Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In 2014 zal begonnen worden met de aanbesteding van de Concessie Amstelland-Meerlanden. De gunning zal zijn rond 1 januari 2015 en de concessie gaat rijden zo rond 1 januari 2016.
(....) Voor het dienstregelingjaar 2014 wordt voor de concessie Amstelland-Meerlanden de eerste slag geslagen in het uitvoeringsprogramma R-Net door nieuwe infrastructuur en bijbehorende lijnvoering (.....)
Bron: Begroting 2014 van de stadsregio Amsterdam d.d. 18 juni 2013. (Leesvoer)
(....) Voor het dienstregelingjaar 2014 wordt voor de concessie Amstelland-Meerlanden de eerste slag geslagen in het uitvoeringsprogramma R-Net door nieuwe infrastructuur en bijbehorende lijnvoering (.....)
Bron: Begroting 2014 van de stadsregio Amsterdam d.d. 18 juni 2013. (Leesvoer)
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Jammer, ik had gehoopt dat er iets meer details in stonden, maar helaas ...
Maar als ik zo lees over het uitvoeringsprogramma R-net, lijkt het erop dat inderdaad lijnen als 140 verbeterd gaan worden en R-net gaan worden, maar ik weet niet of dat al in 2014 gaat gebeuren.
Wat ik wel al weet via het Amstelveens Nieuwsblad is dat het de bedoeling is dat lijn 175:
- Per december R-net wordt
- Vanaf Amstelveen Busstation dezelfde haltes gaat aandoen als lijn N30 (wordt dus sneldienst)
- Waarschijnlijk iets vaker gaat rijden (maar in ieder geval niet zo vaak als lijn 300)
- Dat lijn 171 op alle dagen van de week naar Amsterdam Bijlmer ArenA gaat rijden
- En dat lijn 300 via Langerhuize blijft rijden omdat men de kruising met de trambaan en het Handelsplein te gevaarlijk acht om een x aantal bussen eroverheen te laten rijden
NB: Dit las ik al een paar maanden geleden in het Amstelveens Nieuwsblad, maar ik heb een digitale bron niet kunnen vinden en ik heb de krant waarin het stond niet meer.
In ieder geval, dit smaakt dus naar meer...
Maar als ik zo lees over het uitvoeringsprogramma R-net, lijkt het erop dat inderdaad lijnen als 140 verbeterd gaan worden en R-net gaan worden, maar ik weet niet of dat al in 2014 gaat gebeuren.
Wat ik wel al weet via het Amstelveens Nieuwsblad is dat het de bedoeling is dat lijn 175:
- Per december R-net wordt
- Vanaf Amstelveen Busstation dezelfde haltes gaat aandoen als lijn N30 (wordt dus sneldienst)
- Waarschijnlijk iets vaker gaat rijden (maar in ieder geval niet zo vaak als lijn 300)
- Dat lijn 171 op alle dagen van de week naar Amsterdam Bijlmer ArenA gaat rijden
- En dat lijn 300 via Langerhuize blijft rijden omdat men de kruising met de trambaan en het Handelsplein te gevaarlijk acht om een x aantal bussen eroverheen te laten rijden
NB: Dit las ik al een paar maanden geleden in het Amstelveens Nieuwsblad, maar ik heb een digitale bron niet kunnen vinden en ik heb de krant waarin het stond niet meer.
In ieder geval, dit smaakt dus naar meer...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Is er ook ergens een link naar dat 'leesvoer'
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
De verbetering van lijn 140 is al vér voor R-net bestond "beloofd" als zijtak van de zuidtangent. E.e.a. is afhankelijk van de beschikbaarheid van de infrastructuur. De N 201 wordt in Aalsmeer en Uithoorn verlegd, en op de bestaande weg komt dan een vrije busbaan. Helaas ontbreekt er een stukje van 100 meter vanwege juridische problemen. Ik verwacht dat de weg voor autoverkeer pas eind 2013 opengaat. Dan moet de bestaande weg (N 196) nog worden omgebouwd tot busbaan. Ik maak mij erg sterk dat dit voor invoering van dgl. 2014 geregeld kan zijn. Daarnaast vraag ik me ook af of de situatie in de Haarlemmermeer wel voor verbetering zorgt, Schiphol-Rijk lijkt niet meer te worden aangedaan door deze buslijn. Dat lijkt me een verkeerde keuze.Maar als ik zo lees over het uitvoeringsprogramma R-net, lijkt het erop dat inderdaad lijnen als 140 verbeterd gaan worden en R-net gaan worden, maar ik weet niet of dat al in 2014 gaat gebeuren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Schiphol-Rijk wordt perfect bediend door het Schiphol Sternet. Dat heeft ook een takje naar Aalsmeer.
