Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

Het is inderdaad niet veel op het stuk vanaf Amstelveen Busstation via Groenhof en Punter qua nachtvervoer maar toen ik een paar weken geleden in de N79 zat bleek dit wel zo te zijn. Misschien was dat die enkele keer zo? Dit geeft dan natuurlijk geen succes voor altijd en nachtvervoer blijft inderdaad meestal kostbaar en onrendabel. Om nou voor die twee a drie nachtreizigers door naar Mijdrecht te gaan rijden is dan wel veel gevraagd maar er zijn ook vrienden van elkaar die zowel in Uithoorn en Mijdrecht wonen en samen vanuit Amsterdam willen reizen. Na een nachtje uit in Amsterdam moeten deze reizigers dan daar al afscheid gaan nemen van elkaar om met Syntus lijn N126 naar Mijdrecht te gaan reizen. Of heeft Syntus plannen voor een nachtlijn tussen Mijdrecht via Amstelhoek naar Uithoorn? :P Of wonen er in Vinkeveen dan toch alleen maar rijke reizigers die wel geld over hebben voor een dure taxi? :roll:

Ook begrijp ik de reden niet van waarom lijn 199 ingekort gaat worden, qua frequentie achteruit gaat en overgenomen gaat worden door een laagfrequentere 174. Lijn 199 komt langs velen zorginstellingen, woonvoorzieningen voor ouderen, het ziekenhuis Amstelland en winkelcentra's en zie ik geregeld (voornamelijk) in de spits en na afloop van de vrijdagmarkt vol zitten.

Weet iemand overigens van waarom lijn 199 (volgens de Schipholnet lijnennetkaart) ook niet meer naar P30 gaat rijden? Overname door lijn 180 en 181 en dus alweer een overstap op Schiphol er bij lijkt mij maar het lijkt er dus op dat Connexxion behoorlijk van overstappen gaat houden zoals bijvoorbeeld mensen vanuit Uithoorn Meerwijk die naar Amsterdam Centraal 2 a drie keer moeten overstappen. Het is misschien wel sneller maar toch hinderlijk voor ouderen en gehandicapten.

Ook is dit bij lijn 149 die ik rond 8 uur in de ochtenden en 5 uur in de middagen vaak met bijna uitpuilende busjes zie rond rijden. Ik zie het niet gebeuren dat ouderen en gehandicapten die zelfstandig met de bus kunnen op straat even een flexrit per app gaan aanvragen toch?

Tot slot begrijp ik grotendeels de beantwoording over de lijnennetkaarten en de lijnkleuren zeker maar toch heb ik hier nog vragen over als dat kan? Nu is het zo van dat op de Schipholnetkaart de meeste lijnen roze staan aangegeven en op de algehele lijnennetkaart van AML deze zelfde lijnen blauw zijn. Bijvoorbeeld lijn 199 is op de Schipholnet lijnennetkaart roze en op de algehele lijnennetkaart van AML in zijn geheel blauw. Dit lijkt mij toch enige verwarringen te gaan scheppen dus waarom zijn al de Schipholnetlijnen op de algehele kaart dan ook niet roze?
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

En misschien heeft de helderheid op mijn PC scherm de lijnen 287 en 300 als donkerpaars gezien.

En weet iemand overigens of ik via google iets kan vinden over de bouw van de andere bussen naast de dubbeldekkers en wat ik dan kan in tikken omdat dit mij tot nu toe niet is gelukt?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Connexxion zal geen nachtbus in stand houden omdat vrienden bij het Leidseplein geen afscheid van elkaar kunnen nemen... Bovendien kunnen reizigers naar Mijdrecht/Wilnis vanaf het Leidseplein gebruikmaken van lijn N126 van Syntus, wellicht hebben beide vervoerders met elkaar afgesproken om per december Syntus hierbij voorrang te geven voor het vervoer naar Mijdrecht, zodat Connexxion meer kan inzetten op de nachtdiensten naar Uithoorn en Schiphol? Geen idee overigens, het is maar een mogelijke aanname.

Het klopt dat lijn 199 tot Plaza rijdt, maar wie zegt dat reizigers naar P30 moeten overstappen? Connexxion is heel handig in het aan elkaar koppelen van buslijnen.

Van Meerwijk naar Amsterdam CS hoef je maar 1x over te stappen en dat is op busstation Uithoorn, vanuit lijn 174 op lijn 347.

De flexlijnen hoef je niet per se via de app op te roepen; dit kan ook telefonisch en je kunt ook ruim van te voren al ritten boeken. Het hoeft absoluut niet last-minute. :)

Als je via google niets kan vinden, dan is de informatie waarschijnlijk niet beschikbaar. Gewoon geduld hebben en afwachten dus. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Taco, op de algemene lijnennetkaart staan ALLE lijnen, vandaar dat er op die kaart meer en soms andere kleuren ingetekend zijn. Dit is voor de duidelijkheid gedaan, zodat zoveel verschillende lijnen wel van elkaar te onderscheiden zijn. De kleuren op de aparte lijnennetkaarten (R-net, Schipholnet) zijn voor mij leidend w.b. de toekomstige lijnkleurvoering.
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

Bedankt ook voor deze reacties!

