Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Half zeven kreeg ik een Twitterbericht van CXX, dat de bussen in AML weer gingen rijden, met vertraging......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hmmmm.......8.10 vanmorgen, gelede 347 ri. CS rijdt halte van Nijenrodeweg voorbij, VOL...passagiers zitten bijna op schoot bij de chauffeur.....8.15 standaardbus 357 rijdt voorbij, stopt niet “sorry, bus is vol”........8.20 wederom standaard MAN 357, filmt Amsterdam CS, maar stopt ook niet, vol vol,vol......eindelijk ongeveer 8.25..... gelede 347 stopt, passagiers kunnen er nog net bij, bus is ook mutje vol.......
Ben benieuwd of dit komt door het weer, of dat het allemaal nog moet wennen, of dat het toch nog niet genoeg is in de spits....of worden de 142 en 272 gemist omstreeks dit tijdstip, ondanks het feit dat er veel bussen rijden op de 347/357.....wie het weet mag het zeggen.....
Ben benieuwd of dit komt door het weer, of dat het allemaal nog moet wennen, of dat het toch nog niet genoeg is in de spits....of worden de 142 en 272 gemist omstreeks dit tijdstip, ondanks het feit dat er veel bussen rijden op de 347/357.....wie het weet mag het zeggen.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dag Fred, waren de punten in de aanbieding?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja.....hamsteren! :D
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 dec 2017, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inmiddels rond 9 uur, lijn 347/357 ri. CS laten nog steeds passagiers staan, zijn overvol.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tja, wie de oude lijnen 142-146-170-172-242-272 vervangt door alleen maar de 347-357, moet rekening houden met een forse vervoersvraag. Het zou mij niet verbazen, wanneer de combi 347-357 gewoon te weinig is in de spits.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 dec 2017, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Valt mij nu op dat ook Connexxion is gezwicht voor de waanzin om alle gele halteborden te vervangen door witte borden en er een reclame object van te maken.
Net zoals Arriva al deed in het blauw. Krijgen we nu dubbele reclameobjecten wanneer Arriva en Connexxion een halte delen?
Net zoals Arriva al deed in het blauw. Krijgen we nu dubbele reclameobjecten wanneer Arriva en Connexxion een halte delen?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De metro was ook duidelijk drukker dan normaal door het weer. Veel fietsers en automobilisten die nu het ov pakken.fred1954 schreef:Inmiddels rond 9 uur, lijn 347/357 ri. CS laten nog steeds passagiers staan, zijn overvol.
Zo'n M5 laat dan wel echt z'n waarde zien. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het zou kunnen, dat het daarmee te maken heeft. N-evo merkte terecht op dat het ook het weer zou kunnen zijn.Roeland schreef:Tja, wie de oude lijnen 142-146-170-172-242-272 vervangt door alleen maar de 347-357, moet rekening houden met een forse vervoersvraag. Het zou mij niet verbazen, wanneer de combi 347-357 gewoon te weinig is in de spits.
Lijn 242 rijdt overigens nog, maar daar zaten vanmorgen heel weinig mensen in.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het was dringen met bussen op de route Amstelveen > Amsterdam vanmorgen:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens CXX op Twitter is de dienstregeling in AML en Zaanstreek nu gestaakt Sternet blijft rijden....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Overigens zag ik vanmorgen bij Hoofddorp twee TCR Citaro's zuidwaarts rijden over de A4. Op weg naar hun nieuwe inzetgebied?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die Citaro’s van TCR zijn relatief nieuw, die zullen wel naar een andere concessie gaan, waar TCR ook lijnen in opdracht exploiteert, bijv. HWGO.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die citaro's ben ik de afgelopen dagen tegengekomen op de A4 richting het Zuiden. Dus ik vermoed dat ze in Oude-Tonge staan nu.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
HWGO??? YESSS!!! Dat is bij mij om de hoek bijna.*bus*fred1954 schreef:Die Citaro’s van TCR zijn relatief nieuw, die zullen wel naar een andere concessie gaan, waar TCR ook lijnen in opdracht exploiteert, bijv. HWGO.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik schreef bijvoorbeeld HWGO..... :D :D :D Kan net zo goed een andere concessie zijn......Maar ik hoop het voor je, ik zat wel eens hier in AML in de 142, vind het een prettige bus.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Lukt het vandaag wel om iedereen goed te vervoeren met de 347-357? Of zijn de bussen weer overvol?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De bussen zijn zeer goed gevuld, maar geen extreme zaken.