Waar ik mij wel zorgen over maak is de lijnvoering binnen Hoofddorp. Als ze lijn 340 ook naar de Zuidtangentbusbaan verhuizen wordt het centrum van Hoofddorp wel erg slecht bereikbaar vanuit de regio.
Waar ik mij wel zorgen over maak is de lijnvoering binnen Hoofddorp. Als ze lijn 340 ook naar de Zuidtangentbusbaan verhuizen wordt het centrum van Hoofddorp wel erg slecht bereikbaar vanuit de regio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Milco, ik heb dat vanaf een pdf-filetje. Tik in in Google: "begroting 2014 van de stadsregio Amsterdam" en je zal hem vinden. Staat veel in, wat voor ons niet van belang is, maar dit haalde ik eruit wat betreft Concessie Amstelland-Meerlanden.Milco schreef:Is er ook ergens een link naar dat 'leesvoer'
Wat betreft dat R-net gebeuren, zal dit inderdaad voornamelijk betrekking hebben op lijn 140/340. Ik zie de "Amstelveenlijnen" 170, 172, 174 nog niet zo gauw R-Net lijnen worden. Misschien 142, wat nu ook een "sneldienst" is.
En lijn 175 is bekend, wordt lijn 356:
http://www.haarlemmermeer.nl/badhoevedo ... chipholweg
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 05 aug 2013, 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Lijn 198 is inmiddels wel een heeeeeel klein takje geworden, Bee :oBee schreef:Schiphol-Rijk wordt perfect bediend door het Schiphol Sternet. Dat heeft ook een takje naar Aalsmeer.
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
En de lijn rijdt niet meer in het weekend. Als ik op zondag op Schiphol-Rijk moet zijn ben ik toch écht aangewezen op lijn 140...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Dat lijkt me wel handig, anders hebben we straks een Randstadnet-stopbus en een snelbus...TLP schreef:Jammer, ik had gehoopt dat er iets meer details in stonden, maar helaas ...
Maar als ik zo lees over het uitvoeringsprogramma R-net, lijkt het erop dat inderdaad lijnen als 140 verbeterd gaan worden en R-net gaan worden, maar ik weet niet of dat al in 2014 gaat gebeuren.
Wat ik wel al weet via het Amstelveens Nieuwsblad is dat het de bedoeling is dat lijn 175:...knip...
- Vanaf Amstelveen Busstation dezelfde haltes gaat aandoen als lijn N30 (wordt dus sneldienst)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Die situatie bestaat echt hoor, kijk maar naar de Waterlandse lijnen 301 en 307 vs. 304, 306, 308 en ook 311 vs. 315 en 314 vs. 317 (hoewel in de laatste twee gevallen een lijn met gewone dienstregeling met een lijn met beperkte dienstregeling wordt vergeleken)
Wees blij dat ze dat in AML niet hebben... :?
Wees blij dat ze dat in AML niet hebben... :?
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Hebben ze R-net in Aml ;)?
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
AML en Aml. Know the difference
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Als je de discussie hier volgt, zou je toch kunnen weten dat met de afkorting Aml 'Amstelland-Meerlanden' bedoeld wordt... ;-)
In deze concessie rijdt uiteraard al R-net: lijnen 300 en 310, voormalig Zuidtangent.
In deze concessie rijdt uiteraard al R-net: lijnen 300 en 310, voormalig Zuidtangent.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Even voortborduren op de toekomstige R-Net plannen, gevonden in: 'Werkdocument Uitvoeringsprogramma R-net Stadsregio Amsterdam" dd. 18 juni 2013:
(veel info, heb het toekomstige R-Net voor Amstelland-Meerlanden eruit gepikt:)
TOEKOMSTIGE R-NET CORRIDORS
In het concessiegebied Amstelland-Meerlanden zijn er vier corridors die de
komende concessieperiode mogelijk in de R-net huisstijl worden uitgevoerd. Het
gaat om de volgende corridors:
1. Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn/Aalsmeer: lijnen 142, 146, 170, 171 en 172
2. Haarlem-Amsterdam Zuid-Amsterdam Bijlmer: lijnen 175, 176 en 277
3. Haarlem-Hoofddorp-Uithoorn-Breukelen: lijnen 140 en 130
4. Alphen aan de Rijn-Schiphol Plaza: lijn 370
Voor de corridors 1, 2 en 3 ligt de exacte lijnvoering van de R-net lijnen nog niet
vast door afhankelijkheden van andere projecten en ruimtelijk-economische
ontwikkelingen. Een knelpuntenanalyse met bijbehorende oplossingsrichtingen is
dan ook niet goed uit te voeren. Voor deze drie corridors is daarom een analyse
gemaakt naar de aandachtspunten en afhankelijkheden die daar aan de orde
zijn.