Wel ben ik van mening dat het mij leuker en gezelliger lijkt om van Amsterdam via Amstelveen, Uithoorn en Mijdrecht naar Vinkeveen te reizen en vrienden van elkaar in deze plaatsen wonen. Dit ook omdat er vaak gesproken wordt van samen uit samen uit toch? Vandaar dat het mij tegen lijkt te gaan vallen dat de stappers op bijvoorbeeld het Leidseplein vanaf 10-12 hun eigen wegen moeten gaan kiezen en dus niet meer samen kunnen reizen naar deze plaatsen. Blijkbaar is het zoals we het er al over hadden dus een te weinig aantal die gebruik maakt van het stuk Uithoorn-Mijdrecht-Vinkeveen.

Verder zal het inderdaad op Schiphol wel eens met doorkoppelingen van lijnen te maken kunnen hebben. Wel blijf ik er bij dat het meer logica geeft dat Schiphol op de algehele AML kaart dan ook bestemmingskleur roze zou moeten krijgen. Bij station Bijlmer is dit donker paars, station zuid lime groen, Haarlem/IJmuiden rood en Amsterdam centraal oranje. Op de aparte R-net kaart is dit ook zo dus waarom dan op de Schipholnet kaart weer anders (roze) en op de algehele AML kaart blauw?

Naar mijn mening hadden alle lijnen in zijn geheel gewoon allemaal en per lijn een aparte lijnkleur (zoals in Haarlem-IJmond veelal wel is ingevoerd) moeten krijgen. Nu lijkt het er bijvoorbeeld op dat lijn 80 vanuit Zandvoort via Haarlem, Amsterdam door (gekoppeld) als de lijnen 347, 357 en 397 naar Amstelveen, Aalsmeer, Uithoorn en Schiphol.

Ook lijkt het mij minder snel te gaan om vanuit Middenhoven met de 347/342 en 51/300 naar Schiphol te reizen inplaats van de rechtstreekse lijn 199. Zou iedereen het dan leuk vinden om met koffers over te moeten stappen?

Vanaf 10-12 is het vanuit Uithoorn-Meerwijk naar Amsterdam centraal inderdaad 1x overstappen (lijnen 174 en 347) maar is het vanaf 22-07-2018 vanuit Uithoorn-Meerwijk naar Amsterdam centraal echter 2x overstappen (lijnen 174, 347? en 52). Wie wil deze hindernissen ondanks dat het misschien sneller is ondernemen?

Over de bouw van de busvloot zullen wij ons maar lekker laten verrassen en blijven zoeken wat voor wat mij betreft de hobby leuker maak! :D

Hopelijk jullie begrip hier voor en wij gaan het tussen 10-12-2017 en 22-07-2018 allemaal wel zien toch?

Ik zij aan het begin al dat het voor mij ook allemaal nieuw is dit forum en ik misschien te weinig op de hoogte ben over de stand van zaken maar voor jullie zijn het ook geen zekerheden allemaal dus van mijn kant uit ook mijn begrip!

Hopelijk jullie begrip hier voor en wij gaan het tussen 10-12-2017 en 22-07-2018 allemaal wel zien
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Taco, wat betreft lijnen 347/342, deze lijnen worden gekoppeld, d.w.z. vanuit Amsterdam zal bij een aantal omlopen de 347 in Uithoorn als 342 doorrijden naar Schiphol, dus je hoeft dan niet over te stappen, maar je kunt blijven zitten met je koffers. :)

Wat betreft het overstappen op weg naar Amsterdam Centraal, tja...VRA heeft besloten dat als eenmaal de metro rijdt, er overdag en in de avond geen AML bussen meer naar CS rijden, maar tot Elandsgracht. Alleen de nachtlijnen rijden wel door want dan rijden er immers geen metro's. Overigens zal vanaf juli 2018 lijn 348 gaan rijden van Uithoorn naar Station Zuid. Dus dan wordt het overstappen 174 > 348 > M52.

Alle respect voor je interesse en enthousiasme, maar als je de afgelopen maanden terugleest in dit forum zal je zien dat je daarna helemaal op de hoogte bent van e.e.a. :pos:
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

Met een doorkoppeling van lijn 347/342 is het inderdaad mooi dat er dan vanaf de Poortwachter een rechtstreekse verbinding naar Schiphol komt al heb ik het gevoel dat het veel minder snel zal gaan dan met lijn 199 nu.

Maar dan moet de reiziger wel van te voren weten en plannen welke ritten gekoppeld worden toch?

Bij lijn 199 hoeft dat niet en vanuit Amstelveen Waardhuizen (Praam) blijft het dan toch overstappen van lijn 174 in Uithoorn op de lijn 342, met lijn 51/300, met koffers helemaal lopen naar de Poortwachter of gewoon je laten brengen?

