in paragraaf 1.8 van het Bestek vermelde planning zal het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam op 15 december 2016 een besluit tot verlening van de Concessie nemen. Inschrijvers worden - eveneens volgens de huidige planning - die dag tussen 11.30 en 12.00 uur onder embargo telefonisch op de hoogte gesteld.

De (tekenbevoegde functionaris van de) winnende Inschrijver wordt op 15 december 2016 om 14.30 uur verwacht op het kantoor van de Stadsregio, Jodenbreestraat 25 te Amsterdam, voor de ondertekening/parafering van de Uitvoeringsovereenkomst en de uitreiking van het Concessiebesluit en de ontwerp Subsidiebeschikking.

De formele gunningsbijeenkomst op 15 december 2016 start om 15.30 uur. De winnende Inschrijver krijgt de gelegenheid om een korte toelichting te geven (max. 5 minuten).

De winnende vervoerder en de Stadsregio stemmen op 15 december 2016 de verdere externe communicatie rondom de gunning af.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Arriva, Q-buzz en EBS zijn de andere inschrijvers als ik dat goed onthouden heb? Ik denk dat ik toch liever Arriva heb, de klantenservice is in ieder geval beter is mijn ervaring. En ik vind het materieel van Arriva comfortaber dan dat van Connexxion, en de reisinformatie vind ik bij Arriva ook duidelijker. Over Q-buzz hoor ik wel goede verhalen, maar als vervoerder ken ik ze eigenlijk niet zo goed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Frank93 schreef:Ik verwacht zelf dat Connexxion aan de macht blijft daar. Is de persconferentie misschien ook ergens te volgen?
Wanneer CNX deze concessie verliest, blijft er niet veel meer over van het bedrijf (na het verlies van Utrecht en Almere). Alleen BRENG is dan nog een grote concessie, verder heeft CNX dan alleen nog maar een handvol kleinere concessies (even uit m'n hoofd: Zeeland, HWGO, Haaglanden-streek, Voorne, Noord-Holland-noord, Gooi, IJsselmond, Valleitrein). Een deel daarvan loopt binnen enkele jaren af.
En concessies als Zeeland en IJsselmond zijn toch een beetje krimpregio's waar vooral scholieren in de bus zitten.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Vinny schreef:En ik vind het materieel van Arriva comfortaber dan dat van Connexxion.
Dan ben ik heel erg benieuwd welk materieel comfortabeler is (uitgezonderd de Qliners). Mijn ervaringen is dat CXX de afgelopen jaren comfortabeler bussen (Crossways in Zeeland en IJsselmond) heeft besteld dan Arriva (Citea's).
Roeland schreef: Wanneer CNX deze concessie verliest, blijft er niet veel meer over van het bedrijf (na het verlies van Utrecht en Almere). Alleen BRENG is dan nog een grote concessie, verder heeft CNX dan alleen nog maar een handvol kleinere concessies (even uit m'n hoofd: Zeeland, HWGO, Haaglanden-streek, Voorne, Noord-Holland-noord, Gooi, IJsselmond, Valleitrein). Een deel daarvan loopt binnen enkele jaren af.
En concessies als Zeeland en IJsselmond zijn toch een beetje krimpregio's waar vooral scholieren in de bus zitten.
Je vergeet Hermes in Eindhoven nog en Haarlem-IJmond.
IJsselmond is geen krimpregio, zowel in Flevoland als in de regio Zwolle zal het inwoneraantal de komende jaren stijgen
Spoiler: show
Bevolkingsgroei tussen 2007 en 2025 per regio.
Afbeelding


Connexxion/Transdev is groter dan alleen OV, de taxi branche is juist big booming. Hier in de regio Zwolle heeft Cxx de afgelopen jaren aardig wat concessie omtrent taxi vervoer gewonnen. En ook in het ambulance vervoer is Connexxion een steeds grotere speler aan het worden. Met hun dochterbedrijf Witte Kruis bedienen ze inmiddels delen van: Zeeland, Haaglanden, Kennemerland, Noord-Holland Noord en Noord- & Oost-Gelderland.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

flipje schreef: IJsselmond is geen krimpregio, zowel in Flevoland als in de regio Zwolle zal het inwoneraantal de komende jaren stijgen
Spoiler: show
Bevolkingsgroei tussen 2007 en 2025 per regio.
Afbeelding
Dat de steden Almere en Zwolle flink groeien, geloof ik graag. Maar CNX bedient alleen het platteland buiten die steden (Almere en Lelystad hebben eigen concessies, Zwolle valt onder Midden-Overijssel). Of plaatsen als Zwartsluis, Emmeloord en Swifterbant nou ook meeprofiteren van die Zwolse groei, vraag ik me toch echt af.
Sinds de opening van de Hanzelijn zijn de drukste buslijnen in IJsselmond door de trein vervangen. Misschien dat de 71 en de 141 nog meer dan alleen scholieren vervoeren, maar verder stelt IJsselmond volgens mij weinig voor.
flipje schreef: Connexxion/Transdev is groter dan alleen OV, de taxi branche is juist big booming. Hier in de regio Zwolle heeft Cxx de afgelopen jaren aardig wat concessie omtrent taxi vervoer gewonnen. En ook in het ambulance vervoer is Connexxion een steeds grotere speler aan het worden. Met hun dochterbedrijf Witte Kruis bedienen ze inmiddels delen van: Zeeland, Haaglanden, Kennemerland, Noord-Holland Noord en Noord- & Oost-Gelderland.
Had ik even niet aan gedacht. Heb gelukkig geen ervaring met ambulancevervoer :)
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door cassie127 »

Men moet steeds vaker op lijn 71 & 641 (IJsselmond) met 2 bussen achter elkaar aanrijden omdat zelfs 1 gelede bus nog te weinig is. Van de week nog 2 dubbeldekker touringcars op lijn 71 gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Interessant, maar wat heeft dat met de concessie AML te doen?
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Helemaal niks :roll:, dus maar weer gauw terug on-topic.
Amstelveenlijn wordt doorgetrokken naar centrum Uithoorn
De vernieuwde Amstelveenlijn mag van de regioraad van Stadsregio Amsterdam worden doorgetrokken naar het centrum van Uithoorn. Dit betekent dat de Amstelveenlijn over de oude Spoordijk verder zal rijden tot de eindhalte naast het voormalige Spoorhuis. De verwachting is dat in 2022 de eerste trams over deze Uithoornlijn gaan rijden.

Bron
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Volgens interne bronnen bij Connexxion.

Heeft Connexxion de AML concessie gewonnen! *bus*
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Dat ken ik van een filpmje uit Almere een tijdje terug. Laten we 15:30 afwachten.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Staat bij ons op intranet:D
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Ok goed, dan ontken ik het niet meer. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Connexxion is als enige vervoerder aanwezig bij de Persco van de Stadsregio Amsterdam. Lijkt mij vrij duidelijk wat hier gaat gebeuren :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

https://twitter.com/StadsregioA/status/ ... 7433480192

Met felicitaties van Litjens aan Connexxion.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Concessie Amstelland-Meerlanden gegund aan Connexxion

Vervoerder Connexxion mag de komende tien jaar het vervoer gaan verzorgen in de concessie Amstelland-Meerlanden. Connexxion verzorgt nu ook al hier het vervoer. Andere inschrijvers op deze concessie waren EBS, Arriva, en Qbuzz. De concessie gaat van start in december 2017.
bron
Ook hier zal CXX elektrische bussen in gaan zetten:
Tevens moet de vervoerder inzetten op een snelle transitie naar zero emissie. Daarvoor leent het Schipholnet zich heel goed, is de mening van de vervoerder. Meteen met ingang van de nieuwe concessie, moet Connexxion op Schiphol elektrische bussen in gaan zetten, zoals de vervoerder onlangs ook al bij dochtermaatschappij Hermes heeft gedaan bij de ingang van de concessie Zuidoost-Brabant.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Die elektrische bussen op het Schipholnet waren een van de speerpunten in het PvE.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

En nog wat extra informatie via ov magazine (bron):
In de nieuwe concessie krijgt elke kern groter dan tienduizend inwoners een directe verbinding met Schiphol. Kleinere kernen zullen met maximaal een overstap met de luchthaven verbonden zijn.
’s Nachts zullen de bussen ook elk half uur blijven rijden.
Binnen vijf jaar moet 88 procent van de concessie zero emissie zijn.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

flipje schreef:En nog wat extra informatie via ov magazine (bron):
’s Nachts zullen de bussen ook elk half uur blijven rijden.
Vraag me af of men doelt op de hele concessie of alleen op Schipholnet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 217 gasten