Voor alle corridors geldt dat de uitrol van abri’s nadere afspraken vraagt met de
wegbeheerders en dat op de tracédelen waar gebruik gemaakt wordt van de
bestaande busbaan/haltes van de 300 (Zuidtangent), rekening gehouden moet
worden met een afwijkende perronhoogte.
Aandachtspunten Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn/Aalsmeer
• Wenselijkheid verschijningsvorm R-net is afhankelijk van uiteindelijk gekozen
oplossing voor de Amstelveenlijn en mogelijke doortrekking van de rail naar
Uithoorn.
• Met name Amstelveen heeft een zorg over de halteafstanden en het
verdwijnen van haltes als gevolg van de invoering van R-net
• Een goede afstemming tussen de plannen op gebied van infrastructuur
(bijvoorbeeld mogelijke uitrol rotondes Keizer Karelweg in Amstelveen),
ruimtelijke ordening (bijvoorbeeld centrumplan Stadshart Amstelveen) en
HOV-maatregelen is en blijft nodig.
Aandachtspunten Haarlem-Amsterdam Zuid-Amsterdam Bijlmer
• Een onderzoek naar knelpunten op deze corridor (A9 Corridor) is uitgevoerd
en afgerond door MuConsult.
• De lijnvoering door Amstelveen dient in afstemming met de bovengenoemde
raakvlakprojecten nader uitgewerkt te worden, mede in het licht van de
aangepaste plannen van de A9 door Amstelveen en een mogelijk nieuw
busstation. Met het rijk is afgesproken om samen met de provincie en de
gemeente te kijken naar welke aanvullende maatregelen nodig zijn om tot een
optimale situatie te komen.
Aandachtspunten Haarlem-Hoofddorp-Uithoorn-Breukelen
• Over de lijnvoering door Heemstede/Aardenhout/Hoofddorp dienen nog
keuzes en uitwerkingen gemaakt te worden, een vervoerkundige analyse is
noodzakelijk om te bepalen of/welke aanvullende R-net verbinding aan de
orde kan zijn. Daarna kan dit verder worden uitgewerkt in concrete
maatregelen.
• In Uithoorn kan de bestaande lijn 140 gekoppeld worden aan de lijn 130
richting Breukelen
Werkdocument Uitvoeringsprogramma R-net Stadsregio Amsterdam 18 juni 2013
(veel info, heb het toekomstige R-Net voor Amstelland-Meerlanden eruit gepikt:)
TOEKOMSTIGE R-NET CORRIDORS
In het concessiegebied Amstelland-Meerlanden zijn er vier corridors die de
komende concessieperiode mogelijk in de R-net huisstijl worden uitgevoerd. Het
gaat om de volgende corridors:
1. Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn/Aalsmeer: lijnen 142, 146, 170, 171 en 172
2. Haarlem-Amsterdam Zuid-Amsterdam Bijlmer: lijnen 175, 176 en 277
3. Haarlem-Hoofddorp-Uithoorn-Breukelen: lijnen 140 en 130
4. Alphen aan de Rijn-Schiphol Plaza: lijn 370
Voor de corridors 1, 2 en 3 ligt de exacte lijnvoering van de R-net lijnen nog niet
vast door afhankelijkheden van andere projecten en ruimtelijk-economische
ontwikkelingen. Een knelpuntenanalyse met bijbehorende oplossingsrichtingen is
dan ook niet goed uit te voeren. Voor deze drie corridors is daarom een analyse
gemaakt naar de aandachtspunten en afhankelijkheden die daar aan de orde
zijn.
Voor alle corridors geldt dat de uitrol van abri’s nadere afspraken vraagt met de
wegbeheerders en dat op de tracédelen waar gebruik gemaakt wordt van de
bestaande busbaan/haltes van de 300 (Zuidtangent), rekening gehouden moet
worden met een afwijkende perronhoogte.
Aandachtspunten Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn/Aalsmeer
• Wenselijkheid verschijningsvorm R-net is afhankelijk van uiteindelijk gekozen
oplossing voor de Amstelveenlijn en mogelijke doortrekking van de rail naar
Uithoorn.
• Met name Amstelveen heeft een zorg over de halteafstanden en het
verdwijnen van haltes als gevolg van de invoering van R-net
• Een goede afstemming tussen de plannen op gebied van infrastructuur
(bijvoorbeeld mogelijke uitrol rotondes Keizer Karelweg in Amstelveen),
ruimtelijke ordening (bijvoorbeeld centrumplan Stadshart Amstelveen) en
HOV-maatregelen is en blijft nodig.
Aandachtspunten Haarlem-Amsterdam Zuid-Amsterdam Bijlmer
• Een onderzoek naar knelpunten op deze corridor (A9 Corridor) is uitgevoerd
en afgerond door MuConsult.
• De lijnvoering door Amstelveen dient in afstemming met de bovengenoemde
raakvlakprojecten nader uitgewerkt te worden, mede in het licht van de
aangepaste plannen van de A9 door Amstelveen en een mogelijk nieuw
busstation. Met het rijk is afgesproken om samen met de provincie en de
gemeente te kijken naar welke aanvullende maatregelen nodig zijn om tot een
optimale situatie te komen.
Aandachtspunten Haarlem-Hoofddorp-Uithoorn-Breukelen
• Over de lijnvoering door Heemstede/Aardenhout/Hoofddorp dienen nog
keuzes en uitwerkingen gemaakt te worden, een vervoerkundige analyse is
noodzakelijk om te bepalen of/welke aanvullende R-net verbinding aan de
orde kan zijn. Daarna kan dit verder worden uitgewerkt in concrete
maatregelen.
• In Uithoorn kan de bestaande lijn 140 gekoppeld worden aan de lijn 130
richting Breukelen
Werkdocument Uitvoeringsprogramma R-net Stadsregio Amsterdam 18 juni 2013
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Wat hebben de beleidsmakers het afgelopen decennium gedaan? Gevist, feest gevierd of geslapen? Nou denk je dat er in het werkdocument concrete knelpunten en oplossingen worden geboden en men komt niet verder dan het koppelen van buslijnen die jaren terug ook al vastgelijmd zaten en de aanleg van een paar rotondes. Weltrusten allemaal...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, je hebt toch vaak genoeg uitgelegd dat de busslak een stukje sneller kan geloof ik..
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Hoho, er was net een betonnen busbaan van Amstelveen naar Uithoorn op een kaart getekend toen men opeens bedacht dat als je toch voor een (verkrachte) variant van de Regiotram gaat je twee HOV-systemen parallel naast elkaar krijgt in Amstelveen-Zuid en dat je misschien toch die tram moet doortrekken naar Uithoorn, dus af en toe schrikken ze heel even wakker
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Hoeveel cynisme zou het forum aankunnen eigenlijk..?
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb geen idee, maar het lijkt me wel een praktijktestje waard
En anders hebben we de stadsregio zelf nog:
http://www.stadsregioamsterdam.nl/publi ... etwerk.png
Met zo'n kaartje als officieel document hoef ik niet meer cynisch te doen hoor. Dit is gewoon ordinair prutswerk van de bovenste plank. Ik schaam me bijna voor het feit dat ik bij bovenstaande organisatie ooit stage heb gelopen.
En anders hebben we de stadsregio zelf nog:
http://www.stadsregioamsterdam.nl/publi ... etwerk.png
Met zo'n kaartje als officieel document hoef ik niet meer cynisch te doen hoor. Dit is gewoon ordinair prutswerk van de bovenste plank. Ik schaam me bijna voor het feit dat ik bij bovenstaande organisatie ooit stage heb gelopen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Als iemand een link weet of info heeft over het concept-vervoerplan van Amstelland-Meerlanden voor 2014 van Connexxion, dan hou ik me aanbevolen. Ik zie via google veel concept-vervoerplannen van andere concessies voor 2014, maar die van AML is (net als vorig jaar) weer onvindbaar. Bijvoorbaat dank :D
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Misschien een beetje offtopic, maar gisteren zag ik bij een aantal bushaltes in Hoofddorp plots lijn 261 opduiken. De website van Connexxion leert mij dat dat vanaf 25 augustus 2 ritten per dag tussen Zwanenburg en Hoofddorp zijn (link).
Iemand enig idee waar dit opeens vandaan komt?
Iemand enig idee waar dit opeens vandaan komt?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Interessant ook dat op een lijn tussen Zwanenburg en Hoofddorp geen lokaal vervoer binnen Almere en Amsterdam toegestaan is
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Da's een fossiel van de vorige lijn 261 van Connexxion in deze concessie.
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, dat staat ook (inmiddels al een half jaar) bij lijn 263 tussen Hoofddorp en Rijssenhout.Daniel schreef:Interessant ook dat op een lijn tussen Zwanenburg en Hoofddorp geen lokaal vervoer binnen Almere en Amsterdam toegestaan is
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden
En de tekst boven de routekaart van lijn 261 (op de website-pagina van die lijn): Routekaart Lijn 261 Regioliner Almere Stad - Amsterdam Amstel... Geniaal!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 179 gasten