Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Uit de dienstregeling van de tijdelijke 303 blijkt dat de eerste 303 uit Schalkwijk om 0500 vertrekt en de laatste bus uit Schalkwijk om 0130. Dat betekent dus geen aansluiting op de N30 in t belangrijkste deel van de nacht (0400-0500). En aangezien de 356 in de nacht niet rijdt... Je zou maar om 0500-0530 op je werk op Schiphol moeten zijn en in Schalkwijk wonen (en dat zijn er een hoop....) Frappant om te zien is dat de 304 wel de hele nacht om t kwartier gaat rijden. Lekker over nagedacht daaro bij CXX (not!).
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Het RAR heeft advies uitgebracht op het Vervoerplan 2019 van Connexxion. Zie:
http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl
Laatst gewijzigd door Roeland op wo 27 jun 2018, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Weinig echte verrassingen....

341 lagere frequentie vanaf St. Zuid - Schiphol.
“Stadsnet” Amstelveen (165/166/167) op de schop, dat had bureau Goudappel ook bedacht.
Klonteren van bussen op de 347/357 bundel zal na 22/7 wel grotendeels vanzelf verdwijnen, als de helft van de bussen afbuigt naar Zuid.
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Het voorstel is als ik het goed heb om de 174 vanaf het Busstation door te laten rijden langs de haltes: Keizer Karelplein, Lindenlaan, Oakpark, Raadhuis, Dorpsstraat, KLM Hoofdkantoor, Molenweg, Oude Karselaan, Prins Bernhardlaan, Julianapark, Zonnestein (Rembrandtweg), Graaf Aelbrechtlaan, Groen van Prinsterenlaan, Heemraadschapslaan. Als de frequentie 2x/uur blijft is het nog enigszins acceptabel. Mocht dit niet doorgaan dan wordt alsnog geadviseerd om lijn 357 weer via de Keizer Karelweg/Handweg te laten rijden.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik kan er denk ik van uitgaan, dat de stakingen na vandaag gewoon doorgaan? Ik lees er eigenlijk niets over in de media. Meen dat voor de CNV het een 3-daagse staking is en voor de FNV voor onbepaalde tijd?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Lijn 45 »

:Y
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Zoals ik het nu begrijp, gaan de CNV chauffeurs in het weekend gewoon aan de slag, terwijl de FNV chauffeurs blijven staken. Na het weekend wordt er weer door zowel CNV als FNV chauffeurs gestaakt, behalve in beide spitsen. Ik hoop dat de passagiers het nog begrijpen, wie wanneer staakt. :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Communicatie richting reizigers hoeft niet moeilijk te zijn.

In de spits rijdt alles, hou in de daluren rekening met rituitval.
🍉
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik lees op de lokale Amstelveense websites, dat de Amsterdamseweg/Keizer Karelweg en de kruising met de Graaf Florislaan tussen 16/7 en 28/7 helemaal voor doorgaand verkeer worden afgesloten in verband met herprofilering en aanleg van een rotonde. Ook voor de R-net bundel op het traject Amstelveen - Amsterdam v.v. betekent dat een omleiding via de Beneluxbaan.

Ik kan op de website van CXX niets hierover vinden. Iemand die weet hoe er precies gereden gaat worden? :?:
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Connexxion is meestal niet zo vroeg met omleidingen, dus ik denk dat ze volgende week pas met informatie daarover zullen komen.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Connexxion verloot 250 BTM tickets i.v.m. de opening van de NZL en de daarmee gepaard gaande veranderingen... :D

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/probeer-nu/5222
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Nooit geweten dat de R-Net haltes (in ieder geval van de 300) een omroep had... Stond ik daar, in mn eentje bij een halte te wachten en plots een stem die de grote omleiding tussen Haarlem-Hoofddorp aankondigde... Dan kijk je wel ff gek rond om te kijken waar die stem nou vandaan komt... _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Heel veel informatieschermen bij tram- en bushaltes hebben een knopje waarmee de inhoud van het scherm voorgelezen kan worden.

Grotere busstations hebben vaak een voorziening waarbij je informatie per lijnnummer kan laten voorlezen.

