Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

BrengMe schreef:De 5 niet meer, die gaat vanaf 22 juli naar de Westergasfabriek...
Ja klopt. CS/Centrum bedoelde ik.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Wat bedoel je hiermee te zeggen? En hoort lijn 303 wel in Amstelland-Meerlanden thuis?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Als ik het goed begrijp is lijn 303 een vervangende bus voor een gedeelte van het traject van lijn 300 in Haarlem, dat niet bereden kan worden door werkzaamheden.....
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Connexxion blinkt weer uit met omleidings-berichten op hun site. :X
Maar lijn 303 is een vervangende buslijn voor lijn 300 in Haarlem ivm werkzaamheden. Maar dat staat dus niet op de Connexxion site.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Er is blijkbaar wel over nagedacht....lijn 303 zit in de R-net lijnnummerreeks greserveerd voor Waterland (301-319). Maar dat lijnnummer is net niet in gebruik bij EBS...... :D
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Even een andere vraag die mij te binnen schoot (en waarvoor ik, voor mijn gemak, maar even hier de vraag stel :wink: ):

hoe staat het met de stop (haltering) van de dubbeldeks bus bij het VUmc? Is dat nou opgelost of nog steeds de (verboden) situatie?
Zo nee.. (dus oude situatie).. wordt dat dan nu écht beboet door de VRA?
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

fred1954 schreef:Als ik het goed begrijp is lijn 303 een vervangende bus voor een gedeelte van het traject van lijn 300 in Haarlem, dat niet bereden kan worden door werkzaamheden.....
Men vergeet alleen dat er nog een dorp ligt tussen Schalkwijk en Hoofddorp Spaarne Gasthuis; Vijfhuizen :wink: Volgens de dienstregeling van de 300 tussen 09/07-21/07 rijdt de bus non-stop van Raaksbrug naar Hoofddorp Spaarne in een kwartiertje v.v. Dunkt mij een klein omleidinkje via Heemstede (non-stop route 340)? Maarre... geen vervangend vervoer naar Vijfhuizen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Durashift schreef:Even een andere vraag die mij te binnen schoot (en waarvoor ik, voor mijn gemak, maar even hier de vraag stel :wink: ):

hoe staat het met de stop (haltering) van de dubbeldeks bus bij het VUmc? Is dat nou opgelost of nog steeds de (verboden) situatie?
Zo nee.. (dus oude situatie).. wordt dat dan nu écht beboet door de VRA?
De haltes van lijn 346 voor de VU Hoofdingang zijn nog steeds op de rijbaan, kan ook niet anders, want de situatie met het viaduct daar is nog steeds dezelfde. De dubbeldekkers zullen daar nooit op de busbaan kunnen halteren. Aangezien dit probleem al in januari door de VRA werd aangekaart en nu nog steeds niet opgelost is, ga ik er van uit dat er in de tussentijd overleg is geweest tussen CXX en VRA en dat de VRA het nu stilzwijgend toestaat, voorlopig....... :D
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 16 jun 2018, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door kliko »

Voor de omleidingsroute van de 300 tussen Haarlem en Hoofddorp lijkt mij een logischer route Gedempte Oude Gracht - Turfmarkt - Schalkwijkerstraat (zoals normaal) dan niet de busbaan op richting Schalkwijk, maar linksaf de rijbaan op. Halte Schipholweg - Europaweg (als lijn 346 - 356). De N205 volgen bij Rottepolderplein richting 3-Merenweg (N205) en dan bij Hoofddorp Spaarneziekenhuis - laag de route weer oppakken.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Ware het niet dat de 300 niet over de GOG rijdt maar via de Raaksbrug en dan non-stop naar Hoofddorp Spaarne Gasthuis in ca. 20 min aldus de gepubliceerde tijdelijke dienstregeling op de website... Anders hadden ze de haltes Tempelierstraat en Europaweg/Schipholweg (als vervangende haltes) ook wel opgenomen in de dienstregeling lijkt mij. We shall see wat CXX tzt te melden heeft.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

kliko schreef:Voor de omleidingsroute van de 300 tussen Haarlem en Hoofddorp lijkt mij een logischer route Gedempte Oude Gracht - Turfmarkt - Schalkwijkerstraat (zoals normaal) dan niet de busbaan op richting Schalkwijk, maar linksaf de rijbaan op. Halte Schipholweg - Europaweg (als lijn 346 - 356). De N205 volgen bij Rottepolderplein richting 3-Merenweg (N205) en dan bij Hoofddorp Spaarneziekenhuis - laag de route weer oppakken.
Dat is een file gevoelige route via Heemstede is het 90% busbaan/strook. Maar die had ik ook verwacht. En dan hadden ze nog thv vijfhuizen kunnen stoppen en had je lijn 303 niet nodig gehad

Lijn 304 is de pendel voor 300 tussen vijfhuizen en hoofddorp:
https://www.connexxion.nl/dienstregelin ... &tijd=1553

Hier meer info over het project:
https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... m_Schiphol
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Wordt knap lastig om vanuit Hoofddorp/Vijfhuizen in Schalkwijk/Spaarne Gasthuis Zuid v.v. te komen dan... Omreizen via Haarlem Centrum (Station - overstap 300/303) of met de 340 naar Heemstede en overstappen op lijn 7? Men vergeet volgens mij ook de grote hoeveelheid Schipholmedewerkers die in Schalkwijk Centrum opstappen op de 300 (in de nacht/vroege ochtend)... Hadden ze niet de 303 na Schalkwijk (non-stop) kunnen laten doorrijden naar Wipperplein en de 300 daar ook laten stoppen zodat je daar een overstapmogelijkheid creëert? De 303 kan na Wipperplein keren op de rotonde op de Heemsteedse Dreef en de extra reistijd is dan nog enigzins beperkt... Of wil CXX de 356 promoten (303/Europaweg/356/Schiphol Knoop Noord) :?:
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

https://hcnieuws.nl/lokaal/connexxion-h ... zet-457313
De elektrische busjes van Connexxion maken zo vaak gebruik van de oplaadpunten in Rijsenhout dat dorpsbewoners zelf geen plek hebben om hu auto op te laden. Die klacht kwam donderdag tijdens de raadsvergadering van CDA-fractievoorzitter Mariëtte Sedee. Ook andere fracties hebben dezelfde signalen gekregen uit Rijsenhout.
Ik heb geen onderschrift
mattie156
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 21:22

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mattie156 »

Al bekend met welk materieel de 303 en 304 worden gereden?
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mp623 »

Goedemorgen allemaal,

Een paar dagen op de 347 viel mij op dat een aantal chauffeurs andere kleding droeg dan ik gewend was (rode stropdas). Is dit een nieuw uniform of worden de ritten uitgevoerd door nog een andere partij dan connexxion?

Groetjes
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Misschien inhuur chauffeurs (uitzendbureau?) :?:
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

“Busvervoerders vrezen financiële gevolgen bij storingen NZL”

https://www.ovpro.nl/metro/2018/06/19/s ... %202018-25
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

mp623 schreef:Goedemorgen allemaal,

Een paar dagen op de 347 viel mij op dat een aantal chauffeurs andere kleding droeg dan ik gewend was (rode stropdas). Is dit een nieuw uniform of worden de ritten uitgevoerd door nog een andere partij dan connexxion?

Groetjes
Dat zijn collega’s van vdl die tijdelijk rijden om tekorten op te vangen.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:“Busvervoerders vrezen financiële gevolgen bij storingen NZL”

https://www.ovpro.nl/metro/2018/06/19/s ... %202018-25
Hipsters in De Pijp die geiten houden vrezen voor zure melk als de N/Z-lijn gaat rijden begreep ik laatst.

Ja... Het worden onzekere tijden voor iedereen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Kun je wel stellen: de dames op de Ruysdaelkade vrezen voor minder omzet, nu de klandizie “ondergronds” gaat in de Pijp.... :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

De vraag is of je in Amsterdam nog fatsoenlijk De Pijp uit kunt gaan... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

:pos: Dank, dit maakt een hoop duidelijk.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Kun je wel stellen: de dames op de Ruysdaelkade vrezen voor minder omzet, nu de klandizie “ondergronds” gaat in de Pijp.... :P
En ondertussen worden al hun tramhaltes opgeheven: Hobbemakade, Albert Cuypstraat en straks ook de Ruysdaelstraat.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door hauptbahnhof »

Hobbemakade?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 86 gasten