Dat kan ook niet als je met 3 x 357 tegelijk halteert op de Amstelveenseweg ri. CS
En ja, het zijn alle drie echt lijn 357. :D En het is geen fotoshop.....dit was rond 10:10 uur.
Stond overigens nog een gelede 347 buiten beeld op de rijbaan achter dit stel.....
Dat kan ook niet als je met 3 x 357 tegelijk halteert op de Amstelveenseweg ri. CS
En ja, het zijn alle drie echt lijn 357. :D En het is geen fotoshop.....dit was rond 10:10 uur.
Stond overigens nog een gelede 347 buiten beeld op de rijbaan achter dit stel.....
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Apart dat die lijnen zo vlak achter elkaar rijden. Wat is daar de gedachte achter?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Daar zit geen gedachte achter, de bussen hebben flinke vertraging, de ene wat meer dan de andere, uiteindelijk komen ze achter elkaar te rijden. De frequentie is 7,5 minuut, heb je als eerste bus een vertraging van 15 minuten, dan heb je al twee opvolgers in je nek..... even simpel gezegd...
Edit: Ik denk dat op zich hier weinig aan te doen is.....je kunt wel een aantal minuten wachten nadat je voorganger is weggereden, bijv. op Amstelveen busstation, maar als die in de drukte terecht komt, zit je zo weer achter hem..
En dat zal ook niet verbeteren, als de VRA geen infrastructurele maatregelen neemt voor betere doorstroming in de stad, met name voor R-netlijnen, die hoogfrequent rijden.
Je ziet het zelfs bij de 300, die elke 5-6 minuten rijdt op een grotendeels vrije baan......zie je af en toe ook 2-3 bussen achter elkaar rijden....
Juli volgend jaar krijg je een andere situatie, dan wordt de 357 (en ook de 347) gesplitst, de helft van de omlopen gaan dan de stad in en de andere helft naar Station Zuid. Dat worden de lijn 348 en 358....
Edit: Ik denk dat op zich hier weinig aan te doen is.....je kunt wel een aantal minuten wachten nadat je voorganger is weggereden, bijv. op Amstelveen busstation, maar als die in de drukte terecht komt, zit je zo weer achter hem..
En dat zal ook niet verbeteren, als de VRA geen infrastructurele maatregelen neemt voor betere doorstroming in de stad, met name voor R-netlijnen, die hoogfrequent rijden.
Je ziet het zelfs bij de 300, die elke 5-6 minuten rijdt op een grotendeels vrije baan......zie je af en toe ook 2-3 bussen achter elkaar rijden....
Juli volgend jaar krijg je een andere situatie, dan wordt de 357 (en ook de 347) gesplitst, de helft van de omlopen gaan dan de stad in en de andere helft naar Station Zuid. Dat worden de lijn 348 en 358....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Fotoshop, is dat de goedkope knock-off variant van Adobe Photoshop?fred1954 schreef:En het is geen fotoshop.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja....ken je dat programma niet? Bij 10 euro boodschappen bij de Aldi, krijg je het kado... :D :D :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ach op die manier heb ik bij die winkel 400 krasloten met win garantie weggegeven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Even een rondje 357/397 gedaan, wow, tussen Olympisch Stadion en Elandsgracht ziet het grijs en rood van de vele R-net bussen.....ongelofelijk, overal waar je kijkt.....R-net.
Er rijden op bovenstaand traject 24 R-net bussen per uur en dat in 2 richtingen.....48 bussen per uur, er is bijna geen moment dat je geen R-net bus ziet rijden.
Er rijden op bovenstaand traject 24 R-net bussen per uur en dat in 2 richtingen.....48 bussen per uur, er is bijna geen moment dat je geen R-net bus ziet rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
En wat was de bezetting van die bussen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten