Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
HAARLEM - Ze zijn bedoeld om veel sneller tussen Haarlem en Amsterdam te reizen, maar de gloednieuwe dubbeldekkers van Connexxion lijken een vervoersdrama te worden. Bijna alle bussen van lijn 346 zijn vertraagd.
"Er is geen peil op te trekken wanneer de bus komt. Het is vreselijk", reageert een man vanochtend. Een groep reizigers moet vanochtend op de Rustenburglaan in Haarlem twintig minuten wachten op hun bus naar Amsterdam, terwijl er eigenlijk elke acht minuten één zou moeten vertrekken.
Buschauffeurs bevestigen vandaag dat ze tegen problemen aanlopen. "Er is veel vertraging. De deuren openen traag en de trap op- en aflopen duurt lang", legt een chaffeur uit.
Maatregelen
Een woordvoerder van Connexxion laat weten dat het traject tussen Haarlem en Amsterdam erg druk is en dat veel dubbeldekkers daardoor te laat zijn. Daar komt bij dat het in en uitstappen door de trap in de bus langer duurt dan gedacht. De vervoerder komt morgen met maatregelen om de vertragingen tegen te gaan.
Tja.....deuren gaan inderdaad ook tergend langzaam open en dicht. Voor mijn gevoel trekken de bussen ook langzamer op, dan de “normale” bussen. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen?
HAARLEM - Ze zijn bedoeld om veel sneller tussen Haarlem en Amsterdam te reizen, maar de gloednieuwe dubbeldekkers van Connexxion lijken een vervoersdrama te worden. Bijna alle bussen van lijn 346 zijn vertraagd.
"Er is geen peil op te trekken wanneer de bus komt. Het is vreselijk", reageert een man vanochtend. Een groep reizigers moet vanochtend op de Rustenburglaan in Haarlem twintig minuten wachten op hun bus naar Amsterdam, terwijl er eigenlijk elke acht minuten één zou moeten vertrekken.
Buschauffeurs bevestigen vandaag dat ze tegen problemen aanlopen. "Er is veel vertraging. De deuren openen traag en de trap op- en aflopen duurt lang", legt een chaffeur uit.
Maatregelen
Een woordvoerder van Connexxion laat weten dat het traject tussen Haarlem en Amsterdam erg druk is en dat veel dubbeldekkers daardoor te laat zijn. Daar komt bij dat het in en uitstappen door de trap in de bus langer duurt dan gedacht. De vervoerder komt morgen met maatregelen om de vertragingen tegen te gaan.
Connexxion had harder tegen de provincie Noord-Holland moeten optreden toen de busstrook op de A9 geslachtofferd werd voor een extra rijstrook.
Busstrook heeft hier weinig mee te maken, er is nauwelijks vertraging door verkeersdrukte op de A9....het probleem zit hem grotendeels in het materieel.
Eigenlijk is er met het ingaan van de concessie niets veranderd: de vervoerder is nog steeds dezelfde, en de concessieverlener is ook nog steeds dezelfde. En dan krijgen ze het alsnog voor elkaar om een puinhoop van te maken. Ik vind dat best wel erg knap
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JcJay schreef:Iemand t nummertje van die gehavende Capacity?
Zat in de tram bij het Rijksmuseum toen ik de flank van die bus voorbij zag komen. Het kwam eerlijk gezegd niet in me op om het wagennummer op te slaan. Ik dacht alleen bij mezelf "Is dit net gebeurd dat ie gewoon zo rond blijft rijden?"
fred1954 schreef:Tja.....deuren gaan inderdaad ook tergend langzaam open en dicht. Voor mijn gevoel trekken de bussen ook langzamer op, dan de “normale” bussen. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen?
Vriend van me uit Haarlem vertelde laatst dat het probleem ook zit in de nieuwe 21-meter bussen van de 300 die de krappe bochten rondom het stationsplein in Haarlem slecht kunnen maken en de hele zooi ophouden. Hij heeft kennelijk al paar keer gezien dat als chauffeurs de bocht niet precies goed maken ze helemaal vast komen te staan en daarmee alle andere bussen. :')
Dacht dat de ex-Almere Volvo's enkel voor de 255 bedoeld waren? Zie ze met regelmaat op de 397 in de spits en komend uit Nieuw Vennep op Schiphol zit ie dan overvol (ondanks dat de 397 een aardige frequentie heeft). Dacht dat die dingen ook niet langs de perrons van de R-Net haltes konden stonden ivm perronhoogte/deur (Arriva stopt immers op De Hoek Boven ook nog steeds op t verlaagd stoepje op de kop van de halte). Anyway, wie er vanochtend 2 kwijt was, ze zaten/zitten dus in de 397 tussen alle Urbanus en Sternet geledes in...
EDIT; oeps sorry... Zie dat ik dit berichtje in t verkeerde topic heb gezet, was bedoeld voor de topic over t materieel in AML
Laatst gewijzigd door JcJay op di 19 dec 2017, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik was vanavond even op Schiphol en het viel me op dat de vertrekstaten aan de haltes niet altijd klopten met de lijnen die bij die halte stoppen.
Om maar een voorbeeld te geven: de vertrekstaten van beide richtingen van lijn 180 hingen aan dezelfde haltepaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hmm, de 190 rijdt door tijdens de jaarwisseling. Tussen 31 dec 22:30 en 1 jan 1:00 wordt er een tienminutendienst aangehouden. Betekent dat dat het enige rijdende OV in Nederland tijdens de jaarwisseling is?
Op busstation Uithoorn was maandagochtend het volgende vernieuwde informatiepaneel te zien:
Rechts staan een plattegrond van het busstation en een omgevingsplattegrond. Voor zover ik kan zien klopt de haltelijst met de vertrekstaten in de haltes. In de haltelijst ontbreken de scholierenlijnen 641 en 647; de vertrekstaten daarvan hangen in halte J.
Probleem blijft dat nog steeds de electronische aanwijzers bus 130 (Syntus) op halte G tonen (en 526 op halte I, maar dat is van minder belang). De 147 van Arriva wordt overigens wel goed getoond.
DingeZ schreef:Hmm, de 190 rijdt door tijdens de jaarwisseling. Tussen 31 dec 22:30 en 1 jan 1:00 wordt er een tienminutendienst aangehouden. Betekent dat dat het enige rijdende OV in Nederland tijdens de jaarwisseling is?
Op dit moment aan het wachten in Aalsmeer op een 357 naar Amsterdam CS. De bus die ik zou nemen is opgeheven en zojuist passeerde er 3 voertuigen als 357 letterlijk achter elkaar richting Hortensiaplein. Zag er toch wel opmerkelijk uit.
Iemand die tegelijk instapte klaagde dat hij nu een half uur heeft moeten wachten en gister een uur
Dat riep ik al voordat de concessie inging, wat betreft vertragingen. Het enige wat ik kan bedenken, dat dat te maken heeft, zou kunnen hebben, met de laadcycli van de ZE-bussen. Lijn 347 is/was voorbestemd om helemaal elektrisch te gaan (wens van VRA?) Als je dus deze lijn koppelt met lijn 342, kun je het dus zo plannen, dat de bussen van de 347 regelmatig naar Schiphol rijden, als 342 en daar laden. Dat scheelt weer een aparte/lege rit naar een laadstation of garage. Anders zie ik het nut niet zo van de koppeling, anders misschien dat Amstelveen-Zuid op deze manier een “rechtstreekse” verbinding met Schiphol heeft.