Bedankt overigens voor het respect naar mijn interesses op dit forum! :)

Het had misschien beter geweest om van te voren eerst het forum door te lezen maar aangezien dit nu 78 pagina's zijn leek mij dat erg veel.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Haha....ja 78 pagina's is veel, maar vanaf pagina 40 ongeveer kun je de ontwikkelingen m.b.t. de nieuwe concessie lezen, maar goed, dat moet je zelf weten natuurlijk. :)


Edit: voor de zondag uit de oude doos, toen was geluk nog heel gewoon en R-net hadden we nog nooit van gehoord. :) http://farm7.staticflickr.com/6063/6088 ... b62a_b.jpg
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Taco schreef:Bedankt ook voor deze reacties!

Wel ben ik van mening dat het mij leuker en gezelliger lijkt om van Amsterdam via Amstelveen, Uithoorn en Mijdrecht naar Vinkeveen te reizen en vrienden van elkaar in deze plaatsen wonen. Dit ook omdat er vaak gesproken wordt van samen uit samen uit toch? Vandaar dat het mij tegen lijkt te gaan vallen dat de stappers op bijvoorbeeld het Leidseplein vanaf 10-12 hun eigen wegen moeten gaan kiezen en dus niet meer samen kunnen reizen naar deze plaatsen. (..)
Dat wordt dan één iemand de BOB laten zijn en per auto dat traject afrijden.. Degene die BOB is.. zal dan wel de meest ver weg wonende persoon moeten zijn.. OF de BOB is wel genegen om een soort van 'MAT-rit' terug naar de plaats waar zijn of haar bed staat te rijden.

:)
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

Die BOB zou voorafgaand een stapnacht dus eerst mensen op moeten halen uit Vinkeveen, Mijdrecht, Whilnis en Amstelhoek naar Uithoorn en dan na het stappen andersom weer thuis brengen.

Via Syntus lijn N126 is dat in de nacht dan voor het traject Mijdrecht-Amstelhoek-Uithoorn.

Logica lijkt mij toch? :roll:

Dit zorgt er helaas dan wel voor dat iemand zich moet beperken tot het drinken :P

Ik heb het,

Waarom geen nachtflex? *O*

Lol :D
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Nachtflex = Vanaf Leidseplein reguliere taxi pakken naar huis, dan alle bestemmingen afrijden en later de kosten met elkaar delen. Easy! :D
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Stadsbus »

Mdk schreef:Het grootste deel van het artikel zit achter een betaalmuur :?
Nu ineens niet meer...
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De Futura's zijn 10 cm hoger dan de maximum doorrijhoogte van de loopbrug van het VUmc.....maar het past net. Hmmmm....ben benieuwd of dat wel goed gaat.

Opmerkelijk is de opmerking dat als de dubbeldekkers achteraf niet zo geschikt blijken te zijn voor het OV kunnen ze altijd nog omgebouwd worden tot touringcars tbv CXX tours.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Daar geloof ik dus ook niets van, aangezien de bussen al bij TCR terecht komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

....
Laatst gewijzigd door Remco1989 op ma 18 sep 2017, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat is duidelijk, Remco, dank. Boven de rijweg is er inderdaad wat meer speling, ben benieuwd waar dan de R-net halte(s) komen bij het VUmc.....die zouden dan op de rijbaan moeten komen? Ik doe voor mijn werk elke week 1 x VUmc - Tempeliersstraat v.v. met de 346, dus ben eigenlijk wel benieuwd naar de komst van de Futura.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 18 sep 2017, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Connexxion geeft in het artikel aan over de trambaan te willen blijven rijden. Lijkt mij ook bijna niet anders te kunnen, er is bij het VUmc helemaal geen ruimtes voor haltes elders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Daarom was ik ook benieuwd waar de haltes dan zouden moeten komen. :shock:
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Dus het is fysiek niet mogelijk om over de trambaan te rijden met dubbeldekkers. En het is fysiek niet mogelijk om nieuwe haltes aan te leggen langs de rijweg. Hoe wil Connexxion dat in de praktijk gaan oplossen behalve wensen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Volgens Connexxion is het wel mogelijk, tenzij door warm weer de bovenleiding slap hangt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Hoe willen ze dat in de zomermaanden oplossen?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Kan me niet voorstellen dat de gemeente Connexxion toestemming gaat geven om structureel met een dubbeldekker onder de tramdraden door te rijden, als het zo krap is.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Misschien willen ze toch proberen bussen op te laden aan de trambovenleidingen? :P
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

_O-

Maar alle gekheid, ik vermoed dat dit nog wel een dingetje wordt met die dubbeldekkers......
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:Nachtflex = Vanaf Leidseplein reguliere taxi pakken naar huis, dan alle bestemmingen afrijden en later de kosten met elkaar delen. Easy! :D
Het valt me nog mee dat ze niet de Amstelland-Meerlandenhopper hebben ingevoerd, waarbij vrijwel al het busvervoer is vervangen door een soort taxibusjessysteem :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 177 gasten