Moet het wel aangesloten zijn natuurlijk, dat zijn ze in Amsterdam namelijk vergeten op het Centraal Station:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Okee... alleen heeft deze paal geen knopje en las ook niet op wat er op de display stond. Was een algemene omroep over de komende omleiding, alsof je op een trein-/metrostation staat. Was overigens op halte Toolenburg in Hoofddorp waar de standaard R-Net displays (al jaren) staan. FF de paal/display goed nader bekeken en zag idd (onopvallend) een speaker aan de onderkant zitten. Nooit eerder gezien/opgevallen of iets uit gehoord :D :pos:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat de observatie van Suus geen directe relatie met jouw omroepervaring heeft (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dnmw2705 »

Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Ja, op volle snelheid gebeurt, las ik.
Heel zo'n betonnen geleider eruit getikt.. :shock: :shock:

Dat overstekende bestelbusje heeft nog een beste afstand afgelegd om over dat bruggetje in het weiland te belanden.

Hopelijk zijn de verwondingen aan o.a. de benen van de chauffeur van dien aard dat het herstel lukt, zonder restverschijnselen.

Iets meer foto's:
http://www.petershotnews.nl/nieuws/7226 ... -mijdrecht
Spoiler: show
PS: ik heb nu wel zicht gehad op alle elektronica dat in het linker luik, onder bestuurdersstoel, zit gemonteerd. :pos: Da's een boel.. moet je niet mee in het water rijden in een tunnel (concessie Twente laatst).. :( -o-
hainjedaf
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 nov 2012, 14:24

Connexxion AML gaat per 14 juli ingekort worden

Bericht door hainjedaf »

L.S.

Per 14 Juli 2018 zullen de 347 en 357 niet meer naar Amsterdam CS rijden.
Wegens de aanstaande werkzaamheden op de Rozengracht en de werkzaamheden
op de Droogbak is het niet mogelijk een werkbare exploitatie tot CS draaiende te
houden.
Daarmee komt een week voor de noord-zuid lijn een einde aan streekbussen voor het centraal station.

Groetjes,
Marout
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Connexxion AML gaat per 14 juli ingekort worden

Bericht door fred1954 »

Bron lijkt me ook wel handig, op cxx.nl is in ieder geval niets te lezen........
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Ardan »

Bovenstaande berichten samengevoegd met dit algemene AML-topic, en een paar verwijderd. Gebruik de volgende keer de meldknop en ga geen onnodige sneren uitdelen naar gebruikers!
Ik doe ook maar wat
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Connexxion AML gaat per 14 juli ingekort worden

Bericht door fred1954 »

hainjedaf schreef:L.S.

Per 14 Juli 2018 zullen de 347 en 357 niet meer naar Amsterdam CS rijden.
Wegens de aanstaande werkzaamheden op de Rozengracht en de werkzaamheden
op de Droogbak is het niet mogelijk een werkbare exploitatie tot CS draaiende te
houden.
Daarmee komt een week voor de noord-zuid lijn een einde aan streekbussen voor het centraal station.

Groetjes,
Marout
Het klopt dat de brug Rozengracht/Marnixstraat over de Lijnbaansgracht niet in orde is. Er mag niet meer gehalteerd worden op de brug, maar voor/na de brug een 30m in de richting van de Rozengracht. Dat zal de voornaamste reden zijn. De Droogbak is men al maanden mee bezig...........
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Ik vermoed dat de omleiding in Amstelveen-Noord eveneens een rol speelt.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Inderdaad.....alhoewel er nog nergens iets over te lezen is bij CXX, zal het omrijden via de Beneluxbaan vanaf 16 juli ook tijd gaan kosten..... :o Gisteren een chauffeur van lijn 357 gevraagd naar de afsluiting van de Amsterdamseweg, maar die wist ook van niets.

Overigens zie ik van die vermeende inkorting in de stad ook nog niets op internet staan, terwijl die volgens de poster al a.s. zaterdag zou moeten in gaan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Connexxion AML gaat per 14 juli ingekort worden

Bericht door Meltrain »

fred1954 schreef:
Het klopt dat de brug Rozengracht/Marnixstraat over de Lijnbaansgracht niet in orde is. Er mag niet meer gehalteerd worden op de brug, maar voor/na de brug een 30m in de richting van de Rozengracht. Dat zal de voornaamste reden zijn.
Vanwege problemen met die brug rijden tramlijnen 13 en 14 (straks: 13 en 19) ook al een behoorlijk tijdje om.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat klopt, maar dat is weer een andere brug even verderop bij de Da Costakade (niet Nassaukade). Ik heb het over de brug over de Lijnbaangsracht, die is ook gammel, blijkt nu. :( Het is wat met die bruggen in Amsterdam.

Gelukkig is de nieuwe burgemeester een bruggenbouwer, heb ik begrepen, dus dit soort problemen zullen wel gauw verdwenen zijn. _O-

Ik realiseer me dat we hier op het AML draadje zitten......... :oops:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten